Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Toon actieve onderwerpen


Hoe tevreden ben je over je aankoop?

Zeer tevreden, aanbevolen!
26
55%
Tevreden, aanbevolen.
3
6%
Neutraal
5
11%
Ontevreden, spijt van aankoop.
0
Geen stemmen
Zeer ontevreden, spijt van aankoop!
0
Geen stemmen
Deze zou ik wel willen, maar deze prijs wil ik er nu niet voor betalen.
5
11%
Deze heb ik niet, wil hem ook niet.
8
17%
 
Totaal aantal stemmen : 47

Berichten: 296

Geregistreerd: 08 maart 2011 22:05

Woonplaats: Elspeet

Bericht 06 mei 2013 21:34

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Wordt de keuze van de slider ook onthouden dat je weet? Dus dat je na het laden van het orgel niet steeds de slider functie hoeft uit te zetten in geval van een surround setup....Ja.


Klopt het dat dat de keuze van het uitzetten van de [Traktúúr] niet wordt onthouden ?
De kleine van 2 hier schrikt zich telkens een hoedje als "de oude mevrouw Van Dam" ontwaakt:
.....Zjoefffffff.....Klapperrdeklap-boem-patsssss .... en dan in surround... :oops:

Een update waard wat mij betreft :shock:

WiBo

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 06 mei 2013 21:47

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Hoi Wim,

volgens mij staat het tractuur geluid altijd aan bij Tholen

de slider word wel onthouden, maar inderdaad het tractuur geluid onderwerpt zich niet aan het geheugen.


Maar...... sinds waneer is een orgel vrouwelijk??????? :lol: :lol:

Een orgel is toch de Koning(mannelijk) onder de instrumenten?


gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 07 mei 2013 08:23

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Yes! Ik heb Tholen gisteren binnen gekregen.
In heel mooie verpakking, heel goed!

Ik heb met mijn 16 Gb ram niet de mogelijkheid alles in 24 bit te laden.
Heb front in 20, op paar stemmen, zoals Car. en Siffl. en ped. labialen na, ingeladen. Rear in 16, bijgeluiden in 14 bit.

Die fluit 8+4 kan ik wel tijdje mee zoet. Wát een mooie opnames, echt top!
Registreren is een uitzoek klusje, maar is eenvoudiger, dan het lijkt, wanneer je de regels beetje kent en je oren goed openzet.
Die Car. zal ik niet vaak gebruiken, maar die Sifflet gaat bij mij vast wel eens in het plenum erbij gezet worden. Regels of niet.... ;)
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 192

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:44

Bericht 10 mei 2013 20:17

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Volgende week zaterdag, 18 mei is er een presentatie van het sampleset van Tholen in de showroom van CustomMadeOrgan bij Lub de Vries op Urk! Schulpengat 5, 8321 WC Urk. Van harte welkom om zelf het sampleset te bespelen en demonstraties door een jong Urks talent! Zelf hoop ik ook 's middags ook aanwezig te zijn.

Berichten: 192

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:44

Bericht 16 mei 2013 22:37

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Hier nog een geweldig stuk gespeeld op Tholen: http://www.youtube.com/watch?v=Ct7oNhSX-1w. Ik moet er wel bij zeggen dat dit onmogelijk speelbaar is op het echte orgel. Componist Ad Wammes schreef dit stuk voor The Busy Drone, maar op Tholen klinkt het veel mooier!

Berichten: 55

Geregistreerd: 10 mei 2013 14:26

Bericht 10 jun 2013 23:22

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Goedenavond,

Ik heb nu zo'n 2 maanden deze schitterende set in mijn bezit.
Ik speel bij deze set het liefst surround via de speakers, maar s'avonds gebruik ik de hoofdtelefoon. (AKG K701)
Nu vind ik dit het beste klinken met de front en rear samples gemixt in de S-mix van mijn Focusrite geluidskaart, waarbij ik de rear wat harder heb gezet.
Dit geeft m.i. een beter resultaat dan de slider gebruiken, die toch eigenlijk voor hoofdtelefoon gebruik bedoeld is ?

Ik ben benieuwd of meer mensen deze ervaring hebben, of toch vaker de slider gebruiken. :?:

Groet,
Albert

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 11 jun 2013 09:52

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Hoi Albert,

Ik gebruik de slider ook niet. Net als bij andere surroundsets mix ik front en rear naar eigen smaak - wanneer ik met hoofdtelefoon speel. Geniet er van zou ik zeggen!

