Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

1997 Steendam, Eben-Haëzerkerk, Apeldoorn (31/2+P)

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 67

Geregistreerd: 16 feb 2011 14:10

Woonplaats: Rijssen

Bericht 24 maart 2014 17:23

Re: 1997 Steendam, Eben-Haëzerkerk, Apeldoorn (31/2+P)

www.hauptwerk.nl lijkt uit de lucht te zijn.
Iedereen wil deze set hebben?????
Avatar gebruiker

Berichten: 238

Geregistreerd: 13 feb 2011 13:44

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 24 maart 2014 17:39

Re: 1997 Steendam, Eben-Haëzerkerk, Apeldoorn (31/2+P)

Vanmiddag deed de site het ook niet.
Dat was om 15:30.
Hij doet het bij mij nu wel.

Jochum

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 24 maart 2014 20:10

Re: 1997 Steendam, Eben-Haëzerkerk, Apeldoorn (31/2+P)

Geert van der Wal schreef:http://www.hauptwerk.nl lijkt uit de lucht te zijn.
Iedereen wil deze set hebben?????


Kan ik mij voorstellen. De mooiste set die ik heb. !

Tammo
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 24 maart 2014 22:10

Re: 1997 Steendam, Eben-Haëzerkerk, Apeldoorn (31/2+P)

Klopt het dat je via Pipe and Rank Voicing niet alle tonen kunt bijstellen?
bv. de Cornet 3st zijn bij mij van Cis- E (nr 73 e,v,) veel te scherp en hard, maar al zet ik ze onderaan de schuifbalk
,ik krijg het niet weg.

Tammo
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 24 maart 2014 22:52

Re: 1997 Steendam, Eben-Haëzerkerk, Apeldoorn (31/2+P)

Er zijn 3 stereo kanalen, dus je moet ze wel voor alle 3 (of voor degene die je geselecteerd hebt) aanpassen.
Kan dat het probleem zijn?
Avatar gebruiker

Berichten: 196

Geregistreerd: 17 feb 2011 13:39

Bericht 25 maart 2014 00:08

Re: 1997 Steendam, Eben-Haëzerkerk, Apeldoorn (31/2+P)

Hoi Tammo, Gert heeft gelijk daar heeft het mee te maken inderdaad. Als je in de speeltafel 'tab' met je rechtermuis op een stem klikt en dan kiest voor 'Adjust voicing' dan pas je alleen de 'voor' samples aan.

Je kunt daarom het beste naar het tabje 'schakelaars' gaan en daar de betreffende stem opzoeken. Let er even op dat je dus de juiste te pakken hebt, aangezien elke stem 3 x voorkomt en ook nog eens als tremulant (deze staan in een aparte kolom).
In het geval het om een tremulant versie gaat moet je voor de Cornet aan de slag met 'Combinatie I' Deze staat in de 4e kolom van links.
Je kunt misschien het beste in eerste instantie de schuiven van de kanalen die je niet aan het 'voicen' bent, dicht zetten zodat je goed hoort wat je doet.

Ik hoop dat het lukt anders hoor ik het wel.

Veel speelplezier verder ;)

Groet Christian

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 25 maart 2014 10:37

Re: 1997 Steendam, Eben-Haëzerkerk, Apeldoorn (31/2+P)

Gert en Christian, bedankt. Dat was het.
Een mooi orgel!!

Tammo
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332
Avatar gebruiker

Berichten: 112

Geregistreerd: 03 dec 2012 17:58

Woonplaats: Werkendam

Bericht 25 maart 2014 13:46

Re: 1997 Steendam, Eben-Haëzerkerk, Apeldoorn (31/2+P)

Ik ben zelf nog op zoek naar een mooi twee klaviers orgel en heb tot nu toe gewacht op Apeldoorn en op Tiel. Speel met veel plezier op Utrecht maar heb ook wel zin om een wat simpeler instrument onder mijn handen te hebben qua registreren.

Op CB heb ik opnames beluisterd van Apeldoorn. Ik vind het orgel wat koud en kil overkomen. Vooral in het volle werk. De zachte strijkers etc vind ik wel erg mooi maar neig toch om te wachten totdat Tiel uit gaat komen.

Maar....dat duurt nog zooo lang, dus ben er nog niet echt uit.

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 25 maart 2014 14:50

Re: 1997 Steendam, Eben-Haëzerkerk, Apeldoorn (31/2+P)

Gefeliciteerd met de release van deze set. Heb ook wat opnames op cb beluisterd, wat me vooral opvalt is dat het windmodel wat elektronisch klinkt. Maar dat valt natuurlijk altijd bij te stellen. Ik herken ook dat het wat koud klinkt, maar da's wellicht een kwestie van smaak.

