Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

ruis

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 51

Geregistreerd: 15 jul 2019 09:51

Bericht 02 dec 2019 18:42

ruis

Dag mensen,

Afgelopen week heb ik een geluidskaart gekocht waardoor ik het geluid van mijn orgel in aanbouw kon testen. Maar als ik op de pc een cd afspeel hoor ik enorm veel ruis, constant. Als ik de cd uitzet is de ruis weg. Ik heb gezocht maar op dit forum, maar niets helpt. Het is bij elk geluid. Ik heb de aarde weggehaald, maar dat hielp niet. Ik voelde toen dat de kast van de geluidskaart onder spanning stond.
het is een geluidskaart van steinberg, een UR44. Is er iemand die een mogelijke oorzaak weet?
Alvast bedankt!
Mvg.

Willem Jan van Manen
Avatar gebruiker

Berichten: 73

Geregistreerd: 27 nov 2012 10:46

Woonplaats: Ternaard

Bericht 02 dec 2019 19:24

Re: ruis

Is je pc wel op een geaarde wandkontaktdoos aangesloten ?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 02 dec 2019 21:05

Re: ruis

Hoe is de CD speler op de PC geluidskaart aangesloten?
Heb je het interne audio in het BIOS uitgezet?

Heb je van Steinberg ook de nieuwe driver geïnstalleerd? (jan. 2019)
Als je nl. hier (https://www.steinberg.net/en/support/do ... _ur44.html) kijkt, dan krijg je een oudere versie van de driver

De nieuwste driver 1.10.4 staat hier:
https://www.steinberg.net/en/support/do ... river.html


Kun je geen HW4.2.1 installeren op de PC? Dan kun je, na configuratie van HW, St. Anne starten, met de muis registers openzetten en dan met de muis toetsen indrukken. Is dat geluid wel goed?

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 02 dec 2019 23:47

Re: ruis

Als je de combo-ingangen gebruikt, die hebben pads, en zijn ook nog eens een keer voorzien van microfoon-voorversterkers.

Je moet daarsowieso met 1/4 inch Jackpluggen in gaan, dan sla je de microfoonversgterker over. en verder de gevoeligheid geheel terug draaien.

La je NIEs op de UR44 aansluit, hoor je dan ook ruis??

Het "spanning"voelen zijn zwerfstromen, dat kastje gaat echt NOOIT onder spanning staan, zou levensgevaarlijk zijn.

Voed je hem via de USB, of heeft hij zn eigen voeding?? Enz ......

EN hoe draai je dan CD,s af, gebruik je op de pC een DAW ??? Enz.....

HG

Geert

Berichten: 51

Geregistreerd: 15 jul 2019 09:51

Bericht 03 dec 2019 10:40

Re: ruis

Folkert schreef:Is je pc wel op een geaarde wandcontactdoos aangesloten ?

ja, ik heb ergens langs zien komen dat het kon helpen als je de aarde weghaalt, maar dat hielp dus niet.
Mvg.

Willem Jan van Manen

Berichten: 51

Geregistreerd: 15 jul 2019 09:51

Bericht 03 dec 2019 11:23

Re: ruis

Evert-Jan schreef:Hoe is de CD speler op de PC geluidskaart aangesloten?
Heb je het interne audio in het BIOS uitgezet?

Heb je van Steinberg ook de nieuwe driver geïnstalleerd? (jan. 2019)
Als je nl. hier (https://www.steinberg.net/en/support/do ... _ur44.html) kijkt, dan krijg je een oudere versie van de driver

De nieuwste driver 1.10.4 staat hier:
https://www.steinberg.net/en/support/do ... river.html


Kun je geen HW4.2.1 installeren op de PC? Dan kun je, na configuratie van HW, St. Anne starten, met de muis registers openzetten en dan met de muis toetsen indrukken. Is dat geluid wel goed?


ik had inderdaad die oudere versie. ik ga proberen om 4.2.1 te downloaden, misschien gaat het dan wel goed.

Ik gebruik gewoon de cd speler van de PC. Ik heb via apparaatbeheer de interne geluidskaart uitgeschakeld, en via de bios de interne speakers uitgezet.
Mvg.

Willem Jan van Manen

Berichten: 51

Geregistreerd: 15 jul 2019 09:51

Bericht 03 dec 2019 12:05

Re: ruis

geert01 schreef:Als je de combo-ingangen gebruikt, die hebben pads, en zijn ook nog eens een keer voorzien van microfoon-voorversterkers.

Je moet daarsowieso met 1/4 inch Jackpluggen in gaan, dan sla je de microfoonversgterker over. en verder de gevoeligheid geheel terug draaien.

La je NIEs op de UR44 aansluit, hoor je dan ook ruis??

Het "spanning"voelen zijn zwerfstromen, dat kastje gaat echt NOOIT onder spanning staan, zou levensgevaarlijk zijn.

Voed je hem via de USB, of heeft hij zn eigen voeding?? Enz ......

EN hoe draai je dan CD,s af, gebruik je op de pC een DAW ??? Enz.....

