Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Peter stelt zich voor

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 48

Geregistreerd: 22 jul 2011 00:20

Bericht 27 jul 2011 15:21

Peter stelt zich voor

Hallo allemaal,

Mijn naam is Peter van der Zwaag, 24 jaar, en ik woon en studeer in Groningen. Ik studeer orgel bij Theo Jellema aan het Prins Claus Conservatorium en daarnaast doe ik de Master Rechtsgeleerdheid.

Ik ben nu net een week aan de slag met Hauptwerk en voel mij nog lichtelijk als Alice. Ik gebruik Hauptwerk nu vooral om te studeren met kort octaaf en middenstoonstemming (Brescia en Zwolle demo).

Op dit moment heb ik een nog Johannus Wesley 27 en ik ben nu op zoek naar een (betaalbaar) orgel met een derde klavier en een zwelpedaal die wél een MIDI-signaal geeft.
Ik hoop in de nabije toekomst St.Maximin (en Caen) aan te schaffen, daarna zien we wel verder.

Meteen een vraag: Is een orgel met aanslaggevoeligheid (voor multi-release?) een must? Met andere woorden, werkt multi-release zodanig dat je je techniek op peil kunt houden?

Hg,

Peter van der Zwaag

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 27 jul 2011 16:47

Re: Peter stelt zich voor

Dag Peter,

Welkom hier.

petervdzwaag schreef:Meteen een vraag: Is een orgel met aanslaggevoeligheid (voor multi-release?) een must? Met andere woorden, werkt multi-release zodanig dat je je techniek op peil kunt houden?


Aanslaggevoeligheid en multi-release hebben weinig met elkaar te maken. Multi-release wordt op dit moment uitsluitend gebruikt voor het afhandelen van nagalm, afhankelijk van hoelang je een toets ingedrukt hebt gehouden. De snelheid van het loslaten van de toets, wordt op dit moment in geen enkele sampleset gebruikt, al is dat technisch wel mogelijk.