Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Długa Kościelna gratis nieuwe sample-set

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 98

Geregistreerd: 06 maart 2014 12:00

Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Bericht 15 mei 2014 14:40

Re: Długa Kościelna gratis nieuwe sample-set

Bij mij herkend Hauptwerk de bestanden niet! Ik heb ze alle twee gedownload (2 orgels) en als ik dan bij hauptwerk install klikt dan staat het bestandje er niet tussen. Mijn andere geïnstalleerde demo's staan er wel tussen. Weet iemand hoe ik dat moet oplossen?

mvg

Robert-jan

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 15 mei 2014 19:45

Re: Długa Kościelna gratis nieuwe sample-set

Robert-jan

De bestandsnaam eindigt niet op .CompPkg.Hauptwerk.rar. De naam van de eerste file is dus DlugaKoscielna.CompPkg.Hauptwerk.rar
En als je hem nog een keer download en je gooit de eerste niet weg, dan staat er nog een (1) voor de .rar, dus DlugaKoscielna.CompPkg.Hauptwerk(1).rar

Dus even met windows verkenner de naam van het bestand wijzigen

Berichten: 98

Geregistreerd: 06 maart 2014 12:00

Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Bericht 15 mei 2014 20:46

Re: Długa Kościelna gratis nieuwe sample-set

Ik heb maar 1 gedownload omdat ik met de free versie zit, maar dan zie ik hem ook niet. Zijn eerste orgel heb ik ook gedownload en die doet het ook niet! In de bijlage zie je install organ map en daar staat minder bij dan bij mijn gewone windows verkenner map.

ps Het scherm moest ik in 16 bit opslaan omdat hij anders te groot was om up te loaden

Berichten: 98

Geregistreerd: 06 maart 2014 12:00

Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Bericht 15 mei 2014 20:58

Re: Długa Kościelna gratis nieuwe sample-set

Ik zag dat hij niet meeging omdat hij nog te groot was
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 15 mei 2014 22:08

Re: Długa Kościelna gratis nieuwe sample-set

als ik rechts in het plaatje kijk (de windows verkenner) zie ik dat het gedownloade bestand eindigt op .ic
Hoe dat veroorzaakt weer ik niet.
Als het bestand ruim 2 GB groot is, dat is het denk ik toch het gedownloade bestand. Haal de .ic eraf (hernoemen in de verkenner) en probeer het opnieuw in HW te laden.

Advies is om bij downloaden geen IE te gebruiken omdat die dit soort bestanden niet goed kan downloaden.
Firefox webbrowser is dan de oplossing.

Het is trouwens maar 1 orgel; het 2e bestand is een aanvulling op het eerste (2 extra attack files).
Dit 2e bestand downloaden heeft geen zin, omdat je dit in de HW freeware versie niet kan gebruiken (het totale orgel is te groot).

Berichten: 98

Geregistreerd: 06 maart 2014 12:00

Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Bericht 15 mei 2014 22:26

Re: Długa Kościelna gratis nieuwe sample-set

Hij heeft 2 orgels op de site en ik heb ze allebij gedownload(Skrzatusz en Dluga Koscielna (1e deel)).
Hij eindigt overigens gewoon op .rar dus daar kan het ook niet aan liggen. Kdousov eindigt wel op .jc maar die doet het wel gewoon. Ik heb met andere samples(Utrecht, velesovo, kdousov en Kampen) hier helemaal geen last van gehad!
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 15 mei 2014 22:45

Re: Długa Kościelna gratis nieuwe sample-set

Misschien maakt het uit dat de sets opgenomen zijn in 96 Khz....?
Ik ken Hauptwerk niet zo goed, maar misschien is het vereist dat je dat goed instelt voordat je hem laadt?
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 97

Geregistreerd: 20 nov 2011 13:17

Woonplaats: Haaksbergen

Bericht 16 mei 2014 08:55

Re: Długa Kościelna gratis nieuwe sample-set

Robert-jan O schreef:Hij heeft 2 orgels op de site en ik heb ze allebij gedownload(Skrzatusz en Dluga Koscielna (1e deel)).
Hij eindigt overigens gewoon op .rar dus daar kan het ook niet aan liggen. Kdousov eindigt wel op .jc maar die doet het wel gewoon. Ik heb met andere samples(Utrecht, velesovo, kdousov en Kampen) hier helemaal geen last van gehad!


Robert-Jan,
De .jc extensie achter het bestand duidt erop dat je het bestand hebt gedownload met de download-manager FlashGet en die download is onvolledig. Pas als het bestand volledig is komt er .rar achter te staan. Piotr noemt op zijn website ook de MD5 checksum van de bestanden. Het kan geen kwaad om deze toe te passen op je downloads. De checksum van Skrzatusz is overigens 101a47ae0c16f78b1c375f51dba63d07.

