Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Utrecht; demo versie

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 33

Geregistreerd: 01 apr 2011 11:32

Woonplaats: Urk

Bericht 01 mei 2012 22:03

Re: Utrecht; demo versie

Willem Orlando schreef:Hallo.

Ik begrijp het ook niet, heb namelijk de veranderde file geüpload maar zelf kan ik deze files ook negens terug vinden.
Ik begrijp het zelf ook niet, al die moderne technologie gaat soms mijn sombrero te boven.
Maar misschien kan iemand het beter uitleggen hoe ik de desbetreffende files als download kan aanbieden en toevoegen voor de Hauptwerk 3 gebruikers.

Willem.

hallo Willem, het zou mooi zijn als je mij een mail zou sturen met daarin de gegevens die nodig zijn voor het draaien van demo Utrecht in hauptwerk 3 , met een klein beetje toelichting van waar en hoe,
bv hartelijk dank ,gr Willem Bakker

Berichten: 241

Geregistreerd: 12 feb 2011 15:29

Woonplaats: Labranza - Temuco - Chili

Bericht 01 mei 2012 22:10

Utrecht; demo versie

utrechtHW3.zip
Hallo allemaal.

Reeds een email naar Gert gestuurd, in de hoop dat hij het mogelijk maakt een download versie te maken van de des betreffende file’s voor de demo sample-set Utrecht Hauptwerk 3.

Willem.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 241

Geregistreerd: 12 feb 2011 15:29

Woonplaats: Labranza - Temuco - Chili

Bericht 01 mei 2012 22:21

Utrecht; demo versie

Beste Willemb.

Ik zou wel willen maar ik vind nergens uw email adres?

Willem.

Berichten: 296

Geregistreerd: 08 maart 2011 22:05

Woonplaats: Elspeet

Bericht 01 mei 2012 22:36

Re: Utrecht; demo versie

Willem Orlando schreef:Beste Willemb.

Ik zou wel willen maar ik vind nergens uw email adres?

Willem.


Via het forum kun je altijd een PM (persoonlijk mailtje) sturen aan iedere willekeurige gebruiker.
Deze gebruiker krijgt dan een melding als hij dit forum bezoekt of inlogd. Zal er eentje aan je versturen.
Voor wat betreft Utrecht ben ik reeds "volledig" voorzien... :roll:

Dank voor je reactie,

Groet,
WiBo


Ps. Zover ik weet is http://www.mijnbestand.nl helemaal gratis.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 01 mei 2012 22:39

Re: Utrecht; demo versie

Ja, mijnbestand is nog gratis, maar de snelheid is inmiddels dramatisch. 'Kwam er vorige week achter, dat alleen bij 1,30 euro nog een fatsoenlijke snelheid te halen is. Balen, want alles moest over.... :x
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 296

Geregistreerd: 08 maart 2011 22:05

Woonplaats: Elspeet

Bericht 01 mei 2012 22:45

Re: Utrecht; demo versie

Kees Hoekman schreef:Ja, mijnbestand is nog gratis, maar de snelheid is inmiddels dramatisch. 'Kwam er vorige week achter, dat alleen bij 1,30 euro nog een fatsoenlijke snelheid te halen is. Balen, want alles moest over.... :x


Een XML is niet zo heel groot, eigenlijk net te groot voor een bijlage bij een mail. Toch ?
Als een gebruiker het aanpassen naar HW3 reeds heeft gedaan, heb je per saldo toch nog tijdwinst... :cry:

WiBo

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 01 mei 2012 23:17

Re: Utrecht; demo versie

Jan schreef:
utrecht.JPG
Ik heb al 4 maal een downloadpoging gedaan, mislukt elke keer. Stopt onverklaarbaar bij zo'n 80 %.
De beide laatst pogingen met een downloadmanager. Door te pauzeren en te starten ben ik op 99,9 % uitgekomen, maar ja....is dus geen 100%. Zie afbeelding.

Iemand suggestie's?

Jan


Sample set doet het intussen. Via de andere draad van Utrecht stond dat in WinRAR het bestand gerepareerd zou moeten worden omdat tijdens het downloaden blijkbaar vaak fouten ontstaan. Dit heb ik gedaan en voila werken.
De suggestie om de beschadigde files te vervangen door dezelfde files van een andere download ging niet omdat bij beide downloads ook tenminste dezelfde WAV file beschadigd was. Na het reparatieproces in WinRAR verschijnt een opsomming van de fouten; dit zijn er onverwacht veel.
Duurt allemaal ook lang....wachten duurt natuurlijk altijd lang.

