Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

CPU volledig in het rood bij Utrecht

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 11 jul 2015 16:37

CPU volledig in het rood bij Utrecht

Gisteren heb ik Utrecht geinstalleerd en geladen.
Al bij het gebruik van 1 register vliegt de CPU al in het rood. Soms zelfs als je geen toets aanraakt.
Daarna in dezelfde HWconfig een andere sample geladen; geen problemen.
Opnieuw Utrecht geladen, daarna geen problemen. Kon voluit spelen. Audio -10
Poly soms 3500 tot 6500.
Vanmorgen kwamen de problemen terug. Ik kan geen "systeem" ontdekken van het in het rood gaan van de CPU.
Volgens mij is er nog voldoende geheugen op de harde schijf. OOk is Utrecht binnen het aanwezige interne geheugen geladen.

Ik heb op mijn bureaublad 3 HWconfig. staan HWwet (daar wordt Utrecht in geladen) HW dry met reaper) en een JWconf.
Na opwaardering naar hw 4.2 zijn er volgens mij 3 Hw config bijgekomen waarbij ik bij het gebruik van HW wet en dry
steeds een sample moet aanpassen. BV. 1 sample was geladen in wet plus en in dry . Bij wisseling van config hoefde ik, als mijn geheugen nog goed is, de sample niet aan te passen. Nu moet ik die sample steeds aanpassen van vst naar Audio en omgekeerd. Misschien heeft een en ander met elkaar te maken.
Wie kan hulp bieden.

Tammo

NB; daarbij vertraagt of reageert HW niet en wordt het scherm dan vaag.
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 11 jul 2015 19:18

Re: CPU volledig in het rood bij Utrecht

Had je die drie HWconfigs handmatig een andere naam gegeven? Dan heeft HW die bij het installeren van HW 4.2 niet herkend en de originele versies opnieuw neergezet. Ik denk dat daar het probleem zit, al weet ik niet wat er precies mis gaat.

Eerlijk gezegd vind ik je beschrijving van het probleem ook niet erg helder. Wat bedoel je bv met 'de sample aanpassen'?
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 11 jul 2015 20:03

Re: CPU volledig in het rood bij Utrecht

Gerrit schreef:Had je die drie HWconfigs handmatig een andere naam gegeven? Dan heeft HW die bij het installeren van HW 4.2 niet herkend en de originele versies opnieuw neergezet. Ik denk dat daar het probleem zit, al weet ik niet wat er precies mis gaat.

Eerlijk gezegd vind ik je beschrijving van het probleem ook niet erg helder. Wat bedoel je bv met 'de sample aanpassen'?



Gerrit, VST betekent dat het geluid (zover ik weet) via reaper naar de speakers gaat. En audio rechtstreeks van de geluidskaart naar de speaker
Als ik bv. Utrecht via HW dry (reaper) inlaad dan moet ik de galm van Utrecht zelf inkorten. (A)
Maar als ik OOK met de oorspronkelijke galm wil bespelen dan laad ik hem in HWwet in, zonder inkorten van de galm.(B)
A gaat dan via VST en B via audioprofire

En ja , ik had de drie HWconfigs een iegen naam gegeven.
Dat zou dan betekenen dat door de opwaardering ik alle sample opnieuw per HW config. opnieuw moet installeren?
Als dat zo is, was ik dan maar nooit aan die opwaardering begonnen.
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 11 jul 2015 20:53

Re: CPU volledig in het rood bij Utrecht

Tammo,

die 3 nieuwe icoontjes zijn er bij gekomen zoals Gerrit al constateerde: je hebt de icoontjes een andere naam gegeven.
Nu is dat geen probleem: het zijn gewoon snelkoppelingen naar het HW programma.
De oude 3 HWconfig's op je bureaublad (HWwet, HW dry met reaper en een JWconf) kun je gewoon blijven gebruiken en de 3 nieuwe icoontjes kun je weggooien.

