Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

na een tijdje gaat audio knetteren

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 208

Geregistreerd: 18 apr 2012 10:35

Woonplaats: Almere

Bericht 30 maart 2018 11:58

na een tijdje gaat audio knetteren

Hallo,

Ik heb Windows laatst opnieuw geïnstalleerd. en alles doet het weer goed, alleen gaat mijn audio na ongeveer 2 a 3 minuten knetteren.
Als ik kijk naar de lampjes rechtsonder bij de audio, polyfonie en GPU gebruik, dan zie ik dat ze totaal niet overbelast zijn.
Ik heb (zo ongeveer) alle instellingen bij de audio al geprobeerd.
Als ik een opname maak (WAV file) dan hoor je dit effect ook niet terug, dus ik kan het helaas niet aan jullie laten horen.

Is het mogelijk dat ik nog iets extra's in Windows moet installeren? of dat ik toch een audio setting in Hauptwerk over het hoofd heb gezien?
Ik heb een Echo Audio MiaMidi geluidskaart.

Met vriendelijke groeten,
Karel van Ingen
Muziek maak je met je oren.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 30 maart 2018 12:38

Re: na een tijdje gaat audio knetteren

Karel

Dat je rechts onder geen overbelasting ziet, klopt. Dat kun je beter bekijken op het performance scherm, op te roepen via menu View | Large floating control panels | Audio, MIDI and Performance control panel. Als daat de CPU in het rood gaat, blijft dat 'lampje' aan staan.

Is de polyfonie goed afgeregeld? Zie viewtopic.php?f=11&t=2508&p=28043
Het audio mag niet in het rood komen. Volle werk heeft misschien dit als gevolg. Ook dat kun je op dit paneel bekijken.

PC optimaliseren. Hier staat een lijstje viewtopic.php?p=31520#p31520
Doe punt 10, 11, 14 en 15 als je dat nog niet gedaan hebt.
Onder dit bericht staat ook nog een bericht van mij van 07 aug 2017 16:24 als reactie/aanvulling hierop. De daar gecorrigeerde energiebeheerinstellingen moet je ook uitvoeren

Ook in het BIOS een paar instellingen aanpassen: viewtopic.php?p=29594#p29594 (alleen het beschreven logo verhaal kun je vergeten)

Als dit gebeurd is maar weer even testen.

Welke windows versie heb je?
Avatar gebruiker

Berichten: 208

Geregistreerd: 18 apr 2012 10:35

Woonplaats: Almere

Bericht 01 apr 2018 14:34

Re: na een tijdje gaat audio knetteren

Beste Evert-Jan

Bedankt voor je antwoord.
Ik heb al jouw settings geprobeerd, maar het probleem blijft.
Het doet zich ook al voor als ik op een klein orgel met maar 1 register speel.
Wat ook raar is dat als je even wacht (1 minuut) dan knettert het orgel niet meer, om vervolgens na 2 minuten weer te knetteren. (Ik word er een beetje knettergek van..... :oops: )

Het knetteren is tijdelijk (voor de komende paar minuten) op te lossen door naar General Setting -> Audio Outputs te gaan en zonder iets te veranderen direct op OK te klikken

De computer die ik heb is:
CPU: i5-2300
GPU: NVIDIA GeForce GT 545
RAM: 16 GB
Opslag: SSD van 500 GB en HDD van 500 GB

Groetjes,
Karel
Muziek maak je met je oren.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 01 apr 2018 15:23

Re: na een tijdje gaat audio knetteren

Misschien kun je wat screenshots plaatsten van je audio-instellingen. Anders is het lastig te traceren...
Firewall en Defender etc staan wel uit? Hoe groot is de buffersize die je gebruikt, komt de samplerate overeen tussen sampleset en geluidskaart?
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 208

Geregistreerd: 18 apr 2012 10:35

Woonplaats: Almere

Bericht 01 apr 2018 18:35

Re: na een tijdje gaat audio knetteren

Hoi Jaap.
De firewall en defender staan uit. In de bijlage heb ik de screenshots staan. Zijn dit de goede audio setting?

Groetjes Karel
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Muziek maak je met je oren.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 01 apr 2018 19:49

Re: na een tijdje gaat audio knetteren

Ik vraag mij af waarom je asio4all hebt. Heeft de geluidskaart geen eigen asiodriver? Het lijkt alsof HW je geluidskaart niet ziet.
Is de driver goed geinstalleerd met evt de laatste updates? Als dat wel zo is, zou je moeten checken op de website van mia midi of hij compatible is met je besturingssysteem (Windows 10?)
Je zou in HW iets moeten zien als : "asio mia midi" of iets dergelijks.
Die realtec moet je er uit zien te halen (deinstalleren of uitschakelen via apparaatbeheer).
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 105

Geregistreerd: 30 jul 2012 09:33

Bericht 01 apr 2018 20:22

Re: na een tijdje gaat audio knetteren

Misschien is dat wel het probleem dat voor asio4all is gekozen, want in principe ondersteunen ze voor de mia midi volgens mij geen windows 10 drivers.
bert

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 01 apr 2018 22:04

Re: na een tijdje gaat audio knetteren

In ASIO4ALL moet je de 2 ingangen (onder Realtek en onder MIDIMia) uitzetten. Dat heeft geen zin in HW.
Verder zou in MIDI mia een uitgang aangevinkt moeten zijn, maar die valt in het plaatje buiten beeld.
Ook moet je "always resample" in ASIO4ALL uitzetten. Jouw geluidskaart moet dan wel 48 kHz aan kunnen (maar nagenoeg alle geluidskaarten kunnen dat), dus resample is helemaal niet nodig.
En de Firewall van je PC zou ik gewoon aanzetten. Die mag nooit uit (tenzij jij inbrekers op jouw PC wilt hebben :roll: ).
En ik zou het ook eens proberen door de PC los van internet op te starten en dan te gebruiken. Kijken of het knetter-probleem dan ook optreedt.
Avatar gebruiker

Berichten: 208

Geregistreerd: 18 apr 2012 10:35

Woonplaats: Almere

Bericht 02 apr 2018 16:32

Re: na een tijdje gaat audio knetteren

Hallo allemaal,

Het probleem is opgelost! Bedankt voor het meedenken.
De oplossing was inderdaad om in Apparaatbeheer de Realtekapparaten uit te schakelen. Het knetteren heeft sindsdien niet meer plaatsgevonden.

Wat heerlijk om weer ongestoord orgel te kunnen spelen :-)

Groetjes,
Karel
Muziek maak je met je oren.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 03 apr 2018 11:34

Re: na een tijdje gaat audio knetteren

Top Karel! :D
Het mooiste orgel maak je zelf.

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com