Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Verschillen Zwolle 2.0 vs 2.5

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 9

Geregistreerd: 05 sep 2013 08:50

Bericht 12 okt 2020 23:09

Verschillen Zwolle 2.0 vs 2.5

Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar de verschillen tussen de samplesets van Zwolle en dan vooral het verschil tussen versie 2.0 en 2.5.

Is er iemand van jullie die me hier wat meer duidelijkheid over kan geven?

Lees de reacties graag tegemoet!

Gr. Bastiaan

Berichten: 63

Geregistreerd: 06 maart 2013 20:24

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 13 okt 2020 09:54

Re: Verschillen Zwolle 2.0 vs 2.5

Ha Bastiaan,

Zie hier: https://www.pcorgel.nl/viewtopic.php?f=6&t=3621

Gr. Marien

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 13 okt 2020 10:41

Re: Verschillen Zwolle 2.0 vs 2.5

Dit is wat Jiri er bij de presentatie over schreef:

First of all, the audio "depth" and "width" was manipulated so as to give better spacial and harmonic content. It was sometimes criticised that the old Zwolle sounded "slim" and "thin". This was due to the recording technique. Now the instrument definitely sounds "bigger" and "fuller" as the real organ does - it is a large instrument with a baroque design. Another important update is the tremulant model. Samples were newly processed using my recent dual channel tremulant technique to allow for convincing artificial tremulant behavior.
There is a number of other minor improvements:
- The Extensions of the keyboards and the pedal work now also in the Original Organ Tuning.
- Portrait screen orientation supported for the Left and the Right stop jambs.
- Simple stop jamb added.
- Ranks divided into Front and Rear separately in the rank loading dialog for ease of orientation.
- Additional minor voicing improvements here and there.


(Machine) vertaald:
Allereerst werd de audio "diepte" en "breedte" gemanipuleerd om een betere ruimtelijke en harmonische inhoud te geven. Soms werd er kritiek geuit op het feit dat het oude Zwolle "slank" en "dun" klonk. Dit had te maken met de opnametechniek. Nu klinkt het instrument zeker "groter" en "voller" dan het echte orgel - het is een groot instrument met een barokke vormgeving. Een andere belangrijke update is het tremulantmodel. De samples werden nieuw verwerkt met mijn recente tweekanaals tremulanttechniek om overtuigend kunstmatig tremulantgedrag mogelijk te maken.
Er zijn nog een aantal andere kleine verbeteringen:
- De extensies van de klavieren en het pedaalwerk werken nu ook in de originele orgelstemming.
- Portret-schermoriëntatie ondersteund voor de linker- en rechter registerframes.
- Eenvoudig registerscherm toegevoegd.
- Registers verdeeld in Front en Rear afzonderlijk in het laadvenster van de registers voor een eenvoudige oriëntatie.
- Extra kleine verbeteringen in de stemvoering hier en daar.


De upgrade kostte destijds nog geen 70 euro.

Berichten: 9

Geregistreerd: 05 sep 2013 08:50

Bericht 15 okt 2020 08:53

Re: Verschillen Zwolle 2.0 vs 2.5

Bedankt voor jullie reacties! Hier kom ik een stuk verder mee.

Berichten: 9

Geregistreerd: 05 sep 2013 08:50

Bericht 15 okt 2020 09:01

Re: Verschillen Zwolle 2.0 vs 2.5

Via welke weg kan ik de update verkrijgen? Het lijkt me toch wel een interessante stap vooruit. Is de update er nog voor 70,-?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 15 okt 2020 10:06

Re: Verschillen Zwolle 2.0 vs 2.5

Ik denk het niet. Het was destijds een tijdelijke aanbieding (net zoals voor bijv. Utrecht en Caen).
Maar vraag het voor de zekerheid aan je leverancier van deze set.

Let wel, hij is nu alleen verkrijgbaar voor HW5 i.v.m. de dongle beveiliging.

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com