Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

1997 Steendam, Eben-Haëzerkerk, Apeldoorn (31/2+P)

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 28 feb 2014 18:29

Re: Het Steendam-orgel van de Eben Haëzer-kerk in Apeldoorn

Cribo schreef:Op mijn verzoek wordt er nog gekeken naar een extra toevoeging van een Quintfluit 1 1/3 op het 2e klavier. Naar mijn mening heb je dan net nog wat meer mogelijkheden. Helaas kost dit uiteraard wel weer wat extra tijd, waarvoor excuses :oops: Ik weet overigens nog niet zeker of dit doorgaat want we zitten al gevaarlijk dicht tegen de 32 Gb aan en daar willen we niet overheen...


Het wordt dus Apeldoorn met wat toevoegingen. Die toevoegingen zijn misschien leuk, maar zorgen er wel voor dat ik bij voorbaat al afknap. Het is typisch Nederlands om de prijs uiteindelijk te hoog te vinden, maar ik snap best dat mensen niet de hoofdprijs willen betalen voor een orgel met allerhande virtuele toevoegingen die soms verre van realistisch zijn zoals de 32'.
Dit is overigens gewoon mijn mening hoor, ik wil hier niemand mee beledigen.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 28 feb 2014 20:10

Re: Het Steendam-orgel van de Eben Haëzer-kerk in Apeldoorn

Afknappen nog wel....Excuse-moi, maar dit slaat toch nergens op??
Hier MOET je wel op reageren.......
Dan kan je Caen ook niet bespelen, en ik zie toch, dat daar niet de minste professionele organisten op spelen, om zomaar 1 te noemen......

Wat een onderbuikgevoelens spelen hier mee, kennelijk, dat je hie zo emotioneel op reageert.
Ik zou het toch ietsje objectiever benaderen!
Of maak zelf eens een zo puriteins mogelijke set.

Natuurlijk is het prima, als er mensen zijn, die gewoon authentieke orgels digitaal verzamelen, Maar dit is een heel andere hobby dan gewoon een lekker speelbaar instrument onder je handen te willen hebben.

Overigens, die 32 Gig verbaast mij wel, als je dat eens met bv Ebersmunster vergelijkt.
Dit zal toch de afzet van deze sampleset wel in de weg kunnen staan, omdat wellicht mensen een orgel van bescheiden formaat willen hebben, en dan ook een bescheiden PC hebben staan.

HG

Geert

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 28 feb 2014 20:49

Re: Het Steendam-orgel van de Eben Haëzer-kerk in Apeldoorn

Met een tabblad “Puriteins” en een tabblad “Uitgebreid” is dan het geschil tussen de puriteinen en rekkelijken voldoende opgelost ?
Laatst bijgewerkt door GerrGouw op 28 feb 2014 21:39, in totaal 1 keer bewerkt.
HGroet, Gerrit uit Gouda

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 28 feb 2014 21:29

Re: Het Steendam-orgel van de Eben Haëzer-kerk in Apeldoorn

Geert schreef:Wat een onderbuikgevoelens spelen hier mee, kennelijk, dat je hie zo emotioneel op reageert.
Ik zou het toch ietsje objectiever benaderen!


Deze reactie is anders ook tamelijk emotioneel. Dat ik afknap op een virtueel orgel met een dusdanig rigoureuze uitbreiding op het origineel als bij Apeldoorn is een mening die ik absoluut niet breng om op te dringen. Laten we het erop houden dat ik een uitgesproken voorkeur heb voor virtuele orgels die nagenoeg niet afwijken van het origineel en dat jij dat duidelijk niet hebt. Overigens zijn de toevoegingen aan Caen (5 registers aan een tamelijk fors orgel) m.i. niet te vergelijken met de toevoegingen aan de Apeldoorn set, zo'n 10 virtuele registers aan het origineel van 23 of 24 stemmen.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 28 feb 2014 22:13

Re: Het Steendam-orgel van de Eben Haëzer-kerk in Apeldoorn

Geert schreef:Overigens, die 32 Gig verbaast mij wel, als je dat eens met bv Ebersmunster vergelijkt.
Dit zal toch de afzet van deze sampleset wel in de weg kunnen staan, omdat wellicht mensen een orgel van bescheiden formaat willen hebben, en dan ook een bescheiden PC hebben staan.

Geert

deze sampleset is 6 kanaals, die van OAM 4 kanaals. Dat scheelt al de helft.
Verder is bekend dat de OAM samples altijd heel kort zijn met veel interne loops. Of dat de oplossing is, weet ik niet. De klankvariatie van een lang aangehouden toon, die dan ook zo wordt opgenomen, is dan wel teniet gedaan.

