Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

mooi orgel voor sample set

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 317

Geregistreerd: 21 sep 2012 13:59

Woonplaats: Hulshorst

Bericht 20 okt 2012 10:41

mooi orgel voor sample set

Kunnen er aanbevelingen voor het opnemen van een bepaald orgel gedaan worden aan leveranciers van sample sets ?
Ik heb intussen al 3x mogen spelen op het orgel in de Sint Maartenskathedraal in Ieper(B) en genoten. Ik ben dit orgel nog niet als sample set tegengekomen.
Groet, Teun.
Groet,
Teun van Unen
Hulshorst
(tvanu47@gmail.com)

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 20 okt 2012 11:01

Re: mooi orgel voor sample set

Zie: viewtopic.php?f=6&t=340

Over het algemeen geldt dat het noemen van orgels niet zoveel zin heeft. Samplesets kunnen alleen gemaakt worden als er toestemming is van de kerkbeheerder. En dat is helaas vaak nog heel ingewikkeld. Met andere woorden: welke samplesets er komen is meer afhankelijk van de vraag welke orgels er beschikbaar zijn, dan van de vraag welke orgels wij als gebruikers graag willen.

Maar als jij contacten hebt in Ieper, misschien kun je daar dan eens polsen of ze open staan voor HW? Dan kan er misschien wel iets geregeld worden.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 20 okt 2012 11:16

Re: mooi orgel voor sample set

Als aanvulling hierop moet het orgel ook nog een beetje van toegevoegde waarde zijn in hauptwerkland. Hoewel ieder orgel zijn eigen karakter heeft (mede door de kerk en de producent) moet je ook naar de consument kijken, je wilt als producent toch aan je sampleset verdienen. Er zij mensen die graag keuzevrijheid hebben, maar ik ken er ook die met bijv. Zwolle in het bezit echt geen interesse meer hebben in een ander barokorgel en voor een nieuwe set in een andere hoek gaan kijken.

Berichten: 192

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:44

Bericht 20 okt 2012 11:25

Re: mooi orgel voor sample set

Ik vind Ieper nou niet een van de schoonste orgels van onze zuiderburen....

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com