Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

1831 Batz/Witte, Domkerk, Utrecht (50/3+P)

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 18 apr 2012 11:39

Re: 1831 Batz/Witte, Domkerk, Utrecht (50/3+P)

hans schreef:
Loosman schreef:Ik weet niet wat Jiri heeft gedaan maar hij download nu als de brandweer!
In 15 min 3bestanden binnen gehaald.

Groet Jan


Inderdaad, 't ging aan het eind van de middag ineens heel snel.
Alles was om een uur of 8 binnen.

Ik had afgelopen vrijdag ook 2x snel achterelkaar een afgebroken download. 'k Ben toen op onderzoek uitgegaan waarom en heb Jiri daarvan per mail op de hoogte gesteld. Hij zou het doorgegeven aan zijn website-beheerder. Deze gaf zaterdagochtend aan dat alles goed stond. Ik heb toen nog wat metingen gedaan en aangegeven dat het echt fout was aan zijn kant. Op Jiri's alternatieve downloadserver stond het wel goed. En inderdaad sinds gistermiddag staan instellingen op zijn default server nu correct.
Het enige probleem is dat de internetverbinding naar Praag via Roubaix in Frankrijk loopt en dat daar in het knooppunt vertragingen tot timeouts optreden met tot gistermiddag alle gevolgen van dien.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 18 apr 2012 12:06

Re: 1831 Batz/Witte, Domkerk, Utrecht (50/3+P)

Jochum schreef:Op 15 dec plaatste Gerrit een afbeelding van de lay-out van Utrecht, en sinds die tijd staat die foto
nog steeds op mijn bureau blad. Dus.... ;)
:D
Gratis orgelmuziek op mijn website.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 18 apr 2012 12:54

Re: 1831 Batz/Witte, Domkerk, Utrecht (50/3+P)

Hallo Dick Sanderman,

Ik had geenszins de bedoeling te generaliseren. Gisteren heb ik je 150 Psalmen en enige Gezangen bundel aangeschaft. En ook speel ik wekelijks in een prot chr verzorgingshuis een zang-middag, die vooral bestaat uit Joh de Heer etc etc..
Verder heb ik erg genoten van jouw beschrijving van St Etienne-Caen, zozeer zelfs, dat wij daar de herfstvakantie hebben doorgebracht.
En daar ligt ook mijn punt: heb zojuist even wat Psalmen uit je boek doorgespeeld op Caen, met GO gekoppeld aan Recit plus trem, en dat klinkt gewoon geweldig.......daar heb je Utrecht/Kampen niet voor nodig.

Maar op Caen kan je ook zo mooi Vierne ( 24 Pieces...) spelen en dan klopt het zo helemaal...

Maar soms heb ik het idee, dat de stukken die ik van mijn vader erfde, Orgelius, Franken, Asma, meer zijn geschreven voor orgels die in die tijd ( 60 jr geleden ofzo) erg populair waren, met zeg maar nog meer tremulanten enzo...
Vandaar die opmerking. Maar jij hebt er natuurlijk een veel professioneler kijk op, dus als het onzin is, het zij zo.

Wel blijf ik van mening, dat een niet-kerkelijke, of een rk georienteerd persoon, wellicht iets minder snel die "Ruist langs de Wolken" dingen speelt. dat is alles wat ik wilde zeggen.

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 18 apr 2012 13:57

Re: 1831 Batz/Witte, Domkerk, Utrecht (50/3+P)

Ik vind het waardevol om van gedachten te wisselen. Maar gezien de titel van dit topic, kunnen we wellicht beter de discussie die nu ontstaat onder een nieuw topic verder voeren?
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 85

Geregistreerd: 19 feb 2011 02:10

Woonplaats: Strijen

Bericht 18 apr 2012 16:17

Re: 1831 Batz/Witte, Domkerk, Utrecht (50/3+P)

Ik heb gisteren bij STH de cd gekocht van " Frans v Tilburg en Bert Kruis
spelen eigen koraalbewerkingen deel II " op het orgel van Utrecht.
Ik heb hem net zitten beluisteren en als ik dan b.v. de bewerking hoor
van psalm 35:13 en ik vergelijk dit met de demo's van de sampleset
dan moet ik toch zeggen, hoe krijgen ze het weer voor elkaar om het zo
echt te laten klinken.

