Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Wat is er mis met de geluidskaart op het moederbord?

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 307

Geregistreerd: 14 sep 2012 16:45

Woonplaats: Huizen

Bericht 11 jan 2013 22:54

Re: Wat is er mis met de geluidskaart op het moederbord?

Jam M

Klik met je rechtermuisknop op die
High Defenition-audioapparaat
en kies uitschakelen

Heb ik bij mij ook gedaan

Bartmans :D

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 11 jan 2013 23:23

Re: Wat is er mis met de geluidskaart op het moederbord?

Bartmans schreef:Klik met je rechtermuisknop op die
High Defenition-audioapparaat
en kies uitschakelen
Is niet de juiste manier omdat Windows drivers toch nog geladen worden. Het beste is om het audio in het BIOS uit te zetten.

Berichten: 148

Geregistreerd: 15 maart 2011 16:42

Woonplaats: Bruinisse

Bericht 11 jan 2013 23:38

Re: Wat is er mis met de geluidskaart op het moederbord?

Evert-Jan schreef:Jan

Wat betreft het punt van Jakob: je moet het audio in de bios uitzetten. Dan wordt het helemaal niet meer gebruikt en ook geen drivers in Windows geladen.
Jakob heeft ook met Kees diverse services uitgeschakeld; misschien weet hij ze nog en kan hij ze aan jou doorgegeven. Hoe minder er draait, hoe beter

.


Ik heb inderdaad met Kees het lijstje doorgenomen, maar heb niet opgeschreven welke services we hebben uitgeschakeld. :oops:

Bij mij was het uitschakelen van de on board geluidskaart de oplossing van het probleem. Door het uitschakelen van de services startte pc wel wat sneller op.
Groet,

Jacob

Berichten: 46

Geregistreerd: 19 maart 2011 09:52

Bericht 12 jan 2013 15:48

Re: Wat is er mis met de geluidskaart op het moederbord?

Evert-Jan schreef:Jan

bedankt voor duidelijk screenshot. Alles in 1 oogopslag te zien.

Ik denk wel dat je processor op zijn tenen moet lopen voor de Domkerk.
Even van snelheidstesten bekeken van bekende processors als referentie.
  Code:
PassMark - CPU Mark performance test

Intel Core i7 960 @ 3.20GHz - 6,041
4 cores + 4 threads

Intel Core i5-2400 @ 3.10GHz - 5,815
4 cores + 0 threads

Intel Core i5-2500K @ 3.30GHz   - 6,449
4 cores + 0 threads

Intel Core i5-3570K @ 3.40GHz  - 7,000
4 cores + 0 threads

Intel Core i7-3770K @ 3.50GHz - 9,632
4 cores + 4 threads

AMD FX-6300 Six-Core - 6,570

Hij presteert minder dan de bekende i5-25oo processor

Als ik op de schermafdruk kijk zie ik icoontjes die mij niet bekend voorkomen (de 4e, 5e en 6e van links in de tray (bij de systeemklok)). Wat zijn dat voor prg's?
Verder zie ik geen virus scanner. Klopt dat? (is correct want je gebruikt hem alleen voor HW en de PC zit niet aan internet.

Wat betreft het punt van Jakob: je moet het audio in de bios uitzetten. Dan wordt het helemaal niet meer gebruikt en ook geen drivers in Windows geladen.
Jakob heeft ook met Kees diverse services uitgeschakeld; misschien weet hij ze nog en kan hij ze aan jou doorgegeven. Hoe minder er draait, hoe beter

Nog een punt: ik zie dat je 24 GB geheugen hebt en de Dom + Windows maar 16,3 gebruikt. Misschien dat je de cachefile in losseless compressie heb geladen. Als dat zo is moet je dit niet doen, omdat dat x % (? ik weet geen exacte waarde) meer processor power vreet.


Ik gebruik inderdaad geen virusscanner, de pc wordt uitsluitend voor HW gebruikt. Dit zijn de onbekende icoontjes:

4e icoon: Touchkit (programma voor de touchscreens)
5e icoon: ATi kleurenpallet (grafische kaart)
6e icoon: ASUS GamerOSD (?) gebruik ik nergens voor en is standaard mee-geïnstalleerd waarschijnlijk.

