Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Gratis: Zurek organ v5 (5.2) (62/3+p) - Hauptwerk V

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 98

Geregistreerd: 24 jul 2015 15:12

Bericht 03 aug 2015 13:57

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Ja Heusden is mij al vaker aangeraden. Grote kans dat het dat wordt ook ivm slider front/rear wat op hfdtel. wel nuttig is (hoop ik)
mvg,

Berichten: 98

Geregistreerd: 24 jul 2015 15:12

Bericht 08 aug 2015 10:08

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Tot nu toe geniet enorm van de 5C! wat een prachtige klanken, watertanden doe ik.
Alleen het pedaal vind ik wat te zwak en te dun. Maar misschien kan ik dat nog aanpassen in intonatie.
Nogmaals dank voor dit fantastische werk!

Heel leuk en nuttig lijkt mij als in elk registerveld iets staat (een gekleurde stip oid) dat met een vertaalblokje "ergens" het originele orgel noemt. Volgens mij zou zo iets (ook voor handelaren) een prachtige demo-methode zijn zonder het tijdrovende inladen van steeds een ander orgel. (Toch een zwak punt van HW ondanks dat ik ssd heb en de snelste pc heb)
(En dan kan je nog wel een poosje vooruit natuurlijk...)
idee?

ps. Staat er ergens welk register van welk orgel is gebruikt?

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 08 aug 2015 10:54

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Toch een zwak punt van HW ondanks dat ik ssd heb



hoi Bruce,

dat inladen valt wel mee, een dure johannus is tegenwoordig ook zowat 30sec bezig totdat deze speel gereed is.

ik laad Utrecht in 24 bit full surround in 43 sec vanaf de koude pc start, dus ik vind de laad tijden snel


gr
jw
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 08 aug 2015 11:32

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

bruce schreef:Alleen het pedaal vind ik wat te zwak en te dun.


Misschien ben je gewend aan de onnatuurlijke basweergave van een standaard electronisch orgel. :o

Deze orgels geven zelden een realistische weergave van wat je in de kerk ervaart bij het spelen van pedaalregisters.

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 08 aug 2015 12:07

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Tot nu toe geniet enorm van de 5C

de 5C? :roll:

Berichten: 98

Geregistreerd: 24 jul 2015 15:12

Bericht 09 aug 2015 12:40

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

5C; typefout (of auto-corrrectie) maar je weet vast wel dat ik die geweldige samenstelling v5 bedoel! haha!
Ik heb een vdPoel (2 x 51/III + P) ben dus wel verwend met kracht, volheid en kwaliteit van stemmen en pedaal. Dus niet een of ander electronisch gedoe met klinkende naam die "het goed moet maken". Gescheiden werken over 16 speakers (waarvan 2 x 30 cm) die de 32" laat trillen, werkelijk fantastisch. Mensen die komen luisteren/spelen schrikken er zelfs van; kan dat echt van fluisterzacht tot zó hard zonder enige vervorming? Ja dus. De stemmen zijn minstens zo mooi -soms mooier- dan de samples van echte orgels maar ik mis alleen de akoestiek en de hfdtel. (nagalm is met 2 x roland prima maar nu met HW hoor ik het grote verschil tussen nagalm en akoestiek) De beleving is dus totaal anders. vdP hoort m.i. primair in een kerk met goede akoestiek (waar HW vlg mij niet niet op is plaats omdat je dan met een vreemd surrogaat bezig bent. Meer principieel dus) óf thuis bij vakorganisten die 100% natuurgetrouw een direct klinkend orgel willen voor studie of les geven bv. (Voor geïnteresseerden; vdP is nu te koop maar vooral ook wegens toekomstig ruimtegebrek. vanderpoelkerkorgels.nl/orgels/orgel.php?ID=33)
Het opstarten en inladen van HW en de v5 vanaf "pc geheel uit" duurt ongeveer 100 sec. Mijn vdPoel staat in 5 sec. (!) helemaal speelklaar.
Over mijn suggestie van herkomst van registers lees ik helaas (nog) helemaal niets.
Verder een goede zondag aan allen!

