Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Matt stelt zich voor

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 39

Geregistreerd: 15 jun 2015 21:20

Bericht 18 jun 2015 10:12

Matt stelt zich voor

Hallo allemaal,

Ik ben Matthias, 36 jaar en ik woon samen met mijn vrouw in het mooie plaatsje Driel.
Sinds november 2014 ben ik actief op Hauptwerk gebied, de gratis versie gedownload en op een laptop met I5 processor en 8 Gb RAM gekoppeld aan mijn Domus chorale 3 le begonnen. Bij de eerste klanken direct verkocht!!!
Niet lang daarna gekozen voor de advanced versie van Hauptwerk, samen met een presonus externe geluidskaart met asio drivers en de Sampleset Caen, wat een fantastisch orgel!!! Ik ben sinds jaar en dag al cavaille coll fan en heb al heel wat orgels bezocht in Frankrijk..
De laptop trok het maar net in de wet versie op 16 bit en het registreren was wat moeilijk zonder touchscreen dus een aantal maanden later werd er een computer gebouwd met Intel I7 4290k processor, 32Gb ram ,500 Gb ssd en een ELO touchscreen.
Dit systeem werkt naar volle tevredenheid maar er bleef toch iets kriebelen, een 3e klavier, een mooi meubel waar alles in weggewerkt is samen met goede speakers...
Die droom wordt nu werkelijkheid want op dit moment wordt er een speeltafel met 3 klavieren en audio gebouwd door André Bovenschen. Geheel aangepast aan mijn wensen waarin Andre fantastisch heeft meegedacht en ook alle tijd heeft genomen om me te helpen!
Foto' s volgen wanneer het orgel geleverd wordt!

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 18 jun 2015 10:44

Re: Matt stelt zich voor

Dag Matt,

welkom en mooi verhaal. Leuk dat er eens iemand hier in de buurt woont (kom uit Zetten)!

Veel succes met wachten op het eindresultaat.

Groeten
Pim
Avatar gebruiker

Berichten: 298

Geregistreerd: 13 nov 2013 21:59

Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Bericht 18 jun 2015 11:10

Re: Matt stelt zich voor

Dag Matt,

Welkom in de wereld die Hauptwerk heet! Je verhaal zal vele bekend voorkomen.

Gisteren was in toevallig nog bij André Bovenschen van Virtual Organs om wat onderdelen en een sample set te kopen.
Hij bouwt inderdaad héle mooie dingen.

En hij heeft er ook echt verstand van! Niet alleen van de 'buitenkant', maar eens te meer van de binnenkant van een Hauptwerk orgel. Goede keuze lijkt mij!

Ik ben benieuwt daar je eerste foto's.

Met groet,

David

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 18 jun 2015 16:02

Re: Matt stelt zich voor

Matt schreef: de Sampleset Caen, wat een fantastisch orgel!!! Ik ben sinds jaar en dag al cavaille coll fan en heb al heel wat orgels bezocht in Frankrijk..


Welkom! Ben je ook in St. Omer geweest? Ook van dit magistrale orgel is een mooie sampleset dat nogal onderbelicht is naar mijn indruk. En er is een behoorlijke demoversie beschikbaar.
Als je van CC houdt en Franse orgels, moet je deze niet links laten liggen. Ook barok kan je hier heel goed op kwijt dankzij oud en historisch pijpwerk/materiaal.

Berichten: 39

Geregistreerd: 15 jun 2015 21:20

Bericht 18 jun 2015 22:57

Re: Matt stelt zich voor

MrNhanduc schreef:Dag Matt,

welkom en mooi verhaal. Leuk dat er eens iemand hier in de buurt woont (kom uit Zetten)!

Veel succes met wachten op het eindresultaat.

