Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Utrecht; demo versie

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 06 mei 2012 23:11

Re: Utrecht; demo versie

Jan

de RAR file wordt bij installatie uitgepakt in een temp directory. De sampleset leverancier maakt subdirectories aan t.b.v. de RAR file. Na uitpakken wordt dit geheel gemoved naar de components directory van Hauptwerk. Dus die 9,25 GB blijft 9,25 GB en wordt niet verder verdeeld in andere (sub)directories.
De map temperament is leeg omdat het Bätz orgel in de Dom in equal-stemming staat. In HW4 wordt deze standaard meegeleverd en is onafhankelijk van de frequentie a'= .... . In HW3 is dit niet aanwezig i.c.m. a'= 435 Hz en daarom heeft Willem Orlando een hulpmiddel aangegeven om deze temperament file aan te maken.

Berichten: 132

Geregistreerd: 21 feb 2011 22:21

Woonplaats: Giessenburg

Bericht 07 mei 2012 09:16

Re: Utrecht; demo versie

Evert-Jan schreef:Jan

de RAR file wordt bij installatie uitgepakt in een temp directory. De sampleset leverancier maakt subdirectories aan t.b.v. de RAR file. Na uitpakken wordt dit geheel gemoved naar de components directory van Hauptwerk. Dus die 9,25 GB blijft 9,25 GB en wordt niet verder verdeeld in andere (sub)directories.
De map temperament is leeg omdat het Bätz orgel in de Dom in equal-stemming staat. In HW4 wordt deze standaard meegeleverd en is onafhankelijk van de frequentie a'= .... . In HW3 is dit niet aanwezig i.c.m. a'= 435 Hz en daarom heeft Willem Orlando een hulpmiddel aangegeven om deze temperament file aan te maken.

Evert-Jan,
Blijft het voor mij nog een raadsel waarom een niet uitgepakte file van 4,25 GB niet op een USB stick overgezet kan worden,en een uitgepakt exemplaar van 9,25 GB wel,ik heb op onze huis PC nog Windows XP pro 32 bit,dat leest geen grotere bestanden dan 3 GB,maar ook dan werkt het om om een uitgepakt bestand groter dan 3 GB over te zetten.Het zijn rare machines,die computers.

groeten uit Giessenburg.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 07 mei 2012 10:32

Re: Utrecht; demo versie

Een niet uitgepakt rar-bestand bestaat uit 1 bestand. Een uitgepakt rar-bestand bestaat uit tientallen, zo niet honderden bestanden. Die bestanden zijn weliswaar verdeeld over 2 of 3 mappen, maar in die mappen zitten dan dus allemaal losse bestanden. Je moet dus niet kijken naar hoeveel mappen het uitgepakte rar-bestand heeft, maar hoeveel losse bestanden er in die mappen zitten.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 07 mei 2012 13:55

Re: Utrecht; demo versie

Eventjes ter info wat betreft de usb-stick problemen. Aan het gebruiken van EX-FAT kleven absoluut geen bezwaren en mijns inziens alleen maar voordelen. Het heeft geen beperkende bestandsgroottelimiet zoals FAT32 en is bovendien te beschrijven vanaf iedere mac met OS X 10.6.5 of hoger. Een aanrader voor iedereen die een stick wil uitwisselen tussen Mac en/of Windows. Zie voor meer info deze pagina op Wikipedia.

Berichten: 5

Geregistreerd: 14 apr 2012 13:59

Bericht 10 mei 2012 19:25

Re: Utrecht; demo versie

Tammoschut schreef:Als jullie allemaal nou eens dat downloaden staken dan krijg ik hem wat sneller binnen. :D :D :D :D :D :D
Wat traag !!!!

Tammo

Ik had er maar 20 min voor nodig
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 03 jul 2012 23:56

Re: Utrecht; demo versie

Hallo,

Ik krijg tijdens het laden een foutmelding nr 0802, kan iets mbt een keyboard niet laden ivm verkeerde verwijzing??
enig idee wat dit zou kunnen zijn?

André[


quote="Willem Orlando"]
utrechtHW3.zip
Hallo allemaal.

Reeds een email naar Gert gestuurd, in de hoop dat hij het mogelijk maakt een download versie te maken van de des betreffende file’s voor de demo sample-set Utrecht Hauptwerk 3.