Pleun Doolaard

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 18 apr 2012 17:31

Re: 1831 Batz/Witte, Domkerk, Utrecht (50/3+P)

oke

we gaan weer verder met de oorsprong van dit topic.

heb nog iets op contra gezet, het is moeilijk om van de tremo verslaving af te komen,
maar ben onder "behandeling" :lol: dus nu dit keer maar 1x een tremulant :P

http://www.contrebombarde.com/concerthall/music/7018

jammer dat Dick niet in de buurt woont, anders kon hij me les geven!!!! is virtueel lesgeven niet iets wat bij hauptwerk past??????

gr

Jan Wim
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5

Geregistreerd: 14 apr 2012 13:59

Bericht 18 apr 2012 19:23

Re: 1831 Batz/Witte, Domkerk, Utrecht (50/3+P)

Wat houd dat rear gebeuren nou precies in

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 18 apr 2012 19:35

Re: 1831 Batz/Witte, Domkerk, Utrecht (50/3+P)

Jan Wim schreef:is virtueel lesgeven niet iets wat bij hauptwerk past??????

Op het Amerikaanse forum heb je Adri de Groot. Die geeft virtueel orgelles, dus misschien kan hij je helpen?
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 18 apr 2012 19:40

Re: 1831 Batz/Witte, Domkerk, Utrecht (50/3+P)

Hoi Johan,

met je vraag bedoel je REAR van de samplesets neem ik aan???

Sonus paradisi maakt zijn samplesets surround

je hebt dan een FRONT registers die je inlaad (apart kanaal ten opzichte van je surround speakers is wel aanbevolen), en via je front speakers weergeeft

en vervolgens

heb je een Rear registers die je inlaadt op het kanaal van je surround speakers

gr

Jan Wim
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5

Geregistreerd: 14 apr 2012 13:59

Bericht 18 apr 2012 20:07

Re: 1831 Batz/Witte, Domkerk, Utrecht (50/3+P)

Dus met hoofdtelefoon en een normaal orgel moet je de rear registers uitzetten

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 18 apr 2012 20:26

Re: 1831 Batz/Witte, Domkerk, Utrecht (50/3+P)

JohanD schreef:Dus met hoofdtelefoon en een normaal orgel moet je de rear registers uitzetten


ik gebruik zelf nooit een hoofdtelefoon, dus ik durf daar geen uitspraak over te doen, persoonlijk denk ik dat het niet nodig is met hoofd telefoon om rear te laden.

maar er zullen vast wel gebruikers zijn die ervaring met de hoofdtelefoon hebben.


gr

Jan Wim
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 18 apr 2012 20:34

Re: 1831 Batz/Witte, Domkerk, Utrecht (50/3+P)

Nee hoor, Johan, je kunt natuurlijk idd 4 kanaals uit HW komen, maar vervolgens je achterkanalen, 3 en 4 zeg maar, gewoon in je koptelefoonmix bijmengen, waarbij je dan ook nog eens de sterkte van deze surround-impressie kunt doseren.

Het is min of meer vergelijkbaar met extra nagalm dmv convolution reverb maken, alleen in dit geval heb je dus reeds ene extra sampleset die dit voor je doet. Kost wel 2x zoveel geheugen en navenat langere laadtijd.

Bij wat krap geheugen is de overweging;

1. Alles dan maar in lagere kwaliteit laden,

2. De frontkanalen in 20 of 24 bits, en de rear wat minder ( en de pedaalregisters ook)

of: surround niet laden en convolution reverb toepassen.