Groeten
Pim

Dat is dichtbij zeg, wat leuk! :)

Berichten: 39

Geregistreerd: 15 jun 2015 21:20

Bericht 18 jun 2015 23:11

Re: Matt stelt zich voor

Fokko schreef:
Matt schreef: de Sampleset Caen, wat een fantastisch orgel!!! Ik ben sinds jaar en dag al cavaille coll fan en heb al heel wat orgels bezocht in Frankrijk..


Welkom! Ben je ook in St. Omer geweest? Ook van dit magistrale orgel is een mooie sampleset dat nogal onderbelicht is naar mijn indruk. En er is een behoorlijke demoversie beschikbaar.
Als je van CC houdt en Franse orgels, moet je deze niet links laten liggen. Ook barok kan je hier heel goed op kwijt dankzij oud en historisch pijpwerk/materiaal.

Hallo Fokko,

Ik ben niet in st Omer geweest maar heb bij André Bovenschen op de set gespeeld en het orgel klonk fantastisch, ik kon goed horen dat er ouder pijpwerk in het orgel aanwezig is. Het orgel heeft zo een geheel eigen karakter en klank! Zo heeft ieder orgel weer iets aparts, bij Caen is dat de cromorne op het positief die erg snaterend klinkt en naar mijn mening meer naar een barokke cromorne neigt. St Omer zou zomaar eens een nieuw spaardoel kunnen zijn... :D

Berichten: 39

Geregistreerd: 15 jun 2015 21:20

Bericht 04 apr 2016 21:34

update bouw orgel.

image.jpeg
Vandaag is het zover, mijn orgel is klaar!!! :) :) :)
3 klavieren, computer met i7 4790 processor, 32 gb ram, 500 gb ssd, presonus audiobox geluidskaart, 2x ELO 15 inch touchscreens met als besturingssysteem Windows 8. De audio bestaat uit 2x Adam F7 speakers en een Adam sub 7 subwoofer.
Geïnstalleerde samplesets: Caen (cavaille coll), Utrecht ( Batz/ Witte), Doesburg (Walcker), Vollenhove (Bosch/Schnitger)
Menesterol.

Het orgel is gebouwd door André Bovenschen en is afgeleid van het virtuallo positiv model wat bij hem verkrijgbaar is.
Er hebben heel wat uurtjes werk in gezeten maar het resultaat mag er zijn! ik ben er ontzettend blij mee en kan me verheugen op heel wat uurtjes speelplezier :D
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Laatst bijgewerkt door Matt op 05 apr 2016 09:26, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 04 apr 2016 22:18

Re: Matt stelt zich voor

Gefeliciteerd Matt!

Matt schreef:
Fokko schreef:Welkom! Ben je ook in St. Omer geweest? Ook van dit magistrale orgel is een mooie sampleset dat nogal onderbelicht is naar mijn indruk. En er is een behoorlijke demoversie beschikbaar.
Als je van CC houdt en Franse orgels, moet je deze niet links laten liggen. Ook barok kan je hier heel goed op kwijt dankzij oud en historisch pijpwerk/materiaal.

Hallo Fokko,

Ik ben niet in st Omer geweest maar heb bij André Bovenschen op de set gespeeld en het orgel klonk fantastisch, ik kon goed horen dat er ouder pijpwerk in het orgel aanwezig is. Het orgel heeft zo een geheel eigen karakter en klank! Zo heeft ieder orgel weer iets aparts, bij Caen is dat de cromorne op het positief die erg snaterend klinkt en naar mijn mening meer naar een barokke cromorne neigt. St Omer zou zomaar eens een nieuw spaardoel kunnen zijn... :D


Je reactie heb ik indertijd gemist, maar inderdaad, ook St. Omer mag er wezen!
Ook de tremulant (beschikbaar en naar keuze als gesampled of kunstmatig) is heel bijzonder. Je kan er zowaar hammond achtige klanken mee voortbrengen, heel bijzonder. Maar voor de klassiek georienteerden is de vox humaine met tremulant natuurlijk de meest oorspronkelijke klank zoals die hoort te klinken in de franse muziek. En dit mist Caen nu juist weer...