Domprobleem is ook een beetje onduidelijk voor mij.
1)
Heb je bij installatie van de sampleset in geval van Wet en Dry de REAR samples op "Loading REAR op NO" gezet (er vanuit gaande dat je in beide gevallen HW alleen stereo en niet surround gebruikt?
2)
Heb je polyfonie ook juist ingesteld (een waarde die je ook gebruikt bij andere samplesets)? Tussen 2 haakjes: JIJ stelt polyfonie in; HW of de sampleset regelen dat niet zelf en dat proef ik wel uit je verhaal dat jij dat denkt "Poly soms 3500 tot 6500.". Of je hebt het verkeerd opgeschreven.
3)
Verder moet natuurlijk je Reaper configuratie zijn ingesteld op 3 manualen en pedaal.
Probeer het daarom eerst in Wet goed werkend te krijgen

Tammoschut schreef:Bij wisseling van config hoefde ik, als mijn geheugen nog goed is, de sample niet aan te passen. Nu moet ik die sample steeds aanpassen van vst naar Audio en omgekeerd. Misschien heeft een en ander met elkaar te maken.
Als je de Dom in Config 0 geladen hebt (via Organ menu --> load organ .....) dan moet je dat natuurlijk ook in Config 1 doen. Alleen het installeren vanaf DVD of via de download bestanden hoeft maar eenmalig. Ook dat
Bij het spelen en overschakelen naar een andere config moet je in dat geval HW Config-Dry stoppen, Reaper stoppen en de (andere) HW config-Wet starten en dan het orgel laden. En anders om: HW config-Wet stoppen, Reaper starten en dat HW Config-Dry.
Dat is de enige en juiste werkwijze.

Nog een ander vraag: Is de ZurekV installatie ook gelukt? Dat heb je niet meer teruggemeld.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 11 jul 2015 20:59

Re: CPU volledig in het rood bij Utrecht

Tammoschut schreef:
Gerrit schreef:Had je die drie HWconfigs handmatig een andere naam gegeven? Dan heeft HW die bij het installeren van HW 4.2 niet herkend en de originele versies opnieuw neergezet. Ik denk dat daar het probleem zit, al weet ik niet wat er precies mis gaat.

Eerlijk gezegd vind ik je beschrijving van het probleem ook niet erg helder. Wat bedoel je bv met 'de sample aanpassen'?

Gerrit, VST betekent dat het geluid (zover ik weet) via reaper naar de speakers gaat. En audio rechtstreeks van de geluidskaart naar de speaker
Als ik bv. Utrecht via HW dry (reaper) inlaad dan moet ik de galm van Utrecht zelf inkorten. (A)
Maar als ik OOK met de oorspronkelijke galm wil bespelen dan laad ik hem in HWwet in, zonder inkorten van de galm.(B)
A gaat dan via VST en B via audioprofire

Dit klopt, alleen bedoel je hier ........ (zover ik weet) via reaper naar de speakers gaat.
dit moet zijn
........ (zover ik weet) via reaper naar de geluidskaart gaat. En audio rechtstreeks van de geluidskaart naar de speaker.

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 11 jul 2015 21:32

Re: CPU volledig in het rood bij Utrecht

Evert-Jan,

Ik heb Utrecht alleen in WET geinstaleerd en geladen. (reaper lijkt me bij Utrecht niet nodig.
Daarbij heb ik wel een deel rear geladen (zonder tremm)
Ik heb drie sets speakers voor me en 1 set achter me.

Polyfonie heb ik zowel op 3500 als op 6000 uitgeprobeerd om te kijken of daar het probleem kon zitten

ZurekV lukt me nog steeds niet en ben daarom uitgeweken naar de comp. van josq

Hgr. Tammo
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 11 jul 2015 22:02

Re: CPU volledig in het rood bij Utrecht

Ik heb Utrecht alleen in WET geinstaleerd en geladen. (reaper lijkt me bij Utrecht niet nodig.


Tammo,

Utrecht kan ook gewoon via reaper lopen........... dan heb je niet zoveel verwarrende configuraties nodig mij inziens

als je wilt kan je in reaper zelf voor elk set afzonderlijk een paginamaken, maar het is niet nodig.
alleen als je sommige sets inkort en zelf convolutie galm toevoegt, is het wel handig om voor aangepaste setseen aparte tab te maken.



