alles in 24 bit laden geeft zeker een nuance verschil in het hoog.
eenvoudig omdat er nu eenmaal meer informatie opgeloten ligt in 24 bit, zou dit niet zo zijn dan bestond het al niet meer en zeker niet in de hauptwerk wereld.
omdat het ook meer geheugen kost de stap van 20- naar 24 bit is wel kleiner dan van 16 naar 20 bit, maar er gaat ook bij 20 bit informatie verloren, dus de sample rate de kwaliteit van 20 is niet direct minder, maar de informatie is minder.
en wat kan je speaker aan?? een tweeter die heel hoog kan, is per definitie niet altijd in staat om de informatie te vertalen.
ik ben het met Gerrit eens als je het vergelijkt met de opgenomen cd, hoor ik met de sampleset thuis geen verschil( wel een verschil dat mijn spel minder is)
ik ben eerlijk gezegd bang Wim dat je het eerder in de weergave kant moet gaan zoeken, welke speaker/tweeter zit er nu in je speaker? actief of passief?
als je het orgel volume op neutraal zet 0 dus (zacht volume) en je gebruikt de Flageolet 1 hoor je dan zonder de brightness verhoging de hoogste toon??
als je deze niet hoort zonder je volume te verhogen, dan is je tweeter minder geschikt voor detail in het hoog.
maar ik weet niet in welke bits je Utrecht geladen hebt?
gr
Jan wim