Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Toon actieve onderwerpen


Hoe tevreden ben je over je aankoop?

Zeer tevreden, aanbevolen!
26
55%
Tevreden, aanbevolen.
3
6%
Neutraal
5
11%
Ontevreden, spijt van aankoop.
0
Geen stemmen
Zeer ontevreden, spijt van aankoop!
0
Geen stemmen
Deze zou ik wel willen, maar deze prijs wil ik er nu niet voor betalen.
5
11%
Deze heb ik niet, wil hem ook niet.
8
17%
 
Totaal aantal stemmen : 47

Berichten: 49

Geregistreerd: 12 mei 2011 19:04

Bericht 23 aug 2012 13:09

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Beste Voxus mannen,

Ik laat jullie verder met rust, maar kan het toch niet laten te melden dat je nog tot volgende week vrijdag de tijd hebt... :D Eerder is natuurlijk helemaal super!

Als de prijs niet te gek gaat worden, gaat Tholen waarschijnlijk toch mijn eerste "grote" aankoop gaat worden.

Zo, staat Tholen weer even bovenaan in het sample forum. Misschien helpt het... ;)

Gr.
Jaap

Berichten: 192

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:44

Bericht 23 aug 2012 13:42

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Heel goed Jaap! Wij waren het ook nog niet vergeten...

Wat ik wel alvast kan melden:
Wij als Voxus zullen de term 'surround' niet meer gaan gebruiken. Het is gewoon 4-kanaals (2x stereo). Aanbevolen weergave is door 4 speakers, ieder kanaal door een eigen speaker. Het sampleset kan ook prima gebruikt worden met 2 speakers of hoofdtelefoon. In dat geval raden wij aan om zowel de front als de rear samples in te laden.

De mooiste weergave is op 24 bit. Hiervoor is 24 Gb intern geheugen voor nodig. Het kan ook op 16 bit met 16 Gb intern geheugen. Maar wij horen toch een kwaliteitsverschil bij gebruik van 16 bit en zullen dus zeker 24 bit aanbevelen.

De verkoopprijs ligt onder de 500 euro.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 23 aug 2012 16:23

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Wij als Voxus zullen de term 'surround' niet meer gaan gebruiken. Het is gewoon 4-kanaals (2x stereo)

Hoi Marien,

dus moet ik de 2 extra kanalen dan zien als 2x front, zodat alle speakers van het zelfde type moeten zijn??

de meeste hauptwerkers gebruiken nu voor surround een afwijkende( lees mindere kwaliteit) type speaker.

of is de technische info nog niet beschikbaar?

gr

jw
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 192

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:44

Bericht 23 aug 2012 16:35

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Jan Wim schreef:Wij als Voxus zullen de term 'surround' niet meer gaan gebruiken. Het is gewoon 4-kanaals (2x stereo)

dus moet ik de 2 extra kanalen dan zien als 2x front, zodat alle speakers van het zelfde type moeten zijn??

de meeste hauptwerkers gebruiken nu voor surround een afwijkende( lees mindere kwaliteit) type speaker.

of is de technische info nog niet beschikbaar?

gr

jw


Nee, gewoon front en rear. De keuze om voor de rear samples een mindere kwaliteit speaker te kiezen, kan uiteraard nog steeds gemaakt worden.

Voor de mensen die werken met 2 speakers of hoofdtelefoon adviseren wij om gewoon de 4 kanalen (front + rear) in te laden. Een van de redenen waarom wij de term 'surround' niet (meer) gebruiken.

Berichten: 194

Geregistreerd: 05 maart 2011 18:31

Bericht 24 aug 2012 22:24

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Even voor de duidelijkheid;

De rear samples van de multi-kanaals versie van Tholen, dienen uitsluitend als akoestiek toevoeging en zijn niet bedoeld om op te spelen zonder de front samples.

Toch hoeft men geen multi-kanaals systeem te hebben om ze te kunnen gebruiken. De benaming "front" en "rear" is nou eenmaal standaard, maar je zou het eigenlijk meer moeten zien als "orgel" en "Akoestiek".

Natuurlijk hebben de front samples ook akoestiek, maar de nadruk ligt hier op de gedetailleerde klank van het orgel zelf, terwijl op de rear samples de nadruk puur op de akoestiek ligt.

Door front en rear allebei in te laden wordt het geheel nog ruimtelijker dan wanneer je alleen de front samples laad. Ook met enkel een hoofdtelefoon of twee speakers geeft dit al een geweldig effect. Een unieke functie zal dit nog aantrekkelijker maken..

Natuurlijk, in het geval van een multi speaker systeem is het het mooiste om de akoestische samples ook daadwerkelijk uit de achter de organist geplaatste speakers te laten klinken, dat spreekt vanzelf. ;)

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 24 aug 2012 22:39

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

hoi Roland,

bedankt voor de aanvullende info, het is duidelijk.

ben benieuwd naar de "unieke functie" is dit meer (opname punt / ruimte) te tunen?

of ben ik te nieuwsgierig :oops: ;)

gr

Jan Wim
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 26 aug 2012 11:56

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Goeie uitgangspunten van Voxus zou ik zo zeggen; maar idd ben ik ook benieuwd naar die extra trukendoos; zou het niet gewoon iets zijn waardoor je binnen HW - dus zonder aan je geluidskaart te komen - het volume van de rear channels kunt beinvloeden???? :oops:

Misschien hebben ze een extra slider hiervoor op het beeldscherm geimplementeerd. Ben ik warm??

