Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Stem: 1735 Gottfried Silbermann, St. Petrikirche, Freiberg

Toon actieve onderwerpen


Hoe tevreden ben je over je aankoop?

Zeer tevreden, aanbevolen!
19
73%
Tevreden, aanbevolen.
4
15%
Neutraal
3
12%
Ontevreden, spijt van aankoop.
0
Geen stemmen
Zeer ontevreden, spijt van aankoop!
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen : 26

Berichten: 22

Geregistreerd: 26 mei 2014 18:46

Bericht 06 apr 2015 20:22

Re: Stem: 1735 Gottfried Silbermann, St. Petrikirche, Freibe

Inmiddels afgelopen zaterdag de update geïnstalleerd. is een duidelijke verbetering. Individuele stemmen klinken mooier, plenum mooier in balans en de schuifregelaar om front en diffuse zelf wat te regelen biedt leuke mogelijkheden. (rear heb ik niet geladen omdat ik veel galm nooit mooi vind) Ik heb bijv het HW wat meer front gegeven en BW wat meer diffuse. Alleen jammer dat je nog steeds snel wind te kort komt. En dan registreer of speel ik niet 'vet'.
En het lijkt wel dat de pedaal labialen wat sterker staan dan in de vorige versie.

HG
Kees

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 06 apr 2015 22:20

Re: Stem: 1735 Gottfried Silbermann, St. Petrikirche, Freibe

KvdS schreef:Alleen jammer dat je nog steeds snel wind te kort komt.


Dag Kees,

Dit is zeer eenvoudig te verhelpen naar je eigen smaak: zet het % bij windsupply (organ settings) vna 100 naar bijv. 80.
Of als je een volledig " strak" orgel wilt disable windsupply.

Groet,
Fokko

Berichten: 22

Geregistreerd: 26 mei 2014 18:46

Bericht 27 apr 2015 10:26

Re: Stem: 1735 Gottfried Silbermann, St. Petrikirche, Freibe

Bedankt voor de suggestie. Ik heb het % wat naar beneden bijgesteld. is verbeterd, zeker als ik samenspeel met andere instrumentnen. Was erg hinderlijk dat al erg snel de toonhoogte zakte.

Nog een vraag, hoe kan ik de instellingen bij Freiberg 2.5 die ik instel door met de schuifjes wat te spelen met verdeling front/rear en direct/diffuse opslaan. Als ik de volgende keer opstart staat alles weer in het midden. Ook als ik kies voor 'alle wijzigingen opslaan' gaan de schuifjes direct terug naar de middenstand.

HG
Kees

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 27 apr 2015 22:11

Re: Stem: 1735 Gottfried Silbermann, St. Petrikirche, Freibe

KvdS schreef:Bedankt voor de suggestie. Ik heb het % wat naar beneden bijgesteld. is verbeterd, zeker als ik samenspeel met andere instrumentnen. Was erg hinderlijk dat al erg snel de toonhoogte zakte.


Inderdaad, kan ik me voorstellen. Bij kleine registraties vind ik het gedrag van het orgel juist wel heel mooi en levendig.

KvdS schreef:Nog een vraag, hoe kan ik de instellingen bij Freiberg 2.5 die ik instel door met de schuifjes wat te spelen met verdeling front/rear en direct/diffuse opslaan. Als ik de volgende keer opstart staat alles weer in het midden. Ook als ik kies voor 'alle wijzigingen opslaan' gaan de schuifjes direct terug naar de middenstand.

HG
Kees


Het zogenaamd initialiseren van je persoonlijke voorkeurinstelling kan niet automatisch in Hauptwerk - of moet met het nodige programmeerwerk in de ODF worden opgenomen. Bij registers kan je dit nog ondervangen door voor deze een default-instelling op te geven, deze werkwijze gebruik ik bijv. bij Caen waar ik de Anches standaard ingeschakeld wil hebben.
Helaas gaat dit niet op bij Freiberg voor de Mixer en noise tab. Natuurlijk kan je je persoonlijke instellingen van de sliders opslaan via de Store Mix - knop. Na inladen van het orgel kan je via Retrieve Mix de instelling weer makkelijk activeren.
Wel een handigheidje om niet iedere keer de Mixer en noise tab te moeten bezoeken: Wijs een toets of midi-button toe aan de Retrieve-knop. Na inladen van het orgel eenmaal indrukken en de gewenste instellingen zijn van toepassing. Ik zelf gebruik hiervoor een van de laatste toetsen van het manuaal omdat deze toetsen doorgaans vrij zijn.

Groet,
Fokko

Berichten: 22

Geregistreerd: 26 mei 2014 18:46

Bericht 28 apr 2015 21:21

Re: Stem: 1735 Gottfried Silbermann, St. Petrikirche, Freibe

Fokko
bedankt voor de suggestie. Probleem opgelost. Ik had nog wel een registertrekker over.