Willem.[/quote]
Geen dag zonder Bach!
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 04 jul 2012 08:34

Re: Utrecht; demo versie

Zal nog wat aanvullende info geven:
Ik speel met de demoversie van Hauptwerk versie 3.30, de demo-set van Utrecht en daarbij heb ik het aangepaste bestandje gebruikt wat hier eerder is geplaatst. Met de orginele deed hij helemaal niets.

Hoop dat iemand me kan vertellen wat dit voor probleem is.

André

Andre_Kaptein schreef:Hallo,

Ik krijg tijdens het laden een foutmelding nr 0802, kan iets mbt een keyboard niet laden ivm verkeerde verwijzing??
enig idee wat dit zou kunnen zijn?

André[


quote="Willem Orlando"]
utrechtHW3.zip
Hallo allemaal.

Reeds een email naar Gert gestuurd, in de hoop dat hij het mogelijk maakt een download versie te maken van de des betreffende file’s voor de demo sample-set Utrecht Hauptwerk 3.

Willem.
[/quote]
Geen dag zonder Bach!

Berichten: 296

Geregistreerd: 08 maart 2011 22:05

Woonplaats: Elspeet

Bericht 04 jul 2012 13:10

Re: Utrecht; demo versie

Zal nog wat aanvullende info geven:
Ik speel met de demoversie van Hauptwerk versie 3.30
]

Hoi André,

Gekke vraag , maar waarom stap je niet over op free versie van HW4 ?


WiBo
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 04 jul 2012 13:55

Re: Utrecht; demo versie

:!:
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 04 jul 2012 13:57

Re: Utrecht; demo versie

Mij schiet nu ook een vraag te binnen. Sommige demo's zou ik graag hebben, maar het is mij, t.g.v. beperkte intelligentie slechts éénmaal daadwerkelijk gelukt om een HW4-demo in 3.30 in te laden.

Is het mogelijk beide versies naast elkaar en uiteraard op dezelfde pc te draaien???
Dan zou dat voor mij een mooie aanvulling zijn.
Eigenlijk is dit off-topic, ik maak wel even een andere!
viewtopic.php?f=4&t=558
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 04 jul 2012 20:13

Re: Utrecht; demo versie

Hoi WiBo,

das geen gekke vraag hoor, vind het een briljante opmerking :-) wist niet dat die er was, maar ga ik opzoeken en installeren, inderdaad de vraag of die naast HW3 draait.

André


WiBo schreef:
Zal nog wat aanvullende info geven:
Ik speel met de demoversie van Hauptwerk versie 3.30
]

Hoi André,

Gekke vraag , maar waarom stap je niet over op free versie van HW4 ?


WiBo
Geen dag zonder Bach!
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 05 jul 2012 21:18

Re: Utrecht; demo versie

Ik heb nog wel een vraag hierover, heb nu HW4 free geinstalleerd, ging prima, heeft ook alles meegenomen wat ik had in 3.
Krijg alleen Utrecht niet geladen omdat ik in de free versie niet meer als 1.5 gb kan laden, is daar nog een tip voor?
behalve dan HW4 aan te schaffen a 220 euries?

André
Geen dag zonder Bach!

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 05 jul 2012 22:07

Re: Utrecht; demo versie

Dag André,

Ik weet niet of de demo versie ook rear samples heeft? Die zou je dan bijvoorbeeld niet kunnen laden.
Of je maakt een keuze voor bijvoorbeeld alle of een deel van de registers in 14 bit te laden.
Ook zou je een selectie kunnen maken van een aantal registers zodat je onder de 1,5 GB uitkomt.

Het is een zaak van uitproberen.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 05 jul 2012 23:24

Re: Utrecht; demo versie

André

ik heb iemand laten kijken hoe deze persoon het gedaan heeft.

Alle rear demo's NIET laden
Voor alle front registers: 16 bit, attack: only default, loops: only first; releases: only default

@Peter: de demo heeft surround incl tremmed samples (dus compleet wat betreft de registers die in de demo zitten)
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 06 jul 2012 23:37

Re: Utrecht; demo versie

GELUKT!!! bedankt voor de tips, werkt perfect
Geen dag zonder Bach!
Vorige

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com