Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Gratis: Zurek organ v5 (5.2) (62/3+p) - Hauptwerk V

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 04 maart 2014 20:06

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Hromkes schreef:Wat was voor jou de oplossing dan gert. Gr hendrik

Hendrik

bij jou was Hauptwerk zelf het probleem en niet de samplesets (zie je fotoafdruk hierboven). HW zag geen dongle.
Is dat probleem al opgelost? Zo niet, dan moet je eerst dat oplossen omdat voor Zurek 5 de HW advanced licentie nodig is. En die zit in je dongle.

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 04 maart 2014 20:36

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Ga er van de week nog even naar kijken had de zelfde problemen bedankt alvast gr hendrik

Eef

Berichten: 96

Geregistreerd: 13 mei 2011 19:44

Bericht 11 feb 2015 12:53

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Beste Anton en leden

Ik heb elders Zurik organ 5.0(1) geinstal.nu kreeg ik een fout melding van Frieberg maar deze is veranderd in versie 2.5
Ik weet niet of dat al heel lang is maar Zurik 5 werk niet meer nu is mijn vraag of er nog meer dat probleem hebben.

Mvg Eef

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 11 feb 2015 13:03

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Ik vrees dat meer mensen dit probleem gaan hebben. De demo van Freiberg 2.5 is nog maar net uit, wanneer je deze installeert zal Zurek v5 het niet meer doen. Hopelijk heeft Anton tijd voor een update, waarbij natuurlijk het hele mooie voordeel geldt dat de registers van Freiberg een beter tremulantmodel hebben (en er zijn nog een aantal andere kleine verbeterpuntjes, maar wie weet hoe druk Anton tegenwoordig is...)

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 19 feb 2015 17:51

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Hallo Eef, Jos en anderen,

Het is weer vakantie :-) en ik ben deze week bezig geweest met de nieuwe demo van Freiberg.
Die is zeer fraai, maar de ODF is ook zeer gecompliceerd van opbouw, mede omdat er per register nu niet twee samples zijn (front en rear) maar zes samples gebruikt worden.
De hoeveelheid handmatig knutselen verdrievoudigd daarmee, en vanwege de enorm toegenomen kans op fouten tijdens dat knutselen, is het te veel werk om deze demo in Zurek 5 te verwerken.

DUS:
Als je Zurek 5 de moeite waard vindt: installeer dan geen nieuwe demo van Freiberg, maar hou wat je hebt.

HG,
Anton

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 19 feb 2015 18:20

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Anton

volgens mij zit het iets anders.
- Freiberg Demo V2.0 had orgelID's 000389 (pipes) en 000846 (images)
- Freiberg Demo V2.5 heeft orgelID's 001807 (pipes en hierin zitten 001801 t/m 001806) en 001740 (images)

De beide demo's bijten elkaar dus niet en kunnen naast elkaar draaien. Dus ook als Zurek 5 geïnstalleerd is, kan de nieuwe Freiberg demo geïnstalleerd worden.

Alleen kan niemand meer Zurek 5 installeren als hij Freiberg Demo V2 niet heeft. En die is niet meer te downloaden via de link die in het eerste bericht van dit topic staat; Jiri heeft hem verwijderd.

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 19 feb 2015 22:33

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Hallo Evert-Jan,

Je hebt gelijk, mijn excuus voor de verwarring.
Als het alleen maar de beschikbaarheid van de demo is...; anderen hebben op eenzelfde manier een compositie-orgel gemaakt en Jiri's samples er (gedeeltelijk) bij hun installatiebestand gestopt.

Waarom zou ik dan niet bij Zurek v.5 (en hetzelfde voor de uitgebreide Caen-demo v.2) de installatiebestanden aanbieden?
De vraag is alleen: waar kunnen dit soort grote bestanden gehost worden?

Of is deze gedachtengang krom en verkeerd?

HG,
Anton

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 23 feb 2015 17:52

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Dear Anton,
I think that both approaches are possible. You can certainly make
somewhere available the old version of Freiberg, publicly saying that it
is an old version with a link to the new version.
But you can, if you wish, include also the new demo veresion of Freiberg
in your composite organ.
Yours,
Jiri

Ik mag dus de oude bestanden aanbieden onder de voorwaarden die Jiri in de mail aangeeft.
(Dat zou ik dan overigens ook kunnen doen voor de Extended Caen...)
Eerst maar eens even nagaan waar die bestanden gehost kunnen worden.

