Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Utrecht; demo versie

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 05 mei 2012 14:36

Re: Utrecht; demo versie

gewoon even

Ja Jos......jij zet overal "gewoon maar even" "gewoon even" voor,......maar zo werkt dat bij mij
"gewoon even' niet hoor. ;)
Maar ik ga het proberen.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 05 mei 2012 14:38

Re: Utrecht; demo versie

Ja, bij mij was in een keer goed.
Probeer het via andere pc? Niet draadloos of zo?
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 05 mei 2012 14:39

Re: Utrecht; demo versie

Enne Jos.....ik heb het "gewoon even" gedaan......maar hij zegt nu "doe het gewoon maar even zelf" want ik doe het "gewoon even niet".
Is nog steeds "onvoldoende schijfruimte"?
Avatar gebruiker

Berichten: 238

Geregistreerd: 13 feb 2011 13:44

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 05 mei 2012 14:45

Re: Utrecht; demo versie

Martijn,

Ik heb hem al wel binnen.
als het niet lukt, kan je hem altijd bij mij komen halen.

Groeten Jochum
Apeldoorn

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 05 mei 2012 14:53

Re: Utrecht; demo versie

RonD schreef:Ik heb de Demo-Utrecht gedownload en probeer deze nu via een USB (16GB) te installeren....

Ik krijg het alleen niet vanaf m'n laptop op de USB.....wordt aangegeven, dat er geen ruimte genoeg is, terwijl
de USB helemaal leeg is?

Heeft iemand een antwoord hierop?
Gr. Ron

Ron

de USB stick is FAT32 geformatteerd en dan kan een filegrootte max 4 GB bedragen. Deze Dom-demo file is 4,458 GB
De stick even op NTFS formatteren en dan gaat het wel
- Windows verkenner op starten
- Naar USB stick en dan rechtermuisknop
- Kies formatteren en verander FAT32 naar NTFS
- Kies snelformateren en dan OK

later kun je de USB stick weer FAT32 formatteren; dat is voor een USB stick universeler en wordt ook op andere operatingsystemen geaccepteerd. FAT32 heeft dus een beperking van 4 GB per file


EDIT: aanwijzingen toegevoegd
Laatst bijgewerkt door Evert-Jan op 05 mei 2012 14:58, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 05 mei 2012 14:54

Re: Utrecht; demo versie

mbouwheer schreef:Ik download hem nu al voor de 5e keer. Maar hij download hem tot 2 GB en dan zegt hij dat de download compleet is. Dat is hij niet want hij hoort 4,3 GB te zijn. Installeren gaat dus ook niet. Heb al verschillende browsers geprobeerd maar dat geeft gaan verschil. Ik probeer dit vanaf vrijdagavond. Iemand hier die hem vandaag compleet gedownload heeft?
Martijn,

je moet een downloadmanager gebruiken. Dus bijv. Firefox en dan de DownloadThemAll plugin
Of ophalen bij je "buurman"
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 05 mei 2012 14:57

Re: Utrecht; demo versie

Ha Evert-Jan.....ook jij hebt een "stopwoordje" ..... "even"......mooi is dat :lol:

Heb je daar een apart programmaatje voor nodig?
Bij formateren krijg ik twee mogelijkheden...inderdaad FAT32 en exFat.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 05 mei 2012 15:00

Re: Utrecht; demo versie

RonD schreef:Ha Evert-Jan.....ook jij hebt een "stopwoordje" ..... "even"......mooi is dat :lol:

Heb je daar een apart programmaatje voor nodig?
Bij formateren krijg ik twee mogelijkheden...inderdaad FAT32 en exFat.

Ik had al aanwijzingen toegevoegd maar jij was sneller in de reactie.
exFAT kan waarschijnlijk ook maar dat is alleen een Microsoft standaard. Daarom heb ik het nooit geprobeerd
Avatar gebruiker

Berichten: 124

Geregistreerd: 26 apr 2011 14:38

Woonplaats: Werkendam

Bericht 05 mei 2012 15:04

Re: Utrecht; demo versie

Evert-Jan schreef:
mbouwheer schreef:Ik download hem nu al voor de 5e keer. Maar hij download hem tot 2 GB en dan zegt hij dat de download compleet is. Dat is hij niet want hij hoort 4,3 GB te zijn. Installeren gaat dus ook niet. Heb al verschillende browsers geprobeerd maar dat geeft gaan verschil. Ik probeer dit vanaf vrijdagavond. Iemand hier die hem vandaag compleet gedownload heeft?
Martijn,

je moet een downloadmanager gebruiken. Dus bijv. Firefox en dan de DownloadThemAll plugin
Of ophalen bij je "buurman"