Als dat zo is, was ik dan maar nooit aan die opwaardering begonnen.


Tammo bij spijt achteraf is misschien systeemherstel een optie? terug gaan naar voor het moment van voor de HW update ;)
gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 11 jul 2015 22:11

Re: CPU volledig in het rood bij Utrecht

Dus ondanks het feit dat het icoontje HW WET heet is het een surround configuratie.
Dit loopt rechtstreeks naar je geluidskaart en je hebt Reaper dus niet opgestart

Werken andere Surround (!!) samplests in HW Config WET wel goed (zonder dat ze in het rood lopen)??
Laat even weten welke sampleset je geprobeerd hebt.

Heb je bijv. die Zurek ook in deze configuratie geladen?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 11 jul 2015 22:15

Re: CPU volledig in het rood bij Utrecht

Jan Wim schreef: Als dat zo is, was ik dan maar nooit aan die opwaardering begonnen.
Tammo bij spijt achteraf is misschien systeemherstel een optie? terug gaan naar voor het moment van voor de HW update ;)

Dit zijn alleen maar 3 icoontjes/snelkoppelingen, die gewoon weggegooid kunnen worden. De andere met specifieke naamgeving kan Tammo dan blijven gebruiken

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 12 jul 2015 12:48

Re: CPU volledig in het rood bij Utrecht

Evert-Jan schreef:Dus ondanks het feit dat het icoontje HW WET heet is het een surround configuratie.
Dit loopt rechtstreeks naar je geluidskaart en je hebt Reaper dus niet opgestart

Werken andere Surround (!!) samplests in HW Config WET wel goed (zonder dat ze in het rood lopen)??
Laat even weten welke sampleset je geprobeerd hebt.

Heb je bijv. die Zurek ook in deze configuratie geladen?



Dat klopt, maar ik moet nu eerst de oorspronkelijke galm weer herstellen, want ik heb ze in de dryconfig met reaper gebruikt
Zurek heb ik het laatst ook met reaper gebruikt. Dus eveneens nog aan te passen aan wet/surround.

Utrecht doet het vanmorgen goed.
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 13 jul 2015 11:29

Re: CPU volledig in het rood bij Utrecht

Gisteren zonder problemen op Utrecht gespeeld.
Vanmorgen ging het echter weer mis.
Ik heb daarna Doesburg mini en Zurek5 geladen.Dus in dezelfde wet/surround config. Daarbij geen problemen.
Daarna Utrecht weer geladen. Wel weer problemen, maar minder.
Ik krijg de indruk dat Utrecht, hoe vaker geladen hoe beter het gaat.
Zojuist was ik voluit op de twee onderste klavieren zonder problemen aan het spelen.
Echter bij het eerste aanraken van het bovenste klavier sprong hij weer in het rood.
Na even spelen op dat klavier was het over.

Klopt het dat Fluit Trav.8vt niet verder gaat dan het een na laagste octaaf?
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 13 jul 2015 16:55

Re: CPU volledig in het rood bij Utrecht

Beste Tammo,

Erg vervelend deze instabiele werking van je systeem. De oorzaak hoef je niet te zoeken in de samplesets zelf of Hauptwerk(upgrade) maar veeleer in je eigen configuratie en de settings van de diverse progamma's en/of de hardware waarin een storing is gaan optreden.

Mijn advies zou zijn om met een eenvoudige set - een oorspronkelijk set uit een stuk zoals Utrecht of een kleinere set - een stabiele situatie te creeeren. Zonder toeters en bellen van reaper en andere adds. Zo verklein je je onderzoeksveld en elimeer allerlei stoorzenders. Pas als je een stabiele situatie hebt verkregen weer gaan opbouwen.

Loop voor de zekerheid ook even al je kabels na of ze goed zijn aangesloten.