Jan

Berichten: 88

Geregistreerd: 09 feb 2011 23:04

Bericht 02 mei 2012 09:30

Re: Utrecht; demo versie

Herken de download problemen.
Ook op 4 pogingen uitgekomen maar de laatste was succesvol.
De eerste 3 pogingen lukten het dowloaden wel,maar gaven bij het importeren de melding dat de files corrupted waren.???? De 4de poging was succesvol.
Is op zich niet zo interressand...alleen dat je wellicht met meerdere pogingen te maken krijgt.Uit Jiri,s server zal wel stoom komen gezien de vele pogingen. Dus volhouden!!!
Maar dan de kwaliteit van het sample., want daar gaat het om.........mijn eerste indruk is zeer positief!!klinkt werkelijk geweldig!!!!
Ben eigenlijk geen liefhebber van dit soort type instrumenten,mijn voorkeur gaat uit naar barock....maar.....nu wel weer een probleem erbij.....hoe beteugel ik mijn hebberigheid want......

cees
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 02 mei 2012 09:46

Re: Utrecht; demo versie

Komt goed uit, jouw voorkeur voor barok, Cees, want Utrecht is feitelijk ook een heel oud instrument en barok klinkt er fantastisch! Doch hw.+bw. samen kunnen indd. ook heel goed de romantiek vertolken. En ja, een écht goed instrument komt de meeste koraalmuziek sowieso tot z'n recht.
Ik heb een heel handig iets om mijn hebberigheid te beteugelen...
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 02 mei 2012 10:42

Re: Utrecht; demo versie

"Wat een getob allemaal"! :roll:
Gewoon na 01.00 uur downloaden.......'k had hem met m'n oude laptoppie in een uur binnen 8-)
dus die stoom is niet van mij, Jiri! ;)

Nu nog in Hauptwerk laden.....dat wordt dan weer tobben voor MIJ...is m'n eerste keer :oops:
Avatar gebruiker

Berichten: 196

Geregistreerd: 17 feb 2011 13:39

Bericht 02 mei 2012 12:51

Re: Utrecht; demo versie

Kees Hoekman schreef:Ik heb een heel handig iets om mijn hebberigheid te beteugelen...


:lol: ja ik ook en 17 mei ben ik er 10 jaar mee getrouwd...

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 02 mei 2012 12:56

Re: Utrecht; demo versie

Cribo schreef:
Kees Hoekman schreef:Ik heb een heel handig iets om mijn hebberigheid te beteugelen...


:lol: ja ik ook en 17 mei ben ik er 10 jaar mee getrouwd...



Nee toch, dat geeft ze je toch graag cadeau :D
Dan blijft er van je hebberigheid niks over. Is de beste remedie. :lol:

Tammo
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 02 mei 2012 12:56

Re: Utrecht; demo versie

Ha ha, nou nee, dat gaat wel hier hoor, nu een ruime zes jaar. Ze gaf me vorig jaar op eigen initiatief zelfs een tweede versterker! Boffen hè? En mijn orgel is niet eens wit... :lol: 8-)
Nee, hier is het veel simpeler, de prioriteiten. En het klinkt misschien arrogant, zo bedoel ik het echter niet, ik ben gewoon erg tevreden met wat ik heb. Genoeg is meer dan veel, zo zeg ik dan maar!
Doch dat neemt niet weg dat ik nog wel es wensen heb hoor... :roll:
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 76

Geregistreerd: 25 maart 2011 00:10

Woonplaats: Rotterdam

Bericht 02 mei 2012 13:01

Re: Utrecht; demo versie

Cribo schreef:
Kees Hoekman schreef:Ik heb een heel handig iets om mijn hebberigheid te beteugelen...


:lol: ja ik ook en 17 mei ben ik er 10 jaar mee getrouwd...


Christian, zijn er ooit foto's verschenen van jouw Hauptwerk "setup" en specs?

Ik meen namelijk te herinneren dat jij bezig was met een speeltafel in de stijl van Cavaillé-Coll.

Daar ben ik heel benieuwd naar.
Avatar gebruiker

Berichten: 196

Geregistreerd: 17 feb 2011 13:39

Bericht 02 mei 2012 17:06

Re: Utrecht; demo versie

Klopt Michael, dat is er nog niet van gekomen. De speeltafel is wel voor 98% af dus ik zal er idd eens een foto van maken en posten. Er moet echter nog een hele ombouw omheen komen maar dat wordt wel najaar verwacht ik.
Maar ach, ik kan iig spelen en dat is het voornaamste.

Geert is van de week geweest en heeft wat foto's genomen met een toestel waar ik alleen maar van droom (tja daar komen de prioriteiten weer ;) ) Als ze gelukt zijn mag jij ze van mij ook posten hoor Geert (ik weet nog niet helemaal hoe dat moet ook :oops: dus ga je gang)

Groeten Christian

Berichten: 126

Geregistreerd: 12 feb 2011 12:22

Woonplaats: Veluwe

Bericht 02 mei 2012 19:57

Re: Utrecht; demo versie

Dirk1 schreef:Jiri trakteert! Ik heb Utrecht besteld en kreeg hem zaterdag binnen, maar vanmorgen nog een 2de DVD-box...
220 euro per set is volgens mij een koopje :D . Ik ben maar zo eerlijk geweest om het te melden...

Dirk


Heb ook een tweede set gekregen.
Volgens Jiri zaten er in een aantal sets een brandfout.
Ik heb bij de eerste set ook installatie problemen gehad.
Jiri schreef dat degenen die een set met brandfouten hadden, een nieuwe set hebben gekregen.

