Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Toon actieve onderwerpen


Hoe tevreden ben je over je aankoop?

Zeer tevreden, aanbevolen!
26
55%
Tevreden, aanbevolen.
3
6%
Neutraal
5
11%
Ontevreden, spijt van aankoop.
0
Geen stemmen
Zeer ontevreden, spijt van aankoop!
0
Geen stemmen
Deze zou ik wel willen, maar deze prijs wil ik er nu niet voor betalen.
5
11%
Deze heb ik niet, wil hem ook niet.
8
17%
 
Totaal aantal stemmen : 47
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 24 apr 2013 14:39

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Ja joh, weet ik wel. Dat doen we onderling wel hoor.
Bordje is goed idee. Ik kan er ook zelf eentje meenemen.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 24 apr 2013 14:41

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Je mag deze file ook nemen hoor ;)
Wel eerst even mij inseinen, want ik ben dan erg benieuwd hoe je dat registreert!
http://www.contrebombarde.com/concerthall/music/9816
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 25 apr 2013 12:36

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Hallo allemaal,

Er is nogal wat belangstelling voor muziek vanuit Tholen merk ik! Ik heb daarom 7 korte stukken geupload op contrebombarde, zie http://www.contrebombarde.com/concerthall/user/1531, samen laten deze stukken allerlei kanten van het orgel zien.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 25 apr 2013 16:27

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

na diversen verzoeken van forumleden om eens wat te posten van Tholen met de slider in de max stand
dus vanuit de kerkzaal, en met tremulanten, hier een link http://www.contrebombarde.com/concertha ... music/9961

er zit in de opname op cb een vreemde piep achtige toon die niet in de sampleset voorkomt, zal wel van het comprimeren komen

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 25 apr 2013 16:30

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Deze had ik ook opgenomen met slider op maximale stand (akoestiek): http://www.contrebombarde.com/concerthall/music/9956

JW, dank! Heb het nog eventjes niet kunnen beluisteren omdat ik met meer collega's op kantoor zit, zonder hoofdtelefoon...

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 25 apr 2013 16:32

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

josq schreef:Deze had ik ook opgenomen met slider op maximale stand (akoestiek): http://www.contrebombarde.com/concerthall/music/9956

JW, dank! Heb het nog eventjes niet kunnen beluisteren omdat ik met meer collega's op kantoor zit, zonder hoofdtelefoon...



ha ha zou ik ook niet doen zonder hoofdtelefoon, ben zelf echt maar een amateur speler maar het gaat meer om de sound van Tholen

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 25 apr 2013 16:35

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Ter aanvulling: bij deze heb ik de slider tijdens het stuk 2x langzaam heen en weer bewogen, over het gehele bereik. Alsof je door de kerk naar voren en achter wandelt. http://www.contrebombarde.com/concerthall/music/9958

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 26 apr 2013 09:19

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Dank voor deze opnames, geven m.i. een mooi beeld van het orgel. Jammer dat Gert de set (nog) niet heeft, ik had hem graag vergeleken met andere sets.
Avatar gebruiker

Berichten: 40

Geregistreerd: 13 nov 2011 00:16

Woonplaats: Veluwe

Bericht 27 apr 2013 23:40

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Bedankt voor de opnames. Geven een goede indruk van de mogelijkheden. Ik heb Tholen aangeschaft en heb hem net geinstalleerd en kort bespeeld dus ik kan er nog niet veel over zeggen. De klank is fantastisch, zuiver en prachtige tremulanten (als je daar van houdt). Vanaf het 1e akkoord had ik echt het gevoel alsof ik in de kerk zelf zat te spel, zo realistisch, top!

Leendert

Berichten: 296

Geregistreerd: 08 maart 2011 22:05

Woonplaats: Elspeet

Bericht 02 mei 2013 12:36

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Na de installatie op mijn PC in "surround-setup" was het even uitzoeken wat de beste stand of functie van de slider is.
Ik ben er inmiddels achter dat het het beste is deze functie uit te zetten.

In mijn situatie zijn de Rear-luidsprekers identiek als de Front-spekaers, het meest ideale naar ik begreep voor een dergelijke sets. (Ook bij de kleine Metz van MDA, en bv. Zoblitz van Prospectum met een "slider"). Wel is het audio van de rear-kanalen minder gedetailleerd als ik had verwacht, maar in zijn geheel klinkt het werkelijk verbluffend. Misschien wel juist daardoor :o
De beta-demo-opnames die in eerste instatie zijn verschenen waren behoorlijk "Dry". Het valt in werkelijkheid dus enorm mee !

