Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Stem: 1916, Walcker, Martinikerk, Doesburg

Toon actieve onderwerpen


Hoe tevreden ben je over je aankoop?

Zeer tevreden, aanbevolen!
2
10%
Tevreden, aanbevolen.
4
19%
Neutraal
0
Geen stemmen
Ontevreden, spijt van aankoop.
1
5%
Zeer ontevreden, spijt van aankoop!
0
Geen stemmen
Deze heb ik niet, maar zou hem wel willen
2
10%
Deze heb ik niet, zal hem nooit kopen
12
57%
 
Totaal aantal stemmen : 21

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 20 mei 2013 19:43

Re: Sonus Paradisi: Walcker, Martinikerk Doesburg?

Anton Heger schreef:
Een mooier orgel: Dudelange bijvoorbeeld? Ook vier klavieren en romantisch.

Grappis dat hier dit orgel al wordt genoemd, en dat het (als het dan ook echt gaat komen) opeens zoveel duscussie oproept...

Dat bericht was op 18 mei geschreven en de aankondiging van Dudelange was 17 mei :) :)

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 20 mei 2013 20:33

Re: Sonus Paradisi: Walcker, Martinikerk Doesburg?

:oops: :cry:
Avatar gebruiker

Berichten: 326

Geregistreerd: 05 aug 2011 16:03

Woonplaats: Rijsenhout

Bericht 17 jun 2013 07:41

Re: Sonus Paradisi: Walcker, Martinikerk Doesburg?

Voor wie het orgel live wil horen:
morgenavond om 20.00 uur speelt Sander van den Houten zijn master afstudeerconcert op dit orgel.
Toegang is gratis.
Avatar gebruiker

Berichten: 238

Geregistreerd: 13 feb 2011 13:44

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 17 jun 2013 09:04

Re: Sonus Paradisi: Walcker, Martinikerk Doesburg?

hé leuk.
Bedankt voor de tip.

Jochum
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 17 jun 2013 10:14

Re: Sonus Paradisi: Walcker, Martinikerk Doesburg?

Ik ga zeker komen; hoe laat begint het??

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 326

Geregistreerd: 05 aug 2011 16:03

Woonplaats: Rijsenhout

Bericht 17 jun 2013 11:19

Re: Sonus Paradisi: Walcker, Martinikerk Doesburg?

@ Geert, zie mijn vorige post: 20.00 uur.

Op het programma staat:
Toccata und Fuge in d-moll/ D-du (Opus 59 nr. 5/6) van Max Reger
Delen uit de vingt-qautre Pieces de fantasie (Suite 2 Opus 53) van Louis Vierne
Grand Piece Symphonique (Opus 17) van Cesar Franck
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 17 jun 2013 12:29

Re: Sonus Paradisi: Walcker, Martinikerk Doesburg?

Sorry, had ik even over het hoofd gezien. Gaaf programma op dat orgel!!
Heb vorig jaar Jan Janssen er nog op gehoord, was ook al zo mooi.

HG

Geert

Berichten: 217

Geregistreerd: 09 feb 2011 20:30

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 03 aug 2013 19:46

Re: Sonus Paradisi: Walcker, Martinikerk Doesburg?

Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 03 aug 2013 21:47

Re: Sonus Paradisi: Walcker, Martinikerk Doesburg?

Reuze bedankt, Hans, voor deze tip.

Ik vind dat vooral in het laatste deel Doesburg wel naar voren komt; vraag me wel af, in hoeverre de geluidskwaliteit op YT representatief is. het laag klinkt hier nogal groezelig. Alsof het niet weg kan.

Mooie galm ook. Zou dit de wetverise zijn? Ik vermoed het.

Mooi console ook waar die organist op speelt.

HG

Geert

Berichten: 217

Geregistreerd: 09 feb 2011 20:30

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 23 aug 2013 18:23

Re: Sonus Paradisi: Walcker, Martinikerk Doesburg?

Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 23 aug 2013 19:14

Re: Sonus Paradisi: Walcker, Martinikerk Doesburg?

780 € gaat het kosten.