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 10 aug 2015 19:13

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

5C; typefout (of auto-corrrectie) maar je weet vast wel dat ik die geweldige samenstelling v5 bedoel! haha!

Serieus: ik dacht echt even aan een nieuw type Johannus of zo :shock:
Maar jouw reactie maakt veel goed :lol:

Over mijn suggestie van herkomst van registers lees ik helaas (nog) helemaal niets.

Vergelijk het maar met een bezoek aan het restaurant: je wilt dan ook niet in de keuken kijken...: als het maar smaakt.
Ik bedoel maar; als je de herkomst precies zou weten zou je waardering echt niet groter worden :->

Berichten: 98

Geregistreerd: 24 jul 2015 15:12

Bericht 10 aug 2015 20:33

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Nou, ik wil vaak genoeg graag eerst een kijkje nemen in de keuken en de toiletten hoor.
Ik zou het best handig vinden om het orgel te weten want dat zou zo maar kunnen leiden tot misschien wel aankoop van die originele sample!
Daarvan lees ik vaak dat die beter zijn dan een "combi" maar waarom eigenlijk? Wat wordt er dan (niet) extra aan gedaan?
Of bedoelt men sec de samenstelling uit div. orgels omdat die minder goed op elkaar zijn afgestemd?

Jouw nieuwe "rommeltje' kan best weleens heel leuk worden maar ik heb te weinig kennis van zaken voor een waardevol commentaar op de dispositie... Het lijkt me een romantisch geheel te worden waarvan ik hoop dat het hoofdwerk wel voldoende frisheid heeft. Misschien de mixtuur van 3 wisselen met scherp van 2? Ook valt me op dat het hfdkl. het minste aantal stemmen heeft hoewel dat natuurlijk vaker voorkomt.
Hoe dan ook, ik ben zeer benieuwd naar het resultaat!
Succes dus!

HJK

Berichten: 174

Geregistreerd: 05 okt 2015 19:50

Woonplaats: Leusden

Bericht 03 feb 2017 23:18

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Beste Zurek organ v5 gebruikers.

Ik ben de bestanden aan het verzamelen om dit sample te installeren. Ik heb bij diverse PC bezitters geprobeerd de demo bestanden te downloaden van St maximum, Zwolle en Kreszow. Al die pogingen hebben tot niets geleid, ik krijg maximaal halve bestanden binnen. Rotterdam en Freiburg, de set van Anton, is wel gelukt.
Mijn vraag is wie heeft deze bestanden nog in zijn bezit en kan mij die via We transfer toezenden.
Ter aanvulling mijn mailadres is henkjan.kroeze@gmail.com. Bij voorbaat dank voor de te nemen moeite.
Met hartelijke groet,
Henk-Jan Kroeze

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 03 feb 2017 23:50

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Henk-Jan

Met de server van SP is niets mis. De grootte van de te versturen bestanden via WeTransfer mag max. 2 GB zijn dus dat gaat ook niet. En het bestand wordt er ook niet kleiner door ....... ;)

Je moet bij downloaden van grote bestanden Firefox webbrowser gebruiken icm een downloadmanager. Een download manager zorgt er voor dat als een download onderbroken wordt deze verder gaat daar waar hij gebleven was als de verbinding weer hersteld is. Als er geen download manager gebruikt zou zijn begint het downloaden weer vanaf het begin.
Gebruik bij downloaden NOOIT Internet Explorer of Edge.