Hg

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 196

Geregistreerd: 17 feb 2011 13:39

Bericht 19 apr 2012 03:17

Re: 1831 Batz/Witte, Domkerk, Utrecht (50/3+P)

:oops: Sorry Jan Wim, ik zie nu pas dat jij ook Psalm 141 van Dick Sanderman hebt gespeeld op CB...

Ik wilde even een contrast laten horen tussen de manier van spelen en registreren. Ik heb een versie (over)romantisch gespeeld en geregistreerd en een versie op een meer barokke manier.
Ik probeer hiermee aan te geven dat je met Utrecht alle kanten uitkunt. Het is inderdaad wat wetter dan normaal bij Jiri maar persoonlijk ben ik daar juist erg blij mee. Ik houd zeker van de directe benadering zoals bv. Smecno maar ik zal mijn afkomst nooit loochenen en ik ben grootgebracht met Feike Asma en Willem Hendrik Zwart. Deze bewerkingen mogen dan eenvoudig zijn, ze spreken velen nog steeds aan en doorgaans zijn deze allemaal ruimtelijk en dik in de galm. Dit heb je dus met Utrecht ook. Zelf vind ik dat tremulanten echt moeten versmelten in de ruimte, als je er te dicht op gaat staan mengt het net niet als ik het zo hoor.
25 van Willem Hendrik heb ik ook gepost, ergens op YT staat een versie van hemzelf in Kampen die ik weergaloos vind, die echte warme sound van Kampen en zeker niet direct. Met Utrecht benader je deze klank toch m.i. het best alhoewel ik de surround van Tholen nog niet gehoord heb... tot die tijd speel ik alle koraalbewerkingen voorlopig op Utrecht :D

Sommige schreven ook over een elektronische nagalm maar ik hoor daar echt niks van, ik denk ook dat dit idd veroorzaakt wordt door de mp3 compressie. Op CB heb ik de hoogst mogelijke samplerate genomen dus misschien klinkt het nu beter.
Geert komt binnenkort bij mij om o.a. convolutie galm te demonstreren en ik moet nog zien dat ik dat net zo mooi ga vinden als de echte galm van Utrecht ;)

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 19 apr 2012 06:46

Re: 1831 Batz/Witte, Domkerk, Utrecht (50/3+P)

hoi Cristiaan,

geen probleem, je mag posten wat je wilt (jouw speel techniek is ook beter) :oops:
doet dan ook meer "eer" aan de componist

ik weet niet zoveel van registreren, maar ik vond (mijn post) wel leuk klinken, een tremo in de linkerhand en uitkomend zonder bibbers.

offtopic: hoe heb jij Utrecht geladen???? ik heb 24gb dus ik heb nu alleen front geladen surround past niet???????
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 19 apr 2012 16:51

Re: 1831 Batz/Witte, Domkerk, Utrecht (50/3+P)

Completely blown away by psalm 141..... Valt mij op, dat het pcorgan-clupje gewoon in het plain Dutch communiceert op contrebombarde.

Gezien het internationale karakter van die website komt dat soms over als dat men er geen boodschap aan heeft of anderen dit ook kunnen lezen, ja, sterker nog, het lijkt wel een voortzetting van dat klupje.....

Nou, weer lekker provo allemaal...sorry maar zo komt het nu eenmaal bij mij over! Om negatieve reakties indien mogelijk te voorkomen, wil ik hierbij meteen roepen, dat ik de respondenten allen een goed hart toedraag........

maar het gaat eigenlijk erom, dat door de presentatie van Christiaan met twee verschillende registraties ik toch weer meer opschuif naar Utrecht als must-have...... ga zo door, en ik koop nooit meer iets, gewoon omdat het steeds moeilijker wordt om te beslissen op basis van gezond verstand. Zo vind ik Freiberg ook heel mooi....etc etc.

HG

Geert

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 19 apr 2012 16:59

Re: 1831 Batz/Witte, Domkerk, Utrecht (50/3+P)

Geert schreef:Completely blown away by psalm 141..... Valt mij op, dat het pcorgan-clupje gewoon in het plain Dutch communiceert op contrebombarde.

