Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Marcussen Laurenskerk Rotterdam (en andere orgels)

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 24 nov 2012 10:35

Re: Marcussen Laurenskerk Rotterdam (en andere orgels)

Ik heb weinig met Martin Mans, maar vond zijn slag bij Waterloo ook altijd uitermate geschikt voor het gebruik van de chamades. Is dat stuk ooit op bladmuziek uitgegeven?

Berichten: 296

Geregistreerd: 08 maart 2011 22:05

Woonplaats: Elspeet

Bericht 24 nov 2012 10:55

Re: Marcussen Laurenskerk Rotterdam (en andere orgels)

Leonard schreef:.... Valt me overigens wel weer op hoe het laag opgepompt lijkt te zijn, wat enigszins logisch is bij het gebruik van de prestant 32, maar het komt me toch onnatuurlijk voor. Ook bij een vaste burcht is het pedaal zeer duidelijk aanwezig. maar het draaide natuurlijk om eens als de bazuinen klinken....


Mooie aanvulling op de Demo's Christaan ! Fantastisch mooi orgel !

Mijn refertentie is zowel concertbezoek, zelf spelen en veel luisteren naar CD's van Rotterdam .... :P
Voor mij lijken de Chamades lijken wel iets teruggezet, en de bas, zo van 20-40 Hz, is iets te royaal, maar dit geldt wel algemeen voor SP'setjes. Gert merkte het ook al eerder op op deze site. Valt wel af te regelen denk ik.

Zonder Sub klinkt het hier nog het beste :lol: (kan ik die mooi verkopen :o )

Vraagje, zijn dit wet-opnamens met de originele intonatie instellingen ? (geen surround toegevoegd of gemengd?)

WiBo

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 24 nov 2012 11:04

Re: Marcussen Laurenskerk Rotterdam (en andere orgels)

WiBo schreef:Vraagje, zijn dit wet-opnamens met de originele intonatie instellingen ? (geen surround toegevoegd of gemengd?)


Op de site van Sonus staat wet, ik neem aan dat er dan niet gemixt is. Ik zou inderdaad graag eens een mix horen. De cd's van Rotterdam die ik heb zijn vaak wat verder van 't orgel af opgenomen.

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 24 nov 2012 11:17

Re: Marcussen Laurenskerk Rotterdam (en andere orgels)

Vanmorgen heb ik tijdens mijn wekelijkse boswandeling tijdens het uurtje zwemles van mijn kinderen alle demo's die er nu zijn van de Laurensset rustig beluisterd via mijn mp3-speler. Ik heb genoten...
Omdat er behoorlijke kritiek was op dit orgel dacht ik wel "Mankeer ik soms iets aan mijn oren? Ik vind het gewoon erg mooi". Soms is het wel handig om niet te veel 'kennis' of 'vooroordelen' te hebben, ik kan daardoor nog erg genieten van deze set.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 24 nov 2012 12:22

Re: Marcussen Laurenskerk Rotterdam (en andere orgels)

Nee Gert, dat zijn geen vooroordelen, misschien wel kennis... ;)
Daardoor zijn de verwachtingen wellicht hooggespannen.
Eb ieders perceptie is ook anders.
Luister dus gewoon onbevangen, doch wanneer je het orgel zo vaak gehoord hebt als bv Wim en ik, dan lukt dat niet, zonder ons referentiekader uit te schakelen.
De bas is echt wat nadrukkelijk afwezig.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 24 nov 2012 12:51

Re: Marcussen Laurenskerk Rotterdam (en andere orgels)

De bas is echt wat nadrukkelijk afwezig.
Dat is inderdaad het geval met meerdere sets. Ik zou zeggen: neem alles op vanuit zelfde microfoonpositie en ga achteraf niet aan volumes zitten rommelen. Blijkbaar kunnen ze die verleiding niet weerstaan. Of ze gebruiken hoofdtelefoon waar bas minder krachtig doorkomt (zo een heb ik ook). Met een subwoofer is het echter irritant als de bas te hard staat.

Vanmorgen op mijn mp3 spelertje met kleine oordopjes hoorde ik het niet... ;)
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 24 nov 2012 13:18

Re: Marcussen Laurenskerk Rotterdam (en andere orgels)

Ik heb ook zo'n ding, trouwens met mijn Samsung kan het ook, ik zal dat eens proberen. Ook mijn doppies en normale hoofdtel. hebben niet teveel bas.
En ja, ik heb mijn subw. behoorlijk terug moeten draaien.
Enfin, smaken verschillen ook, dat is prima voor de diversiteit aan orgels.
Er zit veel moois op, maar ik zal het niet kopen, mijn pc is niet geschikt en de portemonee ook niet... :?
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 24 nov 2012 17:10

Re: Marcussen Laurenskerk Rotterdam (en andere orgels)

Ik vind het toch wel opmerkelijk dat Jiri in anderhalve dag al 20 exemplaren verkocht heeft.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 24 nov 2012 20:01

Re: Marcussen Laurenskerk Rotterdam (en andere orgels)

Anton Heger schreef:Ik vind het toch wel opmerkelijk dat Jiri in anderhalve dag al 20 exemplaren verkocht heeft.



Kassa............................ :roll:
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 139

Geregistreerd: 11 feb 2012 20:31

Woonplaats: Huizen

Bericht 24 nov 2012 21:06

Re: Marcussen Laurenskerk Rotterdam (en andere orgels)

Kan iemand mij uitleggen waarom ik al een paar dagen een foutmelding krijg als ik de demos van Rotterdam op de site van SonusParadisi wil beluistereen?