Berichten: 241

Geregistreerd: 12 feb 2011 15:29

Woonplaats: Labranza - Temuco - Chili

Bericht 25 maart 2014 17:14

1997 Steendam, Eben-Haëzerkerk, Apeldoorn (31/2+P)

Evert-Jan bedankt voor de aangebrachte oplossing, kan de site van synsoft weer bereiken.

Willem.
Avatar gebruiker

Berichten: 196

Geregistreerd: 17 feb 2011 13:39

Bericht 25 maart 2014 20:13

Re: 1997 Steendam, Eben-Haëzerkerk, Apeldoorn (31/2+P)

Jan Wim en Leonard, bedankt voor de felicitaties, ook namens het 'team'.

De opnames op CB zijn in mp3 dus die klinken altijd wat minder dan het origineel.

Het windmodel is en blijft erg lastig. Ik heb hier al vaker gezegd dat het windmodel het enige is wat nog voor verbetering vatbaar is. Helaas hebben we absoluut 0 support ontvangen van MDA hierin. Je merkt goed dat hij dan ineens een concurrent is i.p.v. eigenaar van HW. Je zou zeggen dat een zo realistisch mogelijke sampleset ook nieuwe klanten voor HW oplevert maar kennelijk zien ze het daar toch anders helaas. Deze rare constructie van eigenaar van HW en tegelijkertijd concurrent op het gebied van samplesets, zal helaas iets zijn waar (op korte termijn) niks aan te doen valt dus moet ieder sampleset producer zelf hiermee blijven 'ploeteren'.
Overigens kun je het windmodel altijd iets minder zetten of zelfs uit en dan klinkt het orgel weer heel anders. Je kunt er dan ineens ook heel goed Franse Romantiek op kwijt met die mega zwelkast.

@Joost, je bent altijd welkom in Hardinxveld om te komen spelen. Uiteraard helemaal vrijblijvend. Ik geloof dat Jos binnenkort ook een keer komt en uiteraard geldt dat voor iedereen die eerst zelf wil spelen. Je hebt dan een beter beeld van het geheel en we vinden het sowieso altijd leuk om mede forumleden in het echt te ontmoeten.

Groeten
Christian

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 25 maart 2014 20:33

Re: 1997 Steendam, Eben-Haëzerkerk, Apeldoorn (31/2+P)

Cribo schreef:Jan Wim en Leonard, bedankt voor de felicitaties, ook namens het 'team'.

De opnames op CB zijn in mp3 dus die klinken altijd wat minder dan het origineel.

Het windmodel is en blijft erg lastig. Ik heb hier al vaker gezegd dat het windmodel het enige is wat nog voor verbetering vatbaar is. Helaas hebben we absoluut 0 support ontvangen van MDA hierin. Je merkt goed dat hij dan ineens een concurrent is i.p.v. eigenaar van HW. Je zou zeggen dat een zo realistisch mogelijke sampleset ook nieuwe klanten voor HW oplevert maar kennelijk zien ze het daar toch anders helaas. Deze rare constructie van eigenaar van HW en tegelijkertijd concurrent op het gebied van samplesets, zal helaas iets zijn waar (op korte termijn) niks aan te doen valt dus moet ieder sampleset producer zelf hiermee blijven 'ploeteren'.
Overigens kun je het windmodel altijd iets minder zetten of zelfs uit en dan klinkt het orgel weer heel anders. Je kunt er dan ineens ook heel goed Franse Romantiek op kwijt met die mega zwelkast.

@Joost, je bent altijd welkom in Hardinxveld om te komen spelen. Uiteraard helemaal vrijblijvend. Ik geloof dat Jos binnenkort ook een keer komt en uiteraard geldt dat voor iedereen die eerst zelf wil spelen. Je hebt dan een beter beeld van het geheel en we vinden het sowieso altijd leuk om mede forumleden in het echt te ontmoeten.

Groeten
Christian


Hoe kan ik het windmodel minder of uitzetten?

Vr.gr

Tammo
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332
Avatar gebruiker

Berichten: 112

Geregistreerd: 03 dec 2012 17:58

Woonplaats: Werkendam

Bericht 25 maart 2014 20:44

Re: 1997 Steendam, Eben-Haëzerkerk, Apeldoorn (31/2+P)

Tammo,

Bij organ settings, organ preferences en dan het wind supply model uit zetten of lager dan 100% zetten. Uit is 0%.
Succes.

