Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Samples Piotr Grabowski

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 312

Geregistreerd: 12 feb 2014 18:08

Woonplaats: Waarder

Bericht 04 maart 2020 19:03

Re: Samples Piotr Grabowski

Ha Fred,

FredM schreef:
Smaken verschillen, maar voor mij is de Friesach sample-set de abcolute topper van Pjiotr.


Ja, ben het helemaal met je eens, ik gebruik Friesach heel vaak. :D
Het past ook uitstekend op mijn 3 klaviers Rembrandt, ook wat betreft de registers.
Luister dit eens: https://www.youtube.com/watch?v=XV2B4lHfsnc
Vriendelijke groet, Marius

Zeer tevreden GrandOrgue gebruiker op Johannus Rembrandt 375 orgel
Avatar gebruiker

Berichten: 187

Geregistreerd: 02 sep 2017 17:54

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 08 maart 2020 19:22

Re: Samples Piotr Grabowski

Evert-Jan schreef:Piotr heeft een nieuwe, nu weer gratis sample set uitgebracht.
Het is het koororgel van 16 stemmen van Victor Gonzalez (1930), dat in Saint-Jean-Baptiste kerk in Saint-Jean-de-Luz (Fr.) staat.

Info: https://piotrgrabowski.pl/saint-jean-de-luz-choeur/

Ik heb het orgel gedownload en geïnstalleerd in HW 4. Maar het klinkt zo ontzettend mono. Behalve de noise (ambiance van de kerk), die klinkt wel mooi ruimtelijk. Zelfs de rear samples klinken erg mono. Ik krijg er de vinger niet op of ik wat verkeerd gedaan heb... Iemand een idee of is het sampleset bijna mono?
Gr. Willem
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 09 maart 2020 16:40

Re: Samples Piotr Grabowski

Het klinkt op opnames op Contrebombarde.com net zo mono...
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 187

Geregistreerd: 02 sep 2017 17:54

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 09 maart 2020 22:42

Re: Samples Piotr Grabowski

Jaap380 schreef:Het klinkt op opnames op Contrebombarde.com net zo mono...

Ja klopt, ik heb de demo op de website van Piotr ook nog eens goed beluisterd (lees: met hoofdtelefoon). Daar klinkt het ook zo mono. Jammer!
Inmiddels heb ik ook nog meer gekke dingen gehoord. Als ik bij bepaalde registers en toetsen een staccato toon speel is de galm echt mono, als ik diezelfde toets iets langer vasthoud klinkt de galm wel iets minder mono (maar nog steeds niet echt ruimtelijk). Kennelijk was het moeilijk alles netjes op te nemen.
Alleen de ambiance bij het opstarten van de sample set klinkt goed ruimtelijk. Maar misschien is die niet eens van die kerk... Wie zal het zeggen :shock:

Berichten: 370

Geregistreerd: 12 dec 2012 17:54

Woonplaats: Belgrado

Bericht 09 maart 2020 23:14

Re: Samples Piotr Grabowski

Ik geloof dat we hier te doen hebben met een gratis gift paard niet in de mond te moeten kijken. :D
Avatar gebruiker

Berichten: 187

Geregistreerd: 02 sep 2017 17:54

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 09 maart 2020 23:41

Re: Samples Piotr Grabowski

adri schreef:Ik geloof dat we hier te doen hebben met een gratis gift paard niet in de mond te moeten kijken. :D

Dat is ook zo natuurlijk. Maar de andere gratis sets van Piotr zijn echt mooi. En als dan de eerste gratis set met 6 kanalen uitkomt verwacht je daar dan minstens dezelfde kwaliteit van. Zelfs mooier omdat je dan nu met front / rear e.d. kunt gaan spelen. Vandaar mijn teleurstelling.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 10 maart 2020 00:11

Re: Samples Piotr Grabowski

wverschoor schreef:En als dan de eerste gratis set met 6 kanalen uitkomt verwacht je daar dan minstens dezelfde kwaliteit van. Zelfs mooier omdat je dan nu met front / rear e.d. kunt gaan spelen. Vandaar mijn teleurstelling.

Mee eens. Van een 6-kanaals set zou je meer mogen verwachten. Maar van een gegeven paard weer niet :lol:
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 24

Geregistreerd: 02 apr 2018 17:38

Woonplaats: Leiden

Bericht 19 maart 2020 22:52

Re: Samples Piotr Grabowski

Ik heb diverse sample sets van Piotr gedownload, ook die van OLORON -Sainte -Marie,

Op een hele makkelijke manier kun je de 6 kanaalsversie elk kanaal apart instellen totaal volume per kanaal front/rear/dry. Ook de toets/register en motor geluiden kun je op 0 stellen en alles daartussen.