HG

Geert


ik gebruik 1/4 jack plugs in de aangegeven poorten(zie afbeelding)
sinds gisteren avond is de ruis continu, als ik de stekkers uit de geluidskaart haal is het direct weg.
Hij heeft zen eige voeding. zodra ik de geluidskaart uitzet of de stekker eruit trek is de ruis weg. het helpt niet als ik de verbinding met de pc weghaal. Als ik de hoofdtelefoon gebruik hoor ik geen ruis.
overigens krijg ik er nu ook geen geluid meer uit terwijl hij wel verbonden is met de pc.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Mvg.

Willem Jan van Manen

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 03 dec 2019 15:46

Re: ruis

Als je dus de USB verbinding van de UR44 met de PC uit de PC trekt en de geluidskaart wel aan laat staan, dan ruist net nog (zo begrijp ik uit je verhaal). Klopt dat of lees ik het verkeerd?

Wat voor actieve speakers gebruik je?

En de bekabeling: is deze aan de kant van de geluidskaart jack en aan de andere kant XLR? Of ook jack maar dan dezelfde grootte als die aan de kant van de geluidskaart?

De rechtse connecter dus met een dubbele tip:
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 51

Geregistreerd: 15 jul 2019 09:51

Bericht 03 dec 2019 17:10

Re: ruis

Evert-Jan schreef:Als je dus de USB verbinding van de UR44 met de PC uit de PC trekt en de geluidskaart wel aan laat staan, dan ruist net nog (zo begrijp ik uit je verhaal). Klopt dat of lees ik het verkeerd?


ja inderdaad.

Evert-Jan schreef:Wat voor actieve speakers gebruik je?

En de bekabeling: is deze aan de kant van de geluidskaart jack en aan de andere kant XLR? Of ook jack maar dan dezelfde grootte als die aan de kant van de geluidskaart?

De rechtse connecter dus met een dubbele tip:

ik gebruik speakers van M audio, bx8 d3.
aan de geluidskaart jack, aan de speakers XLR. dezelfde jack als op de foto
Mvg.

Willem Jan van Manen

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 03 dec 2019 17:45

Re: ruis

Het lijkt er op dat het uit de geluidskaart komt.

Heb je de potmeters van de 4 ingangen ook dicht staan?

Waarom heb je de 2 speakers aangesloten op een line-out uitgang en niet op de Main uitgang?
Nu heeft de potmeter "output" geen functie om het geluid harder/zachter te zetten.

Berichten: 51

Geregistreerd: 15 jul 2019 09:51

Bericht 03 dec 2019 17:54

Re: ruis

ik heb ze bijna helemaal dicht, ik hoor geen verschil als ik ze harder of zachter zet.
Mvg.

Willem Jan van Manen

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 03 dec 2019 17:59

Re: ruis

Ze moeten geheel dicht staan zodat er geen storing kan worden opgepakt.
In een HW opstelling heb je geen analoge ingangen nodig.

En het antwoord op mijn 2e vraag?

Nog een punt: de CC MODE switch op de achterzijde moet OFF zijn. Als je die om zou moeten schakelen, moet je het apparaat uitzetten, switch naar OFF en dan de geluidskaart weer aanzetten.

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 03 dec 2019 20:56

Re: ruis

ALs het zuiver witte ruis is, en van een vrij hoog volume, ga je toch denken aan de microfoonversterkers die helemaal open staan zonder input............

Het komt dus kennelijk NIET uit de PC want het blijft als de USB getrokken is begrijp ik??

Als je ook een MIX regelaar hebt, moet die natuurlijk wel op DAW staan, en niet op INPUT ( zo is het bij de UR22 die ik hier heb)

Success....

Geert

Berichten: 51

Geregistreerd: 15 jul 2019 09:51

Bericht 03 dec 2019 22:20

Re: ruis

Evert-Jan schreef:Ze moeten geheel dicht staan zodat er geen storing kan worden opgepakt.
In een HW opstelling heb je geen analoge ingangen nodig.

En het antwoord op mijn 2e vraag?

Nog een punt: de CC MODE switch op de achterzijde moet OFF zijn. Als je die om zou moeten schakelen, moet je het apparaat uitzetten, switch naar OFF en dan de geluidskaart weer aanzetten.


op internet zag ik langskomen dat ze daar het beste in konden, niet dus :shock:
de cc mode staat uit, niets aan gedaan
Mvg.

Willem Jan van Manen

Berichten: 51

Geregistreerd: 15 jul 2019 09:51

Bericht 03 dec 2019 22:27

Re: ruis

geert01 schreef:ALs het zuiver witte ruis is, en van een vrij hoog volume, ga je toch denken aan de microfoonversterkers die helemaal open staan zonder input............

Het komt dus kennelijk NIET uit de PC want het blijft als de USB getrokken is begrijp ik??

Als je ook een MIX regelaar hebt, moet die natuurlijk wel op DAW staan, en niet op INPUT ( zo is het bij de UR22 die ik hier heb)

Success....

Geert


het is een continu gesis, sssssssssss...
het komt sowieso niet uit de PC.
ik ga morgen kijken of ie op input staat.

dankje!
Mvg.

Willem Jan van Manen

Berichten: 51

Geregistreerd: 15 jul 2019 09:51

Bericht 04 dec 2019 12:06

Re: ruis

het is met rust genezen :D
hoe is het mogelijk...
NIETS gewijzigd :o ...

hartstikke bedankt voor de hulp!
als het weer begint horen jullie het wel...
Mvg.

Willem Jan van Manen

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com