Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Voedingsspanning Matrix printje klavieren

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 91

Geregistreerd: 05 okt 2015 05:10

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 31 mei 2020 07:58

Voedingsspanning Matrix printje klavieren

Goede morgen mede orgelfanaten :P ,

Ik ben op zoek naar de voedingsspanning van de Matrixkaartjes van mijn klavieren. Deze klavieren komen in mijn nieuwe “zelfbouw orgel”. Foto’s daarvan zal ik op een andere Forumplaatsje zetten. De vraag die ik nu dus heb:

Elk klavier heeft dit kaartje (4 stuks dus) maar deze waren middels stugge koperen stroomdraden (Blauw en Bruin) allemaal parallel bij elkaar in een kroonsteentje gezet. Sugereert dus 230V maar dat gaan we niet aansluiten natuurlijk 8-) Ik verwacht 12V AC/DC maar ik kan de bevestiging online niet vinden. Op de kaartjes staat: KeyMux64sn MGB. Wie o wie kan mij helpen aan het antwoord?

Ik post trouwens makkelijker foto’’s va mijn orgel-project via Insta: Vind mij op Insta via @hauptdoetleven

Groeten,

PoulJan van den Bos
Laatst bijgewerkt door PJ Forrest op 04 aug 2020 16:43, in totaal 2 keer bewerkt.
Welke dressoirkast zou nou niet zo’n droom promotie willen en verder schitteren als Hauptwerkorgel

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 31 mei 2020 10:00

Re: Voedingsspanning Matrix printje klavieren

Bij de PWR aansluiting zie ik geen gelijkrichtcomponenten en elco's. Dus geen AC aansluiten maar DC.
Het component zo ongeveer precies in het midden tussen de twee groene connectors is vermoedelijk een spanningsregelaar, maar ik kan de tekst niet ontcijferen.
Ik denk dat de kans groot is dat 12 VDC moet worden aangesloten, maar misschien is een detailfoto zonder flits van het gebied rondom de PWR aansluiting en de vermoedelijke spanningsstabilisator een mogelijkheid zodat er misschien meer te weten te komen is.

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 359

Geregistreerd: 08 feb 2011 10:43

Woonplaats: Wapenveld

Bericht 31 mei 2020 10:23

Re: Voedingsspanning Matrix printje klavieren

Dag PoulJan,

Alle componenten van MidiBoutique vragen een gelijkspanning van 9 - 12volt.
Succes!
Met vriendelijke groet,

Jaap Patijn

Berichten: 91

Geregistreerd: 05 okt 2015 05:10

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 31 mei 2020 23:52

Re: Voedingsspanning Matrix printje klavieren

Dank Jaap en Jan voor tips, moeite, en het antwoord! Ik ben weer geholpen!!

groeten PoulJan
Welke dressoirkast zou nou niet zo’n droom promotie willen en verder schitteren als Hauptwerkorgel

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com