Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Marcussen Laurenskerk Rotterdam (en andere orgels)

Toon actieve onderwerpen


Lia

Berichten: 82

Geregistreerd: 22 feb 2011 19:30

Woonplaats: Schiedam

Bericht 16 apr 2011 15:04

Re: Nog een nieuw orgel raadsel...

Cribo schreef: :D ja leuke avatar hè.

Wat zijn jullie toch slim allemaal ;)

Wordt het niet eens tijd voor een nieuwe avatar? Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar nummer 3... ;)
Avatar gebruiker

Berichten: 196

Geregistreerd: 17 feb 2011 13:39

Bericht 16 apr 2011 23:44

Re: Nog een nieuw orgel raadsel...

:o nummer 3?? Had ik daar ook al iets over gezegd dan?? Nee toch...dacht ik :roll:

Lia

Berichten: 82

Geregistreerd: 22 feb 2011 19:30

Woonplaats: Schiedam

Bericht 17 apr 2011 00:32

Re: Nog een nieuw orgel raadsel...

Nou, niet zoveel hoor, eigenlijk alleen maar dat het niet de Bavo is (in het topic 'bavo haarlem komt eraan'):

Cribo schreef:Jiri was het in ieder geval niet, dat kan ik met zekerheid zeggen ;)

Hij heeft 3 andere orgels opgenomen maar die zullen nog wel even op zich laten wachten. Eerst komen er nog andere Releases.
Avatar gebruiker

Berichten: 196

Geregistreerd: 17 feb 2011 13:39

Bericht 18 apr 2011 00:24

Re: Nog een nieuw orgel raadsel...

Je hebt idd gelijk :?

Tja het 3e orgel, daar hoefde we niet ver voor, eigenlijk alleen maar de hoek om, het betrof nl. het transeptorgel. Zelfde bouwer maar Jiri was er helemaal weg van dus deze moest er ook aan geloven. Hopelijk wordt de dry version hiervan net zoals Smecno. Hier zit nog wat van de ruimtelijkheid in de samples en dat vind ik zelf erg mooi. Ik heb in ieder geval gevraagd of dit kon en Jiri dacht dat het wel mogelijk was. Even afwachten dus.
Avatar gebruiker

Berichten: 54

Geregistreerd: 12 feb 2011 13:42

Bericht 18 apr 2011 09:44

Re: Nog een nieuw orgel raadsel...

nog even over de 32 voet, ik zag dat het orgel dat in de de Nicolaikerk in Utrecht een Fagot 32 in het pedaal heeft.. Het is dan wel geen bazuin maar wie weet.. ;)

Berichten: 194

Geregistreerd: 05 maart 2011 18:31

Bericht 18 apr 2011 10:22

Re: Nog een nieuw orgel raadsel...

GertB schreef:nog even over de 32 voet, ik zag dat het orgel dat in de de Nicolaikerk in Utrecht een Fagot 32 in het pedaal heeft.. Het is dan wel geen bazuin maar wie weet.. ;)


Die fagot 32' van de Nicolaikerk in Utrecht klinkt van dichtbij ongeveer hetzelfde als de Bazuin 32' vanaf een afstand in de Laurenskerk..

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 18 apr 2011 17:09

Re: Nog een nieuw orgel raadsel...

Dus behalve het hoofdorgel is ook het transeptorgel opgenomen.
Dat is mooi, want het transeptorgel is een beauty, altijd al geweest.
Alleen heb ik gehoord dat het nu in een slechte toestand verkeerd.

Wonderlijk eigenlijk: de Laurenskerk heeft drie orgels. een 1 klaviers koororgel, een 3 klaviers transeptorgel, en een 4 klaviers hoofdorgel. De eerste in de mooiste, de tweede is een goede tweede en onderaan het lijstje staat, wat mij betreft, de derde.
'k Heb ooit een keer Ton Koopman een concert horen geven in de Laurenskerk: op het koororgel...