Gr joost
Laatst bijgewerkt door Joostdekeijzer op 25 maart 2014 20:51, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker

Berichten: 112

Geregistreerd: 03 dec 2012 17:58

Woonplaats: Werkendam

Bericht 25 maart 2014 20:49

Re: 1997 Steendam, Eben-Haëzerkerk, Apeldoorn (31/2+P)

Christian,

Je uitnodiging neem ik graag aan. Jos en ik komen binnenkort langs om de set uit te proberen.
En ook van mij natuurlijk de felicitaties! ;)

Gr joost
Avatar gebruiker

Berichten: 124

Geregistreerd: 26 apr 2011 14:38

Woonplaats: Werkendam

Bericht 25 maart 2014 21:30

Re: 1997 Steendam, Eben-Haëzerkerk, Apeldoorn (31/2+P)

Joostdekeijzer schreef:Christian,

Je uitnodiging neem ik graag aan. Jos en ik komen binnenkort langs om de set uit te proberen.
En ook van mij natuurlijk de felicitaties! ;)

Gr joost


Nou Cribo,

Dat PBtje naar je was dus niet nodig :lol:
Tot binnenkort!

Berichten: 353

Geregistreerd: 06 apr 2011 13:54

Bericht 25 maart 2014 22:28

Re: 1997 Steendam, Eben-Haëzerkerk, Apeldoorn (31/2+P)

Mijn neefje heeft hem gister hier gedownload op zijn kantoor.
Het ging zonder probleem ook hier in Canada.
Morgen gaan we hem in de Hauptwerk computer laden.
Ik ben wel benieuwd hoe die gaat klinken.
Ik speel nu het meest op Freiberg -Tholen-Rotterdam-Zwolle
Pete
Avatar gebruiker

Berichten: 196

Geregistreerd: 17 feb 2011 13:39

Bericht 26 maart 2014 22:43

Re: 1997 Steendam, Eben-Haëzerkerk, Apeldoorn (31/2+P)

Joostdekeijzer schreef:Christian,

Je uitnodiging neem ik graag aan. Jos en ik komen binnenkort langs om de set uit te proberen.
En ook van mij natuurlijk de felicitaties! ;)

Gr joost



Bedankt Joost. Zojuist Jos een PM gestuurd maar maandagavond zijn jullie welkom.

Mochten er nu nog meer mensen zijn die het leuk vinden om a.s. maandag in Hardinxveld de 'Steendam set' uit te proberen, er kunnen er nog wel 2 of 3 bij. Laat het dan even weten via een PM voor het adres.

Groeten
Christian Boogaard en Johan van de Waal van Dijk

Berichten: 353

Geregistreerd: 06 apr 2011 13:54

Bericht 28 maart 2014 14:56

Re: 1997 Steendam, Eben-Haëzerkerk, Apeldoorn (31/2+P)

Het is een erg mooie sampleset.
Goed gesampled en speeld erg lekker.
Klank is in 1 woordt schitterend.
Gefeliciteerd,Sygsoft!
Avatar gebruiker

Berichten: 67

Geregistreerd: 16 feb 2011 14:10

Woonplaats: Rijssen

Bericht 28 maart 2014 17:30

Re: 1997 Steendam, Eben-Haëzerkerk, Apeldoorn (31/2+P)

Mijn bestelling is inmiddels op de post.
Hopelijk komt hij morgen binnen.

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 29 maart 2014 18:03

Re: 1997 Steendam, Eben-Haëzerkerk, Apeldoorn (31/2+P)

De afgelopen week heb ik deze sample set binnengekregen. Een nette dvd-doos met mooie foto voorop en de dispositie van het orgel achterop. De doos bevat een grote mp3-stick met daarop de totale sampleset. De installatie is zeer eenvoudig, je hoeft maar pakket te installeren, de rest gaat vanzelf, bij mij duurde het we meer dan een uur. Erg handig dat de 3 kanalen (front, middle, rear) ook in groepen staan bij het initiële installatie scherm. Je kunt nu eenvoudig de register-kanalen verdelen over de gedefinieerde kanalen in Hauptwerk.

