Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

1997 Steendam, Eben-Haëzerkerk, Apeldoorn (31/2+P)

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 67

Geregistreerd: 16 feb 2011 14:10

Woonplaats: Rijssen

Bericht 23 dec 2013 11:49

1997 Steendam, Eben-Haëzerkerk, Apeldoorn (31/2+P)

Op de website van Sygsoft (hauptwerk.nl) staat nu een pagina over dit orgel.

http://www.hauptwerk.nl/steendamapeldnl.php

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 23 dec 2013 11:52

Re: Het Steendam-orgel van de Eben Haëzer-kerk in Apeldoorn

Ik weet niet of het inmiddels een publiek geheim was, maar in ieder geval kan het stilzwijgen nu verbroken worden: Sygsoft is de dader!

Berichten: 18

Geregistreerd: 28 dec 2012 22:39

Bericht 23 dec 2013 11:56

Re: Het Steendam-orgel van de Eben Haëzer-kerk in Apeldoorn

Dat schept gelijk wat meer duidelijkheid!
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 23 dec 2013 13:01

Re: Het Steendam-orgel van de Eben Haëzer-kerk in Apeldoorn

Mag ik beleefd informeren, WELKE duidelijkheid dan? Zegt het iets over de sampleset?/

Reuzebenieuwd!

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 23 dec 2013 13:04

Re: Het Steendam-orgel van de Eben Haëzer-kerk in Apeldoorn

Er waren al heel lang geruchten dat dit orgel zou worden opgenomen. Op een goede dag nam een collega mij in vertrouwen, dat Sygsoft de Steendam in Apeldoorn inderdaad opgenomen had. Vervolgens zag ik dat bij ieder nieuw orgel dat aangekondigd werd, men zich afvraagde of het Apeldoorn zou zijn. Was soms wel lastig om de lippen dan stijf op elkaar te houden...
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 23 dec 2013 13:16

Re: Het Steendam-orgel van de Eben Haëzer-kerk in Apeldoorn

Hij had meer mensen in vertrouwen genomen..alleen had ik meer gedacht dat ze het in eigen beheer zouden uitbrengen, zonder Sygsoft.

Mooi orgel trouwens, spreekt mij erg aan door die warme klank. Dit loopt ook alweer een tijdje; je mag verwachten dat er dan ook veel zorg aan besteed is.

Gek, maar elke keer denk ik"ik hoef geen verdere samplesets meer", maar je blijft toch nieuwsgierig of het NOG mooier kan!
Avatar gebruiker

Berichten: 208

Geregistreerd: 18 apr 2012 10:35

Woonplaats: Almere

Bericht 23 dec 2013 13:45

Re: Het Steendam-orgel van de Eben Haëzer-kerk in Apeldoorn

Gek, maar elke keer denk ik"ik hoef geen verdere samplesets meer", maar je blijft toch nieuwsgierig of het NOG mooier kan!


Dat noem je verslaving Geert.

Hebben veel mensen hier last van. ;)

Misschien wel iedereen, behalve ik :lol: :lol: :lol:
Muziek maak je met je oren.

Berichten: 296

Geregistreerd: 08 maart 2011 22:05

Woonplaats: Elspeet

Bericht 23 dec 2013 13:50

Re: Het Steendam-orgel van de Eben Haëzer-kerk in Apeldoorn

HW word steed interessanter:

Het virutuele orgel kent geen reserveringen, is dus compleet, maar zijn er meer interessante "features" lees ik.

- 3 opame posities
- keuze tussen gesamplede en kunstmatige tremulant (ivm RAM gebruik)
- 5 verschillende vaste registercombinaties (met tremulant) zijn als combinatie opgeomen, deze combinatie worden herkend door Hauptwerk als ik het goed begrepen heb. Onder andere "Nasard 3'; Roerfluit 4' en Holpijp 8',ook een Cornet combinatie van het HW.

etc.

Dat beloofd wat :o

WiBo

hjb

Berichten: 34

Geregistreerd: 09 nov 2012 15:41

Bericht 24 dec 2013 16:17

Re: Het Steendam-orgel van de Eben Haëzer-kerk in Apeldoorn

Kan haast niet wachten. Wanneer wordt dit moois verwacht?