Groet Jan

Berichten: 217

Geregistreerd: 09 feb 2011 20:30

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 23 aug 2013 19:26

Re: Sonus Paradisi: Walcker, Martinikerk Doesburg?

ik wacht dan wel op de demo, en wat Anton er van gaat maken ;)
Avatar gebruiker

Berichten: 97

Geregistreerd: 20 nov 2011 13:17

Woonplaats: Haaksbergen

Bericht 23 aug 2013 20:06

Re: Sonus Paradisi: Walcker, Martinikerk Doesburg?

hans schreef:ik wacht dan wel op de demo, en wat Anton er van gaat maken ;)


Is dat de typische Nederlandse zuinigheid?
Ok, de prijs is hoog maar niet als je het ziet in verhouding met de grootte van het orgel en alle klankkleuren die ermee te maken zijn. Als niemand (of weinigen) wat koopt en alleen maar gratis demo's gebruikt is er voor de samplesetmaker ook geen eer aan te behalen.

Berichten: 217

Geregistreerd: 09 feb 2011 20:30

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 23 aug 2013 22:52

Re: Sonus Paradisi: Walcker, Martinikerk Doesburg?

dkoschinski schreef:Is dat de typische Nederlandse zuinigheid?


Dat is de reactie van iemand die
- al wat sample sets gekocht heeft en heel tevreden is
- dit jaar liever investeert in de studie van de kinderen dan in een eigen hobby.

Geen zuinigheid maar tevredenheid en verantwoordelijkheid.
Dat neemt niet weg dat ik me verheug op een demo. En daar lijkt me niks mis mee.

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 24 aug 2013 22:09

Re: Sonus Paradisi: Walcker, Martinikerk Doesburg?

Vanmorgen wat demo's geluisterd op de site van Sonus, en, wat werd ik onaangenaam verrast door deze set. Het zou zo kunnen zijn dat de opnames niet echt een afspiegeling zijn van de set, maar met name Merk toch hoe sterk springt er bij mij negatief uit. Alleen al de variatie die begint vanaf 2 min 42, de staccatonoten. Enfin, ik zal niet te veel kritiek geven op basis van de schamele hoeveelheid opnames die nu beschikbaar zijn.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 24 aug 2013 23:28

Re: Sonus Paradisi: Walcker, Martinikerk Doesburg?

Carson Cooman: Diptych, Opus 1007 by Erik Simmons

Luister naar de eerste seconden voor de eerste tooninzet: RUIS! Hopelijk kont dit niet uit de sampleset, en verwacht ik ook niet direkt van SP. Maar toch......

Mijn - zeer persoonlijke - indruk is: fenomenaal wat een verschillende klanken zo,n groot orgel kan voortbrengen, alles kan hierop, en het klinkt ook zoals ik recent bij bespelingen heb mogen ervaren, maar er komt bij mij IETS niet over, nl datgene waar je kippevel van krijgt en datje het meteen wilt hebben.
Al die haast te netjes klinkende tonen, alsof het van een CD komt.

Als je het dan afzet tegen een Forcalquier, ook van Jiri, maar ook Caen natuurlijk,en niet te vergeten Zwolle, dan is hij de laatste jaren toch een wel heel andere kant opgegaan. Meer gepolijst?
Het kan zijn, dat zijn huidige samplebewerking technisch geavanceerder is dan die vroegere die ik hier noemde, en dat het daardoor zeg maar gladder is geworden??
Ook de grotere afstand tot de pijpen speelt hier natuurlijk in mee. En de orgelkeuze.....

Nee, ook een gratis demo hoef ik niet. Rotterdam demo wordt hier ook niet meer gespeeld, tblijft niet boeien.

Sorry alst te negatief overkomt.

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 97

Geregistreerd: 20 nov 2011 13:17

Woonplaats: Haaksbergen

Bericht 26 aug 2013 11:48

Re: Sonus Paradisi: Walcker, Martinikerk Doesburg?

De set van Doesburg is zojuist gelanceerd :D !
Jiri heeft t/m 30 september een aanbod: hij kost dan € 786,50 incl. BTW.