Gezien het internationale karakter van die website komt dat soms over als dat men er geen boodschap aan heeft of anderen dit ook kunnen lezen, ja, sterker nog, het lijkt wel een voortzetting van dat klupje.....

Nou, weer lekker provo allemaal...sorry maar zo komt het nu eenmaal bij mij over! Om negatieve reakties indien mogelijk te voorkomen, wil ik hierbij meteen roepen, dat ik de respondenten allen een goed hart toedraag........

maar het gaat eigenlijk erom, dat door de presentatie van Christiaan met twee verschillende registraties ik toch weer meer opschuif naar Utrecht als must-have...... ga zo door, en ik koop nooit meer iets, gewoon omdat het steeds moeilijker wordt om te beslissen op basis van gezond verstand. Zo vind ik Freiberg ook heel mooi....etc etc.

HG

Geert


Gezien het internationale karakter van die website komt dat soms over als dat men er geen boodschap aan heeft of anderen dit ook kunnen lezen, ja, sterker nog, het lijkt wel een voortzetting van dat klupje.....


Sorry Geert
ik ben nu eenmaal 100% hollander, een engelsman of een amerikaan schrijft toch ook gewoon zijn moerstaal? die vraagt zich ook niet af of een hollander dit kan lezen.

waarom zou ik dan niet in het hollands mogen schrijven, met google translate, kan ook een anders sprekende mijn antwoord lezen :lol:

maar ik zal proberen op te letten in de toekomst
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 19 apr 2012 17:12

Re: 1831 Batz/Witte, Domkerk, Utrecht (50/3+P)

Nou, ik heb me daar ook wel schuldig aan gemaakt... :oops: :oops: :oops: My Egnlishc si verie bat... ;)
Tegen een Hollander durf ik dan wel Nederlands...
Maar, ook ik heb bing ontdekt, dus er is hoop!
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 19 apr 2012 22:34

Re: 1831 Batz/Witte, Domkerk, Utrecht (50/3+P)

http://www.youtube.com/watch?v=WMSqYJBqHhs

Nou, behalve Jan Zwart, kan DIT dus ook op Utrecht...... Nu wordttie toch bijna onontkoombaar.....

Hg

Geert

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 19 apr 2012 22:59

Re: 1831 Batz/Witte, Domkerk, Utrecht (50/3+P)

Er kan nog veel meer op het Domorgel.
- (oude) luistervoorbeelden staan op http://orgelconcerten.ncrv.nl/orgel/b%C ... el-domkerk met o.a. Spaanse muziek, Reger, Franck, Bach, Muffat enz
- op http://www.domkerk.nl/zamimuziek/agenda.html staan de zaterdagmiddag concerten. Jan Hage speelt de 10 symfonieen van Widor, nu nog op 23/6, 15/9, 20/10, 17/11 en 29/12. En in de zomer zijn er elke zaterdagmiddag gratis orgelconcerten
- op 28/9 komt Daniel Roth Franse werken spelen (zie http://www.stichtingvoxhumana.nl/activi ... is-chorals)

Het wordt nog druk met al die Hauptwerkers in de Dom :lol: :lol: :lol:

Geert, je kunt en bijna niet meer onderuit
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 19 apr 2012 23:12

Re: 1831 Batz/Witte, Domkerk, Utrecht (50/3+P)

Evert-Jan, goede samenvatting....de za middagconcerten, toen nog met Jan Janssen, daar ging ik vaak heen. want ik woonde toen in A'foort. En ja, Daniel Roth staat al in de agenda......

Die opnames vanaf de speeltafel laten toch een best wel direkte klank horen; alleen het zwelwerk blijft heel hoog...ook van daar. Wat een variatie idd in klanken.....Nou, ik kan bijna niet wachten tot volgende week als ik bij Christiaan het eens ga beluisteren....