Berichten: 241

Geregistreerd: 12 feb 2011 15:29

Woonplaats: Labranza - Temuco - Chili

Bericht 28 feb 2014 22:22

Het Steendam-orgel van de Eben Haëzer-kerk in Apeldoorn

Ik vraag me af:

A: Betekent dat dan dat het originele orgel niet goed is geconstrueerd?
B: Waarom altijd dingen toevoegen die op de bestaande situatie niet aanwezig zijn?

Willem.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 28 feb 2014 22:54

Re: Het Steendam-orgel van de Eben Haëzer-kerk in Apeldoorn

of is het juist zo, dat het virtueele instrument zijn origineel een stapje voor is???

want volgens mij is het orgel in Apeldoorn nog niet af, en ontbreken er nog steeds stemmen

deze zullen in de loop der tijd als er genoeg geld is, vanzelf aan het orgel worden toegevoegd.


voor de rest vind ik het "gezeur" wees blij dat er weer een nieuw sampleset uitkomt


en welk orgel is er nog origineel??? zoals destijds door de bouwer is afgeleverd??
veel orgels zijn uitgebreid en aangepast naar de wensen van de tijd.

en de prijs is volgens mij normaal gezien het enorme werk wat er ingestoken is
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 241

Geregistreerd: 12 feb 2011 15:29

Woonplaats: Labranza - Temuco - Chili

Bericht 01 maart 2014 00:18

Re: Het Steendam-orgel van de Eben Haëzer-kerk in Apeldoorn

Ik zou toch wel een duidelijk onderscheid willen maken tussen wat is toegevoegd in de loop der eeuwen/jaren aan het originele instrument enerzijds, als dan wel een toevoeging aan een virtuele sample-set anderzijds.

Ik heb er niet op tegen dat men zaken aan een sample-set toevoegt mits er de mogelijk is om de sample-set ook via B.V. in een apart tabblad of met een ander originele ODF file word uitgebracht, zodanig dat het virtuele instrument ook bespeeld kan worden in zijn oorspronkelijke huidige staat.

Willem.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 01 maart 2014 00:52

Re: Het Steendam-orgel van de Eben Haëzer-kerk in Apeldoorn

Ja, Evert-Jan, in principe is het natuurlijk zo, dat hoe langer de samples zijn, hoe realistischer.
Toch zijn een aantal professionele musici van mening, dat de sets van OAM zeer realistisch overkomen.

6-kanaals? Ik heb zeker iets gemist. Benieuwd of de voordelen hiervan opwegen tegen de nadelen.


Idd was mijn reaktie ook tamelijk emotioneel. Muziek is toch ook emotie! Of was het voetbal?

HG

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 01 maart 2014 10:01

Re: Het Steendam-orgel van de Eben Haëzer-kerk in Apeldoorn

Geert schreef:Idd was mijn reaktie ook tamelijk emotioneel. Muziek is toch ook emotie! Of was het voetbal?


Gelukkig, dan begrijpen we elkaar ;)

Misschien is dit onderwerp, de discussie over een set wel of niet uitbreiden tov het origineel, een apart topic waard? Of is dat te vermoeiend? ;)

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 02 maart 2014 17:06

Re: Het Steendam-orgel van de Eben Haëzer-kerk in Apeldoorn

Cribo schreef:Er moeten nog een paar weekjes geduld opgebracht worden vermoed ik.



Succes Cribo met het afronden van dit project! Ik ben onbekend met het orgel, maar geeft Hauptwerk niet een geweldige mogelijkheid om virtueel te experimenteren hoe die lege plaatsen op de lade kunnen worden ingevuld ?! Het doet me denken van Maier van OAM heeft gedaan met Vollenhove, een reconstructie hoe het orgel indertijd zou kunnen hebben geklonken met stemmen die nu ontbreken.
Nogmaals, succes en veel plezier bij de introductie tzt.
Groet,
Fokko
Avatar gebruiker

Berichten: 196

Geregistreerd: 17 feb 2011 13:39

Bericht 04 maart 2014 18:52

Re: Het Steendam-orgel van de Eben Haëzer-kerk in Apeldoorn

Leonard schreef:toevoegingen aan de Apeldoorn set, zo'n 10 virtuele registers aan het origineel