Ik download grote bestanden altijd via Download Accelerator Plus (DAP) deze maakt een aparte map aan in je Windows verkenner. Is gratis te downloaden en belangrijker nog : sneller!!! Ging vanochtend binnen een uurtje. Had ik Utrecht demo binnen
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 05 mei 2012 15:10

Re: Utrecht; demo versie

exFAT kan waarschijnlijk ook maar dat is alleen een Microsoft standaard

Heb het geprobeerd ...exFAT en "snelformateren".....maar krijg dan "kan formateren niet voltooien". :?:

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 05 mei 2012 16:22

Re: Utrecht; demo versie

RonD schreef:
exFAT kan waarschijnlijk ook maar dat is alleen een Microsoft standaard

Heb het geprobeerd ...exFAT en "snelformateren".....maar krijg dan "kan formateren niet voltooien". :?:


probeer eens NTFS te formateren

moet lukken.......
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 05 mei 2012 16:31

Re: Utrecht; demo versie

ha Jan Wim,
dat schreef Evert-Jan ook al....maar ik krijg bij het formateren niet het "NTFS".
Heb je daar een ander programma voor nodig?
Ron

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 05 mei 2012 16:46

Re: Utrecht; demo versie

RonD schreef:ha Jan Wim,
dat schreef Evert-Jan ook al....maar ik krijg bij het formateren niet het "NTFS".
Heb je daar een ander programma voor nodig?
Ron


Hoi Ron,

als je met je rechter muisknop klikt op de usb drive in je computer,

dan krijg je formateren te zien in het lijstje.

als je dat selecteerd, dan moet je toch de optie NTFS kunnen activeren???

onderstaand als vb
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 05 mei 2012 16:53

Re: Utrecht; demo versie

Nee...dat is nu juist het probleem.
Ik heb twee verschillende USB's geprobeerd en krijg bij beiden slechts
het aanbod "FAT32" en "exFAT".
Geen NTFS dus.
Ron

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 05 mei 2012 17:17

Re: Utrecht; demo versie

oooooooooooooooo..............

foute boel :lol: :lol:


probeer onderstaand eens:

ga naar het configuratie scherm in windows
daar selecteer je APPARAATBEHEER

selecteer dan je usb drive d.m.v rechtermuisknop en dan EIGENSCHAPPEN
dan naar ik meen het tabje beleidregels

daar kies je vervolgens BETERE PRESTATIES

klik dan op OK

herhaal dan weer zoals eerder beschreven, met de hoop dat je nu wel NTFS kan formateren

gr

Jan Wim
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 05 mei 2012 17:19

Re: Utrecht; demo versie

of als dat niet lukt, deze misschien???

Kijk eerst welke stationsletter je USB-stick gekregen heeft in de verkenner. Daarna open je cmd (Start > Uitvoeren > cmd), en typ je in convert <stationsletter>: /fs:ntfs. Vergeet de ":" niet na de stationsletter en gebruik geen spaties tussen "fs:" en "ntfs".
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 05 mei 2012 18:20

Re: Utrecht; demo versie

Tsjonge jonge.....John William Packfish! :roll:
Niet alleen een hamer en zaag zijn bij jou in goeie handen.....maar ook een computer!
Je eerste voorstel uitgevoerd....en inderdaad het werkt.
USB naar NTFS geformateerd en het copieren van Demo-Utrecht lukt!
Bedankt weer he!
Als ik nog eens wat voor jou kan doen.....ik bedoel uh....plantjes poten of je auto wassen! ;)
Ron

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 05 mei 2012 20:44

Re: Utrecht; demo versie

:D :D

of de buitenkant van mijn huis verven :lol: :lol: :lol:

het oude spreekwoord luid..................................


Beter een goede buur dan een slechte pc :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Laatst bijgewerkt door Jan Wim op 05 mei 2012 23:02, in totaal 1 keer bewerkt.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 05 mei 2012 21:40

Re: Utrecht; demo versie

Als ik al dat download getob lees, dan ben ik een boffert !
De download ging in één keer (in 4 uur) goed gisternacht. Helaas zelfde kopieer probleem (naar stic en dvd) als Ron. Met dank aan Evert-Jan en Jan Wim weten we nu waarom en hoe het wel kan.

Onze zoon heeft hem vannacht óók in een keer goed gedownload en kreeg hem wél op een dvd.
Beide keren is het zelfs zonder download manager gelukt.
De installatie ging verder foutloos !
Voor de afwisseling gelijk Daalreveen erbij gezet !

Groet, Gerrit uit Gouda
HGroet, Gerrit uit Gouda

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 05 mei 2012 22:33

Re: Utrecht; demo versie

Ron

ik moest even :!: weg, maar ik zie dat het met Jan Wim's hulp gelukt is.
Maar ik zie nog geen demo op Contrebombarde :o .