Neem de portable versie van Firefox voor het geval standaard een andere webbrowser op de PC gebruikt wordt zodat beiden onafhankelijk van elkaar blijven werken. Download Firefox portable van http://portableapps.com/apps/internet/firefox_portable. Druk op de grote groene knop voor de Engelstalige versie. Als Nederlands gewenst is, klik dan op 'Other Languages' onder die groene knop. Kies vervolgens voor de groene knop op de regel waar in de linker kolom "Dutch" staat. In beide gevallen wordt de download via een andere website automatisch na enkele seconden gestart. Druk op die 2e website op geen enkele knop. Installeer Firefox en start het op. Ga vervolgens om de downloadmanager te installeren in deze webbrowser naar https://addons.mozilla.org/en-us/firefo ... ownthemall. Klik op de groene knop 'Add to Firefox'. Klik vervolgens op 'Installeren'.
Als er een bestand gedownload moet worden, ga in Firefox naar die site toe. Met de rechtermuisknop op de downloadlink kiezen voor 'Koppeling opslaan met dTa! OneClick'.

HJK

Berichten: 174

Geregistreerd: 05 okt 2015 19:50

Woonplaats: Leusden

Bericht 08 feb 2017 00:52

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Dag Evert-Jan en andere mede Hauptwerkers,

Ook met de door jou genoemde methode heb ik de bestanden niet kunnen bemachtigen. Voor mij is dat niet zo vreemd.
Ik heb het daarna gevraagd aan een ITer die deze materie wel beheerst. Ook hij krijgt het tot nu toe niet voor elkaar om de bestanden voor Zurek V te downloaden.Nog met de door jou genoemde methode nog met de methode die zij op hun bedrijf gebruiken.
Mijn nieuwe vraag is nu wie van jullie heeft deze bestanden en woont in de buurt van Amersfoort en is bereid om mij te ontvangen en de bestanden te kopiëren op een stick. De buurt van Amersfoort mag ruim gezien worden.

Bij voorbaat mijn hartelijke dank.
Met hartelijke groet,
Henk-Jan Kroeze

Berichten: 96

Geregistreerd: 07 feb 2017 22:47

Bericht 08 feb 2017 10:09

Zurek organ v5

Goedemorgen,
Als nieuw lid heb ik alle reacties op dit samengestelde sample gelezen en erg benieuwd geworden hoe dit klinkt.
Kan iemand mij een overzicht geven van alle te downloaden links?
Er zijn heel wat mutatie gemeld in alle reacties en daarmee ben ik het spoor een beetje bijster geraakt.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 08 feb 2017 10:40

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Henk-Jan

Ik heb St maximum, Zwolle en Kreszow met Firefox en DownThemAll zonder problemen binnen een half uur binnengehaald.
Ik zal ze op een NL server zetten en je via PM info sturen.
Uploaden duurt wel 10x langer, dus ca 300 minuten dus nog even wachten

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 08 feb 2017 11:30

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Hallo Janz

Welkom op het forum.

Alle links staan in het eerste topic van "Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)": viewtopic.php?f=6&t=2035. Dit is steeds geactualiseerd en dus up to date. Die bestanden moet je downloaden
De rest van de berichten kun je voor kennisgeving aannemen/je voordeel mee doen.

Demo's staan op Contrebombarde: http://www.contrebombarde.com/concerthall/home/browse
Tik in het zoekvak Zurek in en je krijgt een overzicht.

En ik heb jouw bericht samengevoegd met het grote topic om alles op 1 plaats te houden.

Berichten: 96

Geregistreerd: 07 feb 2017 22:47

Bericht 08 feb 2017 17:00

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Beste Evert-Jan,

Bedankt voor je info. Ik heb alles gedownload en geïnstalleerd, echter St. Max wordt niet geaccepteerd.
Heb dit diverse malen herhaald en uiteindelijk van Sonus de sample gedownload maar helaas het hielp niet.

Wat zou mij nu te doen staan?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 08 feb 2017 17:24

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Jan

ik heb je een PM gestuurd

Berichten: 96

Geregistreerd: 07 feb 2017 22:47

Bericht 08 feb 2017 18:08

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Bedankt voor de link van St. max. Die werkt goed, maar nu blijkt Zwolle niet de juiste versie te hebben.
Er staat dat er een recentere versie nodig is.