Fokko

Berichten: 98

Geregistreerd: 06 maart 2014 12:00

Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Bericht 13 jul 2015 20:01

Re: CPU volledig in het rood bij Utrecht

Tammoschut schreef:
Klopt het dat Fluit Trav.8vt niet verder gaat dan het een na laagste octaaf?


Ja dat klopt net als de cornet die niet helemaal tot onder door loopt.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 13 jul 2015 21:28

Re: CPU volledig in het rood bij Utrecht

Tammoschut schreef:Daarna Utrecht weer geladen. Wel weer problemen, maar minder.
Ik krijg de indruk dat Utrecht, hoe vaker geladen hoe beter het gaat.
Zojuist was ik voluit op de twee onderste klavieren zonder problemen aan het spelen.
Echter bij het eerste aanraken van het bovenste klavier sprong hij weer in het rood.
Na even spelen op dat klavier was het over.


Tammo,

hoe vaker geladen hoe beter het gaat.Dat is misschien jouw indruk, maar als ergens een fout zit, lost die zich niet automatisch op. Het lijkt een af-en-toe-fout of een fout, die afhankelijk is van een bepaalde situatie (zoals spelen op manuaal 3).

Weet je zeker dat je de registers van het het derde manuaal bij het 1e keer na installatie laden van de sampleset goed hebt toegewezen?
Alle Trem samples ook meegenomen, alle registers ook naar Rear als het Rear was en de L en R component bestanden (2 registers bij het bovenwerk) in Mono, zowel Front als Rear?
En op welke waarde is de polyfonie ingesteld bij de Dom (een te hoge waarde geeft zeker een CPU in het rood bij staccato spel en veel registers).
Is jouw orgel uitgerust met 3 manualen of 2 manualen en heb je dan virtuele manualen gedefinieerd in Hauptwerk?

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 14 jul 2015 10:02

Re: CPU volledig in het rood bij Utrecht

Evert-Jan schreef:
Tammoschut schreef:Daarna Utrecht weer geladen. Wel weer problemen, maar minder.
Ik krijg de indruk dat Utrecht, hoe vaker geladen hoe beter het gaat.
Zojuist was ik voluit op de twee onderste klavieren zonder problemen aan het spelen.
Echter bij het eerste aanraken van het bovenste klavier sprong hij weer in het rood.
Na even spelen op dat klavier was het over.


Tammo,

hoe vaker geladen hoe beter het gaat.Dat is misschien jouw indruk, maar als ergens een fout zit, lost die zich niet automatisch op. Het lijkt een af-en-toe-fout of een fout, die afhankelijk is van een bepaalde situatie (zoals spelen op manuaal 3).

Weet je zeker dat je de registers van het het derde manuaal bij het 1e keer na installatie laden van de sampleset goed hebt toegewezen?
Alle Trem samples ook meegenomen, alle registers ook naar Rear als het Rear was en de L en R component bestanden (2 registers bij het bovenwerk) in Mono, zowel Front als Rear?
En op welke waarde is de polyfonie ingesteld bij de Dom (een te hoge waarde geeft zeker een CPU in het rood bij staccato spel en veel registers).
Is jouw orgel uitgerust met 3 manualen of 2 manualen en heb je dan virtuele manualen gedefinieerd in Hauptwerk?


Mijn orgel heeft 3 manualen en (sorry) wat bedoel je met virtuelemanualen gedefinieerd? Bij het installeren wordt dat toch gedaan?
Ik heb al een fout in de wetconfig. ontdekt waardoor ik met rear niet uit de voeten kon. De L en R comp. stonden in stereo. De tremsamples ;staan voor Tremulant? En hoe krijg ik alles binnen 24 gb intern geheugen?

En wat gebeurt er als je de 24 gb met bv 2 overschrijdt?
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 14 jul 2015 10:30

Re: CPU volledig in het rood bij Utrecht

Je kunt in HW als een zelf maar 2 manualen hebt, toch een 3 of 4 klaviers sampleset bespelen. Dit door virtuele manualen (floating divisions) in HW te definieren. Maar dat is niet nodig in jouw geval.