Mijn browser roept dan: De webpagina kan niet worden weergegeven. De link naar de demo's is bijv:

http://www.sonusparadisi.cz/media/demos ... terdam.mp3

Ik ben benieuwd wat Sonus zelf voor demo's op de site heeft staan.
Contrebonbarde heeft me nog niet overtuigd.
Boudewijn

Er bestaan 3 soorten topic's
[<>] Meesterwerken [<>] Slecht gecomponeerde fuga's [<>] Seriele composities [<>]

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 24 nov 2012 21:33

Re: Marcussen Laurenskerk Rotterdam (en andere orgels)

Boudewijn

ik denk dat je vanuit je webbrowser geen MP3 kan afspelen (configuratie issue van je PC).

Beter is het om de betreffende file gewoon te downloaden (kies rechter muisknop en dan opslaan) en dan af te spelen
En ik zou dan kiezen voor de WAV files want de MP3 files zijn van hetzelfde caliber als op CB
De WAV files van Christian Boogaard en Erik Simmons zijn 48 kHz en komen dus rechtstreeks uit Hauptwerk
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 25 nov 2012 13:27

Re: Marcussen Laurenskerk Rotterdam (en andere orgels)

Ik ben het met Kees Hoekman eens....het is een ook niet "mijn orgel"....al is het heel imposant en "best mooi" ;)
Ik ben vorige week op een concert geweest (na het orgel zo'n 20 jaar niet gehoord te hebben)...schitterend concert...vier-handige transcripties van orkestwerken, waarbij het orgel werkelijk in al z'n klankkleuren gedemonstreerd werd. En dan kom ik gelijk bij "mijn manco"...in kleine registraties....afzonderlijke stemmen vind ik het mooi, maar wanneer er meer "opengetrokken wordt" blijft het volgens mij toch een "neo-ba-rokje"....zij het een hele grote rok :)
Te egaal....maar smaken verschillen!
Het gaat dan uiteraard over het orgel...niet over de technische opname, want daar heb ik geen verstand van. :|
Ron

Berichten: 353

Geregistreerd: 06 apr 2011 13:54

Bericht 26 nov 2012 16:52

Re: Marcussen Laurenskerk Rotterdam (en andere orgels)

Rotterdam
Ik heb hem by my geinstaleerd en hy klinkt prachtig.
Mijn computer is te klein dus ik kon alles maar in 20 bit laden en geen surround.
Surround hoeft bij mij niet want ik verdeel toch alles in 24 speakers.{ 12 keer links en rechts}
Wat het echt mooie maakten is toen ik de windbalken nr10 en nr11 zo zetten dat allebei de de knopjes op geel staan.
Dan blijven ze open staan als ik me niet vergis.
De scherpe kanten van het orgel komen goed over vindt ik en maken het echt wel mooie.
Het klinkt echt als een orkaan.
Pete

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 26 nov 2012 18:41

Re: Marcussen Laurenskerk Rotterdam (en andere orgels)

Leonard schreef:Op de site van Sonus staat wet, ik neem aan dat er dan niet gemixt is. Ik zou inderdaad graag eens een mix horen. De cd's van Rotterdam die ik heb zijn vaak wat verder van 't orgel af opgenomen.


Ik heb (eindelijk) een file met een stukje muziek van Klaas Jan Mulder kunnen uploaden op Contrecombarde met een Surround MixDown. Ik zie m nog niet in de browse list, maar dat duurt kennelijk even. Voor contrecombarde HW audio record hoort op 16-bit te staan, begrijp ik nu :-(
De sampleset heb ik overigens ook geladen in 16-bit.

Het is een kunst om de veelheid aan intonaties/stemmen bij elkaar te zoeken op zo'n immens orgel.
Verder spreekt het surround klankbeeld mij erg aan, Wet alleen vind ik soms nog wel te scherp.
De recordingposition en verhouding fornt/rear geeft mij een vergelijkbaar gevoel als Zwolle-surround.

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 26 nov 2012 20:53

Re: Marcussen Laurenskerk Rotterdam (en andere orgels)

Fokko schreef:
Leonard schreef:Ik heb (eindelijk) een file met een stukje muziek van Klaas Jan Mulder kunnen uploaden op Contrecombarde


hmm...kennelijk toch weer niet gelukt.
Heeft iemand raad? Inmiddels ben ik er achter gekomen dat het format moet zijn: 16-bit en 44.1 kH. ZIjn er nog andere settings nodig voor het uploaden op contrebombarde?

Alvast dank.

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 27 nov 2012 06:58

Re: Marcussen Laurenskerk Rotterdam (en andere orgels)

Heeft iemand raad? Inmiddels ben ik er achter gekomen dat het format moet zijn: 16-bit en 44.1 kH. ZIjn er nog andere settings nodig voor het uploaden op contrebombarde?
Ik weet het niet, heb er nooit problemen mee gehad. Misschien probeer je een .wav te uploaden, ik doe altijd een .mp3.

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 27 nov 2012 07:00

Re: Marcussen Laurenskerk Rotterdam (en andere orgels)

Dit onderwerp wordt nogal lang, ook kan ik geen 'poll' toevoegen aan een bestaand onderwerp.
Het gaat verder op: viewtopic.php?f=6&t=776
Vorige

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com