Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Te koop: M-Audio Super DAC II

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 19

Geregistreerd: 13 maart 2016 14:04

Bericht 31 maart 2016 18:22

Te koop: M-Audio Super DAC II

Beste lezer,

Omdat ik uit wil breiden naar surround, kom ik 2x analoog uit te kort. Verder prima DAC van een maand oud met 2x analoog uit. Zie advertentie: http://link.marktplaats.nl/m1036867920

Groet,
Emiel

Berichten: 78

Geregistreerd: 26 apr 2013 13:21

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 31 maart 2016 20:57

Re: Te koop: M-Audio Super DAC II

Emiel,

Kan deze dac met hoofdtelefoon versterker ook hoog ohmige hoofdtelefoons aansturen? Iemand daar ervaring mee?

mvg,
Martijn

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 31 maart 2016 23:37

Re: Te koop: M-Audio Super DAC II

Ok, hier is het antwoord:
Dit dingetje levert 190 milliwatt in 32 ohm. Dat staat gelijk aan ruim 2,4 volt, is tov 0 dB=0,775 volt in decibellen uitgedrukt:
plus 10 dB.
Volgens de specs kan je er tot 600 ohm op aansluiten. De uitgangsspanning blijft dan ongeveer gelijk aan de waardes zoals hierboven vermeld.

Zelf gebruik ik een Fiio E11K die levert plus 11,5 dB, dus slechts 1,5 dB meer, en het is voldoende voor mijn gehoor dat enkele tientallen dB,s verslechterd is tov mijn jonge jaren.....

De Fiio E09k levert als voorbeeld: plus 16,8 dB, das wel duidelijk meer. Maar zoals gezegd, die plus 10 dB is ruim voldoende.

Wel is natuurlijk het rendement van de gebruikte koptelefoon nog een belangrijk item. Ik werk met vrij gemiddeld gevoelige units, te weten de AKG K550 en de Sennheiser 596 of zoiets.

iets anders is, dat de Fiio hiervoor gebruik maakt van een symmetrische voedingsspanning van plus/min 11 volt. Daardoor heeft hij een groot dynamisch bereik. En apparaatjes die gewoon uit de 5 volt USB poort van je PC gevoed worden, tjsaa, dat is meestal toch wel wat minder, tenzij er ( voor dat geld) ook zo,n uitgebreide voorziening in zit. Ik heb het schema helaas niet.

Oveirgens kun je er wel een stekkervoeding op aansluiten.

Voor gewoon audio afluisteren met een koptelefoon lijkt mij dit een bijzonder handig ding.

HG

Geert

Berichten: 19

Geregistreerd: 13 maart 2016 14:04

Bericht 12 apr 2016 13:48

Re: Te koop: M-Audio Super DAC II

@ Martijn70: Sorry je vraag helemaal gemist :oops:

Kan prima. Er zit een dubbele hoofdtelefoon uitgang op voor zowel laag als hoogohmige. (mini-jack en jack)

Ook aansluiten van 1x stereo actieve speakers of versterker met ASIO driver ondersteuning gaat prima. Deze DAC heeft volledige Hauptwerk specs. Hoofdtelefoon en speakers zijn afzonderlijk te schakelen en volume is op de DAC te regelen met draaiknop.

Keer terug naar Aangeboden / Gezocht

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com