Groet,
Dirk

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 02 mei 2012 20:28

Re: Utrecht; demo versie

Ik had ook een DVD set waarvan 1 DVD niet goed was. Maar geen nieuwe set gehad ......... :(
Ik snap niet dat SP geen DVD's laat persen ipv branden; kost ca 1 euro/stuk incl. bedrukken (en dat is hij nu ook kwijt denk ik).
De DVD's die nu geleverd worden, zijn over een paar jaar niet meer leesbaar. Jammer als je dan je nieuwe HW-PC wilt installeren en je geen backup hebt van de DVD's

Berichten: 241

Geregistreerd: 12 feb 2011 15:29

Woonplaats: Labranza - Temuco - Chili

Bericht 03 mei 2012 15:54

Utrecht; demo versie

Beste allemaal.
Gert is zo vriendelijk geweest om de veranderde XLM/ ODF Files van de demo sample-set van Utrecht voor Hauptwerk 3 als download aan te bieden, zodat een ieder van deze demo versie kan genieten.

Gert bedankt.

Willem
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 03 mei 2012 15:59

Re: Utrecht; demo versie

aha, beiden dank!
Waar kunnen we dat vinden?
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 03 mei 2012 16:03

Re: Utrecht; demo versie

Sorry, zie nu net dat de link in Willems bericht nu wel werkt.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 241

Geregistreerd: 12 feb 2011 15:29

Woonplaats: Labranza - Temuco - Chili

Bericht 04 mei 2012 22:18

Utrecht; demo versie

Beste Hauptwerkers.

Daar ik de demo versie van Utrecht heb gedownload en heb geïnstalleerd zag ik dat het temperament van de betreffende sample-set er niet is bijgeleverd.
Op de site van Sonus paradisi staat het temperament ook niet vermeld, althans ik kon het niet vinden.
Op de site gezocht van de Dom in Utrecht ook daar niets te vinden.
Dan maar geprobeerd bij van vulpen die het orgel in 1974 / 1975 hebben gerestaureerd, daar het ik uiteindelijk gevonden dat het temperament is,
gelijk zwevend a’= 435 Hz .Link: http://www.vulpen-orgel.nl/DomkerkUtrecht.htm

Ik maak zelf gebruik van een gratis programma waarmee je verschillende temperamenten mee kan aanmaken en saven en deze zelf gemaakte temperamenten zijn nadien te laden in Hauptwerk.
Je hoeft niet te downloaden of te installeren werkt via het web, hier onderstaande vind u de link:

http://www.casacota.cat/2x2/tremp.pl
http://www.orchestralmusic.net/hauptwerk/

Willem.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 05 mei 2012 11:04

Re: Utrecht; demo versie

Willem Orlando schreef:Daar ik de demo versie van Utrecht heb gedownload en heb geïnstalleerd zag ik dat het temperament van de betreffende sample-set er niet is bijgeleverd.

Tja, ook dat is alleen relevant voor HW3-gebruikers. In HW4 zijn stemming en toonhoogte niet langer gekoppeld. De toonhoogte van 435 Hz is gedefinieerd in de sampleset en als stemming kun je vervolgens gewoon de standaard 'Equal'-stemming gebruiken. In HW4 heb je dus geen aparte stemming voor Utrecht nodig.
Gratis orgelmuziek op mijn website.
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 05 mei 2012 14:19

Re: Utrecht; demo versie

Ik heb de Demo-Utrecht gedownload en probeer deze nu via een USB (16GB) te installeren....

Ik krijg het alleen niet vanaf m'n laptop op de USB.....wordt aangegeven, dat er geen ruimte genoeg is, terwijl
de USB helemaal leeg is?

Heeft iemand een antwoord hierop?
Gr. Ron
Avatar gebruiker

Berichten: 124

Geregistreerd: 26 apr 2011 14:38

Woonplaats: Werkendam

Bericht 05 mei 2012 14:26

Re: Utrecht; demo versie

RonD schreef:Ik heb de Demo-Utrecht gedownload en probeer deze nu via een USB (16GB) te installeren....

Ik krijg het alleen niet vanaf m'n laptop op de USB.....wordt aangegeven, dat er geen ruimte genoeg is, terwijl
de USB helemaal leeg is?

Heeft iemand een antwoord hierop?
Gr. Ron

gewoon de USB even formatteren. rechtermuisklik en dan op "formatteren' drukken. waarschijnlijk is hij dan wel helemaal leeg.. :P
Avatar gebruiker

Berichten: 335

Geregistreerd: 23 feb 2011 22:54

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 05 mei 2012 14:33

Re: Utrecht; demo versie

Ik download hem nu al voor de 5e keer. Maar hij download hem tot 2 GB en dan zegt hij dat de download compleet is. Dat is hij niet want hij hoort 4,3 GB te zijn. Installeren gaat dus ook niet. Heb al verschillende browsers geprobeerd maar dat geeft gaan verschil. Ik probeer dit vanaf vrijdagavond. Iemand hier die hem vandaag compleet gedownload heeft?
orgelspelen is meer dan alleen maar noten lezen
VorigeVolgende

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com