Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

RME geluidskaart

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 24 jun 2013 11:26

Re: RME geluidskaart

Hoi Geert

Ik gebruik slechts zes kanalen te weten 2x2 voor de gebiampte voor Kefs en 2 voor de rear speakers dus ik heb genoeg aan de rear aansluitingen. De subwoofer staat op de preout van mijn yamaha aangesloten dus daar gebruik ik geen extra kanalen voor.
Maar het klopt wel dat 7/8 evt via de front aansluiting gaan.

Groet Jan

Berichten: 123

Geregistreerd: 14 feb 2011 23:22

Bericht 24 jun 2013 13:00

Re: RME geluidskaart

Geluidskaarten met 8 identieke analoge outputs lijken steeds minder te worden helaas. Ik kijk ook met een schuin oog voor een vervanger van m'n Saffire met minimaal 8 analoge outputs maar daarvoor moet je helaas vaak een stap hoger in de productlijnen van de meeste leveranciers.

Heeft iemand ervaring met command line aanroep van RME TotalMix FX om bijv. presets te laden? Is dat mogelijk?

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 24 jun 2013 13:48

Re: RME geluidskaart

_Pieter_ schreef:Geluidskaarten met 8 identieke analoge outputs lijken steeds minder te worden helaas. Ik kijk ook met een schuin oog voor een vervanger van m'n Saffire met minimaal 8 analoge outputs maar daarvoor moet je helaas vaak een stap hoger in de productlijnen van de meeste leveranciers.

Misschien is dit wat?
De FireStudio Project heeft 8 identieke uitgangen en 2 S/PDIF uitgangen. Ik heb deze een keer bij iemand geïnstalleerd met alle 10 kanalen actief icm HW en werkt tot volle tevredenheid.
http://www.bax-shop.nl/firewire-geluidskaart/presonus-firestudio-project-recording-audio-interface/product-details.html voor € 375,00.
Fabrikant: http://www.presonus.com/products/FireStudio-Project
Het enige nadeel is dat het een 19 inch rack uitvoering is: een "platte brede uitvoering" dus. Dit komt vnl door de 8 ingangen, die je nooit zal gebruiken.

Berichten: 123

Geregistreerd: 14 feb 2011 23:22

Bericht 24 jun 2013 16:31

Re: RME geluidskaart

Evert-Jan schreef:Misschien is dit wat?
De FireStudio Project heeft 8 identieke uitgangen en 2 S/PDIF uitgangen. Ik heb deze een keer bij iemand geïnstalleerd met alle 10 kanalen actief icm HW en werkt tot volle tevredenheid.


Bedankt voor de suggestie, ziet er uit als een goede kandidaat. Weet je toevallig of de mix software vanaf command line aan te sturen is? Dat is voor mij van belang voor een goede integratie met m'n managementsoftware.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 24 jun 2013 16:59

Re: RME geluidskaart

Loosman schreef:RME UCX ervaringen.

Heb sinds kort deze kaart in mijn systeem. Dit zijn mijn ervaringen!
Ik ben met Hauptwerk begonnen met de m-audio audiophile 192 pci, later gevolgd door de Emu 0404 usb (i.v.m. Mic en headphone aansluitingen. Toen i.v.m. Multichannel overgegaan op de Saphire pro 24 dsp.
Allemaal uitstekende geluidskaarten met een prima geluid die elkaar niet veel ontlopen. Ik kon niet zeggen dat de een nou veel beter klonk als de andere.
Omdat ik mede gezien de zeer positieve recencies toch wel nieuwsgierig was geworden naar Rme kaarten toch maar besloten te upgraden naar de Rme UCX. Aansluitbaar met firewire en Usb.
Nu twee dagen mee gespeeld en ik moet zeggen dat de verschillen groter zijn dan ik had verwacht.
Het is de meest " analoog. " klinkende geluidskaart die ik ooit heb gehoord. De andere kaarten hadden toch nog iets scherps, digitaals en dat is nu geheel verdwenen. Ik had bijv. Mijn Kef boxen recht naar voren afstralend op de console staan omdat ze als je ze iets naar binnen draait ze soms wat te scherp/ direct klinken, dat is nu volledig weg en nu staan ze wel iets naar binnen. Wat ook opvalt is een toename van microdetails. Ik hoor nu heel andere dingen die ik anders niet hoorde ( is een beetje moeilijk uit te leggen als je het niet zelf ervaren hebt) . Er is veel meer rust in het geluidsbeeld gekomen. Bijv. de holpijp en de fluit d'amour op het rugwerk van Tholen klonken altijd erg overblazen op mijn systeem. Ik was al van plan om dit met de voicing iets te gaan corrigeren. Dat hoeft nu niet meer, het klinkt nu veel natuurlijker en is niet meer zo opvallend. De transparantie, ruimtelijkheid en detailering zijn toch van een andere orde als mijn oude kaarten. Tja de prijs is behoorlijk hoog maar niet zo duur als de volledige Kampen sampleset. :!: :!: Als je echt gaat voor het beste Hauptwerk geluid, kijk dan niet alleen naar boxen en versterkers maar overweeg dan ook om in dit soort prof. geluidskaarten aan te schaffen. Er zitten echt veel betere DA converters in deze kaart en dat scheelt meer in geluids kaliteit dan ik in de eerste instantie had verwacht.

