Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Stem: 1741-1743 Hinsz, Bovenkerk, Kampen, Netherlands

Toon actieve onderwerpen


Hoe tevreden ben je over je aankoop?

Zeer tevreden, aanbevolen!
12
41%
Tevreden, aanbevolen.
7
24%
Neutraal
4
14%
Ontevreden, spijt van aankoop.
5
17%
Zeer ontevreden, spijt van aankoop!
1
3%
 
Totaal aantal stemmen : 29

lub

Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 09 feb 2011 18:12

Woonplaats: Urk

Bericht 18 maart 2011 16:13

Re: 1741 Hinsz, Bovenkerk, Kampen

Ik denk en hoop dat er ooit nog eens een update komt van het sampelset,om er bijvoorbeeld een surround set van te maken en de belangrijkste stemmen met tremulant op te nemen met name de 8 , 4 , 3(speelfluit 3) van het bovenwerk 1 met tremulant vind ik een mooie en bekende registratie.
Toen volume 1 uit kwam was de "standaard"hauptwerk computer nog niet in staat om al die extra sampels af te spelen,maar nu kun je toch al veel goedkoper een 24 gb computer realiseren.
Volgens mij is Brett milaan ook wel gecharmeerd van dit orgel dus mischien denkt hij ook "het kan nog beter :oops: ".
Maar ik blijf ook van mening dat je dit sampelset niet met twee speakertjes moet spelen!,ik had ook eerst een stereo opstelling maar toen ik er nog twee kanalen er aan toegevoegd had kreeg ik er een orgel bij(rug en pedaalwerk apart gezet).

Gr,
Lub
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 18 maart 2011 16:22

Re: 1741 Hinsz, Bovenkerk, Kampen

't Lijkt me ook, dat je dan een duidelijkere scheiding van de diverse werken krijg. Ik ga hier wellicht ook wat mee experimenteren in de toekomst.
Maar dan blijf je - gelukkig, wat mij betreft - toch de klank horen "vanuit de kerkruimte".
Ron

Berichten: 126

Geregistreerd: 12 feb 2011 12:22

Woonplaats: Veluwe

Bericht 18 maart 2011 17:36

Re: 1741 Hinsz, Bovenkerk, Kampen

De oplossing komt mischien in de toekomst.
Dicht bij het orgel opnemen om zoveel mogelijk het karakter van het orgel te behouden en de mogelijkheid om zelf naar smaak per kanaal een hoeveelheid convolutiegalm van de betreffende kerk toe te voegen. Dan kan een ieder het instellen zoals hij het hebben wil.
Wat de sampleset betreft, ik kom vaak weer terug op Kampen maar dat blijft een kwestie van smaak.
Dat is ook het mooie van Hauptwerk er is voor elk wat wils.
Avatar gebruiker

Berichten: 196

Geregistreerd: 17 feb 2011 13:39

Bericht 22 maart 2011 02:40

Re: 1741 Hinsz, Bovenkerk, Kampen

lub schreef:Ik denk en hoop dat er ooit nog eens een update komt van het sampelset,om er bijvoorbeeld een surround set van te maken en de belangrijkste stemmen met tremulant op te nemen met name de 8 , 4 , 3(speelfluit 3) van het bovenwerk 1 met tremulant vind ik een mooie en bekende registratie.
Toen volume 1 uit kwam was de "standaard"hauptwerk computer nog niet in staat om al die extra sampels af te spelen,maar nu kun je toch al veel goedkoper een 24 gb computer realiseren.
Volgens mij is Brett milaan ook wel gecharmeerd van dit orgel dus mischien denkt hij ook "het kan nog beter :oops: ".


