Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

speakers kopen waar moet ik op letten

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 23 feb 2013 17:44

speakers kopen waar moet ik op letten

beste mensen..

ik ben druk in de weer met het afbouwen van mijn orgel nu kom ik dus in de buurt dat ik ook om me heen moet gaan zitten kijken voor goede speakers voor in mijn orgel.

het is de bedoelling dat ik het orgel ga bespelen de domkerk uit utrecht.

klinkt geweldig en heb mijn orgel daar ook op gebouwt.

nu heb ik geen verstand van speakers en vraag ik jullie hulp :D

wat is belangrijk en waar moet ik op letten voor een mooi geluid de speakers hoeven niet nieuw te zijn dus speur ze van internet af ze komen in mijn orgel kast te staan dus worden inbouw speakers...

laat maar horen... :roll:

met vriendelijke groet hendrik
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 24 feb 2013 00:19

Re: speakers kopen waar moet ik op letten

1 van de vele mogelijkheden: de Philips MFB boxen......Voor als je 2ehands wilt, en een heel mooi geluid.

V
Christiaan Bogaard heeft een HELE mooie speeltafel, en daarop zijn - ik ben inmiddels de tel kwijtgeraakt, Christiaan...... - ik denk nu toch wel 8 stuks MFB aangesloten. Je hebt diverse typen, en ze worden door enkele liefhebbers weer helemaal gerefurbished....
Volgens mij voor Utrecht erg goed.

HG

Geert

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 24 feb 2013 00:29

Re: speakers kopen waar moet ik op letten

oke en moet ik ook nog naar een spectrum of zo kijken :roll: heb er zelf weinig verstand van.

en moet ik 8 boxen installeren of kan ik het ook met 4 boxen en subwoofer af ef heb ik die niet nodig :cry:

alvast bedankt voor de eerste tips en adviezen.

gr hendrik :)

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 24 feb 2013 20:53

Re: speakers kopen waar moet ik op letten

Nog meer mensen met idee"S en tips. Link van iemand die goede speakers aan bied mogen ook worden geplaatst zo dat ik een beetje weet wat ik moet zoeken gr hendrik
Avatar gebruiker

Berichten: 124

Geregistreerd: 26 apr 2011 14:38

Woonplaats: Werkendam

Bericht 24 feb 2013 23:46

Re: speakers kopen waar moet ik op letten

Hromkes schreef:Nog meer mensen met idee"S en tips. Link van iemand die goede speakers aan bied mogen ook worden geplaatst zo dat ik een beetje weet wat ik moet zoeken gr hendrik


Hoi Hendrik

Ik heb dit weekend eindelijk mijn langverwachte Hauptwerkinstallatie compleet. Ik heb via Lubbert de Vries (CustomMadeOrgan) in Urk mijn nieuwe speakers aangeschaft. Ze worden door iemand in Urk op bestelling gebouwd. Verschillende bekende organisten hebben deze speakers ook aangeschaft heb ik me laten vertellen. (oa Peter Eilander) Het zijn speakers die speciaal ontwikkeld zijn voor orgelmuziek via je HiFi systeem, maar klinken ook subliem over Hauptwerk heen!!
De Laurenskerk klinkt er heel gedetailleerd op. Mooi laag en geen schreeuwerig hoog. Vond ik oa bij Adams speakers wel het geval.
Speakers kopen en mooi vinden is echter een subjectieve bezigheid. Wat de één mooi vindt, vindt de ander het net niet...

De speakers heb je in verschillende formaten: oa Bazuin-, Prestant-, Oktaaf-speakers.(toepasselijke benaming trouwens..) Ik heb zelf de Prestant-exemplaren omdat ik met de Bazuinspeakers waarschijnlijk de kopjes bij mijn vrouw uit de kast speel :lol:

Veel succes met je keuze

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 77 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com