Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Nijs stelt zich voor

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 44

Geregistreerd: 23 dec 2014 01:12

Bericht 30 dec 2014 10:52

Nijs stelt zich voor

Ik ben Nijs Stam en omdat ik in een muzikale familie geboren ben, zit dat ook in mijn genen....
En daar geniet ik uiteraard van.
Begonnen op een harmonium, en ons eerste electronisch orgel was een Ri-Ha met 2 klavieren en vol pedaal.
Daarop heb ik erg veel uren gestudeerd.
Zelf schafte ik in m'n huwelijk een Domus4 aan die ik destijds heb laten intoneren door ISAH (schrijf ik het goed?) uit Veenendaal.
Wat een genot; ik kreeg een compleet ander orgel; daar heb ik vele jaren met plezier op gespeeld!
Uiteindelijk toch overgestapt op een Johannus, en nu aan mijn 2e Johannus bezig: de Kabinet.
In de gewenste kleur laten spuiten, zodat het wat beter bij het interieur aansluit, en beide Johannussen ook laten intoneren. De laatste door Janco Belder.
En dat dit nodig is, vind ik eigenlijk toch wel een negatief punt voor de fabrikanten.
Ook al is het je uiteindelijke smaak niet; een Fluit moet toch klinken als een Fluit???
Afijn, daar verbaas ik me al jaren over.
Nou is het tegenwoordig wel zo, dat je er door de leveranciers aangeboden wordt om achteraf thuis de klank naar je wensen aan te passen, maar toch denk ik dat fabrikanten wat meer hun nek mogen uitsteken om een beter klinkend orgel af te leveren.

Een jaar of twee geleden heb ik wat uitgeprobeerd met zowel Hauptwerk als Grandorgue, maar kreeg het eigenlijk niet goed genoeg aan de praat.
Nu probeer ik wat verder te gaan, want het blijft toch kriebelen ...
Ik begrijp dat er ondertussen van zowel Hauptwerk als Grandorgue verbeterde versies zijn uitgebracht.
Voor mijn verjaardag kreeg ik een Behringer FCA610 externe geluidskaart; hiermee moet ik in ieder geval al wat verder komen om het geluid wat fraaier de woonkamer in te mikken...
ik zag dat deze kaart door meerdere forumleden in gebruik is, dus dat biedt perspectieven voor uitwisseling van tips & trucs.
Ik werk nu met een laptop met touch screen en 8Gb. werkgeheugen.
Voldoende om te starten heb ik begrepen.
En verder begeleid ik ruim 40 jaar tijdens kerkdiensten.
Avatar gebruiker

Berichten: 335

Geregistreerd: 23 feb 2011 22:54

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 30 dec 2014 20:56

Re: Nijs stelt zich voor

Welkom Nijs. Ik ben altijd nieuwsgierig waar mensen vandaan komen. Toevallig in de buurt van Apeldoorn?
Succes met de eerste stappen op het Hauptwerk pad. Maar met alle hulp en kennis die hier op het forum wordt aangeboden zal het vast gaan lukken. Ik ben benieuwd of ja je Johannus orgel nog veel zult gaan gebruiken als je Hauptwerk aan de praat hebt.

Groeten,

Martijn
orgelspelen is meer dan alleen maar noten lezen

Berichten: 44

Geregistreerd: 23 dec 2014 01:12

Bericht 31 dec 2014 16:38

Re: Nijs stelt zich voor

Hoi Martijn,

Ik kom niet uit Apeldoorn (heb daar wel een oom in de buurt wonen - Beemtebroekland o.i.d.)
maar ik woon in Nieuw-Lekkerland.

Verder heb ik vandaag nog maar even gebruik gemaakt van de kortingsregeling bij HW en de BASIC versie aangeschaft.
En uiteraard ben ik zelf ook erg benieuwd !!
En of ik de Johannus nog ga gebruiken?
tja, dat vroeg ik me eerlijk gezegd ook al af, maar ik realiseer me wel dat ik nog een paar stappen te gaan heb....
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 02 jan 2015 02:35

Re: Nijs stelt zich voor

Hallo Nijs,

Welkom op dit forum, veel plezier. Stel je vragen gerust, is hier veel kennis aanwezig.
Ik loop ook al een tijdje te stoeien met HW en heb door schade en schande (en dankzij dit forum) een hoop geleerd.
Woon vlakbij in Dordrecht, dus als de nood een keer hoog stuur je maar een PB.

Groeten,

André
Geen dag zonder Bach!

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com