Ja, ik hoop ook dat Brett nog een keer een remake gaat doen net als Jiri bij zijn grote orgels doet. Uiteraard moeten dan de tremulanten ook want ik mis nog steeds dat "Willem Hendrik Zwart klankje" met die 843 fluiten. Als we wat resultaat hebben van Utrecht, denk ik dat Brett's mening is ga polsen hierover. Jiri nam het ook van me aan en ik 'ken' Brett ook wel als iemand die open staat voor ideeën. Als het orgel iets directer moet worden, moet het wel helemaal opnieuw gedaan worden dus dan begin je feitelijk helemaal opnieuw :roll: Ik geloof dat ik dat niet zou zien zitten maar alleen de belangrijkste 'tremulantstemmen' als extra moet te doen zijn. Misschien is er zelfs iets van samenwerking mogelijk tussen de samplesetproducers. Brett moet er weer helemaal voor uit Amerika komen... ik zou er best 2 nachten voor over hebben in ieder geval :idea:

Gr. Christian

Berichten: 126

Geregistreerd: 12 feb 2011 12:22

Woonplaats: Veluwe

Bericht 22 maart 2011 20:43

Re: 1741 Hinsz, Bovenkerk, Kampen

Dat zou niet gek zijn Christian.
Hoewel Kampen een set is die ik graag bespeel, is het hem toch niet helemaal.
Steeds denk ik dan weer, wat ontbreekt hier nu eigenlijk aan.
Waarschijnlijk toch dat "Willem Hendrik Zwart klankje".
Dus ik zou zeggen doe je best.

lub

Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 09 feb 2011 18:12

Woonplaats: Urk

Bericht 20 sep 2011 10:27

Re: 1741 Hinsz, Bovenkerk, Kampen

Het begint nu toch te kriebelen als ik het lees op het hauptwerk forum ,als er nu genoeg reacties op komen dan gaat Brett mischien ook wel nadenken maar dan moet hij eerst het sampelset van Salisbury maar eens klaar hebben wat wel erg lang duurt.
http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.ph ... 083#p67083

Gr
Lub
Avatar gebruiker

Berichten: 54

Geregistreerd: 12 feb 2011 13:42

Bericht 20 sep 2011 17:30

Re: 1741 Hinsz, Bovenkerk, Kampen

Laten we hopen dat Brett er wat in ziet, want dat zou natuurlijk fantastisch wezen!

Berichten: 126

Geregistreerd: 12 feb 2011 12:22

Woonplaats: Veluwe

Bericht 23 sep 2011 19:45

Re: 1741 Hinsz, Bovenkerk, Kampen

Kampen had een knaller kunnen worden.
Maar wieweet komt dat nog in de toekomst.
Met wat aanvullingen kan er nog veel verbeterd worden.
Ik heb het idee dat men iets te snel overgestapt is naar grote orgels als kampen.
Maar we hebben de tijd mee.
De sampletechniek wordt steeds beter, de interne geheugens steeds groter.
De processors steeds sneller.
En als het mogelijk is convolutiegalm toe te voegen in Hauptwerk, zullen de samples waarschijnlijk ook directer worden opgenomen, wat de kwaliteit alleen maar ten goede komt.

We hebben een fantastische hobby.

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 23 sep 2011 20:04

Re: 1741 Hinsz, Bovenkerk, Kampen

En als het mogelijk is convolutiegalm toe te voegen in Hauptwerk

Je kunt ook galm toevoegen buiten Hauptwerk :-)
Als ik nu Kampen laad met verkorte galm en dan aan datzelfde signaal galm toevoeg en dat naar de boxen achter mij stuur, heb ik ook een surround geluid. Nep, maar wel mooier als het origineel.

Berichten: 126

Geregistreerd: 12 feb 2011 12:22

Woonplaats: Veluwe

Bericht 24 sep 2011 12:13

Re: 1741 Hinsz, Bovenkerk, Kampen

Ik doe dat ook Anton.
Alleen niet met verkorte galm.
Het wordt dan net iets te veel van het goede.
Wat laad jij dan precies in ?

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 24 sep 2011 12:50

Re: 1741 Hinsz, Bovenkerk, Kampen

Dag Dirk,

De set laad ik met afgeknipte galm (2,5 sec) en dat gaat naar de front speakers. Met extra galm dan naar de rear speakers.