Hey Leonard, dit klopt niet helemaal, althans het is voor meerdere interpretaties vatbaar. Steendam heeft zelf 8 stemmen in het bestek staan die tzt nog worden bijgeplaatst. Hij en de Kerkvoogdij juichen het dan ook van harte toe dat er van elke verkochte sampleset € 50 rechtstreeks naar het orgelfonds gaat om de completering dichterbij te brengen. Om de gebruiker alvast een idee te geven hoe het orgel dan uiteindelijk zou kunnen klinken, hebben we met elkaar besloten deze reserveringen alvast in Hauptwerk toe te passen. Dat is juist het mooie van Hauptwerk vinden wij. Mensen die ze niet willen gebruiken, laten de registers (die fysiek ook aanwezig zijn) gewoon dicht. Daarvoor zijn de betreffende stemmen onderstreept.
Ik ben met je eens dat een Bazuin 32 een beetje overdreven is maar een Quint 12 en een Quintfluit 1 1/3 op het zwelwerk kunnen m.i. heel goed en ook de Bazuin 32 komt m.i. in geheel best realistisch over. Niemand wordt verplicht deze te gebruiken maar ach, het is af en toe best lekker toch? En neem van mij aan dat hier de prijs niet hoger van is geworden ;).

Het is eerder een beetje een tegemoetkoming aan de doelgroep. Er zijn volgens ons heel veel mensen die in het bezit zijn van een 2 klaviers digitaal orgel. We merken dat er steeds meer mensen nu de overstap naar Hauptwerk gaan maken maar daarbij in beginsel op hun bestaande orgel willen blijven spelen. Daarbij hebben we al meerdere keren gehoord dat diverse mensen uit deze 'doelgroep' moeite blijken te hebben met de grotere 3 klavier orgels als het om registreren gaat. Ze zijn gewend aan 2 klavieren en een bepaalde (beperktere?) registerkeus en dito koppelingen. (Afhankelijk van de grootte zijn hier vervolgens wel 32 voets stemmen op te vinden alsmede de bekende vulstemmen). Om die reden meenden we er goed aan te doen een orgel als het Steendam instrument op te nemen voor Hauptwerk met daarbij dus de geplande en niet geplande toevoegingen.

Geert schreef:6-kanaals? Ik heb zeker iets gemist. Benieuwd of de voordelen hiervan opwegen tegen de nadelen.


Dit klopt Geert. Juist voor de beginnende Hauptwerker hebben we dit orgel in 6 kanalen opgenomen. Tholen en de 'kleine' Metz zijn opgenomen met 4 kanalen waarbij de gebruiker traploos zijn luisterpositie kan aanpassen. Super idee vonden wij, echter, als men (nog) niet voldoende RAM heeft, moet er gekozen worden tussen: of heel direct geluid of heel indirect geluid en dat vonden wij minder. We hebben daarom gemeend het Steendam orgel met een extra 'midden'kanaal op te nemen. Mensen met minder RAM installeren alleen de 'midden' samples zodat ze het beste van allebei hebben. Zodra er een nieuwe pc komt met meer geheugen, kan men kiezen voor de 'voor' en 'achter' kanalen maar dan nog blijken de 'midden' samples nog flink wat toe te voegen waardoor je uiteindelijk volledig vrij bent in hoe je het orgel wilt ervaren.

De Steendam sampleset groeit dus in feite met de gebruiker mee.
Uiteindelijk zijn er hierdoor in totaal (incl. alle releases) wel meer dan 30.000 samples aanwezig :!: en die nemen dus flink wat opslag geheugen in beslag, vandaar de 32 Gb stick. Het behoeft geen toelichting dat hierdoor de productietijd wel enorm is geworden en er daarom gewoon een bepaalde prijs gerekend moet worden. En dan vind je het dat waard of niet, dat moet ieder voor zich bepalen.
Uiteraard kan men na de release de set in Hardinxveld zonder verplichtingen komen bespelen.

Groeten Christian

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 04 maart 2014 20:58

eRe: Het Steendam-orgel van de Eben Haëzer-kerk in Apeldoorn

Cribo schreef:
Leonard schreef:toevoegingen aan de Apeldoorn set, zo'n 10 virtuele registers aan het origineel


Hey Leonard, dit klopt niet helemaal, althans het is voor meerdere interpretaties vatbaar. Steendam heeft zelf 8 stemmen in het bestek staan die tzt nog worden bijgeplaatst. Hij en de Kerkvoogdij juichen het dan ook van harte toe dat er van elke verkochte sampleset € 50 rechtstreeks naar het orgelfonds gaat om de completering dichterbij te brengen. Om de gebruiker alvast een idee te geven hoe het orgel dan uiteindelijk zou kunnen klinken, hebben we met elkaar besloten deze reserveringen alvast in Hauptwerk toe te passen. Dat is juist het mooie van Hauptwerk vinden wij. Mensen die ze niet willen gebruiken, laten de registers (die fysiek ook aanwezig zijn) gewoon dicht. Daarvoor zijn de betreffende stemmen onderstreept.
Ik ben met je eens dat een Bazuin 32 een beetje overdreven is maar een Quint 12 en een Quintfluit 1 1/3 op het zwelwerk kunnen m.i. heel goed en ook de Bazuin 32 komt m.i. in geheel best realistisch over. Niemand wordt verplicht deze te gebruiken maar ach, het is af en toe best lekker toch? En neem van mij aan dat hier de prijs niet hoger van is geworden ;).