Ik heb HD audio in de BIOS op disabled gezet en de instellingen opgeslagen. Wanneer ik de pc herstart installeert Windows automatisch de drivers weer voor High Definition-audioapparaat en is deze weer zichtbaar in apparaatbeheer, dat lijkt me niet de bedoeling. Moet ik nog iets uitschakelen zodat dit niet weer gebeurd?

Ik had bij wijze van test de samples inderdaad lossless compressed ingeladen, maar dit had niets met dit probleem te maken. Ik heb inmiddels alle samples weer uncompressed in 16 bit ingeladen. Ik houd nu 3,5 GB geheugen over. Ik heb na de herstart handmatig het High Definition-audioapparaat verwijderd uit de lijst in apparaatbeheer maar helaas is daarmee het probleem nog niet opgelost. Als ik de polyphonie terugbreng naar ca. 900 komt de CPU net niet in het rood.

Hoe krijg ik de HD audio definitief uitgeschakeld zonder dat Windows de drivers opnieuw installeert?

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 12 jan 2013 19:46

Re: Wat is er mis met de geluidskaart op het moederbord?

Jan

Windows kan geen driver (opnieuw) installeren als er geen hardware voor is.
Begrijp ik dan goed dat je de geluidskaartdrivers in "apparatenbeheer" verwijderd hebt ("installatie ongedaan maken" of zo iets (ik heb de Engelse versie van windows dus weet niet de exacte kreet)) NADAT je de geluidskaart in de BIOS hebt gedisabled? En dat de driver toch nog in gebruik/zichtbaar is in Apparatenbeheer?
Na deinstallatie de PC resetten en de driver zou weg moeten zijn/blijven.

Even gegoogled op "ASUS GamerOSD" en dit is een tooltje om o.a. de clock van je grafische kaart aan te passen. Dit programma kun je verwijderen.

Polyfonie moet m.i. hoger kunnen dan 900, dus er is echt nog iets aan de hand.
Is dit de eerste grote sampleset die er last van heeft? Wat is de polyfonie instelling van je andere, grootste, sampleset? en daar zijn dus geen problemen mee verwacht ik.

Berichten: 46

Geregistreerd: 19 maart 2011 09:52

Bericht 12 jan 2013 20:59

Re: Wat is er mis met de geluidskaart op het moederbord?

Evert-Jan,

Ik vind het ook merkwaardig maar ik heb nu meerdere malen gecontroleerd of de HD audio in de BIOS op disabled staat, wat echt het geval is. Ik heb vanmiddag voordat ik mijn vorige bericht schreef de computer uitgezet terwijl het High Definition-audioapparaat nog in apparaatbeheer op actief stond. Vervolgens in de BIOS de HD audio op disabled gezet en computer geresetted. Toen Windows was opgestart kwam onderin de balk (bij de pictogrammen naast de tijd) een installatie-icoontje wat na enkele seconden een pop up weergaf "High Definition-audioapparaat is geinstalleerd." Toen heb ik het handmatig verwijderd en de pc opnieuw opgestart. De driver werd onmiddelijk automatisch geinstalleerd na het opstarten.

Zojuist High Definition-audioapparaat weer verwijderd (inderdaad rechtermuisknop "Installatie ongedaan maken") uit apparatenbeheer en na resetten werd weer de driver automatisch geinstalleerd... Wat een wonder pc heb ik toch ;)

Is er op het moederbord een standaard audio kaart aanwezig? Want ik heb deze pc zelf samengesteld en heb geen andere geluidskaart dan de Delta 1010lt geinstalleerd.

Ik heb nog 1 grote sampleset en dat is Kampen. Nooit problemen mee gehad, zojuist even gechecked en de polyphonie staat daar op ook op 1984 (stond Utrecht na installatie ook op). Deze kan ik probleemloos verhogen naar 3000 en ik kom met de CPU nog niet in het rood, amper in het oranje.

Ik heb dat programma ASUS GamerOSD zojuist ook verwijderd.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 12 jan 2013 21:21

Re: Wat is er mis met de geluidskaart op het moederbord?