Anton

Berichten: 126

Geregistreerd: 12 feb 2011 12:22

Woonplaats: Veluwe

Bericht 24 sep 2011 18:26

Re: 1741 Hinsz, Bovenkerk, Kampen

Dankje Anton,

Het wordt misschien een beetje theoretisch, maar laat je dan alleen galm terug komen of bv. 50% galm en 50% origineel geluid.
In werkelijkheid komt het geluid uit het orgel en alles wat er terug komt is eigenlijk galm. Zelf gebruik ik een mix van 65% galm en 35% origineel.
Wat dat betreft gaat er natuurlijk niks boven een convolutie van de bovenkerk zelf. Met nagalm apparatuur blijft het een beetje behelpen.

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 24 sep 2011 18:32

Re: 1741 Hinsz, Bovenkerk, Kampen

Hallo Dirk,

Je hebt een punt waarin ik hierboven niet nauwkeurig was.
Ik stuur het oorspronkelijke gelui dniet naar achteren. Achter mij klinkt 100% galm.
In de kerk komt het oorspronkelijke orgelgeluid immers ook alleen van voren en de galm van achteren?

HG,
Anton

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 26 sep 2011 08:44

Re: 1741 Hinsz, Bovenkerk, Kampen

Dag Dirk,
De set laad ik met afgeknipte galm (2,5 sec) en dat gaat naar de front speakers. Met extra galm dan naar de rear speakers.
Anton

Ik stuur het oorspronkelijke geluid niet naar achteren. Achter mij klinkt 100% galm.


Ik heb dezelfde truc nu ook toegepast op Litomysl Wet v.2
Dat is een oude set die ik helemaal niet meer gebruikte.
`
Bij dit orgel heb ik de galm afgeknipt op 3 sec. Dat signaal gaat door de frontspeakers. De extra galm die gemaakt wordt gaat door de speakers achter mij.
Dat klinkt goed!
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 24 okt 2011 12:07

Re: 1741 Hinsz, Bovenkerk, Kampen

Even iets anders "over Kampen" ('t is wellicht een beetje "vloeken in de kerk"" ;) ) maar
ik vind de Vox Humana met tremulant niet echt mooi klinken.
Is er aan die tremulant nog iets af te stellen?
Ron
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 29 okt 2011 20:44

Re: 1741 Hinsz, Bovenkerk, Kampen

De f1 van de Vox Humana:
Gert noemt hem bij de beschrijving van het set "heerlijk vals", maar ik krijg er een pijnlijk Hauptwerk van :roll: .
Is zo'n enkele toon in Hauptwerk "bij te stemmen/stellen" zodat hij niet meer vals klinkt?
Zo ja, svp eenvoudig stapsgewijs uitleggen!
Ron
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 07 maart 2012 14:40

Re: 1741 Hinsz, Bovenkerk, Kampen

Een vraagje over Kampen:
ik merk op HauptwerkKampen, dat de Sifflet 1' van het Rugwerk slechts
tot c''' loopt (net als in het echt), terwijl de andere registers uiteraard doorlopen.
Is dit "normaal" of een instellingsfoutje?
Als het een instellingsfoutje is,waar en hoe kan ik dit dan eenvoudig wijzigen?
Ron

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 07 maart 2012 17:16

Re: 1741 Hinsz, Bovenkerk, Kampen

Hoi Ron,

bij mij loopt de sifflet wel door tot G dat is vreemd?

groeten

Jan Wim
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 09 nov 2012 19:26

Stem: 1741-1743 Hinsz, Bovenkerk, Kampen, Netherlands

Het is de bedoeling dat alleen mensen stemmen die de set daadwerkelijk bezitten.
Alleen aan de hand van demo's is het, naar mijn mening, niet mogelijk om een goed oordeel te geven.
Laat ook de prijs meewegen in het oordeel.
Het stemmen is anoniem.

Zie voor deze set: http://www.pcorgan.com/SampleSets9.html
Vorige

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com