Opvallend in de beschrijving is deze ludieke tekst:
The organ offers a wide range of dB, from pianissimo to a great fortissimo. The audio level is set as default so as not to overload the soundcard output when reasonable tutti is played. If the volume is turned up considerably beyond the default setting, there could be a danger of blowing the speakers.
.
De set gebruikt 21,5 Gb bij 16-bit en 44 Gb. bij 24-bit. Zie ook hier: http://www.sonusparadisi.cz/en/organs/top-selection/doesburg-martinikerk-walcker-organ.html#!/cat_tabs_screenshots_tabbed

lds

Berichten: 22

Geregistreerd: 21 dec 2011 23:37

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 26 aug 2013 21:21

Re: Sonus Paradisi: Walcker, Martinikerk Doesburg?

Jongens toch,

Wat een bedrag zeg! Wanneer gaat men nu eens voor grotere volumes qua verkoop met lagere marges?
Caen was ook niet goedkoop maar St.Eucaire bewijst toch ook dat het anders moet kunnen...

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 26 aug 2013 21:57

Re: Sonus Paradisi: Walcker, Martinikerk Doesburg?

lds schreef:Jongens toch,

Wat een bedrag zeg! Wanneer gaat men nu eens voor grotere volumes qua verkoop met lagere marges?
Caen was ook niet goedkoop maar St.Eucaire bewijst toch ook dat het anders moet kunnen...



en niet alleen de aanschaf prijs van de sampleset is prijzig, Jiri geeft al aan dat genoemd sampleset niet zo goed werkt op een doorsnee pc. dus ook die investering moet nog worden meegenomen.

meest optimale is volgens de site een polyphonie van rond de 9000 surround :shock: :roll: :shock:

wat voor beest van een pc moet je daarvoor aanhangen??



goeiedag ......................... zeg



gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 26 aug 2013 22:06

Re: Sonus Paradisi: Walcker, Martinikerk Doesburg?

Wat vinden jullie van de geluidskwaliteit van de demo's? Is wat mij betreft bovenop de prijs ook niet echt een lokkertje.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 26 aug 2013 22:17

Re: Sonus Paradisi: Walcker, Martinikerk Doesburg?

Leonard schreef:Wat vinden jullie van de geluidskwaliteit van de demo's? Is wat mij betreft bovenop de prijs ook niet echt een lokkertje.



klopt ben ik met je eens, het komt totaal niet overtuigend over
maar dit is de prijs die je moet betalen als je heel veel werk van zo'n sampleset gaat automatiseren.

alles gaat te vlak en te netjes klinken,( of het echte orgel moet ook zo vlak klinken, maar dat kan ik me haast niet voorstellen) of de demo's zijn niet representatief? deze weg heeft Jiri ingeslagen rond de set van Utrecht, deze had van mij toch nog wel iets rauwer mogen klinken(ondanks mijn liefde voor de tremulanten) :lol: :lol: :lol:


bij Jiri staat denk ik snelheid voorop, maar doet er dan 3x langer over, met handmatige aanpassingen.

zonder reclame te gaan maken ben ik na Tholen alleen maar benieuwd wat Dudelange gaat worden
na Gapinge en Tholen kan het niet anders worden als een succses.

en ben ik bang dat SP een klein beetje de boot gaat missen jammer

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 97

Geregistreerd: 20 nov 2011 13:17

Woonplaats: Haaksbergen

Bericht 27 aug 2013 00:40

Re: Sonus Paradisi: Walcker, Martinikerk Doesburg?

klopt ben ik met je eens, het komt totaal niet overtuigend over
maar dit is de prijs die je moet betalen als je heel veel werk van zo'n sampleset gaat automatiseren.
alles gaat te vlak en te netjes klinken,( of het echte orgel moet ook zo vlak klinken, maar dat kan ik me haast niet voorstellen)