Kun je die ook sturen?

Alvast zeer bedankt voor je begeleiding!

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 08 feb 2017 18:22

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Jan

dan heb je niet de link van Zwolle gebruikt in het eerste topic maar een andere (waar je die ook vandaan haalde :o ).
Probeer het even opnieuw. Dit is hem uit het eerste bericht:
http://www.sonusparadisi.cz/demo/Zwolle ... ptwerk.rar
Ik hoor wel hoe het afloopt.

Berichten: 96

Geregistreerd: 07 feb 2017 22:47

Bericht 09 feb 2017 11:00

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Dag Evert Jan,

Ik heb Zwolle gisteren vanuit het overzicht van Anton gebruikt.
Jouw link nu gebruikt, maar hiervan zegt hij dat er mogelijk een beschadiging is opgetreden waardoor het niet lukt.

Overigens is het bestand in deze link wel groter dan die uit het 1e overzicht.

Heb je nog een advies?

Ben benieuwd of er van de andere downloads ook nog fouten aan het licht komen.

Jan

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 09 feb 2017 11:53

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Jan

de link van Zwolle in mijn bericht van hierboven is exact dezelfde link als in het eerste topic van Anton. De "oude" Zwolle demo is niet meer te downloaden van vanaf de site van Sonus Paradisi en deze wordt ook in het eerste topic niet genoemd.
Er is dus beide keren gewoon wat misgegaan met downloaden. Dit zijn de gegevens van Zwolle demo:

Filenaam: Zwolle_v.2.5.DEMO.CompPkg.Hauptwerk.rar
MD5 checksum: 9665c511bb78120c8d22fd150ebe1adf
File grootte: 4.383.256 kB
File datum: 3 - 1- 2014

De checksum kun je testen via winMD5; http://www.winmd5.com (staat ook diverse malen op het forum hoe dit werkt). Als de checksum niet klopt, dan is het bestand niet correct en/of volledig binnen gekomen en heeft installeren in HW geen zin.

Wel een downloadmanager gebruikt??

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 09 feb 2017 13:12

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Als voormalig KPN-medewerker zou ik bij het zien van al die downloadproblemen, naast natuurlijk de goede tips van Evert-Jan, toch ook eens willen benoemen, dat het enorm veel beter gaat allemaal als je een glasvezel-internetaansluiting gebruikt, die meestal toch al begint met 100 Mbit/s downloadsnelheid, en dan natuurlijk wel een echte ethernetkabel gebruiken.....en geen Wifi.

HG

Geert

Berichten: 96

Geregistreerd: 07 feb 2017 22:47

Bericht 09 feb 2017 15:21

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Waar vind ik een downloadmanager en hoe gebruik ik die?

Ik de checksum gedownload maar weet niet hoe die te gebruiken.

Kun je me laten weten waar in het forum die info staat?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 09 feb 2017 15:40

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Het forum heeft een zoekfunctie voor dit soort dingen. Via "Keer terug naar uitgebreid zoeken:" bovenaan op de startpagina van het forum en dan "Toon actieve onderwerpen" kom je uit op search.php
Tik daar winMD5 in.
De eerste hit viewtopic.php?f=9&t=2564&p=28789&hilit=winMD5#p28789 geeft de gebruiksaanwijzing

Nu nog zoeken naar de downloadmanager: viewtopic.php?f=6&t=2075&p=23592&hilit=downloadmanager#p23592
Maar het staat ook een aantal berichten hier boven; zie het bericht van 03 feb 2017 23:50
De downloadmanager wordt gebruikt in de webbrowser; in dit geval Firefox.

Gebruik bij downloaden NOOIT Internet Explorer of Edge. Dan mislukt de download ALTIJD.