Berichten: 87

Geregistreerd: 03 maart 2011 15:08

Bericht 24 dec 2013 17:16

Re: Het Steendam-orgel van de Eben Haëzer-kerk in Apeldoorn

Op Contrebombarde.com staat een leuk stukje muziek van Cribo.

http://www.contrebombarde.com/concerthall/music/12040


Groeten en goede dagen.
Avatar gebruiker

Berichten: 67

Geregistreerd: 16 feb 2011 14:10

Woonplaats: Rijssen

Bericht 09 jan 2014 12:11

Re: Het Steendam-orgel van de Eben Haëzer-kerk in Apeldoorn

Zoals te lezen op de website over dit sample set is er hier gekozen voor een nieuwe aanpak voor de afhandeling van de tremulant. (integrale opname)
Op het forum lees ik wel eens wat over de aanpak van tremulant tijdens het maken van de sample set.
Jiri heeft daar bijvoorbeeld een speciale methode voor.

Maar buiten die methode bestond volgens mij een kunstmatige tremulant of een voor ieder register opgenomen tremulant.
In die laatste categorie heb ik nooit iets gelezen over de timing van de tremulant slag tussen de diverse registers.
Want dat probleem is volgens mij de reden om een aantal registers samen (integraal) met tremulant op te nemen. Zoals voor dit steendam orgel is gebeurd.

Iemand hier ideeen over? Wat zou het voordeel kunnen zijn van een integrale opname van de tremulant?

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 09 jan 2014 14:22

Re: Het Steendam-orgel van de Eben Haëzer-kerk in Apeldoorn

arendl schreef:Op Contrebombarde.com staat een leuk stukje muziek van Cribo.

http://www.contrebombarde.com/concerthall/music/12040


Groeten en goede dagen.


Het windmodel gedraagt zich wel erg instabiel met het volle werk! Ik denk dat dat in het echt minder is.

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 09 jan 2014 15:32

Re: Het Steendam-orgel van de Eben Haëzer-kerk in Apeldoorn

Geert van der Wal schreef:In die laatste categorie heb ik nooit iets gelezen over de timing van de tremulant slag tussen de diverse registers.
Want dat probleem is volgens mij de reden om een aantal registers samen (integraal) met tremulant op te nemen. Zoals voor dit steendam orgel is gebeurd.

Iemand hier ideeen over? Wat zou het voordeel kunnen zijn van een integrale opname van de tremulant?


Ik denk dat het probleem hem zit in het maken van de loops. Je moet bij tremulantregisters goed opletten dat de loops van afzonderlijke registers allemaal op de zelfde positie van de tremulant beginnen, anders loopt de slag niet gelijk. Dit is met de juiste tools ook prima en accuraat te realiseren, zeker met een diepe tremulant. Eerlijk gezegd denk ik dat de methode van meerdere registers tegelijk een beetje gemakzuchtig is, omdat het minder van belang is om een gelijke start van de loops in de tremulantslag te hebben. Bij een ècht goede set zou je namelijk geen verschil moeten horen tussen een combinatie met losse samples en een combinatie die in één sample is opgenomen.
Dit is echter mijn onervaren blik, wellicht dat een samplesetmaker die ervaring heeft met tremulantsamples hier beter over kan oordelen.

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 08 feb 2014 11:42

Re: Het Steendam-orgel van de Eben Haëzer-kerk in Apeldoorn

Enig idee wat de sample ongeveer gaat kosten.
Zou hem wel graag snel willen hebben (als de prijs een beetje meevalt).
Ik krijg komende week mijn eerste kerkorgelles op dat orgel, van Peter Eilander.
Voel me een spekkoper als beginneling en met muzikale beperkingen toch van hem les te krijgen.
Ik heb er al even op gespeeld. Speelt wel erg zwaar, dus dat zal wel wennen zijn.

Tammo
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 08 feb 2014 11:55

Re: Het Steendam-orgel van de Eben Haëzer-kerk in Apeldoorn

Proficiat Tammo.
Dat is een opsteker!
Nooit te oud om te leren.
HGroet, Gerrit uit Gouda

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 08 feb 2014 12:41

Re: Het Steendam-orgel van de Eben Haëzer-kerk in Apeldoorn

GerrGouw schreef:Proficiat Tammo.
Dat is een opsteker!
Nooit te oud om te leren.


Bedankt Gerrit. ik mail binnenkort weer eens!
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332
Avatar gebruiker

Berichten: 335

Geregistreerd: 23 feb 2011 22:54

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 09 feb 2014 01:22

Re: Het Steendam-orgel van de Eben Haëzer-kerk in Apeldoorn

vanavond tijdens een concert met Sietze de Vries klonk het weergaloos goed. Is echt wel de moeite waard om op de set te wachten. kun je je les pas echt realistisch voorbereiden Tammo!