De orgels:
1) Koor: http://www.orgels-en-kerken.nl/index/ro ... s-koor.htm
2) Transept: http://www.orgels-en-kerken.nl/index/ro ... ansept.htm
3) Hoofd: http://www.orgels-en-kerken.nl/index/ro ... -hoofd.htm

Lia

Berichten: 82

Geregistreerd: 22 feb 2011 19:30

Woonplaats: Schiedam

Bericht 18 apr 2011 21:57

Re: Nog een nieuw orgel raadsel...

Cribo schreef:Je hebt idd gelijk :?

Tja het 3e orgel, daar hoefde we niet ver voor, eigenlijk alleen maar de hoek om, het betrof nl. het transeptorgel. Zelfde bouwer maar Jiri was er helemaal weg van dus deze moest er ook aan geloven. Hopelijk wordt de dry version hiervan net zoals Smecno. Hier zit nog wat van de ruimtelijkheid in de samples en dat vind ik zelf erg mooi. Ik heb in ieder geval gevraagd of dit kon en Jiri dacht dat het wel mogelijk was. Even afwachten dus.

Ah oké, bedankt! Niet direct heel hoog op m'n wish list, maar toch leuk om te weten 8-)

Berichten: 129

Geregistreerd: 19 maart 2011 23:51

Bericht 08 aug 2011 20:05

Re: Nog een nieuw orgel raadsel...

Ik weet dat het een lang en moeilijk proces is, maar is er intussen al wat meer bekend over deze samplesets?
Avatar gebruiker

Berichten: 196

Geregistreerd: 17 feb 2011 13:39

Bericht 17 sep 2011 02:39

Re: Nog een nieuw orgel raadsel...

Hoi Rik, aan de Laurens is al heel veel voorwerk gedaan weet ik maar wanneer die precies gaat komen, weten we nog niet. Ik verwacht echter wel voor de Kerst. Utrecht zal vermoedelijk in het nieuwe jaar pas komen.
Nou ja, des te langer kunnen we sparen ;)

Gr. Christian

Berichten: 86

Geregistreerd: 05 jun 2011 13:24

Bericht 14 sep 2012 22:14

Re: Nog een nieuw orgel raadsel...

In het lijstje van Gert zie ik het transeptorgel van de Laurenskerk niet staan. Dit orgel is toch ook opgenomen?

Dirk1

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 15 sep 2012 07:07

Re: Nog een nieuw orgel raadsel...

In het lijstje van Gert zie ik het transeptorgel van de Laurenskerk niet staan. Dit orgel is toch ook opgenomen?
Op http://www.pcorgan.com/News.html staat een verkort lijstje, de volledige lijst staat op: http://www.pcorgan.com/SampleSets.html#Upcoming
Daar staat het transeptorgel op de 13e rij, ik verwacht namelijk dat het transeptorgel dit jaar niet meer uitgebracht wordt als sampleset.

Berichten: 123

Geregistreerd: 14 feb 2011 23:22

Bericht 23 okt 2012 22:37

Re: Nog een nieuw orgel raadsel...

Is er ook bekend of de tremulanten opgenomen zijn voor een select aantal stemmen zoals bijv. de fluiten en een paar tongwerken?
Gezien de omvang van de dispositie kan ik me voorstellen dat er concessies gedaan moeten worden qua memory gebruik, maar toch...

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 24 okt 2012 08:28

Re: Nog een nieuw orgel raadsel...

_Pieter_ schreef:Is er ook bekend of de tremulanten opgenomen zijn voor een select aantal stemmen zoals bijv. de fluiten en een paar tongwerken?
Gezien de omvang van de dispositie kan ik me voorstellen dat er concessies gedaan moeten worden qua memory gebruik, maar toch...