Het feit dat hij opnieuw in Windows geïnstalleerd wordt, betekent dat uitzetten in de bios niet volledig is en dat Windows toch nog audio hardware ziet. Ik heb in de motherboard manual gezien dat er maar 1 entry is; dus ik snap dat ook niet (bug in de bios??). Even laten bezinken; ik ga er nog eens over nadenken .....

Het feit dat Kampen het wel goed doet, zou betekenen dat het aan aan surround zou kunnen liggen. En jij gebruikt dacht ik surround.

Berichten: 46

Geregistreerd: 19 maart 2011 09:52

Bericht 12 jan 2013 21:35

Re: Wat is er mis met de geluidskaart op het moederbord?

Ik gebruik inderdaad de surround versie van Utrecht. De volgende BIOS is geinstalleerd op mijn systeem:

BIOS SETUP UITILITY
BIOS Version: X58 Extreme 3 P2.30
Microcode update: 106A5/11 (heb je hier überhaupt wat aan?)

Bedankt zover voor het meedenken, ik hoor graag als je verdere suggesties hebt. Dat geldt natuurlijk ook voor alle anderen.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 12 jan 2013 23:23

Re: Wat is er mis met de geluidskaart op het moederbord?

Jan M schreef:BIOS SETUP UITILITY
BIOS Version: X58 Extreme 3 P2.30
Microcode update: 106A5/11
Het is niet de laatste BIOS; zie http://www.asrock.nl/mb/Intel/X58%20Extreme3/?cat=Download&os=BIOS
Maar in de omschrijvingen wordt geen audio genoemd; wel bijv. overclock tabellen

Wat voor type videokaart van ATI zit er in de PC? Bij sommige videokaarten wordt ook audio + driver geleverd ivm de aansluitingen op die videokaart (in de HDMI bijv.)

Berichten: 46

Geregistreerd: 19 maart 2011 09:52

Bericht 13 jan 2013 00:38

Re: Wat is er mis met de geluidskaart op het moederbord?

Ik weet niet hoe ik bij ATI ben gekomen, maar die zit er niet in. Het is een AMD Radeon HD6870 videokaart.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 14 jan 2013 21:44

Re: Wat is er mis met de geluidskaart op het moederbord?

ATI is het controlcenter voor de Radeon video kaart. Vandaar.

De gebruikte videokaart is wel een hele luxe kaart voor Hauptwerk. Nergens voor nodig, maar je zit er wel mee. Deze kaart heeft nl. ook een integrated HD audio controller:
  Code:
Output protected high bit rate 7.1 channel surround sound over HDMI or DisplayPort with no additional cables required     Supports AC-3, AAC, Dolby TrueHD and DTS Master Audio formats


Ik heb in het manual ( http://www.power-color.com/Manual/090106/Radeon_HD_6800_Series_ENG.pdf ) gekeken en daar kon ik niets vinden over audio.
Wat je kunt proberen is
- in apparatenbeheer kijken of je nog meer sounddrivers kan vinden (misschien bij beeldschermadapter ?) en deze deinstalleren
- Op http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/GPU-73NoOnBoardAudioSound.aspx staat wel hoe je dit audio kan disablen ten gunste van onboard audio. Dit is zeker een poging waard om te doen.

Berichten: 46

Geregistreerd: 19 maart 2011 09:52

Bericht 14 jan 2013 23:07

Re: Wat is er mis met de geluidskaart op het moederbord?

Daar zit wel het probleem merk ik. Zoals op de volgende screenshot is te zien is de onboard geluidskaart van de videokaart zichtbaar bij de geluidsapparaten. Ook is te zien als ik in eigenschappen kijk dat het High Definition-audioapparaat door Windows wordt geinstalleerd voor deze hardware.

Naamloos8.jpg


Als ik deze audio uitschakel via de rechtermuisknop verdwijnt het icoon uit de lijst bij "Geluid". Als ik dan ook nog handmatig de driver verwijder uit apparaatbeheer en dan Utrecht inlaadt in HW is de polyphonie zichtbaar verbetert! :)

Ik speel net tegen het rood als de polyphonie op ongeveer 2200 staat. Er vanuitgaande dat dit de "max" is voor mijn systeem kan ik concluderen dat de videokaart dus de boosdoener was!