Het is eerder een beetje een tegemoetkoming aan de doelgroep. Er zijn volgens ons heel veel mensen die in het bezit zijn van een 2 klaviers digitaal orgel. We merken dat er steeds meer mensen nu de overstap naar Hauptwerk gaan maken maar daarbij in beginsel op hun bestaande orgel willen blijven spelen. Daarbij hebben we al meerdere keren gehoord dat diverse mensen uit deze 'doelgroep' moeite blijken te hebben met de grotere 3 klavier orgels als het om registreren gaat. Ze zijn gewend aan 2 klavieren en een bepaalde (beperktere?) registerkeus en dito koppelingen. (Afhankelijk van de grootte zijn hier vervolgens wel 32 voets stemmen op te vinden alsmede de bekende vulstemmen). Om die reden meenden we er goed aan te doen een orgel als het Steendam instrument op te nemen voor Hauptwerk met daarbij dus de geplande en niet geplande toevoegingen.


Dank christian, voor het uiteenzetten van het verhaal achter de aanvullingen op Apeldoorn. Dat ik persoonlijk niet zo veel op heb met een dergelijke insteek doet natuurlijk niets af aan het prijzenswaardige in jullie idee dat jullie de beginnende hauptwerker met deze set een interessant orgel bieden.

Al met al blijft er nog één vraag over, en dat is waar jullie precies de samples van de niet bestaande registers vandaan hebben. Ik kan me zo voorstellen dat een missende quint 6' prima samen te stellen is uit de octaaf 8 en 4 van het hoofdwerk. Het zelfde geldt voor de reeds gereserveerde pedaalregisters. Een fagot 16' is met een beetje improviseren ook wel min of meer samen te stellen uit het bestaande samplemateriaal. Maar, hoe zit dit met registers die niet binnen het bestaande klankbereik vallen (zoals de Schalmey en de bazuin 32'?
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 04 maart 2014 21:35

Re: Het Steendam-orgel van de Eben Haëzer-kerk in Apeldoorn

Ahaa, bedankt voor de uitleg, Christian...was ik alweer even vergeten. Maar als ik 6-kanaals lees, dan denk ik dus meteen aan multichannel surround....

Die oplossing is idd prima voor als je gewoon 2-kanaals met voldoende ruimtelijkheid wilt hebben.

Kan je al aangeven, hoeveel RAM je ongeveer nodig hebt als je alleen de front samples laadt; liefst voor 16 en 20 bits??

Of staat dit wellicht al ergens vermeld??

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 196

Geregistreerd: 17 feb 2011 13:39

Bericht 05 maart 2014 13:51

Re: eRe: Het Steendam-orgel van de Eben Haëzer-kerk in Apeld

Leonard schreef:
Cribo schreef:
Leonard schreef:Maar, hoe zit dit met registers die niet binnen het bestaande klankbereik vallen (zoals de Schalmey en de bazuin 32'?


Wat je aannam is juist en een Schalmeij is familie van de Trompet dus vanuit de Trompet is ook de Schalmeij geconstrueerd. Uiteraard is er hierbij meer gebeurd dan alleen de trompet iets zachter maken.
Een Dulciaan kun je echter niet creëren vanuit een Trompet dus gelukkig was die origineel al aanwezig.
De Bazuin 32 is geëxtrapoleerd van de 16 voet waarna er vervolgens wat truukjes zijn uitgehaald om de releases gelijk te houden met de rest.

Geert schreef:Kan je al aangeven, hoeveel RAM je ongeveer nodig hebt als je alleen de front samples laadt; liefst voor 16 en 20 bits??


Als je de tremulantcombinaties achterwege laat, verbruikt '1 lijn' (2 kanalen) bij 16 bit compr. 5,3 Gb (incl. HW zelf). Bij 20 bit is dit 7,5 GB.
Alle 3 de lijnen passen dus net in 24Gb systemen. Met 24 bit red je dat uiteraard niet maar 20 bit is gewoon prima naar mijn mening.