De snelle tremulant van het Rugwerk en Bovenwerk zijn wel "even wennen". Eigenlijk kennen we dit ook wel van Bolsward, maar "live" in de huiskamer is het nieuw. Persoonlijk vind ik die van het Hoofdwerk mooier. De Prestant 8 met Holpijp 8 samen tremuleren prachtig als CF ! (De LH is de Holpijp 8 van het RW met de Fluit dolce 8 van het BW).

Ik heb een stukje over Ps. 39 van Dick Sanderman (uit Gebed I) opgenomen en op CB gezet: http://www.contrebombarde.com/concerthall/music/10018

Met vr Groet,

WiBo

Berichten: 123

Geregistreerd: 14 feb 2011 23:22

Bericht 02 mei 2013 12:58

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

WiBo schreef:Na de installatie op mijn PC in "surround-setup" was het even uitzoeken wat de beste stand of functie van de slider is.
Ik ben er inmiddels achter dat het het beste is deze functie uit te zetten.

Wordt de keuze ook onthouden dat je weet? Dus dat je na het laden van het orgel niet steeds de slider functie hoeft uit te zetten in geval van een surround setup.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 02 mei 2013 13:22

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Ja, keus wordt onthouden!
Orgel is werkelijk prachtig!
Zaterdag had ik het genoegen erop te spelen, heel mooi gelukt, top set!
Op naar de volgende set van Voxus...
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 02 mei 2013 15:16

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

WiBo schreef:Na de installatie op mijn PC in "surround-setup" was het even uitzoeken wat de beste stand of functie van de slider is.
Ik ben er inmiddels achter dat het het beste is deze functie uit te zetten.


Inderdaad, dat was ook mijn bevinding. De slider lijkt dan alleen toegevoegde waarde te hebben bij stereo weergave.

Verder ervaar ik nog weleens moeite met registreren bij dit orgel. Ik heb het vermoeden dat dit ook het gevolg is van behoorlijke verschil in volume tussen de verschillende werken, waarbij het RW erg fors klinkt en HW en BW overstemt.
Is dit te wijten aan de opname positie van de frontsamples?

Overigens, solo registers zijn werkelijk prachtig!

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 02 mei 2013 15:19

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Fokko: dit herken ik niet in mijn setup, dat RW de boel overstemt. Het is weliswaar iets luider, maar het verschil is bij mij niet supergroot. Wel is er een duidelijk verschil in karakter tussen HW en RW, dat valt natuurlijk te verwachten.

Bij mij is daarentegen het BW relatief zacht.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 02 mei 2013 17:33

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Logisch dat het bovenwerk zachter is. Is hoger en verder weg.
De trompet van het RW is wel luider en heel anders dan die van het HW.
Mooi om te soleren bij het zingen etc.

De slider is een mooie manier om meer/minder galm beleving te creëren.
Dichtbij het orgel of ver(der) weg. Beetje mee spelen.

In Gapinge zat een leuke, door op het sleutelgat te klikken. Is dat in Tholen ook?
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 02 mei 2013 17:51

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Kees Hoekman schreef:Logisch dat het bovenwerk zachter is. Is hoger en verder weg.
De trompet van het RW is wel luider en heel anders dan die van het HW.
Mooi om te soleren bij het zingen etc.

De slider is een mooie manier om meer/minder galm beleving te creëren.
Dichtbij het orgel of ver(der) weg. Beetje mee spelen.

In Gapinge zat een leuke, door op het sleutelgat te klikken. Is dat in Tholen ook?


Het leuke in Tholen is dat als je rode lampje bediend je de organist naar boven hoort lopen over de trap, op de orgelbank gaat zitten, zijn sleutels pakt en deze vervolgens in het kontakt stopt, daarna hoor je de windmotor aanslaan, en dan stopt het .

voor de rest heb ik geen verborgen geintjes, kunnen ontdekken.

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 03 mei 2013 11:11

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Hoi Jan Wim

T'is erg leuk om de organist zo door de kerk naar het orgel te horen lopen, MAAR volgens mij hoor ik de organist links door de kerk lopen en links de trap beklimmen terwijl ik op de foto van Tholen zie dat de trap rechts zit.
Misschien corrigeren ze het in een update :D :D :D

Groet Jan

Berichten: 60

Geregistreerd: 06 aug 2012 21:25

Bericht 03 mei 2013 11:30

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Vanuit het lampje bekeken klopt het natuurlijk weer wel ;)
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 03 mei 2013 11:34

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

T'is ook eigenlijk geen probleem.
Als ze maar niet de C-Cis lade omwisselen :lol: :lol:

Groet Jan

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 03 mei 2013 16:13

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Loosman schreef:Hoi Jan Wim

T'is erg leuk om de organist zo door de kerk naar het orgel te horen lopen, MAAR volgens mij hoor ik de organist links door de kerk lopen en links de trap beklimmen terwijl ik op de foto van Tholen zie dat de trap rechts zit.
Misschien corrigeren ze het in een update :D :D :D