Je kunt niet 26 GB laden in 24 GB RAM.
Als je een register met l/R components in mono laadt, dan neemt het geheugengebruik voor dat register met de helft af.
Verder kun je 16 voeters in een lagere bitrate laden dan de andere stemmen (bijv. 16 of 20 bit)
Het is even uitproberen zodat het past.

De Trem samples staan voor tremulant en die moet je ook laden.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 14 jul 2015 11:27

Re: CPU volledig in het rood bij Utrecht

Tammoschut schreef:En wat gebeurt er als je de 24 gb met bv 2 overschrijdt?

Evert-Jan schreef:Je kunt niet 26 GB laden in 24 GB RAM.

Het kan wel op zich wel, maar dan schrijft Windows een gedeelte weg naar de harde schijf (wisselbestand/page file). Op het moment dat dat deel nodig is, moet het eerst van de harde schijf geladen worden in het geheugen en een ander deel dus vanuit het geheugen naar de harde schijf geschreven worden. Vandaar de naam wisselbestand.

Het effect dat dan optreedt, lijkt volgens mij precies op het probleem wat jij beschrijft. Bijvoorbeeld: de registers van man 1+2 zitten in het geheugen, maar die van 3 zijn weggeschreven naar de harde schijf. Op het moment dat je op man 3 gaat spelen, moet er dus eerst gewisseld worden, wat leidt tot een cpu-piek, vertraging en dus storingen.

De hamvraag is dus:

Laad jij bij Utrecht soms teveel in je geheugen?
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 14 jul 2015 11:35

Re: CPU volledig in het rood bij Utrecht

Gerrit schreef:
Tammoschut schreef:En wat gebeurt er als je de 24 gb met bv 2 overschrijdt?

Evert-Jan schreef:Je kunt niet 26 GB laden in 24 GB RAM.

Het kan wel op zich wel, maar dan schrijft Windows een gedeelte weg naar de harde schijf (wisselbestand/page file). Op het moment dat dat deel nodig is, moet het eerst van de harde schijf geladen worden in het geheugen en een ander deel dus vanuit het geheugen naar de harde schijf geschreven worden. Vandaar de naam wisselbestand.

Het effect dat dan optreedt, lijkt volgens mij precies op het probleem wat jij beschrijft. Bijvoorbeeld: de registers van man 1+2 zitten in het geheugen, maar die van 3 zijn weggeschreven naar de harde schijf. Op het moment dat je op man 3 gaat spelen, moet er dus eerst gewisseld worden, wat leidt tot een cpu-piek, vertraging en dus storingen.

De hamvraag is dus:

Laad jij bij Utrecht soms teveel in je geheugen?



Nee ,ik had nog 0,7 over. Maar ik ben hem , met wat aanpassingen, opnieuw aan het laden. Dan een poosje spelen. Ik ben benieuwd. Jullie horen nog van me. Alvast bedankt voor jullie aanwijzingen.
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 14 jul 2015 13:08

Re: CPU volledig in het rood bij Utrecht

Gerrit schreef:
Tammoschut schreef:En wat gebeurt er als je de 24 gb met bv 2 overschrijdt?

Evert-Jan schreef:Je kunt niet 26 GB laden in 24 GB RAM.

De hamvraag is dus:

Laad jij bij Utrecht soms teveel in je geheugen?


0,7 over, zegt niet zoveel Tammo. De vraag is: heb je de windowsfunctie wisselbestand uitgezet (disabled).
Dit zou het probleem kunnen zijn.

Ik ben al enige jaren uit de windows - iemand anders kan wellicht aangeven waar je deze instelling tegenwoordig kan vinden/wijzigen.

Fokko

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 14 jul 2015 19:14

Re: CPU volledig in het rood bij Utrecht

Utrecht doet het nu goed. Ik heb in de HWwet/surround configuratie een fout gemaakt waardoor ik met name de rear
registers niet op de juiste plaats heb geladen.
Ik zal andere samples ook moeten aanpassen. Maar dat is een kwestie van tijd.
Dank voor jullie hulp.
Pcorgan is toch echt onmisbaar :)
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com