Groet Jan



Ziet er heel goed uit Jan,

op termijn zal ik ook eens een RME kopen, maar voorlopig gaat er nu teveel geld naar de speakers :(
dus ben benieuwd naar je verdere bevindingen mbt dit geluids monster

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 24 jun 2013 17:56

Re: RME geluidskaart

_Pieter_ schreef:Bedankt voor de suggestie, ziet er uit als een goede kandidaat. Weet je toevallig of de mix software vanaf command line aan te sturen is? Dat is voor mij van belang voor een goede integratie met m'n managementsoftware.

Zover ben ik daar nooit gegaan. Ik zou een emailtje naar de supportafdeling van de producent sturen met deze vraag (of misschien hebben zij een andere oplossing om verschillende configuraties te activeren
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 26 jun 2013 12:38

Re: RME geluidskaart

Net gezien op de site van Bovenschen een aanbieding voor de rme Ucx voor 999€ dat is echt een hele scherpe prijs. Ik heb er meer voor betaald bij de toch al goedkope Bax shop!
Arc2 is ook in de aanbieding.
Wordt het allemaal toch iets bereikbaarder!

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 11 jul 2013 23:51

Re: RME geluidskaart

Jan Wim schreef:
Loosman schreef:RME UCX ervaringen.


Ziet er heel goed uit Jan,

op termijn zal ik ook eens een RME kopen, maar voorlopig gaat er nu teveel geld naar de speakers :(
dus ben benieuwd naar je verdere bevindingen mbt dit geluids monster

gr

JW


Hoi Jan Wim

Je was benieuwd naar mijn verdere bevindingen.

Heb deze kaart nu een aantal weken in mijn bezit en ik ben nog even enthousiast.
De natuurlijkheid, ruimtelijkheid zijn ongeëvenaard. Voorwaarde is uiteraard wel dat de rest van je set ook behoorlijk op peil is. Mijn Kef boxen hebben al een heel mooie ruimtelijke weergave met een goede transient weergave. Met deze kaart wordt er nog duidelijk meer uitgehaald. De orgelpijpen zijn nog tastbaarder geworden. Met sets met geringe front galm bijv. Tholen lijkt het net of het orgel daadwerkelijk voor je neus staat, bijna tastbaar.
Deze kaart heeft onlangs de tech award gewonnen op Namm beurs voor geluidstechnici en prof. muzikanten!
De belangrijkste kenmerken zijn, rust(geen enkel spoortje scherpheid),transparantie, detailering,ruimtelijkheid, luistergemak. Verbindingsgemak (usb en firewire) en de mogelijkheid om de mixer via usb met een ipad app. te bedienen (de audio moet dan via firewire gaan) verder is er een mic. Ingang met 48v phantom power.
Ik vond deze upgrade in ieder geval de moeite waard, van harte aanbevolen.

Groet Jan

Berichten: 73

Geregistreerd: 04 apr 2011 11:17

Bericht 28 aug 2013 21:44

Re: RME geluidskaart

Maarten schreef:Ik heb zelf veel plezier van m'n M-Audio Profire 610. Voordeel is dat die weinig ingangen, maar wel veel uitgangen heeft, namelijk 8x analoog en 1x spdif. Nadeel is dat er nog steeds geen fatsoenlijke Windows 8 drivers voor zijn, maar onder Windows 7 werkt hij goed.


Inmiddels zijn er eindelijk Windows 8 drivers voor deze geluidskaart
Vorige

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 63 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com