HG,
Anton
Avatar gebruiker

Berichten: 16

Geregistreerd: 10 jan 2015 20:57

Woonplaats: Emmeloord

Bericht 23 feb 2015 18:41

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Anton Heger schreef:
Dear Anton,
I think that both approaches are possible. You can certainly make
somewhere available the old version of Freiberg, publicly saying that it
is an old version with a link to the new version.
But you can, if you wish, include also the new demo veresion of Freiberg
in your composite organ.
Yours,
Jiri

Ik mag dus de oude bestanden aanbieden onder de voorwaarden die Jiri in de mail aangeeft.
(Dat zou ik dan overigens ook kunnen doen voor de Extended Caen...)
Eerst maar eens even nagaan waar die bestanden gehost kunnen worden.

HG,
Anton

Dag Anton,
Dat kan eventueel via https://mega.co.nz/
De voorwaarden moeten dan wel eerst geaccordeerd worden neem ik aan.
Dat zou eventueel via mijn site kunnen. ( http://www.pbrd.nl/index.php/downloads )
Groeten,
Jaap
Kijk voor gratis sample sets op: http://www.pbrd.nl/index.php/vo

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 23 feb 2015 19:42

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Kan idd op https://mega.co.nz/
Is gratis en die downloadsite kan dergelijke grote bestanden aan.
Als je de ODF verwijderd uit het grote bestand, dan kunnen ze Freiberg V2 niet meer installeren en is het alleen voor de Zurek 5

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 23 feb 2015 20:28

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Hallo Jaap en Evert-Jan,

Dank voor de tip!
Ik had het kunnen weten want toen ik op die site (opnieuw) ging kijken stonden er nog oude bestanden van Zurek v.4 :(
Ik zet nu het bestand van Freiberg v.2 daar op die site en daarna verander ik de link IN DE EERSTE POST VAN DIT TOPIC.

Dat de nieuwe demo van Freiberg beter is, is duidelijk!
Dit oude bestand is dan ook alleen bedoeld om Zurek v.5 te kunnen gebruiken.

HG,
Anton

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 24 feb 2015 09:07

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

De demo van Freiberg, zoals die nodig is voor Zurek v.5 is te downloaden:
https://mega.co.nz/#!c1sXBaLY!Br43qqzjI ... 0g17WE1ufM

Gebruik deze link NIET om kennis te maken met Freiberg.

Dan is de nieuwe versie echt beter:
https://www.sonusparadisi.cz/en/downloa ... mple_id/9/

Berichten: 6

Geregistreerd: 19 nov 2013 23:50

Bericht 09 jul 2015 00:03

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Een heel mooie sampleset. Het is eerder gezegd: hij is mooier dan Rotterdam zelf!

Muziek in barokstijl klinkt er ook prima op. Zie bijvoorbeeld de improvisatie die ik onlangs heb geupload:

http://www.contrebombarde.com/concerthall/music/17176

Bedankt, Anton!

Groet,
Jan

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 09 jul 2015 15:46

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Jan schreef:

Een heel mooie sampleset. Het is eerder gezegd: hij is mooier dan Rotterdam zelf!


niets ten nadelen van het zurek orgel, hulde aan de samensteller(s)

maar om de grote Laurens Reus, met minder af te doen, is misschien iets te kort door de bocht.

het probleem is dat als je rotterdam surround speelt, en je rear speakers te klein zijn, en vervolgens zijn de rears ook niet gekoppeld aan een subwoofer, dan klinkt inderdaad rotterdam wat mager.

maar geef deze grote Rotterdamse reus eens grote surround speakers, dan veranderd het totaal geheel
maar dit geld ook voor bv Doesburg, Caen enz, dit formaat audio geweld moet ook in de rear zijde voldoende serieus genomen worden.

ben benieuwd of deze improvisatie ook op blad muziek verschijnt?

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 336

Geregistreerd: 14 okt 2013 13:37

Woonplaats: Scherpenisse (ZLD)

Bericht 09 jul 2015 17:57

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Jan Wim schreef:Jan schreef:

Een heel mooie sampleset. Het is eerder gezegd: hij is mooier dan Rotterdam zelf!


niets ten nadelen van het zurek orgel, hulde aan de samensteller(s)

maar om de grote Laurens Reus, met minder af te doen, is misschien iets te kort door de bocht.

het probleem is dat als je rotterdam surround speelt, en je rear speakers te klein zijn, en vervolgens zijn de rears ook niet gekoppeld aan een subwoofer, dan klinkt inderdaad rotterdam wat mager.

maar geef deze grote Rotterdamse reus eens grote surround speakers, dan veranderd het totaal geheel
maar dit geld ook voor bv Doesburg, Caen enz, dit formaat audio geweld moet ook in de rear zijde voldoende serieus genomen worden.

