Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

1975 Sauer, C. Philipp Emmanuel Bach Concert Hall Frankfurt

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 62

Geregistreerd: 29 okt 2018 15:26

Bericht 11 nov 2022 19:48

1975 Sauer, C. Philipp Emmanuel Bach Concert Hall Frankfurt

Sonus Paradisi heeft een nieuwe set gepubliceerd, van een niet-typsiche Sauer, namelijk een neobarok orgel van hun hand:
https://www.youtube.com/watch?v=jAMfKz7wG44

Berichten: 42

Geregistreerd: 30 dec 2020 15:56

Bericht 15 nov 2022 17:21

Re: 1975 Sauer, C. Philipp Emmanuel Bach Concert Hall Frankf

Het valt niet mee om nog een plekje vrij te maken op de harde schijf om een weer demo uit te proberen, maar na het beluisteren van de demo's van dit orgel werd ik toch wel nieuwsgierig.
Maar wat een heerlijk orgel is dit zeg (als je van dit orgel type houd natuurlijk), frisse klanken, een stevig fundament in een mooie akoestiek. Ook het volle werk voor zover je dat met een demo kunt bereiken klinkt overtuigend. Ook de 4 perspectieven versmelten mooi met elkaar, dat komt w.s. door de niet al te grote ruimte. Naar aanleiding van het artikel van Jan Loosman over de b.v. diffuse kanalen via z.g. zijkanalen hoog en iets schuin achter mij geplaatst, werkt ook hier heel realistisch.

Nog even sparen en dan...

Hgr, Wim
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 16 nov 2022 13:27

Re: 1975 Sauer, C. Philipp Emmanuel Bach Concert Hall Frankf

Hoi Wim

Leuk om te lezen dat je ook over gegaan bent op zijkanalen voor de 8 kanaals sets.
Ook voor de 6 kanaals sets gebruik ik dat zijkanaal soms waarbij ik een van de front kanalen tevens ook naar de zijkanten dirigeer en dan via een IR wat extra galm/ruimte toevoeg. Dit geeft ook bij 6 kanaals sets meer het gevoel van ruimte.
Welke 8 kanaals sets gebruik je nu op deze manier.

Gr Jan

Berichten: 42

Geregistreerd: 30 dec 2020 15:56

Bericht 19 nov 2022 21:26

Re: 1975 Sauer, C. Philipp Emmanuel Bach Concert Hall Frankf

Loosman schreef:Hoi Wim

Leuk om te lezen dat je ook over gegaan bent op zijkanalen voor de 8 kanaals sets.
Ook voor de 6 kanaals sets gebruik ik dat zijkanaal soms waarbij ik een van de front kanalen tevens ook naar de zijkanten dirigeer en dan via een IR wat extra galm/ruimte toevoeg. Dit geeft ook bij 6 kanaals sets meer het gevoel van ruimte.
Welke 8 kanaals sets gebruik je nu op deze manier.

Gr Jan


Dag Jan,

Bij 2 kanaals zoals Dudelange stuur ik de front kanalen met (omni IR) ook naar de zij kanalen en naar achteren (rear) met (ORTF IR)

Bij 4 kanaals set zoals Tholen, stuur ik ook front kanalen met wat galm (omni IR) naar de zijkanten.

Bij 6 kanaals set zoals Medemblik b.v. doe ik ook precies op jou manier en geeft ook net even meer breedte in de ruimte beleving.

Bij 8 kanaals sets zoal Billerbeck en Prytanée werk het bij mij als extra diffuse kanaal waarbij ik geen extra galm toevoeg.

Hgr, Wim

Berichten: 13

Geregistreerd: 22 sep 2022 21:21

Bericht 27 nov 2022 20:15

Re: 1975 Sauer, C. Philipp Emmanuel Bach Concert Hall Frankf

Heeft iemand anders deze set gekocht?
Ik zou ook geïnteresseerd zijn in deze set. Ik heb liever minder pedaalstops en meer stops in de HW.

Berichten: 62

Geregistreerd: 29 okt 2018 15:26

Bericht 27 nov 2022 20:24

Re: 1975 Sauer, C. Philipp Emmanuel Bach Concert Hall Frankf

Snah schreef:Heeft iemand anders deze set gekocht?
Ik zou ook geïnteresseerd zijn in deze set. Ik heb liever minder pedaalstops en meer stops in de HW.


Je kan alles koppelen naar het Hauptwerk, inclusief sub- en superkoppels.

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com