HG

Geert

Berichten: 4

Geregistreerd: 18 maart 2011 10:47

Woonplaats: Opheusden

Bericht 20 apr 2012 11:21

Re: Utrecht Domkerk

Anton Heger schreef:Helaas...
Kampen heb ik indertijd gekocht en weer afgeschreven: vanwege de ruimtelijke afstand had ik het gevoel geen contact te hebben met het orgel.
De details in het geluid werden ook opgeslokt door de ernorme galm.

Nu krijg ik het gevoel dat het met Utrecht hetzelfde is.
Kan iemand die vergelijking eens voor me maken?
Want in dat geval valt Utrecht voor mij af.

Ik hoop en ga er van uit dat Voxus dat met Tholen beter doet.
Toch?


Dag Anton,

Zelf heb ik ook Kampen volume 3 maar van de ruimtelijke afstand geen contact te hebben met het orgel.
Daar heb ik geen last van misschien is de oorzaak het audio gebeuren zelf heb ik wharfedale boxen 100 watt en de boxen van mijn domus 912 zijn er op aan gesloten 6 stuks, en een Magnat subwoofer die gaat tot 16 Hz.
Kom eens langs om het te beluisteren.

Mvg
John Mauritz
Avatar gebruiker

Berichten: 196

Geregistreerd: 17 feb 2011 13:39

Bericht 20 apr 2012 13:02

Re: 1831 Batz/Witte, Domkerk, Utrecht (50/3+P)

jacmauritz schreef:Daar heb ik geen last van misschien is de oorzaak het audio gebeuren


Ik heb daar ook geen last van dus het is misschien idd de weergave. Ik heb Utrecht verdeeld over 10 kanalen en dat klinkt echt zeer overtuigend in mijn oren. Ik kan me voorstellen dat het uit 2 kanalen misschien net teveel van het goede wordt en dat de galm over meerdere kanalen toch beter tot zijn recht komt...
Mensen mogen bij Johan van de Waal van Dijk en mij best komen uitproberen hoor, live is toch nog altijd de beste manier om je keuze te maken.

gr. Christian

Berichten: 296

Geregistreerd: 08 maart 2011 22:05

Woonplaats: Elspeet

Bericht 20 apr 2012 14:31

Re: 1831 Batz/Witte, Domkerk, Utrecht (50/3+P)

Normaal laad ik samplesets Surround, (bij 20 bits is zelfs 32 Gb krap...) maar bij Utrecht valt het me op dat de Front en Rear gemixd (wel weergeven over 4 luidsprekers rondom in de kamer) ook heel goed klinkt.

Waarschijnlijk omdat de ruimte zelf ook heel diffuus klintk en het ontbreken van het "verplaatsen" van het geluid minder opvallend is.

Utrecht vraagt nogal wat RAM-geheugen, in hoevverre gemixd laden in HW een geheugenreductie geeft ben ik niet zo goed in thuis. Heeft iemand hier ervaring mee ?

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 20 apr 2012 14:40

Re: 1831 Batz/Witte, Domkerk, Utrecht (50/3+P)

het volgende past net in 24 gb

ik heb Front nu geladen in 20 bit(losless compressed)
de Rear heb ik in 16bit(inclusief de tremmo rears)

het pedaal ook 20bits
de Rear van het pedaal in 14 bit

alle orgelgeluiden in 14 bit

past net in 24 GB op deze manier

iemand nog andere ideën????

gr

Jan Wim
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 20 apr 2012 18:01

Re: 1831 Batz/Witte, Domkerk, Utrecht (50/3+P)

Utrecht vraagt nogal wat RAM-geheugen, in hoevverre gemixd laden in HW een geheugenreductie geeft ben ik niet zo goed in thuis. Heeft iemand hier ervaring mee ?
Of je de kanalen mixt of naar verschillende kanalen laat wijzen, maakt voor het geheugen niets uit.
Of begrijp ik je vraag verkeerd?
VorigeVolgende

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com