Fokko

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 11 jun 2013 15:06

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Ik gebruik de slider wel, maar heb dan ook slechts een stereopaar en verder geen geavanceerde apparatuur. Desalniettemin... Dulciaan+trem is wat mij betreft het mooist met veel akoestiek. Bij andere registraties zet ik de slider net iets over de helft. Heel soms zet ik de slider dichtbij het orgel voor de gedetailleerde klank.

Kortom, door de slider gebruiken kun je een heel verschillend klankbeeld krijgen. Meestal heb je een bepaalde voorkeurspositie, maar soms kan het heel mooi zijn om voor een andere positie te kiezen.

Berichten: 296

Geregistreerd: 08 maart 2011 22:05

Woonplaats: Elspeet

Bericht 12 jun 2013 20:34

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

josq schreef:...door de slider gebruiken kun je een heel verschillend klankbeeld krijgen. Meestal heb je een bepaalde voorkeurspositie, maar soms kan het heel mooi zijn om voor een andere positie te kiezen.


Hallo,

Na wat experimenten heb ik gekozen om van Tholen bij uitgeschakelde slider (Surround-opstelling) de Frontsamples van het Rugwerk met -1 dB zachter te zetten, Rear is niet aangepast. Nu heb ik niet meer telkens de neiging om de slider te verzetten omdat het RW een tikkeltje te dominant overkomt, terwijl ik wel graag veel details hoor. Fictief dus iets meer afstand van alleen het Rugwerk.

Een voorbeeldopname die ik snel even heb gemaakt kun je horen op http://www.contrebombarde.com/concerthall/music/10354
Je hoort hier de CF op het RW met de "Nazart 3"

WiBo

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 30 jun 2013 19:09

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

weet iemand of er ook al een demo van deze sample set te verkrijgen is :)

gr hendrik

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 30 jun 2013 22:34

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Hoi,

Zal niet komen denk ik.

Zij doen nu hetzelfde als organart: proefperiode van 14 dagen. Niet goed geld terug minus 15 euro administratiekosten.

Probeer anders eens of je de set bij iemand mag bespelen. Hier ben je welkom.

Mvg,
Paul

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 30 jun 2013 23:36

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Ha leuk dankje voor de gastvrijheid kan hem ook bij lub op urk bespelen die heeft hem ook is wel een mooie sample maar eerst maar eens wat orgel lesje :) s gaan nemen voor dat ik sample sets ga kopen. Zal eens kijken bij wie ik terecht kan op urk.
Gr hendrik

Berichten: 355

Geregistreerd: 06 apr 2011 13:54

Bericht 01 jul 2013 15:21

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Hello Hendrik
Hier ben je ook welkom om Tholen uit te probeeren.
Je zult wel eerst een paar dagen moeten varen met je vissersboot.
Of ben je geen visser?
Pete

Berichten: 192

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:44

Bericht 29 jul 2013 23:51

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 30 jul 2013 09:27

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

mooie demonstratie

Tholen is en blijft een top sampleset, geweldig qua klank en kwaliteit, het verveeld niet

zeker met de nieuwe speakerlijn klinkt het geweldig, de blazende prestanten geweldig..........


heb geen aandelen bij/met Voxus maar ik kan iedereen aanraden om tholen te kopen/ uit te proberen

gr


JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 30 jul 2013 09:51

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Mooi overzicht van de set. Paar dingen die me opvallen in deze demo:
  • Mooi dat er een overzicht gegeven wordt van alle stemmen van het orgel.
  • Toch mis ik wel wat kwalitatief literatuurspel. De manier van spelen vind ik niet zo representatief en zeker niet professioneel. Nu heb ik verder nog niks van deze beste man gehoord, dus neem mijn uitspraak wat dit betreft niet te serieus.
  • Met de positie van de slider in demo 2 klinkt het rugwerk wel erg ver weg, ook bijna mono. Ik neem aan dat het rugwerk ruimtelijker gaat klinken als je met de slider dichter bij het orgel komt?
  • Bij het laatste stuk vindt ik het windmodel wat synthetisch en verre van realisties. Ik neem aan dat dit de standaardinstellingen zijn, en dat er nog het e.e.a. bij te schaven is?
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 30 jul 2013 21:11

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Ik heb Tholen ook en ik kan jullie verzekeren, het is echt ontzettend goed opgenomen en klinkt heel goed.
Ik ken ook het echte Tholen, dat haal je er direct uit! Een zeer realistische set! Gewoon, KOPEN!!!
Ennuh, nee, ik heb ook geen aandelen, helaasssss.... :roll:
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 30 jul 2013 21:42

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Leonard schreef:Toch mis ik wel wat kwalitatief literatuurspel. De manier van spelen vind ik niet zo representatief en zeker niet professioneel. Nu heb ik verder nog niks van deze beste man gehoord, dus neem mijn uitspraak wat dit betreft niet te serieus.