Als ik nu de computer opnieuw opstart wordt de driver helaas weer opnieuw geinstalleerd, dat is het enige smetje wat overblijft maar voor de rest ben ik enorm geholpen! Het probleem is verder opgelost, nooit geweten dat er ook nog een audiokaart in de videokaart zou zitten... deze kaart is misschien inderdaad wat overdreven, ik heb er echter niet eens bij stilgestaan toen ik deze kaart uitkoos bij Alternate. Als ik steeds handmatig de audio moet uit schakelen kan ik wellicht beter een eenvoudiger videokaart installeren waar dat niet hoeft.

Evert-Jan, bedankt voor het actieve meedenken en je kennis, ook de input van de anderen wordt uiteraard niet minder gewaardeerd. Hopelijk kan dit topic ooit nog eens iemand anders voorthelpen, zo ben ik er ook terecht gekomen via Bartmans.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 15 jan 2013 00:00

Re: Wat is er mis met de geluidskaart op het moederbord?

Het audio in de videokaart kun je niet handmatig (ala de BIOS van je PC) disablen, dus helaas.

Als je het HDMI audio apparaat alleen uitschakelt maar de driver wel geinstalleerd laten, is de Dom dan nog niet te bespelen?

De polyfonie = 2200 kun je nog hoger krijgen door bepaalde services, die niet nodig zijn, uit te schakelen en/of de processor over te klokken. ASROCK geeft daar een tooltje voor: OCtuner http://www.asrock.nl/mb/Intel/X58%20Extreme3/?cat=Download&os=Win764

Hier staat nog iets over overklokken in de moederbord test: http://www.legitreviews.com/article/1279/15/

Berichten: 46

Geregistreerd: 19 maart 2011 09:52

Bericht 15 jan 2013 22:54

Re: Wat is er mis met de geluidskaart op het moederbord?

Inderdaad, als de driver geinstalleerd blijft en de HDMI hardware is uitgeschakeld dan werkt het ook. Zo hoef ik niets te veranderen na het opstarten dus dat werkt prima!

De services uitschakelen heb ik nog wat gevoel bij, maar het overklokken vind ik nog wat "eng". Ik heb OC tuner geinstalleerd maar heb geen flauw idee hoe "ver" ik kan gaan, de meter bevindt zich al in oranje rood (gaat heen ern weer) maar ik heb weinig trek in kapotte hardware. Het werkt allemaal net zo lekker nu, anders zijn we voor niets druk geweest. Tenzij je zegt dat het absoluut geen kwaad kan, maar ik heb hier geen/te weinig kennis voor om goed in te stellen.

Heeft iemand nog een lijstje met "overbodige" services beschikbaar? Als ik mijn lijst bekijk dan kan ik niet echt onderscheid maken tussen noodzakelijke en overbodige services.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 15 jan 2013 23:56

Re: Wat is er mis met de geluidskaart op het moederbord?

Bij overklokken moet je wel achtergrond info hebben om te weten wat je kan doen. Als je die niet hebt, dan moet je ook niet aan overklokken beginnen.

Wat de lijst met services betreft, kun je die even hier posten?
Ga naar http://www.nirsoft.net/utils/serviwin.html; helemaal onderaan staat een zipfile. Die uitpakken en runnen. Dan naar menu View --> service (F8). Tenslotte: File en save (als txt bestand). En zal zipbestand toevoegen aan je post op het forum.

Berichten: 46

Geregistreerd: 19 maart 2011 09:52

Bericht 16 jan 2013 20:44

Re: Wat is er mis met de geluidskaart op het moederbord?

Bijgaand het ingepakte txt-bestand met de services.

Services.rar


Gr. Jan
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 16 jan 2013 22:34

Re: Wat is er mis met de geluidskaart op het moederbord?

Dit is het lijstje wat ik zo gauw kon maken (voor andere lezer: het betreft Windows 7). Onderstaande kun je allemaal uitschakelen.