Voor mij is Piotr een hele bijzondere gedreven man, die weet waar hij mee bezig is.....denk eraan dat de versie van OLORON prijs nog extra 21% BTW bij komt! En is gewoon HW4 .....

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 20 maart 2020 09:58

Re: Samples Piotr Grabowski

Rene53 schreef:Op een hele makkelijke manier kun je de 6 kanaalsversie elk kanaal apart instellen totaal volume per kanaal front/rear/dry. Ook de toets/register en motor geluiden kun je op 0 stellen en alles daartussen.


En als je dan gaat spelen, raak je verslaafd . . . ;)

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 04 apr 2020 20:15

Re: Samples Piotr Grabowski

wverschoor schreef:Ik heb het orgel gedownload en geïnstalleerd in HW 4. Maar het klinkt zo ontzettend mono. Behalve de noise (ambiance van de kerk), die klinkt wel mooi ruimtelijk. Zelfs de rear samples klinken erg mono. Ik krijg er de vinger niet op of ik wat verkeerd gedaan heb... Iemand een idee of is het sampleset bijna mono?
Gr. Willem

Piotr heeft nav klachten (nauwkeuriger) geluisterd en snapt niet waarom hij dit mono effect niet ontdekt heeft.
Hij heeft het nu gecorrigeerd. Omdat de patch groot zou worden, stelt hij geen patch beschikbaar, maar moet je het hele orgel opnieuw downloaden.


Hij gaat met iemand anders ook aan GO versies werken van zijn nieuwe sample sets. Omdat het GO programma "minder kan" dan HW, zullen die sets ook minder functionaliteit bevatten dan de HW versies.

Berichten: 196

Geregistreerd: 19 maart 2016 17:57

Woonplaats: Spijkenisse

Bericht 06 apr 2020 23:02

Re: Samples Piotr Grabowski

Vandaag de nieuwe update geinstaleerd.
Onder de DoMidi schermpjes voor SaintJeandeLuz
Nu met een Recorder player, zodat ik in deze periode gekluisterd aan huis mijn orgellessen als midi bestand kan doorsturen.

Zijn er meer mensen die dit nu doen?

Blijf gezond allemaal!

SaintJean1.png
SaintJean2.png
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 187

Geregistreerd: 02 sep 2017 17:54

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 07 apr 2020 11:07

Re: Samples Piotr Grabowski

Evert-Jan schreef:Piotr heeft nav klachten (nauwkeuriger) geluisterd en snapt niet waarom hij dit mono effect niet ontdekt heeft.
Hij heeft het nu gecorrigeerd. Omdat de patch groot zou worden, stelt hij geen patch beschikbaar, maar moet je het hele orgel opnieuw downloaden.

Ik heb het opnieuw geïnstalleerd. Klink gelukkig veel beter! Ik kwam wel direct een aantal sterk uit balans klinkende toetsen tegen (b.v. f#' van de man.II fluit 4' (rear). Staande golven?) Gelukkig kun je ze met de intonatietools bijstellen. Ook vond ik de Subbas 16' erg zwak. Dit corrigeren is lastiger omdat het een afgeleide is van de Bourdon 16' en die mengt juist wel mooi. Maar al met al een leuk setje!
Gr. Willem

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 08 jun 2020 16:52

Re: Samples Piotr Grabowski

Piotr heeft nu ook de GO versie voor deze orgels uitgebracht. De ODF is te downloaden vanaf https://piotrgrabowski.pl/grandorgue-versions/
In de RAR file zitten zowel de demo als de volledige versie van de ODF. Wil je de laatste gebruiken, dan moet je wel het orgel kopen/gekocht hebben (behalve Saint-Jean-Baptiste - Saint-Jean-de-Luz, want die was gratis).
Op die downloadwebpagina worden ook de beperkingen in GO genoemd.

Als je de Hauptwerkversie (demo en volledige versie) voor 13 mei gedownload hebt, dan moet je dat opnieuw doen als je deze in GO wilt gebruiken. De mappenstructuur is nl. aangepast op GO.
Voor Hauptwerk is er niets inhoudelijk gewijzigd (wel als je tzt een update krijgt, dan moet je eerst de oude sample set de-installeren voordat je de nieuwe versie kan installeren).
Vorige

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com