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 26 aug 2012 12:27

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Hoi Geert

Zal me niet verbazen dat het zoiets is een soort mixer waarbij je door het mixen van de rear met de front kanalen de hoeveelheid galm kan beinvloeden. Ongeveer zoiets als bij Sonus Paradisi voor intonatie. Vooral handig met stereo en hoofdtelefoon spelen. Hoop dat Tholen snel komt want volgens mij zitten wij allemaal kwijlend boven de klavieren te wachten tot de set uitkomt :lol: :lol: :lol: :lol:

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 26 aug 2012 12:33

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Hadie jan, nou....kwijlend....of het zou moeten zijn dat mijn tandarts er een zootje van gemaakt heeft!! :oops:

Zelf zit ik op het vinkentouw voor Arlesheim, dus of er dan nog geld is voor Tholen......hoe langer ze wachten, hoe moeilijker die beslissing wordt......

HG

Geert

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 26 aug 2012 13:00

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Geert,

Arlesheim of Tholen; het is nog al een verschil. Voor mijn gevoel hangt het ook af van hetgeen je wil gaan spelen. Zelf ben ik gelukkige bezitter van Arlesheim. Enige minpuntje van dit orgel zou kunnen zijn (en daar kan Organart niets aan doen) is de dispositie van het orgel. Veel van het zelfde op alle manualen. Tholen is dan veel gevarieerd (kwaliteit van sampleset tholen ken ik niet). Arlesheim is qua sampleset voor mij wel een topper!

Mvg,
Paul.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 27 aug 2012 10:58

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Reuze bedankt Paul, voor je reaktie!

Ik heb Caen al, en ook Anloo, Forcalquier, om een paar volgens mij kwalitatief goede sets te noemen. ben niet zo,n grote speler; op Caen doe ik vooral de Vierne, Franck en Guilmant eenvoudige stukjes of voor mij speelbare gedeeltes uit hun grotere werken. En op Anloo de Bach Orgelbuchlein en koraalvoorspelen.
Voor dat laatste lijkt mij Arlesheim toch wel een topper, omdat ik Anloo soms net iets te weinig stops vind hebben voor voldoende variatie. Bovendien vind ik de sets van OAM er gewoon uitspringen kwa kwaliteit en vind ik veel sets van SP hoewel prima ruisvrij etc etc soms toch net niet HET hebben. Zoals bv Menesterol: die overtuigt mij minder dan Anloo!
Hoewe bv Zwolle wel erg geslaagd is, maar die ligt buiten mijn budget.
Heb ook ERG lang getwijfeld bij Caen versus Aix en Provence; zelfs eerst op vakantie in Aix wezen luisteren.....en soms wil ik Aix alsnog aanschaffen terwijl ik Caen al heb.....Hoe gek kan een mens zijn/worden?

Aangezien ik niet tot de op dit forum veelvuldig aanwezige rijke mensen behoor, wordt hier zo,n aankoop van alle kanten gewikt en gewogen; vandaar dat ik jouw reaktie zeer op prijs stel.

HG

Geert

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 27 aug 2012 11:31

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

pahasoft schreef:Geert,

Arlesheim of Tholen; het is nog al een verschil. Voor mijn gevoel hangt het ook af van hetgeen je wil gaan spelen. Zelf ben ik gelukkige bezitter van Arlesheim. Enige minpuntje van dit orgel zou kunnen zijn (en daar kan Organart niets aan doen) is de dispositie van het orgel. Veel van het zelfde op alle manualen. Tholen is dan veel gevarieerd (kwaliteit van sampleset tholen ken ik niet). Arlesheim is qua sampleset voor mij wel een topper!

Mvg,
Paul.


Paul Arlesheim is erg leuk voor echowerk. De registers die hetzelfde zijn hebben wel een eigen geluidssterkte. Kan je hele leuke dingen mee doen.

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 27 aug 2012 17:06

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Geert/Andre,

@Geert
Als je arlesheim eens een keer goed wil uitproberen je bent van harte welkom! Zelf ben ik ook voorzichtig met aankopen. Als ik twijfel dan wil ik altijd eerst meer infomatie hebben en ook het orgel uitgebreid ergens hebben kunnen bespelen. Als je dit wil moet je maar even een privebericht sturen.

@Andre
Klopt; daar is Arlesheim prachtig voor. Zelf vind ik het een plenum van dat orgel bijzonder mooi; helder en transparant en de bazuin 16 voet in het pedaal ronkt heerlijk. Echt een genot en verveeld zeker niet.

Mvg,
Paul.