- BitLocker Drive Encryption Service (er van uitgaande dat je harddisk niet versleuteld is)
- Bluetooth Support Service (er van uitgaande dat je geen Bluetooth apparaten aan je PC hangen)
- DNS Client
- Diagnostic Policy Service
- Encrypting File System (EFS)
- Windows Media Center Receiver Service
- Windows Media Center Scheduler-service
- Media Center Extender Service
- Fax
- Function Discovery Provider Host
- IP Helper
- TCP/IP NetBIOS Helper
- Quality Windows Audio Video Experience
- Remote Access Auto Connection Manager
- Remote Access Connection Manager
- Remote Registry
- Smart Card
- Remote Desktop Configuration
- SNMP Trap
- Print Spooler (alleen als er geen printer aan de PC zit)
- Windows Image Acquisition (WIA)
- Tablet PC Input Service
- Distributed Link Tracking Client
- Windows Biometric Service
- WMI Performance Adapter
- Parental Controls
- Portable Device Enumerator Service
- WWAN AutoConfig


Als je HW PC een standalone PC is, dus niet aan het netwerk hangt en waar bijv. ook geen Windows update wordt gedaan, dan kan

ook uit:
- Background Intelligent Transfer Service (Windows update)
- Function Discovery Resource Publication
- HomeGroup Provider (tbv lokaal netwerk, home group)
- LanmanServer (delen van bestanden, printers, enz.)
- LanmanWorkstation (clients naar externe servers via het SMB-protocol)
- Microsoft iSCSI Initiator Service
- Remote Desktop Services UserMode Port Redirector
- W32Time - Windows Time
- Windows Defender
- WLAN AutoConfig (draadloosnetwerk configuratie)


Voordat je eraan begint, eerst een herstelpunt maken, zodat je terug kunt als e.e.a. niet zou werken.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 16 jan 2013 22:56

Re: Wat is er mis met de geluidskaart op het moederbord?

Wellicht dat ik een kanttekening mag maken Evert-Jan,

Na het draaien van updates moet je steeds, na iedere keer dus, Windows Defender weer uitschakelen!!!, ik zou hem zelf trouwens op handmatig zetten, aangezien het toch goed is deze af en toe, ééns per 2 maand te draaien. Hij vindt soms zaken die een virusscanner niet zien, wat ik reeds paar keer heb meegemaakt tijdens het poetsen van een pc van mensen.
Windows Update zou ik op handmatig zetten, ik weet dat de meesten toch wel regelmatig op internet gaan met hun orgelpc, dan is dat wel verstandig.

Dan, de Tabletfunctie kan alleen uit, wanneer je een eigen driver hebt voor je touchscreen. Bij de meeste Iiyama schermen moet je die nl. juist aan hebben!!! Ook andere wellicht. Elo i.i.g. niet.

Dan, ik zou juist ook de indexeringservices en windows Search niet vergeten UIT te zetten. Die gaan op de meest stomme momenten, maar i.i.g. na ca. 15 min vanaf opstarten hun riedeltje afdraaien. Ook wanneer je een schema aanmaakte!
Ook zou ik het Windows Defragmentatie programma uitschakelen en indien nodig MyDefrag(met dank aan EJ ;) ) gebruiken.
Ook Windows Defragmenter gaat vaak een eigen leven leiden.

Op Schoonepc.nl kun je veel terug vinden en verder even kladblok erbij, voor de twijfelgevallen.
Zelf zeg ik bij twijfel op handmatig zetten, dan start het niet op, maar handmatig werkt het nog wel indien perse nodig.

Ik ben nu niet instaat met mensen te bellen, zoals ik met velen reeds deed en dan de services doornam. Maar dit lijstje en mijn toevoegingen moeten toch echt behoorlijk helpen.
I.i.g. bij twijfel, op handmatig zetten, want dan kan je systeem het toch starten en dat gaat dan echt alleen wanneer nodig vlgs mij.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 16 jan 2013 23:46

Re: Wat is er mis met de geluidskaart op het moederbord?

Kees,

bedankt voor je aanvullingen.

Kees Hoekman schreef:Ik ben nu niet instaat met mensen te bellen, zoals ik met velen reeds deed en dan de services doornam.
Ik schrok van je bericht over je operaties en de ernstige gevolgen daarvan. Ik wens je heel veel sterkte in het dragen van al dit en het eerdere leed in de dagelijkse omgang en hoop dat je in het herstelproces toch verbeteringen hierin krijgt.
Jacob had destijds samen met jou e.e.a. telefonisch gedaan, maar niets genoteerd, dus leek het mij goed om een lijst in het forum te zetten, zodat iedereen er wat aan heeft en deze lijst kan aanvullen/aanpassen. Misschien dan een ander topic starten en daar de complete lijst publiceren.

