Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Brett Milan kondigt 15% korting aan

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 370

Geregistreerd: 12 dec 2012 17:54

Woonplaats: Belgrado

Bericht 16 aug 2013 15:10

Brett Milan kondigt 15% korting aan

Brett Milan (BM) stuurde mij een emailtje met de aankondiging van een 15% prijs verlaging tot aan het einde van Augustus.

Dat brengt de prijs per register voor bv. Kampen van US $22.67 omlaag tot US $19.27 (Amerikaanse dollars).

Orgels van Dr. Maier's OAM zijn maximaal nog beneden US $14 per register. Dus BM is nog ca. 60% higher dan OAM, en met 15% korting nog 45% hoger.

De orgels van Jiri's SonusParadisi (SP) zijn zo rond de $11 tot $13 dollars en hebben surround sound. Dus BM is ca. 2x zo duur!

Ik begrijp niet waarom Kampen zo peperduur is! Zelfs met de slechst 2-week korting is de prijs nog erg hoog.

Wellicht is de sampling van BM beter dan van SP (echt waar?), maar ook een stuk beter dan OAM??? (betwijfel ik ten zeerste!).

Dus ik begrijp niet waarom BM zo knettergek duur is!

Iemand heeft het antwoord?

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 16 aug 2013 16:49

Re: Brett MIlan kondigt 15% korting aan

Sterker nog, vanaf 1 september wordt St. Eucaire 2x zo duur (199 ipv 99). Blijkbaar wil Brett die dan liever niet meer verkopen... :o

Zou hij werkelijk niet snappen dat hij nog flink aan Kampen had kunnen verdienen door de prijs lang geleden te halveren en misschien inmiddels voor de tweede keer? Ik vermoed dat hij Kampen nu zelden meer verkoopt. Maar als Kampen een kwart zou kosten van wat hij nu kost, tja, dan wordt het toch anders. Kampen als set is achterhaald. Maar het blijft wel Kampen.
Gratis orgelmuziek op mijn website.
Avatar gebruiker

Berichten: 125

Geregistreerd: 21 dec 2011 11:58

Woonplaats: Houten

Bericht 16 aug 2013 18:26

Re: Brett MIlan kondigt 15% korting aan

Ik ben het ook eens dat de prijzen van Milan aan de hoge kant zijn. Toen Kampen uitkwam was dat een van de beter samplesets, echter dat is nu compleet achterhaald, denk bijvoorbeeld aan aan Tholen, Rotterdam, Utrecht etc.

We moeten echter ook begrijpen dat een sampleset niet zo maar productie-rijp is nadat de opnamen zijn gemaakt, er moet nog enorm veel werk verricht worden om een kwalitatief goed sampleset te krijgen en daar hangt een hoge prijs aan. Het probleem is echter dat de sampleset leveranciers moeilijk kunnen inschatten hoeveel mensen de set daadwerkelijk kopen, waardoor het ook lastig wordt om een goede prijs van een sampleset te bepalen.

Wellicht moet men er eens over gaan denken om samplesets te gaan aanbieden op huurbasis, een bepaald bedrag per maand/kwartaal/jaar. Je bepaalt dan zelf of je de set nog wilt hebben en je kunt dan ook eens eenvoudig een set uitproberen. Steeds meer software firma's gaan op deze licentie-methode over en ik denk dat het heel goed toegepast kan worden voor samplesets.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 16 aug 2013 18:38

Re: Brett MIlan kondigt 15% korting aan

Ik denk dat het meer effect zal hebben deze discussie (in het Engels) op het HW forum te voeren.
Brett cs lezen "ons" forum niet :o :o
Wie doet de aanzet??

Berichten: 370

Geregistreerd: 12 dec 2012 17:54

Woonplaats: Belgrado

Bericht 17 aug 2013 00:09

Re: Brett Milan kondigt 15% korting aan

Aangezien BM het nog niet heeft aangekondigd op de HW Forum, dunkt het me beter om eventjes te wachten totdat hij dat wel doet.

Ik had Tholen vergeten, zonder belasting is de prijs 9.93 Euros per register, d.w.z. ca. $13.25 US dollars.

Dus met 15% korting toch nog ca. 19 dollars per register is gewoon kort gezegd: veels-te-veel.

Berichten: 241

Geregistreerd: 12 feb 2011 15:29

Woonplaats: Labranza - Temuco - Chili

Bericht 17 aug 2013 00:28

Re: Brett Milan kondigt 15% korting aan

Heeft hij reeds gedaan.