ben benieuwd of deze improvisatie ook op blad muziek verschijnt?

gr

JW


Ik heb een super surround systeem van een gerenommeerde Hauptwerkorgel leverancier, maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik aan Zurek V5 meer plezier beleef dan aan de Laurens reus. Overigens klinkt de Laurens bij mij zoals hij in het echt ook klinkt, gewoon goed dus. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik toch al niet zo'n fan was/ben van het Laurensorgel (live bedoel ik dan), maar smaken mogen verschillen en gelukkig maar. De samenstelling van Zurek V5 maakt het voor mij echt een beter orgel. Daarom hulde aan Anton. Ik zie uit naar meer surround combinatieorgels.

P.S. misschien moeten we dit allemaal niet zo hard roepen, want daar wordt SP denk ik niet blij van?!

Gr. JL

Berichten: 53

Geregistreerd: 18 jun 2015 19:23

Bericht 24 jul 2015 15:17

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Goede

Ik begin net met hauptwerk, en nu is mijn vraag moet ik eerst die demo's van het eerste bericht instaleren?
Of zijn er al weer dingen veranderd.
En als je het originele orgel hebt zoals Rotterdam, moet je dan toch de demo laden?
Avatar gebruiker

Berichten: 336

Geregistreerd: 14 okt 2013 13:37

Woonplaats: Scherpenisse (ZLD)

Bericht 24 jul 2015 15:35

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

eilandurk schreef:Goede

Ik begin net met hauptwerk, en nu is mijn vraag moet ik eerst die demo's van het eerste bericht instaleren?
Of zijn er al weer dingen veranderd.
En als je het originele orgel hebt zoals Rotterdam, moet je dan toch de demo laden?


Inderdaad, eerst alle demo's (ook van de Laurens) installeren. Precies doen zoals het beschreven staat. En je hebt dan een geweldig mooi gratis orgel.
Veel speelplezier ermee. De komende dagen worden wat natter, dus prima weer om orgel te spelen.

H.gr., Jan Leendert

Berichten: 98

Geregistreerd: 24 jul 2015 15:12

Bericht 29 jul 2015 23:44

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

o.k., was ook mijn vraag, dus alles van 1e bericht gewoon downloaden.
1. kunnen die bestanden op desktop gezet worden of in een eigen map (ook voor eventueel later gebruik als er iets fout gaat)?
2. daarna kies: HW file "load files" ?
3. welke volgorde of maakt dat niets uit?
4. duurt het downloaden lang met 100 Mbs.? ('s nachts doen of op wachten?)
bvd!

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 30 jul 2015 11:16

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

1)
Inderdaad, je moet alles van het eerste bericht downloaden. Dat komt normaal in de folder "Downloads" op je PC terecht. Ik zou een folder "Zurek V" aanmaken en alle deze downloads daarna verplaatsen naar die folder. Heb je alles bij elkaar. En in de toekomst dat ook voor andere orgels, die je download, doen. Je kunt deze folders na installatie van het orgel op een USB harddisk zetten, zodat je ze altijd weer kunt gebruiken bij herinstallatie e.d.
Op de desktop plaatsen na download is niet handig, want dan zitten ze in jouw PC-gebruikersprofiel. En hoe groter deze wordt, des te trager de PC wordt bij o.a. opstarten.

2)
Na download de bestanden stuk voor stuk installeren. Ga naar menu File en dan naar "Install organ or temperament".
Het laden van het orgel via menu orgel --> "load organ" hoeft NIET omdat je die orgels toch niet afzonderlijk gaat bespelen maar alleen de Zurek V. Dus als je het windowtje "Would you like to select and load the organ now" krijgt, klikt dan op NO.
Het afzonderlijk laden van die demo orgels mag natuurlijk wel om de specifieke klank e.d. van dat orgel te horen. Alleen bij Freiberg moet je niet doen. Dan kun je beter de nieuwe versie downloaden als je dat afzonderlijk wilt bespelen. In de Zurek V wordt nl. de oude versie gebruikt.

3)
De volgorde maakt in geval van Zurek V niets uit als je de ODF (de laatste download van het lijstje) maar als laatste installeert. En alleen dit orgel moet je dus laden via menu Orgen --> Load organ.
Normaal maakt de volgorde wel uit: het bestand met het laagste nr eerst. Dit omdat de ODF altijd in het laatste bestand zit (dus met het hoogste nr). Maar de Zurek V is een samenstelling van 5 demo versies van orgels.