Er is momenteel al een mogelijkheid om een pc samen te stellen met 256 gb werkgeheugen, misschien hebben ze daar rekening mee gehouden ;)

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 24 okt 2012 09:28

Re: Nog een nieuw orgel raadsel...

Ik ben benieuwd of de set gelijk in één keer wordt uitgebracht. Persoonlijk lijkt me een opbouwmogelijkheid met volumes in het geval van deze set wel erg praktisch. Maar dat is tot nu toe niet de werkzije van JIri...

Berichten: 296

Geregistreerd: 08 maart 2011 22:05

Woonplaats: Elspeet

Bericht 24 okt 2012 11:08

Re: Nog een nieuw orgel raadsel...

Rotterdam is straks Jiri's grootste orgel, en zal ondanks wat toegenomen automatische processen bij het bouwen van de sampleset ongetwijfeld ook wat prijs betreft tot het topsegment behoren. Een prijs van pak em beet 799,- (of zelfs 899,- bij tremulantsamples) zal me niet verbazen...

Inderdaad zal het sampelen van (een aantal) tremulanten veel meerwerk en ook meer geheugengebruik geven, het zal blijken wat doorslaggevend is geweest.

Wel is het een feit dat wat overzee "1 Vol" kost, in Tjechie een heel orgel kan worden opgeleverd :shock:

Wibo
Avatar gebruiker

Berichten: 196

Geregistreerd: 17 feb 2011 13:39

Bericht 24 okt 2012 12:53

Re: Nog een nieuw orgel raadsel...

_Pieter_ schreef:Is er ook bekend of de tremulanten opgenomen zijn voor een select aantal stemmen zoals bijv. de fluiten en een paar tongwerken?
Gezien de omvang van de dispositie kan ik me voorstellen dat er concessies gedaan moeten worden qua memory gebruik, maar toch...


Ja, precies zoals je zegt zijn de meest voorkomende solistische stemmen, dus m.n. de tongwerken, ook met tremulant opgenomen.

Ja, je moet toch wel minimaal 24Gb hebben om Rotterdam te draaien.
Alleen Front gaat dan prima passen maar met surround wordt het wel een uitdaging. Het is persoonlijk uiteraard maar er zitten ontzettend veel pedaalstemmen op die ik nooit gebruik en die heb ik weggelaten. Als je vervolgens singelloops kiest, hield ik bij alles op 16 Bit net 500Mb over (van de 24Gb).
8 voets fluiten Rear op 14 Bits is misschien beter en dan wat tongwerken Front in 20 bit. Tja moet je dus toch al weer gaan experimenteren, wie had dat 2-3 jaar gedacht als je toen 24Gb geïnstalleerd had... :?

Berichten: 123

Geregistreerd: 14 feb 2011 23:22

Bericht 24 okt 2012 13:08

Re: Nog een nieuw orgel raadsel...

Cribo schreef:Ja, precies zoals je zegt zijn de meest voorkomende solistische stemmen, dus m.n. de tongwerken, ook met tremulant opgenomen.

Dat is goed nieuws, ben heel benieuwd! Mogen we al demo's verwachten binnenkort?
Eindelijk een sampleset waarbij ik al m'n 96 trekkers kan benutten. ;)

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 25 okt 2012 10:02

Re: Nog een nieuw orgel raadsel...

_Pieter_ schreef:Eindelijk een sampleset waarbij ik al m'n 96 trekkers kan benutten. ;)

Ai, dan kom je er toch nog 4 te kort... :(
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 123

Geregistreerd: 14 feb 2011 23:22

Bericht 25 okt 2012 13:06

Re: Nog een nieuw orgel raadsel...

Gerrit schreef:
_Pieter_ schreef:Eindelijk een sampleset waarbij ik al m'n 96 trekkers kan benutten. ;)

Ai, dan kom je er toch nog 4 te kort... :(


Klopt, daarom krijgen de 4 chamades met aparte bas/discant trekkers nu maar 1 trekker per chamade toebedeeld. Het blijft behelpen. ;)

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 25 okt 2012 19:09

Re: Nog een nieuw orgel raadsel...