Willem.
Avatar gebruiker

Berichten: 125

Geregistreerd: 21 dec 2011 11:58

Woonplaats: Houten

Bericht 17 aug 2013 07:47

Re: Brett Milan kondigt 15% korting aan

Nou ik heb de eerste aanzet gedaan en een stukje vertaald en op het Hauptwerk forum gezet. Zie ook http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.php?f=1&t=12247.

Berichten: 116

Geregistreerd: 01 maart 2011 20:35

Bericht 18 aug 2013 23:57

Re: Brett Milan kondigt 15% korting aan

Dit is een discussie die om de zoveel tijd weer langskomt. Ik wil hierbij graag twee belangrijke aantekeningen maken:

1) BM is een van de weinige, zo niet de enige, puur commerciele sampleset maker. Als ik de lijst zo bekijk is misschien inspired acoustics de andere die hiernaast geen nevenactiviteit heeft zoals het bewaren van een kunstschat/ het meer voor de hobby doet en een andere bron van inkomsten heeft. Of is OAM ook puur commercieel maar dan in een cultuurhistorish jasje?

2) Omdat BM ook Hauptwerk in bezit heeft, weet hij van de verkoop van andere samplesets die een dongle update nodig hebben. Daar kan hij zijn businessstrategie op aanpassen. Misschien heeft hij dat met de kleine Metz ook gedaan, maar is dat blijkbaar voor Kampen niet nodig. Een plotselinge drastische verlaging zal niet goed zijn voor de verkoop van andere duurdere samplesets. Dan gaan mensen misschien wachten tot de prijs daarvan ook omlaag gaat.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 19 aug 2013 10:35

Re: Brett Milan kondigt 15% korting aan

Sander schreef:BM is een van de weinige, zo niet de enige, puur commerciele sampleset maker.

Is dat relevant? Elke maker wil toch gewoon zoveel mogelijk verdienen? Ongeacht of hij ook nog neveninkomsten heeft? Ik denk dus dat elke maker op zoek gaat naar de optimale prijs. De enige groep voor wie dit niet op gaat, zijn denk ik de makers die het puur als hobby doen. Maar dat zijn er niet zoveel.

Sander schreef:Een plotselinge drastische verlaging zal niet goed zijn voor de verkoop van andere duurdere samplesets. Dan gaan mensen misschien wachten tot de prijs daarvan ook omlaag gaat.

Hier geloof ik niets van. Om 2 redenen:
1. Je betaalt niet voor het hebben, maar voor het gebruiken. Wie het geld ervoor heeft, zal dus niet jaren wachten tot de prijs daalt, want dat betekent dat je ook jaren moet wachten voor je de set kunt gebruiken.
2. Sets raken technisch achterhaald. Als je het geld ervoor hebt, ga je dus geen verouderde sets kopen omdat die goedkoper zijn.

Ik denk dat prijsverlagingen ervoor zorgen dat je ander publiek gaat aanspreken. Je verdient dus als het ware twee keer aan een set. Eén keer bij het 'dure' publiek en één keer bij het 'goedkope' publiek.

Persoonlijk denk ik dat de hoge prijzen van MDA vooral te maken hebben met imago. Volgens mij hecht Brett daar veel waarde aan. Dat zie je bijvoorbeeld ook aan de grafische presentatie van zijn sets en websites. Ik denk dat hij denkt dat mensen denken: het is duur en het ziet er goed uit, dus het zal wel goed zijn. Typisch Amerikaans?
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 19 aug 2013 12:49

Re: Brett Milan kondigt 15% korting aan

Sander schreef:1) BM is een van de weinige, zo niet de enige, puur commerciele sampleset maker. Als ik de lijst zo bekijk is misschien inspired acoustics de andere die hiernaast geen nevenactiviteit heeft zoals het bewaren van een kunstschat/ het meer voor de hobby doet en een andere bron van inkomsten heeft. Of is OAM ook puur commercieel maar dan in een cultuurhistorish jasje?

Volgens mij heeft Jiri Zurek (SP) ook geen nevenactiviteiten en moet hij van de verkoop van samplesets leven.
OAM deed het maken van samplesets vroeger naast zijn werk als prof.. Sinds zijn pensionering is hij dit blijven doen en hij hoeft niet direct van de verkoop te leven. En dat cultuurhistorish jasje? ik zet daar grote vraagtekens bij. Zijn opname-archief is niet publiek toegankelijk zoals bijv. universiteitsbibliotheken; hij verkoopt alleen het eindresultaat als sampleset.

