Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Stem: 1854/1880 Ducroquet-Cav.-Coll, Aix, France

Toon actieve onderwerpen


Hoe tevreden ben je over je aankoop?

Zeer tevreden, aanbevolen!
2
22%
Tevreden, aanbevolen.
1
11%
Neutraal
0
Geen stemmen
Ontevreden, spijt van aankoop.
0
Geen stemmen
Zeer ontevreden, spijt van aankoop!
0
Geen stemmen
Deze heb ik niet, maar zou hem wel willen
2
22%
Deze heb ik niet, wil hem ook niet
4
44%
 
Totaal aantal stemmen : 9

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 03 feb 2013 18:05

Re: dagje treinen

Hallo Jan,

Volgens mij is AIX slechts opgenomen op 16bits. Ik wil heel graag een Cavaille-Coll van onze Prof. Maier, maar dan wel 1 die volgens de nieuwste methodes is opgenomen en op 24bits wordt geleverd. Vooral met tongwerken hoor je daar wel degelijk veel verschil!

Mvg,
Paul.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 05 feb 2013 20:34

Re: dagje treinen

Jan Paul,

idd vind ik de samplesets van de professor erg muzikaal. Maar ik heb Caen al, en dan is het logischer om Ebersmunster erbij te nemen, ipv Aix uiteraard.

Afgezien daarvan, vind ik Aix ondanks zijn 16 bits opnames toch erg overtuigend klinken, kan je erg goed horen op de opnames van Randall Mullin op YT.

Maar ik heb als wens aangegeven aan prof Maier, dat een middelgroot CC orgel opgenomen met gesampelde tremulant toch wel een wens van mij is. De St Eucaire is mij net iets te klein.

Eigenlijk is er in de veelheid van uitgebrachte samplesets in de serie middelgrote instrumenten ( waar je dus niet direkt 48 Gig ofzo voor nodig hebt) toch nog maar bar weinig dat voldoet aan enkele hedendaagse kriteria: gesampelde tremulant(en), extra galm ( rear) samples.

Zo beschouwd belooft Tholen toch een hele goede afzet te gaan krijgen....komtie nu eens??

HG

Geert






Dat zou dan Tholen kunnen zijn.....als je het zo bekijkt

Berichten: 164

Geregistreerd: 09 nov 2012 23:04

Bericht 05 feb 2013 20:55

Re: dagje treinen

Hallo Geert, ik heb Aix al vanaf 2008. Nog steeds ben ik er erg tevreden over !
Ik heb een paar opnames van Aix op CB gezet. Ik ben niet in de verleiding gekomen om Caen ook te nemen, wel Metz maar dat is een ander verhaal.
Verder heb ik ook Ebersmunster gewoon geweldig !,
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 05 feb 2013 21:08

Re: dagje treinen

Hoi Geert

Nooit aan de Sauer set van proff Maijer gedacht? Tis een Oam set opgenomen met 24bits resolutie en een klank met veel Cavaille Coll invloeden.

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 05 feb 2013 22:57

Re: dagje treinen

Ja, Frans, ik heb hier een mooie foto van dat groene gevaarte inAix aan de muur hangen en ben er ook speciaal tijdens de vakantie naartoe geweest, maar dan ben ik helaas gezwicht voor de iets meer stemmen en voor mij een stuk gunstiger aankoopprijs van Caen......Die 16 bits zullen mij gestolen worden, want Aix is zonder meer gaaf.....
Wist je overigens, dat recht tegenover het echte orgel een houten imitatie-front is opgesteld ( ook groen) ?

idd, Jan, en daarom ben ik ook reuze benieuwd naar Doesburg; btje tzelfde klankidioom dacht ik.

Maar, ik vind de kunstmatige tremulanten tegenwoordig niet meer om aan te horen....je wordt wel teveel verwend met die nieuwigheden!

Heb vorig jaar Jan Janssen nog op Doesburg zien concerteren; is wel een bakbeest, dus eigenlijk valt die buiten mijn wensenlijstje. En dan vind ik de CC orgels toch nog net weer iets specifieker van opzet en klank.

Sorry dat dit nou weer teveel kletspraat is, voor de andere lezers...

HG

Geert

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 06 feb 2013 08:18

Stem: 1854/1880 Ducroquet-Cav.-Coll, Aix, France

Het is de bedoeling dat alleen mensen stemmen die de set daadwerkelijk bezitten.
Alleen aan de hand van demo's is het, naar mijn mening, niet mogelijk om een goed oordeel te geven.
Laat ook de prijs meewegen in het oordeel.
Het stemmen is anoniem, je moet wel lid zijn om te kunnen stemmen.

Berichten: 164

Geregistreerd: 09 nov 2012 23:04

Bericht 06 feb 2013 16:55

Re: Stem: 1854/1880 Ducroquet-Cav.-Coll, Aix, France

Hallo Geert wat zeg je daar een mooie foto van het orgel AIX ? Ik heb vaak op internet gezocht naar een mooie foto
van dit orgel, maar je komt deze niet vaak tegen. De foto's die je tegenkomt hebben weinig pixels maar ook vaak zijn deze te donker. Ja ik wist dat er een imitatie orgel front tegenover hing, maar was van mening dat het eigenlijk een grote spiegel is. De set is nu gunstig geprijsd maar ik zou deze zo weer aanschaffen !!
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 06 feb 2013 22:03

Re: Stem: 1854/1880 Ducroquet-Cav.-Coll, Aix, France

Ja, indrukwekkend hoor, die kast, in het echt...knalgroen, en dan daartegenover een kopie...ik dacht eerst dat het een tweede orgel was.....
Ben het HELEMAAL met je eens; een goede kennis van mij die beroepsviolist is en ook orgel heeft gestudeerd, had mij al lang geleden gewezen op de hoge muzikale waarde van de sets van prof Maier. Onbegrijpelijk, daar hij dit met 16 bits heeft opgenomen, omdat je toch meestal meer bits nodig hebt voor een goede nabewerking, even afgezien van de hogere eindresolutie die je dan kunt verkrijgen.

er is al veel geschreven over de vergelijking van de diverse CC samplesets, dus ik probeer even geen open deur in te trappen, maar vind de klank gewoon fascinerend......maar ja, als je dan Caen al hebt, wordt het toch lastig beslissen!!
Vond de kerk ook meer van het mysterie uitstralen dan Caen........

Ik zal even in mijn fotoarchief duiken en je wat opsturen.

HG

Geert

Berichten: 164

Geregistreerd: 09 nov 2012 23:04

Bericht 06 feb 2013 22:14

Re: Stem: 1854/1880 Ducroquet-Cav.-Coll, Aix, France

Ik ben het met je eens over de kwaliteit van OM om die redenen heb ik onlangs ook Bosch Schnitger Vollehove. En natuurlijk Ebersmunster. Sta jij ook op CB ?.

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 133 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com