Berichten: 96

Geregistreerd: 07 feb 2017 22:47

Bericht 10 feb 2017 11:30

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Goedemorgen Evert-Jan,

Het is gelukt! Het orgel is geladen, maar.... ik krijg de klavieren niet geactiveerd. Done wordt niet actief.
Dat geldt alle klavieren en het pedaal.

De registerconnectie ( ik speel met registerwippers) gaat goed en daarna een toets aanklikken met de muis geeft ook gewoon de klank weer.
Heb jij enig idee wat hiervoor moet gebeuren?

Verder lijkt een aantal stemmen die wel in het te laden overzicht staan, niet op de simple jamb staan, bv. de blokfluit.
Ook is de Viola di Gamba niet zwevend zoals op de aanduiding staat. Het verschil met de stem uit het sample van Rotterdam is duidelijk hoorbaar.

Ik ben benieuwd of jij deze zaken herkent en er een oplossing voor hebt.

groet,
Jan

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 feb 2017 17:32

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Activeren van klavieren en pedaal doe je via MIDI learn (rechtermuisknop op een manuaal/pedaal op het beeldscherm klikken en dan kiezen voor 'Auto-detect .....'; laagste en hoogste toets).
Aan de ZurekV ligt het niet dat het bij jou niet herkend wordt. Deze set is vaak genoeg over de hele wereld geïnstalleerd zonder dit probleem.
Maar ook via het menu Organ settings --> Organ keyboards kunnen de klavieren van het eigen orgel aan de sample set gekoppeld worden.
Klik links in het scherm op een keyboard of pedaal en klik in het rechter deel van het scherm op de knop Auto-detect MIDI settings. Druk vervolgens de laatste (C) en hoogste toets (g''' of f' voor pedaal) van het eigen orgelklavier in en klik daarna op Done. Als de manualen en pedaal gekoppeld zijn, klik dan op de OK knop.


Even uitgezocht: de Blokfluit 4 van het borstwerk is als Roerfluit 4 op het rugwerk terug te vinden
Zo zijn er wel meer registers van plaats en naam veranderd (wel binnen dezelfde categorie natuurlijk). Dit heeft o.a. te maken met het beschikbaar zijn van de juiste plaatjes in de juiste kleur op de diverse schermen/registerpanelen.
De pijp is dus een Blokfluit en het registerplaatje een Roerfluit.

In de demo versie van Rotterdam zit maar 1 Viola di Gamba. Dus kun je er ook maar 1 gebruiken. De 2e is door Anton er bij gemaakt door deze 2e iets te verstemmen t.o.v. de eerste. Je moet dus beide Gamba's activeren om een zwevende Gamba te horen.
Vind jij het te weinig, dan kun je dit via het voicingtool aanpassen. Het tool is bereikbaar via Organ settings --> Pipe and rank voicing ...... Links in het menu de Gamba (zowel met als zonder tremulant) kiezen en rechts in Adjustment menu 'Overall: Tuning (cents)'
Wil jij alleen de "Gamba zwevend"-knop gebruiken om de Gamba zwevend te kunnen horen, ga dan naar menu Organ settings --> Organ Stop/Coupler/Tremulant Switches and Pistons/Buttons. Koppel dan zowel Gamba als Gamba-zwevend knop via MIDI learn aan één registerknop van jouw orgel.

Hoewel er registers van de Rotterdam demo sampleset gebruikt zijn, is dit orgel GEEN afspiegeling van de sampleset van Rotterdam. Verschillende stemmen zijn geïntoneerd om de Zurek één geheel te maken.
Wil je echt op Rotterdam spelen, dan zul je die sampleset moeten aanschaffen. En je kunt natuurlijk ook eerst Rotterdam demo zelfstandig laden (installeren heb je al gedaan) en bespelen.
Dat geldt ook in de andere sample sets die in de ZurekV zijn opgenomen.
VorigeVolgende

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com