Sander schreef:2) Omdat BM ook Hauptwerk in bezit heeft, weet hij van de verkoop van andere samplesets die een dongle update nodig hebben. Daar kan hij zijn businessstrategie op aanpassen. Misschien heeft hij dat met de kleine Metz ook gedaan, maar is dat blijkbaar voor Kampen niet nodig. Een plotselinge drastische verlaging zal niet goed zijn voor de verkoop van andere duurdere samplesets. Dan gaan mensen misschien wachten tot de prijs daarvan ook omlaag gaat.

Ik ben het met Gerrit eens dat het een typisch (Amerikaans) imago issue is. Ook zijn oude Skinner/Silbermann (HW2) samplesets wordt nog steeds voor de oude/te hoge prijs aangeboden.

De prijs van een set wordt m.i. mede bepaald door de prijs bij de concurrenten en de kwaliteit en de mogelijkheid van zijn eigen sets versus die van de concurrent. In de tijd dat Kampen geleverd werd (deel III in nov. 2009) waren dit enige alternatieven: Zwolle 1e versie, Sauer/Dortmund, Bosch/Vollenhove, Bins/Haverhill, Schijven/Laeken, CC/Metz en 3 kleine G.Silbermann orgels.
Misschien was toen de prijs van Kampen gerechtvaardigd. Nu zijn er meer en betere sets (betere opnames, sommigen met een goede grafische vormgeving, en veelal ook in surround kwaliteit) verkrijgbaar. Als je dat dan vergelijkt zou de prijs van Kampen best in de loop der jaren een aantal stappen van 200 euro mogen dalen om concurrerend te kunnen blijven t.o.v. andere sets. Nu is dat niet meer en daardoor zal Kampen m.i. uitsluitend verkocht worden om de naam, die het orgel heeft.
En waarom de "kleine Metz" dan ineens 100 euro in prijs stijgt is mij een raadsel.

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 19 aug 2013 21:55

Re: Brett Milan kondigt 15% korting aan

Evert-Jan schreef:Nu is dat niet meer en daardoor zal Kampen m.i. uitsluitend verkocht worden om de naam, die het orgel heeft.


Nou, Kampen vind ik anders nog altijd een topset hoor, ook al is het enigszins gedateerd en inderdaad erg prijzig en is het niet in surround en met tremulanten samples. Ik bespeel Kampen met veel plezier, met hoofdtelefoon.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 20 aug 2013 11:04

Re: Brett Milan kondigt 15% korting aan

Fokko

Inderdaad is Kampen een prima set (ik speel er ook nog op maar minder dan vroeger). Maar zou jij Kampen vandaag nog kopen voor die prijs (1260 euro !!) als je kijkt naar concurrerende sets?

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 21 aug 2013 10:02

Re: Brett Milan kondigt 15% korting aan

Hoi Evert-jan,
Nee ik zou vandaag deze set niet voor deze prijs willen kopen, MDA prijst zich uit de markt wat dat betreft. Ik ben het daarin met je eens, ook je beschrijving van de context (beschikbare sets ten tijde van verschijnen) onderstreep ik.
Ik vind het wel te kort door de bocht en negatief klinken als je schrijft dat Kampen uitsluitend om de naam die het orgel heeft wordt verkocht/gekocht. Naar mijn mening is het een fantastisch sampleset dat recht doet aan het origineel, en zoals Cribo elders schrijft een windgedrag waar je kippenvel van krijgt.

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 22 aug 2013 19:53

Re: Brett MIlan kondigt 15% korting aan

Gerrit schreef:Sterker nog, vanaf 1 september wordt St. Eucaire 2x zo duur (199 ipv 99). Blijkbaar wil Brett die dan liever niet meer verkopen... :o


Was het al niet vanaf het begin bekend dat deze set tijdelijk $99 zou zijn? Al met al vind ik het ontbreken van tremulanten op een dergelijke kleine set echt een misser.

Berichten: 370

Geregistreerd: 12 dec 2012 17:54

Woonplaats: Belgrado

Bericht 22 aug 2013 20:58

Re: Brett MIlan kondigt 15% korting aan

Leonard schreef:Was het al niet vanaf het begin bekend dat deze set tijdelijk $99 zou zijn? Al met al vind ik het ontbreken van tremulanten op een dergelijke kleine set echt een misser.


Het St. Eucaire orgel heeft twee Recit tremulanten: een voor de Anches en een voor de Fonds. Maar niet voor het Grand Orgue. Zoiets deed C-Coll blijkbaar niet. Of die Recit tremulanten gesampeld zijn, weet ik niet.

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com