4)
Downloaden duurt in jouw geval ca 10 minuten voor het grootste bestand. Gewoon opstarten en gaan eten of koffiedrinken dus. En tijdens het downloaden kun je de vorige download al installeren.
Avatar gebruiker

Berichten: 336

Geregistreerd: 14 okt 2013 13:37

Woonplaats: Scherpenisse (ZLD)

Bericht 31 jul 2015 12:19

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Ik ben er nog niet achter wat de koppel Hfdw+Borstwerk voor functie heeft op deze sampleset?

H.Gr., JL

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 31 jul 2015 14:04

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Zet je de Chamade knop uit en dit koppel aan, dan speelt de chamade op manuaal 4 ipv 3

Berichten: 98

Geregistreerd: 24 jul 2015 15:12

Bericht 02 aug 2015 09:59

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Ik heb de meeste*) v5 gedownload en in een aparte map gezet.
1. ik heb al enkele recente demo's van genoemde orgels. die laat ik dus staan om ze los van de rest te bespelen?
2. ik zie allerlei andere bestanden ook meekomen bv incl midi-mate", enkele zips etc. (onder de "normale namen") horen die erbij of heb ik een fout gemaakt, een virus geladen?
*)3. Freiberg doet het nl niet; dan moet er eerst een ander bestand in (want “het is te groot”) en komt een website mega.co.nz/mega.xpi om freiberg te downloaden. Dat heb ik nog maar niet gedaan want klopt dat of zit er troep op de lijn?
bvd!

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 02 aug 2015 23:06

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

1)
Als je bepaalde demo orgels al geïnstalleerd hebt, dan hoef je die natuurlijk niet nog een keer te installeren.

2)
Er komen alleen RAR bestanden via de download. Hoe jij aan die andere komt is mij een raadsel.

3)
Freiberg moet van mega.co.nz komen omdat de ZurekV alleen met de oude versie van Freiberg werkt.
Downloaden van Freiberg gaat het best met Chrome. Bij Firefox gaat hij idd een XPI installeren. Zelf wil ik Firefox zo "kaal" mogelijk hoeden. Daarom heb ik even Chrome portable geinstalleerd.
Als je Chrome niet op jouw PC hebt staan, download de portable versie van Chrome (groene knop op http://portableapps.com/apps/internet/google_chrome_portable). Installeer hem in een tijdelijke folder.
Als de download afgerond is, kun je de hele tijdelijke folder gewoon weggooien (nadat je het bestand in Hauptwerk hebt ingeladen natuurlijk).

Berichten: 98

Geregistreerd: 24 jul 2015 15:12

Bericht 03 aug 2015 00:35

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

hartelijk dank! Ik wilde net alles verwijderen want het werkt allemaal prima. ik heb nl via een omweg begrepen dat mega.co.nz veilig gedaan kan worden dus ik was al druk bezig en hoorde/zag je mail niet binnenkomen.
ik had geen problemen met firefox en eigenlijk nergens mee; ik heb nu een prachtig 3 kl orgel. (ik heb het 3e aan het 4e gekoppeld en alle reg. doen het nu)
de instructie was op één punt niet helemaal goed; ook het ODF moet geladen worden in file/.../temp want rechtstreeks in 'load organ' ging niet en dat wordt m.i. iets gesuggereerd. Maar om het uiteindelijk als orgel te krijgen uiteraard wel via load organ.
Dat de reeds bestaande sampels van demo's gebruikt konden worden was me niet duidelijk omdat uit een antwoord eerder dit juist niet bleek. Bij load organ zie ik overigens nergens een dubbel staan dus het zal wel goed zijn. En anders ruimte zat.
Ik kan nu eindelijk de audio eens goed afregelen en dan bepalen welke prof. set ik nog ga kopen (als ik daar nog behoefte aan heb. Iets fris barok met een vleugje romantiek lijkt me wel wat. Suggesties?)
Hoe die rare bestanden zijn meegekomen weet ik ook niet; ik heb alleen de genoemde in een map gezet en alles werkt. misschien was het "oude download" wat er al stond. Ik ben nog niet gewend aan windows.
Kortom; dank voor de mooie sample en het meedenken!

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 03 aug 2015 10:48

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Ik denk dat Heusden alleszins voldoet aan je omschrijving. Heb em zelf (nog?) niet, maar zie http://www.pcorgan.com/SampleSets1824Heusden.html

Ga niet op zoek naar een alleskunner trouwens. Je bent veel beter af met sample sets die uitblinken in de stijlen van jouw voorkeur.
VorigeVolgende

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com