Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Geschikte Motu producten

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 6

Geregistreerd: 14 nov 2018 13:49

Bericht 26 nov 2018 19:34

Geschikte Motu producten

Heeft iemand zich recent verdiept in geschikte Motu producten en wat de voor- en nadelen zijn?

Ik krijg de indruk dat deze typen allemaal goed geschikt zijn voor HW:
 Motu Audio Express http://motu.com/products/motuaudio/audio-express
 UltraLite-mk3 Hybrid http://motu.com/products/motuaudio/ultralite-mk3
 UltraLite-mk4 http://motu.com/products/proaudio/ultralite-mk4
 Ultralite AVB http://motu.com/products/avb/ultralite-avb

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 26 nov 2018 20:28

Re: Geschikte Motu producten

het is een erg open vraag

de Motu's schieten elkaar niet in de voet, ik denk dat het belangrijker is om jezelf af te vragen wat je met een module wilt doen

welke aansluiting? usb/firwire
welke audio in/outputs moeten er aanwezig zijn
het is meer een afweging van opties maken denk ik
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 6

Geregistreerd: 14 nov 2018 13:49

Bericht 30 nov 2018 23:37

Re: Geschikte Motu producten

Ik heb de door HW aanbevolen interfaces vergeleken en kom zelf tot de conclusie dat de MOTU producten een goede prijs/prestatie/oplossing bieden voor HW PC's en Macs; en dan voorkeur voor externe interface kastjes (niet ingebouwde PCI kaart) omdat dit je computer minder belast.

Welke van Motu het meest geschikt is hangt uiteraard ook van je budget, I/O e.a. wensen af, maar als je tot ca 580,- te besteden hebt, hebben de mk3 en mk4 redelijk wat mogelijkheden. Motu geeft zelf als antwoord over de verschillen mk3 en mk4:

Naast de voor de hand liggende kleine verschillen in I / O, heeft de UltraLite-mk4 (zijnde het nieuwste model in de UltraLite-lijn) bijgewerkte internals die in totaal een betere geluidskwaliteit bieden. De UltraLite-mk4 biedt ook meer controle en flexibiliteit met de meegeleverde Pro Audio Control-app. Het enige echte voordeel dat de UltraLite-mk3 Hybrid heeft ten opzichte van zijn opvolger, is dat deze zowel een USB- als een FireWire-verbinding met uw computer biedt, vergeleken met de USB-verbinding van de UltraLite-mk4.

USB 2.0 en FireWire bieden soortgelijke latentietijden. Ik zou de UltraLite-mk4 over de UltraLite-mk3 Hybride aanbevelen, maar niet om latentiekwesties.

Groetjes Jan

hpw

Berichten: 123

Geregistreerd: 09 jul 2014 12:19

Bericht 05 dec 2018 13:53

Re: Geschikte Motu producten

Ik heb recent de UltraLite-mk4 aangeschaft na een aanbeveling. Deze werkt via USB. Daarvoor had ik een Focusrite Sappire Pro via Firewire.
De installatie gaat redelijk soepel. De drivers moet je wel apart downloaden via de website, want er is niets bijgeleverd.
Ik moest het apparaat 1x open schroeven om een jumper te verzetten, anders moet je elke keer het apparaat handmatig aan zetten. Dit staat goed beschreven in de handleiding.

Ik vind het lastig om een waardeoordeel te geven over de verschillen tussen mijn vorige geluidskaart en deze. Ik zou bijna denken dat het geluid iets minder warm is, soms beetje te steriel, t.o.v. voorheen. Het lijkt wel alsof dit bij m.n. Zwolle en Zutphen het geval is en juist bij Tholen weer andersom...

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 05 dec 2018 14:49

Re: Geschikte Motu producten

geen intonatie toegepast? staan je (monitor) speakers op fabrieks instellingen?
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 05 dec 2018 14:53

Re: Geschikte Motu producten

hpw schreef:Ik heb recent de UltraLite-mk4 aangeschaft na een aanbeveling. Deze werkt via USB. Daarvoor had ik een Focusrite Sappire Pro via Firewire.
De installatie gaat redelijk soepel. De drivers moet je wel apart downloaden via de website, want er is niets bijgeleverd.
Ik moest het apparaat 1x open schroeven om een jumper te verzetten, anders moet je elke keer het apparaat handmatig aan zetten. Dit staat goed beschreven in de handleiding.

Ik vind het lastig om een waardeoordeel te geven over de verschillen tussen mijn vorige geluidskaart en deze. Ik zou bijna denken dat het geluid iets minder warm is, soms beetje te steriel, t.o.v. voorheen. Het lijkt wel alsof dit bij m.n. Zwolle en Zutphen het geval is en juist bij Tholen weer andersom...


Zutphen en Zwolle (barokorgels) die 'minder warm' klinken en Tholen (klinkt toch behoorlijk romantisch) die juist warmer klinkt? Komt dit niet gewoon omdat de nieuwe geluidskaart minder kleuring geeft en nauwkeuriger/realistischer klinkt?

Het gebeurt toch regelmatig dat 'barokorgels' als minder warm worden omschreven, terwijl 'romantisch' orgels als 'warm' worden omschreven..

hpw

Berichten: 123

Geregistreerd: 09 jul 2014 12:19

Bericht 07 dec 2018 09:20

Re: Geschikte Motu producten

Jan Wim schreef:geen intonatie toegepast? staan je (monitor) speakers op fabrieks instellingen?


Ja. Ik gebruik rondstraalspeakers, dus geen additionele software enz.

hpw

Berichten: 123

Geregistreerd: 09 jul 2014 12:19

Bericht 07 dec 2018 09:21

Re: Geschikte Motu producten

anco.marijs schreef:Zutphen en Zwolle (barokorgels) die 'minder warm' klinken en Tholen (klinkt toch behoorlijk romantisch) die juist warmer klinkt? Komt dit niet gewoon omdat de nieuwe geluidskaart minder kleuring geeft en nauwkeuriger/realistischer klinkt?

Het gebeurt toch regelmatig dat 'barokorgels' als minder warm worden omschreven, terwijl 'romantisch' orgels als 'warm' worden omschreven..


Misschien dat deze geluidskaart misschien meer detail doorgeeft cq realistischer klinkt.... ja dat zou goed kunnen.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 07 dec 2018 09:30

Re: Geschikte Motu producten

hpw schreef:
Jan Wim schreef:geen intonatie toegepast? staan je (monitor) speakers op fabrieks instellingen?


Ja. Ik gebruik rondstraalspeakers, dus geen additionele software enz.


doelde meer op intonatie in HW zelf,
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com