Kees
Avatar gebruiker

Berichten: 139

Geregistreerd: 11 feb 2012 20:31

Woonplaats: Huizen

Bericht 05 aug 2015 19:44

Re: Stem: 1735 Gottfried Silbermann, St. Petrikirche, Freibe

In januari de originele V2 overgnomen van een andere hauptwerkgebruiker.

Gisteren een mail gewaagd aan Jiri of het mogelijk was te upgraden naar 2.5.
Hierbij het nadrukkelijke antwoord van Jiri dat het upgrade aanbod van een slordige €30 alleen geldt voor geregistreerde eerste gebruikers en niet voor mensen die de set 2de hands gekocht hebben.

Ik begrijp zijn reactie. Dus voor mensen die Freiberg aan willen schaffen, realiseer je dat als je een 2de handse 1 of 2 koopt je niet kan upgraden naar 2.5 en dan dus weer de volle mep moet betalen.

Ik heb overigens geen spijt van Freiberg 2.0, speel er bijna dagelijks op. Dat maakt het ook weer jammer dat ik hem niet kan upgraden.
Boudewijn

Er bestaan 3 soorten topic's
[<>] Meesterwerken [<>] Slecht gecomponeerde fuga's [<>] Seriele composities [<>]

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 05 aug 2015 21:36

Re: Stem: 1735 Gottfried Silbermann, St. Petrikirche, Freibe

dat is wel een beetje wrang Boudewijn
dit is een gevaar bij samplesets zonder licentie, want daarbij verhuist de 1e eigenaar niet mee
bij een licentie update krijg je wel de "eigendoms" rechten.


is er in jouw geval geen mogelijkheid dat je de 1e eigenaar benaderd, (want als het goed is staat deze nog steeds bij Jiri geregistreerd zo niet dan is het een illegale kopie)
en vraagt of de 1e eigenaar voor jouw alsnog de update koopt, en jij deze vervolgens weer van hem over koopt???

dit is mijn in ziens volkomen legaal en word niemand benadeeld.


gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 139

Geregistreerd: 11 feb 2012 20:31

Woonplaats: Huizen

Bericht 06 aug 2015 09:54

Re: Stem: 1735 Gottfried Silbermann, St. Petrikirche, Freibe

Tsja ,
verkoper hanteerde dezelfde uitgangspunten als ik, de dvd's zijn bewijs van aankoop. Factuur is verdwenen en de set is nooit rechtstreeks bij Jiri gekocht. Is inderdaad pech. Ik ga ervan uit dat de verkoop aan mij destijds legaal was en dat verkoper geen illegaal geintje geflikt heeft. Als dat toch zo is dan lig ik daar na de reactie van Jiri ook niet echt meer wakker van. Voor de komende jaren is Freiberg 2 gewoon een mooie set. Ik volg de ontwikkeling van nwe sets maar ga me niet in demo's enzo ingraven, dan blijf je tevreden met wat je hebt.

Hoofdreden van mijn posting is mensen te waarschuwen, op marktplaats staat nl weer een Freiberg 2.0
Boudewijn

Er bestaan 3 soorten topic's
[<>] Meesterwerken [<>] Slecht gecomponeerde fuga's [<>] Seriele composities [<>]

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 07 aug 2015 17:27

Re: Stem: 1735 Gottfried Silbermann, St. Petrikirche, Freibe

Dat je een sampleset mag verkopen geldt toch alleen voor de encrypted sets die op naam verkocht worden? Alle andere zijn immers vrij te kopieren en te gebruiken.

Geldt dat voor Freiberg 2.0 ook? De eerste versie van Freiberg was wel al encrypted maar alleen maar omdat er geen wav-files verkocht mochten worden van de beheerders van het orgel.
Avatar gebruiker

Berichten: 139

Geregistreerd: 11 feb 2012 20:31

Woonplaats: Huizen

Bericht 08 aug 2015 00:40

Re: Stem: 1735 Gottfried Silbermann, St. Petrikirche, Freibe

Anton,

Als je een sampleset koopt is die voor eigen gebruik. Verkoop mag dus alleen als je de bestanden zelf wist en daarna niet meer gebruikt. Bij onbeveiligde sets (zonder dongel) loopt de producent van de samples idd het risico dat mensen kopieen gaan doorgeven / verkopen. Beide is niet toegestaan. Omdat producenten geconfronteerd worden met illegale klonen stappen ze over naar dongel-beveiliging. Aannemelijk is dat Jiri om diezelde reden geen upgrades verkoopt aan mensen die de set tweedehands gekocht hebben omdat niet te garanderen is dat de oorspronkelijk koper de set niet meer zal gebruiken.
Boudewijn

Er bestaan 3 soorten topic's
[<>] Meesterwerken [<>] Slecht gecomponeerde fuga's [<>] Seriele composities [<>]
Vorige

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com