Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

gezocht: bewerkingen op cijferaccoorden

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 1

Geregistreerd: 31 jan 2017 17:49

Woonplaats: 's-Graveland

Bericht 05 okt 2017 14:20

gezocht: bewerkingen op cijferaccoorden

Beste orgelliefhebbers en -bespelers,

In mijn speurtocht naar orgelstukken op cijferaccoorden ontdekte ik info dat er leden zijn op deze site die zich de bezighouden (of hielden) met het overzetten van orgelbewerkingen van muziekschrift naar cijferaccoorden.
Ik ben de laatste jaren weer meer en meer gaan orgelspelen...en nooit anders gedaan dan cijferaccoorden. Heb o.a. via de site van de heer Chris Baggerman aardig wat stukken weten te vergaren. Mijn hart gaat metname uit naar de orgel bewerkingen van ‘vader en zonen’ Zwart, Feike Asma, Rutger van Mazijk, John Propitius, Peter Heykoop, Marco den Toom, Peter Wildeman etc. Het meer romantische werk dus.
Mijn vraag is of er leden zijn die dergelijke bewerkingen willen uitwisselen (tegen betaling vanzelfsprekend geen probleem) en/of wellicht nog adressen weten waar ik mijn verzameling kan uitbreiden.

Ik ben benieuwd en zie reacties met belangstelling tegemoet.
Dank op voorhand voor jullie aandacht en het meedenken!

Hartelijke groet,
Robert Kreuning Gzn.
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 06 okt 2017 07:40

Re: gezocht: bewerkingen op cijferaccoorden

Als er niemand iets heeft.. Gewoon een andere muzieknotatie leren?
Klavar heb je zo onder de knie...
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 06 okt 2017 22:49

Re: gezocht: bewerkingen op cijferaccoorden

Ik heb eens gegoogled op cijferaccoorden en wat voorbeelden gezien. Ik heb normaal notenschrift geleerd en zou niet weten hoe ik cijferaccoorden onder de knie zou krijgen. Normaal notenschrift leren heeft het grote voordeel dat verreweg de meeste muziek in notenschrift is geschreven.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Keer terug naar Aangeboden / Gezocht

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com