Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

req: master cresc instellen voor Hinsz uit Kampen

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 8

Geregistreerd: 03 apr 2015 11:20

Bericht 03 apr 2015 16:37

req: master cresc instellen voor Hinsz uit Kampen

Hallo, medehauptwerkers.
Ik ben mijn orgel aan het instellen en ben eigenlijk op zoek naar een goede registerinstelling voor een master cresc.pedaal.
Voorlopig heb ik de 10 voorkeuze van ppp tot fff erop ingesteld, maar ik ben benieuwd of iemand dat pedaal mooier kan instellen.
Ik heb het Hinsz orgel uit Kampen, deel 1 en 2

Berichten: 3

Geregistreerd: 10 sep 2013 14:45

Bericht 03 apr 2015 22:33

Re: req: master cresc instellen voor Hinsz uit Kampen

Hallo Arco,
Het is aan te raden om eerst de sampleset wat bij te regelen, zie www.hsiegers.nl voor de door mij gebruikte instellingen. Mocht je het niet bevallen is dit met 1 klik te resetten!

Helaas is de sampleset wat wollig en wijkt in detail behoorlijk af van het origineel. Met deze aanpassingen zal een veel natuurgetrouwer klankbeeld ontstaan en het orgel behoorlijk strakker klinken.
Het klopt wat Ab Weegenaar eens opmerkte in een video: het orgel klinkt (ook in het echt) snel wollig als je meerdere vulstemmen ineens gebruikt (bv holpijp 8vt, roerfluit en prestant 8 vt ect in een registratie).
Verder zal je een strak crescendo krijgen door niet teveel klavieren te koppelen aan het pedaal. Anderzijds is het gewoon zo dat dit orgel wat onderbedeeld is in de pedaalregisters, zodat je wel zeker 1 klavier moet koppelen om voldoende grondtonen te horen.

Ik heb zelf 4 programma's samengesteld: een plenum (weinig vulstemmen) een plenum 2 (meer vulstemmen + tongwerken), een romantische registratie (a la WHZ) en registraties met uitkomende stemmen.
Zelf gebruik ik de vooraf geprogrammeerde registratie zelden (te wollig klankbeeld, en gebruik van tertiaan en carillion ed) .
Ben benieuwd of je het bevalt!
Groet Harm

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com