Berichten: 192

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:44

Bericht 27 aug 2012 17:08

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Geert schreef:Goeie uitgangspunten van Voxus zou ik zo zeggen; maar idd ben ik ook benieuwd naar die extra trukendoos; zou het niet gewoon iets zijn waardoor je binnen HW - dus zonder aan je geluidskaart te komen - het volume van de rear channels kunt beinvloeden???? :oops:

Misschien hebben ze een extra slider hiervoor op het beeldscherm geimplementeerd. Ben ik warm??

HG

Geert


Ja Geert en anderen, jullie zijn behoorlijk warm.... ;)

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 27 aug 2012 17:20

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

krijg het ook behoorlijk warm :lol:
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 251

Geregistreerd: 14 feb 2011 18:02

Bericht 28 aug 2012 14:29

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Marien,

Wat zijn de mogelijkheden voor een PC met 8GB intern? Ik zou natuurlijk graag meer GB's willen maar daar moet ik een nieuwe pc voor aanschaffen. En de advanced versie van hauptwerk moet ook nog gekocht worden....

En Tholen wil ik toch ook wel heel graag hebben.

Gertjan

Berichten: 192

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:44

Bericht 28 aug 2012 18:53

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Gertjan schreef:Wat zijn de mogelijkheden voor een PC met 8GB intern?


De gesamplede tremulanten niet inladen. Of misschien single-loop. Moet nog uitgezocht worden...
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 28 aug 2012 21:37

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Of truncaten en alleen de frontsamples inladen; die gesampelde tremulanten lijkt mij nou juist de essentie van Tholen....en dan een mooie impulse response nagalm gebruiken.....

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 326

Geregistreerd: 05 aug 2011 16:03

Woonplaats: Rijsenhout

Bericht 29 aug 2012 09:05

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Ook ik heb een pc met 8GB. Speel altijd met hoofdtelefoon (gehorig huis in binnenstad; en bovendien vind ik dat het beste geluid leveren). Kun je dan met alleen de frontsamples af?
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 29 aug 2012 14:40

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Jaco, ik speel ook bijna uitsluitend op de hoofdtel.

Als je HW zonder externe sequencer zoals bv Reaper gebruikt, dan moet je toch als je een surround-sampleset gebruikt, de rear samples ook inladen en gebruiken als je tenminste de originele akoestiek van de ruimte wilt benutten.
Maar uiteraard worden die twee kanalen gewoon bij je frontkanalen gemixt omdat je immers bij koptel slechts 2 weergavekanalen hebt.

Juist bij een bescheiden PC-systeem (ik speel bv weleens op de laptop) wil dat niet echt opschieten kwa RAM-gebruik.

Dan is het een oplossing om HW via VST-link naar Reaper in te stellen, alleen de frontsamples te laden en in Reaper een convolution reverb in te stellen. Heeft meteen het voordeel, dat je je hoofdtelefoon direkt aan de uitgang van je geluidskaart kunt hangen ( als die tenminste over een koptelefoon-uitgang beschikt), en je in Reaper naar behoefte eventuele overige geluidsinstellingen ( equaliser) kunt doen, want meestal moet je toch wel een paar dB korrigeren in hoog en/of laag, waarvoor je anders een externe versterker met toonregeling zou inzetten.

HG

Geert

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 01 sep 2012 10:50

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Marien schreef:
adrie schreef:hoever is het sampelset van tholen al?
nog lang wachten.
adrie.


Hoi Adrie en alle anderen,

In augustus maken we bekend wanneer het sampleset wordt gepresenteerd. Dan is ook de verkoopprijs vastgesteld en in welke versies we het sampleset gaan aanbieden. We zijn momenteel nog bezig met iets bezig wat uniek is voor Hauptwerk en samplesets en wat we graag al willen invoeren in Tholen. Hoe en wat zullen we uitgebreid aankondigen wanneer het helemaal uitontwikkeld is. Ook zullen we in augustus aankondigen waar we naast Tiel de komende jaren mee aan de slag zullen gaan. Het beste is om ons nog even met rust te laten :roll:


?

Berichten: 192

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:44

Bericht 06 sep 2012 18:40

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Op dit moment kunnen we helaas nog geen releasedatum noemen van Tholen. We willen nog iets aan het sampleset toevoegen waardoor er wat vertraging is opgelopen. Zodra er meer bekend is, meld ik direct. Nogmaals doe ik een beroep op jullie geduld... :oops:

Berichten: 148

Geregistreerd: 15 maart 2011 16:42

Woonplaats: Bruinisse

Bericht 06 sep 2012 18:48

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

marien,

Bedankt voor de statusupdate!

We wachten het gewoon nog even af.
Groet,

Jacob

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 06 sep 2012 21:56

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Geduld genoeg Marien,

neem de tijd en maak er wat moois, en unieks van in de sampleset wereld

en daar twijfel ik niet aan.

veel succses met je project, en uiteraard ook aan je companen.

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 119

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:41

Bericht 09 sep 2012 00:01

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Vanavond mocht ik bij Herr Glebe in Bochum al een voorproefje Tholen presenteren.
Erg fraai! Uw geduld zal worden beloond!
VorigeVolgende

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com