Groet Jan


Hoi Jan,

De organist loopt goed, het lopen word in het begin weergegeven via de achter speakers(surround) en later verplaatst zich dat meer naar voren, naarmate de organist dichter bij het orgel komt.

dus als je de rear geluiden via de main speakers laat lopen dan ervaar je de organist meer links

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 03 mei 2013 17:23

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Hoi Jan Wim
Ik heb surround dus ik mix niets en dan hoor ik duidelijk de organist links van achter naar voren lopen en links de trap op gaan.
Ik vraag mij dus af of jouw achter kanalen m.b.t. Links rechts wel goed staan.
Of mischien staan bij mij zowel de front al rear verkeerd kan natuurlijk ook nog.

Groet Jan

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 03 mei 2013 19:38

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Loosman schreef:Hoi Jan Wim
Ik heb surround dus ik mix niets en dan hoor ik duidelijk de organist links van achter naar voren lopen en links de trap op gaan.
Ik vraag mij dus af of jouw achter kanalen m.b.t. Links rechts wel goed staan.
Of mischien staan bij mij zowel de front al rear verkeerd kan natuurlijk ook nog.

Groet Jan



Hoi Jan,


ik kan mijn rear niet goed uitluisteren omdat mijn nieuwe orgel ervoor staat, dus dit geluid verdwijnt nu grotendeels in de nieuwe kast.
en dit verspreid zich nu door alle vakken en gaten

als het nieuwe orgel verplaatst is zal ik nog eens luisteren..

Maar volgens mij heb ik inderdaad links en rechts verwisseld, omdat ik vind dat je vanuit de speelpositie links en rechts bepaald.

Dus Front is uiteraard links en rechts
maar Rear heb ik links achter me, dan ook met het linker kanaal gevoed, terwijl als je omdraait, en naar je Achter speaker kijkt dit eigenlijk het rechter kanaal is.

ik kan me niet indenken dat ze de microfoon voor de rear opname van het orgel af laten luisteren

voor mij is en was het logisch om zo mijn rears aan te sluiten, gezien vanuit de speelpositie

maar misschien maak ik hier wel een enorme fout :oops: :oops:


gr

JW

Ps

ik vind dit op zijn minst toch wel een interesante vraag.

Want hoe is de rear opgenomen???

kijkt de surround microfoon naar het orgel??

hoe sluit je dan de rear aan?
bepaal je links en rechts door met je gezicht naar de rear te kijken?

of anders, links rear achter je, is nadat je je omdraait naar de rear speaker, opeens weer rechts???
of is dit al verwerkt tijdens het bewerken van de samples.
mischien kan Marien hier iets over de opname positie van vertellen
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 03 mei 2013 20:41

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Volgens mij maakt het niet uit of de microfoon naar het orgel 'kijkt' of niet. Bij surround is de benaming altijd zo:


Links voor-----------Rechts voor

------------luisteraar--------------

Links achter---------Rechts achter


Ik vermoed dus dat je inderdaad je rear-kanalen omgewisseld hebt, Jan Wim!
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 03 mei 2013 20:44

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Gerrit schreef:Volgens mij maakt het niet uit of de microfoon naar het orgel 'kijkt' of niet. Bij surround is de benaming altijd zo:


Links voor-----------Rechts voor

------------luisteraar--------------

Links achter---------Rechts achter


Ik vermoed dus dat je inderdaad je rear-kanalen omgewisseld hebt, Jan Wim!


Hoi Gerrit,

jouw schema is korrekt zo heb ik ook mijn rear aangesloten

links achter is ook het linker kanaal

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 148

Geregistreerd: 15 maart 2011 16:42

Woonplaats: Bruinisse

Bericht 03 mei 2013 21:00

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Jan Wim schreef:
Loosman schreef:Hoi Jan Wim

T'is erg leuk om de organist zo door de kerk naar het orgel te horen lopen, MAAR volgens mij hoor ik de organist links door de kerk lopen en links de trap beklimmen terwijl ik op de foto van Tholen zie dat de trap rechts zit.
Misschien corrigeren ze het in een update :D :D :D

Groet Jan


Hoi Jan,

De organist loopt goed, het lopen word in het begin weergegeven via de achter speakers(surround) en later verplaatst zich dat meer naar voren, naarmate de organist dichter bij het orgel komt.

gr

JW


Organist loopt inderdaad goed. Geluid verplaatst zich van links naar recht naar mate hij boven komt. Klopt het dat ik ook kerkklokken hoor op de achtergrond?
Groet,

Jacob
VorigeVolgende

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 138 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com