Wat tabletPC service betreft: die heb ik niet nodig omdat ik Elo met zijn eigen driver heb.
Indexeringservices en windows Search uitzetten zijn goede hints, die ik over het hoofd gezien heb.

Ik ben ervan uit gegaan dat de PC niet op internet komt, dus geen Windows update of Defender. Vandaar. Maar met jouw aanwijzing kan men dat alsnog doen. Maar dan moet "Background Intelligent Transfer Service " ongewijzigd blijven, anders werkt de update niet.

Hier staat ook veel info (in het Engels): http://www.blackviper.com/service-configurations/black-vipers-windows-7-service-pack-1-service-configurations/. Op subpagina's staat info wat zo'n service doet in XP, Vista, W7 en W8

Kees Hoekman schreef:I.i.g. bij twijfel, op handmatig zetten, want dan kan je systeem het toch starten en dat gaat dan echt alleen wanneer nodig vlgs mij.
Ja, en zeker de oorspronkelijke waarde noteren zodat je terug kunt (of het geheel in deelstappen doen: aanpassen en testen en na een paar dagen de volgende selectie doen). Voordat je aan de gehele actie begint een herstelpunt maken !!!
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 17 jan 2013 00:34

Re: Wat is er mis met de geluidskaart op het moederbord?

Ik zal mijn services e.d. nog wel es opzoeken en jouw idee van een nieuw topic met lijst, welke we kunnen aanvullen, zodat je niet steeds lappen tekst moet doorspitten, is zeker een heel goede!
Typen is nu echter ook nogal moeizaam voor me, ik heb er nog even geen zin in...

Ja, het is allemaal erg heftig hier en een tegenvaller ook, dat de uitval niet opgelost is na die OK's. Tijd zal het leren, moeilijk is 't wel, ja...
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 46

Geregistreerd: 19 maart 2011 09:52

Bericht 19 jan 2013 17:56

Re: Wat is er mis met de geluidskaart op het moederbord?

Heren,

Ik heb de services zoals door jullie benoemd uitgeschakeld. Bedankt voor alle moeite.

Gr. Jan

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 21 jan 2013 20:12

Re: Wat is er mis met de geluidskaart op het moederbord?

Vraag: heb je de polyfonie nu hoger kunnen zetten? (want daar ging het toch om)

PC moet nu wel sneller opstarten. Anders een keer defragmenteren met MyDefrag http://www.mydefrag.com/

Berichten: 46

Geregistreerd: 19 maart 2011 09:52

Bericht 22 jan 2013 20:58

Re: Wat is er mis met de geluidskaart op het moederbord?

De meeste services uit de lijst stonden al op handmatig (dus niet opgestart), ik neem aan dat ze dan zo kunnen blijven staan, of moeten ze echt uitgeschakeld worden?

Mijn probleem m.b.t. polyfonie was natuurlijk al grotendeels opgelost door het uitschakelen van de geïntregeerde geluidskaart. Ik kan de polyfonie nu op ongeveer 2500 zetten zonder problemen, mijn verwachting was dat dit best aardig is voor mijn systeem met Utrecht erop.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 22 jan 2013 21:27

Re: Wat is er mis met de geluidskaart op het moederbord?

Staat de service op handmatig, dan wordt deze alleen gestart als het nodig is, bijvoorbeeld omdat een programma daarom vraagt door achtergrondprocessen of door jouw activiteiten: bijv. stop je een USB stick in de PC dan start ook de Portable Device Enumerator Service om voor elke UBS stick een unieke nr. op je PC vast te leggen (is nergens voor nodig).
De service is dus niet definitief uitgeschakeld en zit dus wel in het geheugen (en moet bij opstarten van de PC ook geladen worden).

Services in het eerste deel van bovenstaande lijst (dus niet de standalone PC lijst) heb ik zelf allemaal uitgezet; de PC heeft daar geen enkel probleem mee en ook Hauptwerk werkt probleemloos.
Vorige

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 72 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com