Groet, Danny

Berichten: 98

Geregistreerd: 06 maart 2014 12:00

Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Bericht 16 mei 2014 17:25

Re: Długa Kościelna gratis nieuwe sample-set

ik weet dan niet wat er met kdousv aan de hand is maar het blijft een feit dat ik die wel geinstalleerd heb gekregen en dat hij het nog steeds doet. maar wat is een checksum? en hoe moet ik dat toepassen?
Avatar gebruiker

Berichten: 97

Geregistreerd: 20 nov 2011 13:17

Woonplaats: Haaksbergen

Bericht 16 mei 2014 18:31

Re: Długa Kościelna gratis nieuwe sample-set

Robert-jan O schreef:ik weet dan niet wat er met kdousv aan de hand is maar het blijft een feit dat ik die wel geinstalleerd heb gekregen en dat hij het nog steeds doet. maar wat is een checksum? en hoe moet ik dat toepassen?


Een checksum is een controle op het binaire hash-totaal van een file. Een bestand krijgt een encryptie mee waar vanuit een unieke code (de checksum) wordt vastgesteld, simpel gezegd. Dat betekent dat deze code van het originele bestand dat Piotr aanbood gelijk moet zijn aan die van jouw gedownloade bestand. Telkens als je een groot bestand als dit hebt gedownload kan je de code vergelijken met het origineel. Dat kan je doen door middel van een speciaal (gratis) programma, bijvoorbeeld deze: http://www.checksumcalculator.com/. Selecteer het bestand - laat de optie op MD5 staan en klik op 'Calculate'. Het kan even duren voor de code verschijnt. De uiteindelijke code moet hetzelfde zijn welke Piotr op de website heeft staan.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 98

Geregistreerd: 06 maart 2014 12:00

Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Bericht 16 mei 2014 22:24

Re: Długa Kościelna gratis nieuwe sample-set

Ik heb het bestand verwijdert en opnieuw geïnstalleerd en nu zag hij hem wel! Bedankt voor de reacties en nu ga ik weer spelen! :D

Berichten: 21

Geregistreerd: 09 feb 2015 10:41

Bericht 07 maart 2015 12:56

Re: Długa Kościelna gratis nieuwe sample-set

Vandaag heb ik geprobeerd deze sampleset te installeren. Echter, na het laden van het instrument krijg ik bij beide samplesets deze melding. Ook een herstart van de computer biedt geen oplossing. Zijn er meer mensen met dit probleem? En iemand een suggestie hoe dit op te lossen is?
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 07 maart 2015 20:51

Re: Długa Kościelna gratis nieuwe sample-set

Matthijs

Ik denk dat de ASIO audio driver de oorzaak is.
Heb je de laatste versie van de driver geinstalleerd?

Zo ja, probeer dan het audiobuffer in HW groter te zetten: ga naar Menu "General Setting" en dan audio output. Op het tabblad Main het buffer op 1024 zetten.
Let op, dit is een generieke setting, die ook voor de andere orgels geldt.

Laadt het nieuwe het orgel en kijk of het werkt. Je moet wel het Main Package installeren; de andere is optioneel.
Werkt het, zet dan het audiobuffer weer kleiner (misschien in stapjes doen).

Berichten: 21

Geregistreerd: 09 feb 2015 10:41

Bericht 09 maart 2015 09:32

Re: Długa Kościelna gratis nieuwe sample-set

Evert-Jan schreef:probeer dan het audiobuffer in HW groter te zetten: ga naar Menu "General Setting" en dan audio output. Op het tabblad Main het buffer op 1024 zetten.
Let op, dit is een generieke setting, die ook voor de andere orgels geldt.


Inderdaad, dit is het probleem! Opgelost!

Evert-Jan schreef:Werkt het, zet dan het audiobuffer weer kleiner (misschien in stapjes doen).
Ja, ook dit werkt!

Overigens heb ik het orgel er direct weer eraf gehaald, de akoestiek is dusdanig dat ik met deze sample niet kan studeren.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 09 maart 2015 20:19

Re: Długa Kościelna gratis nieuwe sample-set

Je kunt de galmstaarten ook inkorten (op het zelfde scherm waar je per register het bitformaat, releases e.d. instelt)

En overigens, op dezelfde website is ook een (gratis) Walcker orgel in een droge zaal van de Chopin universiteit te downloaden. Misschien bevalt die dan wel.

Berichten: 21

Geregistreerd: 09 feb 2015 10:41

Bericht 09 maart 2015 21:55

Re: Długa Kościelna gratis nieuwe sample-set

Beste Evert-Jan,

Ah, dat wist ik niet, dat je de galmstaarten ook kunt inkorten. Een erg zinvol forum is dit!

Als ik studeer hoor ik graag precies wat ik speel. Gortdroog hoeft ook weer niet, maar op mijn Johannus orgel heb ik mijzelf aangewend om te spelen met beperkte akoestiek. Dus dat is iets waar ik met HW een beetje tegen aanloop, maar gelukkig zijn er ook veel sets met beperkte galm (zoals Zöblitz) en blijkbaar kun je het eea ook nog instellen.


Hartelijke groet,
Matthijs
Vorige

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com