Toch vond ik de prelude en fuga van Reger als voorbeeld best wel overtuigend. Andere voorbeelden van Cooman en Sawa zeggen me niks. Wat opvalt is dat er als voorbeeld veel lichtere werken van Ritter, Karg-Elert en Rheinberger worden aangeboden, terwijl bij een orgel van dit formaat juist de wat zwaardere werken (ff- fff) tellen om tot een goede beoordeling te komen: Dankpsalm & Ein feste burg -Reger, Bach - Liszt, sonates van Ritter, muziek van Gerard Bunk, enz. Ik ken in de huidige voorbeelden het 'echte' orgel nog niet helemaal terug. Er ontbreekt iets... Het lijkt er inderdaad op dat de samples op de automatische piloot zijn nabewerkt. Nu vind ik de Caen-set echt een topper, waarmee Jiri heeft aangetoond dat een simulatie ook goed kan aansluiten bij het origineel. Maar net als bij Caen overtuigen bij Doesburg de tongwerken in een 'grand orgue' nog net niet en dat is jammer. Ja, de set is duur, maar dan heb je ook wat mits je ook het gevoel hebt dat je echt Doesburg in huis hebt gehaald. En dat gevoel heb ik aan de hand van de huidige voorbeelden nog niet.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 27 aug 2013 09:49

Re: Sonus Paradisi: Walcker, Martinikerk Doesburg?

lds schreef:Jongens toch,

Wat een bedrag zeg! Wanneer gaat men nu eens voor grotere volumes qua verkoop met lagere marges?
Caen was ook niet goedkoop maar St.Eucaire bewijst toch ook dat het anders moet kunnen...

Bij deze set is het niet mogelijk om voor grotere volumes te gaan. Omdat je er een beest van een pc voor nodig hebt, zullen er (nog) maar weinig potentiële klanten zijn. Dat zijn wel net te klanten die meer te besteden hebben. Vandaar de hoge prijs.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 27 aug 2013 10:20

Re: Sonus Paradisi: Walcker, Martinikerk Doesburg?

Hoi,

Ook ik vind de demo's niet overtuigend. Bij merck toch hoe sterk en 6de van Mendelssohn valt dat echt tegen. Ik ken het echte orgel niet, maar kan niet voorstellen dat dit zo klinkt. Temeer met de hoge prijs en de 'super' PC die je hiervoor nodig hebt, is dit geen set die op mijn verlangslijst komt te staan.

Geert schreef:Nee, ook een gratis demo hoef ik niet. Rotterdam demo wordt hier ook niet meer gespeeld, tblijft niet boeien.
komt mij bekend voor; precies hetzelfde: het boeit niet. De demo heb ik inmiddels al weer verwijderd. Als van Doesburg een demo komt, neem ik niet eens de moeite.

Mvg,
Paul.

Berichten: 7

Geregistreerd: 26 aug 2013 16:19

Bericht 27 aug 2013 16:22

Re: Sonus Paradisi: Walcker, Martinikerk Doesburg

Beste Doesburg-geïnteresseerden!

Hierbij een commentaar / toelichting naar aanleiding van bovenstaande opmerkingen.

Alle demos die tot zondag 24 augustus op de site van Sonus Paradisi stonden hadden een abominabele geluidsweergave - indien online beluisterd en vooral met andere web browsers dan Internet Explorer.
Hoewel dat probleem inmiddels is verholpen, kun je volgens Jiri voor de meest perfecte weergave het beste de MP3 files downloaden en afspelen via een "high standard player".

Alle door mij gespeelde opnamen op de site, zijn van vóór de updates die Jiri heeft uitgebracht tijdens de demo-periode.
Het grootste probleem was de wissel die het volle werk trekt op de capaciteit van de computer, terwijl ik toch een i7 en 32 Gb Ram heb!
Zo heb ik "Nun danket alle Gott" van Karg-Elert (met o.a. de tutti preset) minstens 7 keer opnieuw moeten spelen, omdat het geluid wegviel tijdens de opname.
Na wat aanpassingen van Jiri, heb ik uiteindelijk een balans gevonden tussen het aantal registers met compressed en uncompressed memory. Het resultaat is redelijk - maar (zoals te horen is bij de opname) niet perfect.

Voor wie de sample set helemaal up-to-date wil horen, verwijs ik naar de twee laatste opnamen die ik gemaakt heb, op www.contrebombarde.com, - waarin overigens niet het tutti te beluisteren is.

Naar mijn mening is er verder niets mis met de kwaliteit van de sample set - maar er gaat uiteraard niets boven het orgel "in levenden lijve" te horen!

Mvg,
Pieter
VorigeVolgende

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com