Oliver Schmidt is leverancier van HW en aanverwante artikelen in Duitsland http://www.osi-profisoundsysteme.de/

Berichten: 125

Geregistreerd: 18 feb 2013 20:14

Bericht 30 jul 2013 21:52

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Helemaal eens met Kees en Jan Wim.
De klank van deze sample set is fantastisch. Ik kan het niet vergelijken met het echte orgel, want dat ken ik niet. Maar sinds ik deze sample set heb, speel ik nauwelijks nog op de (gratis) sample sets die ik voorheen altijd bespeelde. Mijn Hauptwerk-installatie is bescheiden in zijn geluidsweergave, maar zelfs daarop is de klank van Tholen onvergelijkbaar veel beter dan alles wat ik daarvoor heb bespeeld.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 31 jul 2013 15:26

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Aan allen die Tholen zo geweldig aanprijzen:

meneer Jongbloed; die vergelijkt met gratis samplesets. Tsjaa, daar steekt uiteraard deze set ver boven uit. Maar een objektiever oordeel en aanprijzing vind ik, als je het vergelijkt met andere topsets.

Zelfs Jan-Wim ontkomt niet aan superlatieven, terwijl hij toch ook prachtig blazende prestanten heeft gehoord van andere topsets.

Ik zou het jammer vinden, als argeloze forumbezoekers nu ALLEEN zouden uitkomen op Tholen, terwijl er in de afdeling topsamplesets - gelukkig - een grotere diversiteit van orgelstijlen is te vinden.

Is niet als kritiek bedoeld hoor, maar gewoon weer even beentjes op de grond. Blijft natuurlijk en feit, dat als je eenmaal zo,n soort set in huis hebt, en je ontdekt er steeds weer nieuwe dingen aan, dat je "begeisterd"raakt......

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 31 jul 2013 17:24

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Ha die Geert, ik snap jou wel, maar..., hier gaat het immers over Tholen??!!
Wanneer ik elders lees, dan zie ik ook genoeg superlatieven, ook van mezelf ;)
Freiberg b.v. :)
Maar, logisch toch, dat Tholen hier zo bejubeld wordt. Het zou maar raar zijn, wanneer we hier b.v. Rabstejn zouden ophemelen, waar ik ook vaak kleine stukjes op speel.

Nog even voor degenen die nog moeten kiezen, Tholen is zeer de moeite waard! :lol:

Ik zou ieder willen aanraden, alvorens te kopen, eerst sets te vergelijken. En dat hoeft dan echt niet perse op je eigen console te zijn, je hoort de verschillen toch wel.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 31 jul 2013 17:42

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

JA Kees, ik dacht al, dat jij wel zou reageren als oprechte Zeelandpromotor en orgelliefhebber!

Nouja, twas eigenlijk een Fries orgel he? Voor mij is het de kunst, mij zodanig tekstueel te uiten, dat men niet gaat denken dat ik iets op Tholen aan te merken heb. Want ik ben een fan van de mensen van Voxus......

ik weet alleen niet zeker, of je een van Dam zomaar kunt bejubelen zonder bv een Ebersmunster eens te hebben ervaren, of een Wernigerode.

Maar voor de Hollandse koraalmuziek zal ongetwijfeld Tholen een streepje voor hebben, als Hollands produkt??

Neem ff lekker een duik daar, met dit weer!

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 31 jul 2013 17:47

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Nou, ik ken Ebersmünster ook Geert. Maar heb het niet. Dat is zeker een heel mooi set.
Ik zie jouw reactie niet als kritiek op Tholen, kritisch zijn is goed. Ik denk eerder dat veel mensen moeite hebben met goed lezen, wanneer ik soms reacties op jouw epistels zie. Dan moet ik me echt inhouden, ook niet te reageren.
Snel lezen en de bedoeling niet begrijpen, geeft die misverstanden.
Nu was dit er niet :)
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 31 jul 2013 17:52

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Tsjaa daarom word ik de laatste tijd eigenlijk btje te breedvoerig naar mn zin, juist om dat te voorkomen...

Overigens net terug van bij Hendrik Romkes wezen kijken. Was erg leuk om te doen.

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 31 jul 2013 18:14

Re: 1832 Van Dam, Tholen (29/3+P)

Je hoeft niet uitvoeriger, wat ik schreef, je was m.i. niet onduidelijk, maar er werd te snel gelezen...
Ja, iemand helpen is altijd fijn om te doen! Geholpen worden ook...!
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
VorigeVolgende

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 127 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com