Berichten: 39

Geregistreerd: 15 jun 2015 21:20

Bericht 05 apr 2016 09:24

Re: Matt stelt zich voor

Dankjewel Fokko!
De voix humaine met originele tremulant is inderdaad helaas niet aanwezig op Caen, dat is ook het enige minpunt van de set, misschien dat Jiri hem toch nog een keer opneemt en toevoegt... ;)
Wel bijzonder Hammond klanken uit een pijporgel!! Dat zal je vast niet vaak voor elkaar krijgen...
Ik hou het zelf bij klassieke klanken :)
Nu eerst de spaarpot weer aanvullen en dan wie weet st Omer... ;)
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 23 jun 2016 14:47

Re: Matt stelt zich voor

ha Matt,

ik zie je orgel nu pas en het is precies wat ik in gedachten heb!
En ja, ik heb ook inspiratie opgedaan bij Andre. Hij heeft mooie kasten staan.:)
Heb je er een bouwtekening van?
Ben ook benieuwd hoe hij klinkt.

Vr groet, Jaap
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 39

Geregistreerd: 15 jun 2015 21:20

Bericht 24 jun 2016 09:36

Re: Matt stelt zich voor

Dag Jaap,

Het is een heerlijk instrument om te bespelen. Bouwtekeningen heb ik zelf niet maar André heeft ze wel misschien kan je hem raadplegen. Er staat ook een foto van het orgel op zijn website.
ik zou je graag een keer uitnodigen om te komen spelen maar door omstandigheden is dat voorlopig helaas niet mogelijk..
Misschien kan André je verder helpen ik beveel hem ten zeerste aan!

Groetjes,

Matthias

Berichten: 91

Geregistreerd: 05 okt 2015 05:10

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 25 jun 2016 13:19

Re: update bouw orgel.

Matt schreef:
image.jpeg
Vandaag is het zover, mijn orgel is klaar!!! :) :) :)
3 klavieren, computer met i7 4790 processor, 32 gb ram, 500 gb ssd, presonus audiobox geluidskaart, 2x ELO 15 inch touchscreens met als besturingssysteem Windows 8. De audio bestaat uit 2x Adam F7 speakers en een Adam sub 7 subwoofer.
Geïnstalleerde samplesets: Caen (cavaille coll), Utrecht ( Batz/ Witte), Doesburg (Walcker), Vollenhove (Bosch/Schnitger)
Menesterol.

Het orgel is gebouwd door André Bovenschen en is afgeleid van het virtuallo positiv model wat bij hem verkrijgbaar is.
Er hebben heel wat uurtjes werk in gezeten maar het resultaat mag er zijn! ik ben er ontzettend blij mee en kan me verheugen op heel wat uurtjes speelplezier :D



Ik voel iets van gepaste jaloersie.. Gaaf zeg!

Groet,

PoulJan van den Bos (Sliedrecht)
Welke dressoirkast zou nou niet zo’n droom promotie willen en verder schitteren als Hauptwerkorgel

Berichten: 39

Geregistreerd: 15 jun 2015 21:20

Bericht 25 jun 2016 16:11

Re: Matt stelt zich voor

Dankjewel Pouljan!
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 26 jun 2016 21:17

Re: Matt stelt zich voor

een super orgel,
daar zul je nog een heleboel plezier van hebben, mooie neurale witte kleur. :D
denk om je oren, want ik speel zelf nogal hard en dan krijg ik de volgende dag last van piepende oren, haha

Als je wat hebt gespeeld horen we de opname toch nog neem ik aan 8-)

Gr,
Henk Pasterkamp
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 39

Geregistreerd: 15 jun 2015 21:20

Bericht 28 jun 2016 21:18

Re: Matt stelt zich voor

Dankjewel, ik zal goed op m'n oren letten Henk ;)
Ik zal eens kijken of ik binnenkort wat opnamen online kan zetten!

Groetjes,

Matthias

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com