Maar dan...je hebt drie schuifbalken waarin je de verhouding 'Front'/'Rear'/'Middle' kunt instellen. Het duurde even, maar ik vind de verhouding 30% Front, 50% Middle en 100% Rear het mooiste voor opnames. In deze verhouding heb ik mijn 'standaard opnames' gemaakt. Voor 'huiskamer gebruik met speakers' moet ik de ideale verhouding nog uitvogelen.
Een pagina voor deze sampleset is nog niet klaar, daarom staan de opnames nu even op: http://www.pcorgan.com/Luister.html
De geluidskwaliteit vind ik heel goed, alleen het achtergrond geluid van de 'windmotor' ga ik later zachter zetten, bij de opnames staat het op het 'standaard' volume.
Avatar gebruiker

Berichten: 112

Geregistreerd: 03 dec 2012 17:58

Woonplaats: Werkendam

Bericht 01 apr 2014 08:09

Re: 1997 Steendam, Eben-Haëzerkerk, Apeldoorn (31/2+P)

Gisteravond in Hardinxveld Giessendam op de koffie geweest bij Christiaan Boogaard en Johan van de Waal van Dijk om het sampleset Apeldoorn te beluisteren.

Na zeer gastvrij te zijn ontvangen uiteraard het set geprobeerd. Ik werd verrast door de mooie heldere klank van het Steendam orgel. Het orgel is mooi in zijn solostemmen. Op CB vond ik het volle werk tegenvallen. Toch vond ik dit gisteravond beter uit de verf komen. Mooi vind ik ook dat het orgel bij vol werk wat gaat " zingen ".

Al met al weer een mooi sampleset.

Hoorde dat Gygsoft zich vooral wil richten op de opname van mooie hollandse tweeklaviers koraal orgels. Ik denk dat hier veel animo voor is. Denk aan prijstechnisch, wat gemakkelijk registreren etc.
Avatar gebruiker

Berichten: 124

Geregistreerd: 26 apr 2011 14:38

Woonplaats: Werkendam

Bericht 02 apr 2014 17:10

Re: 1997 Steendam, Eben-Haëzerkerk, Apeldoorn (31/2+P)

Joostdekeijzer schreef:Gisteravond in Hardinxveld Giessendam op de koffie geweest bij Christiaan Boogaard en Johan van de Waal van Dijk om het sampleset Apeldoorn te beluisteren.

Na zeer gastvrij te zijn ontvangen uiteraard het set geprobeerd. Ik werd verrast door de mooie heldere klank van het Steendam orgel. Het orgel is mooi in zijn solostemmen. Op CB vond ik het volle werk tegenvallen. Toch vond ik dit gisteravond beter uit de verf komen. Mooi vind ik ook dat het orgel bij vol werk wat gaat " zingen ".

Al met al weer een mooi sampleset.

Hoorde dat Gygsoft zich vooral wil richten op de opname van mooie hollandse tweeklaviers koraal orgels. Ik denk dat hier veel animo voor is. Denk aan prijstechnisch, wat gemakkelijk registreren etc.


Ik sluit me hier helemaal bij aan! super gezellige avond met Hauptwerkers onder elkaar. Zelfs uit Urk! :D

Mooie set. Ook overtuigend in het volle werk. Diegenen die op Tiel wachten hebben hier misschien wel een mooi alternatief voor handen.....

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 09 apr 2014 20:18

Re: 1997 Steendam, Eben-Haëzerkerk, Apeldoorn (31/2+P)

Wie wil mij een goede tutti-registratie voor dit orgel aanreiken.

Tammo
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 09 apr 2014 22:11

Re: 1997 Steendam, Eben-Haëzerkerk, Apeldoorn (31/2+P)

Tammoschut schreef:Wie wil mij een goede tutti-registratie voor dit orgel aanreiken.

Tammo


Beetje flauw misschien, maar tutti betekend alles. tsja dat lijkt me niet zo moeilijk :-)
maar dat bedoel je vast niet.... ik heb het orgel niet dus kan je verder niet adviseren.

in het algemeen:
Begin eens met de prestanten,de vulstemmen en de tongwerken. Een fluit 2 doet b.v. meestal niet zoveel in het volle werk.
Evenals een zachte strijker of een iel tongwerkje. Snoepen alleen maar wind weg. Kan je daarna altijd eens proberen welk register wat toevoegt aan de gehele klank, en welke niet en het orgel dik laat klinken.
Mijn leraar zei altijd dat registreren de kunst van het weglaten is. Teveel van hetzelfde zorgt voor een troebele klank, een dikke brij, en voegt m.i. niet veel toe.
Geen dag zonder Bach!
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 10 apr 2014 11:10

Re: 1997 Steendam, Eben-Haëzerkerk, Apeldoorn (31/2+P)

Ja, en je hebt natuurlijk altijd nog Rotterdam voor het echte tuttiwerk!!

HG

Geert
VorigeVolgende

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com