Kom je volgende week ook luisteren naar Eilander als hij de concertserie afsluit? Kun je het orgel ook eens beneden beluisteren.
orgelspelen is meer dan alleen maar noten lezen

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 09 feb 2014 10:34

Re: Het Steendam-orgel van de Eben Haëzer-kerk in Apeldoorn

mbouwheer schreef:vanavond tijdens een concert met Sietze de Vries klonk het weergaloos goed. Is echt wel de moeite waard om op de set te wachten. kun je je les pas echt realistisch voorbereiden Tammo!

Kom je volgende week ook luisteren naar Eilander als hij de concertserie afsluit? Kun je het orgel ook eens beneden beluisteren.


ja, absoluut!! Staat in de agenda.
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Berichten: 105

Geregistreerd: 30 jul 2012 09:33

Bericht 09 feb 2014 16:35

Re: Het Steendam-orgel van de Eben Haëzer-kerk in Apeldoorn

mbouwheer schreef:vanavond tijdens een concert met Sietze de Vries klonk het weergaloos goed.

Dat kan ik alleen maar beamen, niet in de laatste plaats door de kunstenaar aan de klavieren. Leuk om ook weer eens een HW-er in het echte te zien.
bert
Avatar gebruiker

Berichten: 67

Geregistreerd: 16 feb 2011 14:10

Woonplaats: Rijssen

Bericht 28 feb 2014 09:30

Re: Het Steendam-orgel van de Eben Haëzer-kerk in Apeldoorn

Afgelopen Woensdag bij Martijn Bouwheer op een Beta versie van deze set gespeeld.
(Had maar 1 uur de tijd dus eigenlijk te kort)
En daarna les gehad op het echte orgel.
De set klinkt heel mooi. En komt goed overeen met het echte orgel.

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 28 feb 2014 11:20

Re: Het Steendam-orgel van de Eben Haëzer-kerk in Apeldoorn

Is er al wat bekend over de releasedatum en de bijbehorende prijs? Ik heb toevallig gisteren de desbetreffende pagina's van de site van Sygsoft afgestruind, maar daar staat niets over vermeld.

Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 196

Geregistreerd: 17 feb 2011 13:39

Bericht 28 feb 2014 13:23

Re: Het Steendam-orgel van de Eben Haëzer-kerk in Apeldoorn

Er moeten nog een paar weekjes geduld opgebracht worden vermoed ik.
Op mijn verzoek wordt er nog gekeken naar een extra toevoeging van een Quintfluit 1 1/3 op het 2e klavier. Naar mijn mening heb je dan net nog wat meer mogelijkheden. Helaas kost dit uiteraard wel weer wat extra tijd, waarvoor excuses :oops: Ik weet overigens nog niet zeker of dit doorgaat want we zitten al gevaarlijk dicht tegen de 32 Gb aan en daar willen we niet overheen...

De prijs is nog niet helemaal vastgesteld maar zal incl. 32 Gb usb stick om en nabij de € 325,- uitkomen maar pin me er niet op vast.

Fijn te horen dat de Beta versie al bevalt. Ik kan inmiddels melden dat het eindresultaat nog hoorbaar beter zal zijn.

MVG
Christian

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 28 feb 2014 13:39

Re: Het Steendam-orgel van de Eben Haëzer-kerk in Apeldoorn

Hmm, ik had gehoopt dat deze voordeliger (meer dan nu verondersteld wordt) uit zou pakken dan Tholen. Daar had ik mijn oog -en oor- een beetje op laten vallen. Na ja, dan eerst maar weer eens afwachten en voorlopig Freiberg of Anloo blijven starten.

Jan

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 28 feb 2014 15:13

Re: Het Steendam-orgel van de Eben Haëzer-kerk in Apeldoorn

De prijs is nog niet helemaal vastgesteld maar zal incl. 32 Gb usb stick om en nabij de € 325,- uitkomen maar pin me er niet op vast.

Velen hopen met mij (denk ik), dat die 3 een 2 wordt. Anders toch nog maar even wachten op Tiel, om te vergelijken.
HGroet, Gerrit uit Gouda

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 28 feb 2014 17:45

Re: Het Steendam-orgel van de Eben Haëzer-kerk in Apeldoorn

Ja, ik had een totaal andere prijsindicatie gehoord. Dit zou fors tegenvallen. En voor mij voorlopig niet haalbaar.

Tammo
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332
Volgende

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com