Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

RAM-geheugen bij laden Domkerkorgel

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 2

Geregistreerd: 08 jan 2016 21:32

Bericht 27 feb 2016 16:51

RAM-geheugen bij laden Domkerkorgel

Voor het laden van het Domkerkorgel met Hauptwerk op mijn laptop is 9 GB RAM intern geheugen vereist. Mijn laptop heeft een intern geheugen van 12 GB. Het laden wordt niet voltooid, bij 64% stopt de bewerking.
Hoe is dat mogelijk en wat is er aan te doen? Wie heeft een bruikbaar idee? :idea:
G.J. de Jager

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 27 feb 2016 17:10

Re: RAM-geheugen bij laden Domkerkorgel

Welkom op het forum.

Die 9 GB is voor een Wet geladen sampleset
Ik denk dat je surround laadt

Bij het laden moeten alle rear samples "rank enabled" op NO gezet worden.
In dit plaatje staat nog YES maar dat moet dus NO zijn

Afbeelding

Verder zijn er op het Bovenwerk en Rugwerk een paar stemmen met zgn L- en R-component registers.
Al deze registers kunnen in MONO geladen worden.

Berichten: 2

Geregistreerd: 08 jan 2016 21:32

Bericht 27 feb 2016 20:45

Re: RAM-geheugen bij laden Domkerkorgel

Hartelijk dank voor de zeer snelle reactie. Helaas werd het gewenste resultaat niet bereikt. Niet in de laatste plaats doordat de betreffende pagina zich niet gemakkelijk liet openen; bij het aanklikken van load organ, adjusting enz. werd gelijk het blad load organ ... geopend en was ik niet in de gelegenheid de "rank enable" op NO te zetten. Toen het wel lukte en ik het Domkerkorgel (inderdaad de surround versie) laadde, bleef de bewerking weer bij 60 % steken. overigens gaf het scherm (bovenaan rechts) aan dat er 9,1 GB beschikbaar was.Dezelfde bewerking ook op mijn pc uitgevoerd en dat ging goed, maar daarvan is het RAM geheugen 32 GB.
Ik blijf het toch nog proberen, omdat je aanwijzing zeer logisch op mij overkomt. Nogmaals dank en wellicht kom ik er nog eens op terug.
Groet, Gerrit J.

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 27 feb 2016 21:09

Re: RAM-geheugen bij laden Domkerkorgel

Dag Gerrit,

Kies in het Hauptwerk menu de optie Load organ\adjust settings…
Selecteer vervolgens het gewenste sampleset, Utrecht.
Dan kom je in het scherm dat Evert Jan hierboven heeft beschreven en wijzig daar de instellingen per register.

Succes,
Fokko

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com