Groeten
Christian

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 21 maart 2014 21:28

Re: Het Steendam-orgel van de Eben Haëzer-kerk in Apeldoorn

Joepie, toch nog een redelijke prijs!
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 21 maart 2014 22:31

Re: Het Steendam-orgel van de Eben Haëzer-kerk in Apeldoorn

en als je dan ook nog bedenkt dat van die aanschafprijs €50 bestemd is om het orgel uit te breiden en €15 voor MDA voor de dongle update, dan is het zeker een scherpe prijs voor een 6 kanaals sampleset

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 21 maart 2014 22:46

Re: Het Steendam-orgel van de Eben Haëzer-kerk in Apeldoorn

Fred, Christian en Johan proficiat met het behaalde schitterende resultaat
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 241

Geregistreerd: 12 feb 2011 15:29

Woonplaats: Labranza - Temuco - Chili

Bericht 22 maart 2014 17:35

1997 Steendam, Eben-Haëzerkerk, Apeldoorn (31/2+P)

Ik heb een probleempje, namelijk geraak ik al maanden niet meer op de site van Sygsoft
Als melding krijg ik:

Probleem bij het laden
Server niet gevonden
Firefox kan de server op www.hauptwerk.nl niet vinden.

Misschien weet iemand een oplossing voor dit probleem.

Met dank.

Willem.

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 22 maart 2014 17:50

Re: 1997 Steendam, Eben-Haëzerkerk, Apeldoorn (31/2+P)

Hoe krijgen jullie het downloaden zo snel voor elkaar. Op IE gaat het super langzaam en via chrome kom ik niet bij mijn mails (outlook).
Ik ben blijkbaar een ww kwijt. Is er een andere optie om grote bestanden sneller binnen te halen?

Tammo
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 22 maart 2014 19:43

Re: 1997 Steendam, Eben-Haëzerkerk, Apeldoorn (31/2+P)

Willem Orlando schreef:Server niet gevonden
Firefox kan de server op http://www.hauptwerk.nl niet vinden.


Dit heeft te maken met een DNS probleem. Jouw PC kan de hauptwerk.nl server niet vinden.

Dit kun je controleren door een COMMAND window te starten en dan intikken: ping http://www.hauptwerk.nl
Als het goed is zie je dat er verbinding gezocht wordt met 66.7.210.150 en de tijd die daar over gedaan wordt.
Als er geen verbinding gemaakt kan worden, krijg je een time out melding.

Als je daarna op je eigen PC in Windows als DNS server 208.67.222.222 instelt, gebruik je een andere DNS server en zou je http://www.hauptwerk.nl wel kunnen bereiken.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 22 maart 2014 19:47

Re: 1997 Steendam, Eben-Haëzerkerk, Apeldoorn (31/2+P)

Tammoschut schreef:Hoe krijgen jullie het downloaden zo snel voor elkaar. Op IE gaat het super langzaam en via chrome kom ik niet bij mijn mails (outlook).

Dit heeft niet met de browser te maken maar met de snelheid van je eigen internet verbinding (ADSL, kabel of glasvezel).
Gewoon de PC een nachtje aan laten staan en een downloadmanager gebruiken (Firefox met DownloadThemAll bijvoorbeeld)

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 23 maart 2014 15:17

Re: 1997 Steendam, Eben-Haëzerkerk, Apeldoorn (31/2+P)

Willem,
Evert-Jan schreef:Dit heeft te maken met een DNS probleem. Jouw PC kan de hauptwerk.nl server niet vinden.

Op het Engelstalige forum blijkt dat het te maken heeft met een IP blokkade. Ik had daar zelf ook al naar gekeken maar kon niet zo gauw een lijst vinden waarop hauptwerk.nl vermeld was en dus geblokkeerd wordt. Vandaar dat ik aan een DNS probleem dacht.

Een oplossing om dit probleem te omzeilen is het gebruik van een proxy server. GrahamG geeft http://blockedsiteaccess.com/. Als je daar dan weer hauptwerk.nl in plaatst kun je de site wel bereiken. Dit werkt prima maar natuurlijk iets vertraagd omdat alle internetverkeer via die proxy verloopt.

Berichten: 11

Geregistreerd: 15 dec 2012 05:10

Bericht 24 maart 2014 01:21

Re: Het Steendam-orgel van de Eben Haëzer-kerk in Apeldoorn

Ik heb deze post verwijderd, omdat ik later zag dat het een duplicatie was en daarom onnodig.
Ernst
VorigeVolgende

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com