Cribo schrijft
Het is persoonlijk uiteraard maar er zitten ontzettend veel pedaalstemmen op die ik nooit gebruik en die heb ik weggelaten. Als je vervolgens singelloops kiest, hield ik bij alles op 16 Bit net 500Mb over (van de 24Gb).

Dag Christian,

Ik begrijp hieruit dat je betatester bent en het sampleset al thuis hebt?
Leuk!
Komen er nog opnames uit voort op Contrebombarde?
Als ik mag kiezen: neem Harm Hoeve's 'klinkende Bazuinen' nog eens op?
Die Chamades moeten dat toch aardig kunnen doen :P

HG,
Anton
Avatar gebruiker

Berichten: 196

Geregistreerd: 17 feb 2011 13:39

Bericht 26 okt 2012 13:04

Re: Marcussen Laurenskerk Rotterdam (en andere orgels)

;) Klopt Anton.

Zodra Jiri hiervoor toestemming geeft zal ik deze opnemen. Als je die chamades ergens kunt gebruiken is het inderdaad bij dat stuk. En die chamades zijn supergaaf!!

gr. Christian

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 26 okt 2012 14:39

Re: Marcussen Laurenskerk Rotterdam (en andere orgels)

Voor jonge Hauptwerkers die na februari 2009 'geboren' zijn: probeer je eens voor te stellen hoe dit klinkt in Rotterdam:
http://www.contrebombarde.com/concerthall/music/721

'k Denk dat ik maar eens een mailtje ga sturen naar Jiri... :)

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 26 okt 2012 14:46

Re: Marcussen Laurenskerk Rotterdam (en andere orgels)

Jiri reageert erg snel (zoals altijd):

Dear Anton,
indeed, Rotterdam is in the finishing testing. It should be out in November. It is allowed to make recordings with my sample sets and publish them anyhwere, including contrebombarde, of course.

Yours,
Jiri


Edit:
Ik heb het nog een keer nadrukkelijk gevraagd (vanwege twijfel bij Cristian);
Dear Anton,
ah, no, this pre-release version is not good for demo performance!

Jiri

On Fri, 26 Oct 2012 15:27:39 +0200, A. Heger wrote:
> Hello Jiri,
> To be sure: I mean a recording with Rotterdam as it is now, in the beta stage?
> Cribo is willing to do so but he thought you would prefer to wait until the final release.


Dus toch nog even geen Bazuinen...
Laatst bijgewerkt door Anton Heger op 26 okt 2012 15:51, in totaal 2 keer bewerkt.
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 26 okt 2012 14:47

Re: Marcussen Laurenskerk Rotterdam (en andere orgels)

Ik heb Klaas Jan Mulder eens tijdens een concert horen uitpakken op de chamades, man wat een geweld en een volume, wel heel erg mooi.
Ik heb zelf tijdens een amateurdag eens op dit bakbeest gespeeld, speelt net zo licht en makkelijk als een electronisch orgel. Vond het een hele belevenis om op te spelen, maar om als sampleset te hebben, nee!
Zijn veel mooiere orgels te bedenken. Chr. Muller oirgel Bavo Haarlem, die wil ik wel als sampleset!!!
Heb ik 2 jaar geleden een keer op gespeeld, dat is toch wel even iets anders hoor.

Enne na feb. 2009 geboren, die zijn nog wel heel erg jong voor orgel Anton


Anton Heger schreef:Voor jonge Hauptwerkers die na februari 2009 'geboren' zijn: probeer je eens voor te stellen hoe dit klinkt in Rotterdam:
http://www.contrebombarde.com/concerthall/music/721

'k Denk dat ik maar eens een mailtje ga sturen naar Jiri... :)
Geen dag zonder Bach!
VorigeVolgende

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com