Berichten: 241

Geregistreerd: 12 feb 2011 15:29

Woonplaats: Labranza - Temuco - Chili

Bericht 05 mei 2012 23:09

Utrecht; demo versie

Tja, ook dat is alleen relevant voor HW3-gebruikers. In HW4 zijn stemming en toonhoogte niet langer gekoppeld. De toonhoogte van 435 Hz is gedefinieerd in de sampleset en als stemming kun je vervolgens gewoon de standaard 'Equal'-stemming gebruiken. In HW4 heb je dus geen aparte stemming voor Utrecht nodig


Ik probeer alleen de mensen te helpen die momenteel niet in de mogelijkheid zijn om op dit moment over te schakelen naar hauptwerk 4.
Dat Hauptwerk 4 veel meer mogelijkheden te bieden heeft ten opzichten van de versie 3 daar zijn wij ons terdege van bewust.
Voor wat betref mij zelf, had ik deze meest recente versie als eerst willen aanschaffen.
Maar daar het voor mij zelf niet mogelijk is om een buitenlandse financiële transactie te verrichten van uit mijn huidige land, ben ik genoodzaakt mij te behelpen.
Als ook wil ik andere personen die ook niet in de mogelijkheid zijn helpen.

Willem.
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 05 mei 2012 23:38

Re: Utrecht; demo versie

Maar ik zie nog geen demo op Contrebombarde

Geduld Evert-Jan ;) Eerst eens even lekker van genieten!
Jij ook nog bedankt!
Ron

Berichten: 132

Geregistreerd: 21 feb 2011 22:21

Woonplaats: Giessenburg

Bericht 06 mei 2012 00:09

Re: Utrecht; demo versie

Ik heb al die problemen met usb sticks gelezen en aan de lijve ondervonden.Wat mij het meest verbaasd,ik heb indertijd dezelfde truuk uitgehaald met de demo van Caen,uitpakken,dan is de Utrecht demo 9.25 GB,dus meer als eenzoveel als de 4 GB wat FAT32 aankan.Maar dan word het wel gewoon overgezet,hoe kan dat dan wel en 4,25GB niet?

Jan.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 06 mei 2012 13:44

Re: Utrecht; demo versie

Jan

De max grootte van een file bij FAT32 is 4 GB minus 1 byte of te wel om preciezer te zijn 4,294,967,295 (2 tot de macht 32 minus 1) bytes.
De Demo-Utrecht file is groter dan 4,294,967,295 bytes en kan dus niet als 1 file naar de USB stick met FAT32 gekopieerd worden.
Wat jij gedaan hebt, is de RAR file uitpakken en dan ontstaan allerlei kleine bestandjes. Dit kun je dan gemakkelijk kwijt op de USB stick. Maar velen weten vervolgens niet hoe dit dan in Hauptwerk te installeren. HW kan standaard alleen maar de RAR file, waar dus alles in zit, aan bij installatie van een nieuwe sampleset.

Evert-Jan

Berichten: 132

Geregistreerd: 21 feb 2011 22:21

Woonplaats: Giessenburg

Bericht 06 mei 2012 15:42

Re: Utrecht; demo versie

Evert-Jan schreef:Jan

De max grootte van een file bij FAT32 is 4 GB minus 1 byte of te wel om preciezer te zijn 4,294,967,295 (2 tot de macht 32 minus 1) bytes.
De Demo-Utrecht file is groter dan 4,294,967,295 bytes en kan dus niet als 1 file naar de USB stick met FAT32 gekopieerd worden.
Wat jij gedaan hebt, is de RAR file uitpakken en dan ontstaan allerlei kleine bestandjes. Dit kun je dan gemakkelijk kwijt op de USB stick. Maar velen weten vervolgens niet hoe dit dan in Hauptwerk te installeren. HW kan standaard alleen maar de RAR file, waar dus alles in zit, aan bij installatie van een nieuwe sampleset.

Evert-Jan

Hoi Evert-Jan
Ik snap jou verhaal wel,maar.....bij het uitpakken van veel sample sets heb je maar 3 mappen,organ definition file,s,organ installation packages en temperament.Bij de het Domorgel staan er 2 ODF,s in organ definition file,s en 1 organ installation package in organ installation packages,dat is 1 map met dat 000 nog wat nummer,en dat is 9,25 GB,dus 1 pakket.Is het zo dat dat grote pakket dan ook weer verdeeld word tijdens het overzetten?De map temperament is leeg.Het invoeren van de uitgepakte rar file in Hauptwerk is niet zo moeilijk.Ik heb indertijd het Marennes sample set aangeschaft(miskoop overigens,maar daar was de prijs ook naar),wat ook in uitgepakte vorm werd aangeleverd,dus dat was een goede leerschool.
VorigeVolgende

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com