Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Familie van de Vreede

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 23

Geregistreerd: 31 dec 2014 23:04

Bericht 27 jan 2016 22:54

Familie van de Vreede

Beste lezers,

Al enkele jaren zijn mijn vader en ik geïnteresseerd in Hauptwerk.
Gelukkig is het daar niet bij gebleven.
Een eerste project is al afgerond en hier zijn wat foto's te vinden:
https://www.facebook.com/adriaan.vandev ... 516&type=3
Dit alles naar model van GJ Schipper met zijn toestemming.

Dit orgel draait naar volle tevredenheid en is gemaakt van MDF gebouwd tegenaan een oud heyligers orgel. Het binnenwerk bestaat uit een 32 gb pc met 8 kernige processor en wat SSD capaciteit. 2x Alesis M1 620, en een budget sub Magnat 301 A met een goedkoop set sourround boxen.

Omdat de oudste telg in september hoopt te trouwen en niet graag wil achteruitgaan qua orgel zijn we op tijd aan versie 2 begonnen in de garage. Dit gebeurt zeer ontspannen naast de Geneeskunde-studie welke ik in augustus hoop af te ronden.
2 Tannoys tikte ik op de kop bij een dorpgenoot-hauptwerkfan, een Magnat 201 die misschien net in de kast gaat passen kwam van Marktplaats. Een touchscreen ook al van marktplaats.

Voor dit project ben ik nog aan het oriënteren en op zoek naar het volgende
PC: 8 kernen, (uitbreidbaar tot) 32 GB, lekker stil
Geluidskaart: thuis hebben we een ESI Gigaport HD, die doet het prima. Tips voor iets gelijkwaardigs zijn welkom.
Een houten sierlijst voor bovenaan de kast, niet de standaard gamma/bouwmarkt collectie maar iets met wat mooie 'trapjes'

Foto's zal ik proberen binnenkort te plaatsen.

Berichten: 23

Geregistreerd: 31 dec 2014 23:04

Bericht 13 aug 2016 17:16

Re: Familie van de Vreede

In het topic waar ik info heb ingewonnen over de samenstelling van mijn pc vroegen lezers nog naar wat foto's over de vordering van de bouw.

Hier heb ik een online mapje gemaakt met het verloop van de bouw.
https://goo.gl/photos/o6oZYoAJUgULk69cA

De laatste maanden waren druk ivm afstuderen, klussen in ons toekomstig huis (waar dit project een plaats moet krijgen) en voorbereidingen voor onze trouwdag.

Nu ik even wat vrij heb, ga ik proberen het project af te ronden door het te schilderen en de klaviercontacten te monteren van CustomMadeOrgan.

De PC draait incl hauptwerk en het sampleset van het Transept Laurenskerk zit er al op.

Ik zal proberen foto's van de vorderingen in het mapje bij te voegen!
Avatar gebruiker

Berichten: 312

Geregistreerd: 12 feb 2014 18:08

Woonplaats: Waarder

Bericht 13 aug 2016 19:54

Re: Familie van de Vreede

Hallo Adriaan,

Mooi project geworden met een prachtig resultaat.
Ook heel leuk dat je zoveel foto's erbij hebt. Maar was wel een hele klus, he ?
Vriendelijke groet, Marius

Zeer tevreden GrandOrgue gebruiker op Johannus Rembrandt 375 orgel
Avatar gebruiker

Berichten: 317

Geregistreerd: 21 sep 2012 13:59

Woonplaats: Hulshorst

Bericht 20 aug 2016 12:37

Re: Familie van de Vreede

Welkom.
Die kap van dat orgel is dat houtsnijwerk? Zelf gedaan?
Dat Heyligers orgel had zeker 2 klavieren en het derde heb je eronder geplaatst ? Komt die ook uit een Heyligers?
Groet,
Teun van Unen
Hulshorst
(tvanu47@gmail.com)

Berichten: 23

Geregistreerd: 31 dec 2014 23:04

Bericht 20 aug 2016 12:55

Re: Familie van de Vreede

Dag Teun,

het is geen houtsnijwerk hoor, het is een sierlijst van houthandel de Splenter. Maar wel een hele mooie hoor ;)

Ik heb een derde klavier van een heyligers orgel gekocht van Wim Eradus, al 1,5 jaar geleden. de andere 2 kwamen uit het heyligers orgel wat ik gekocht heb en waar het pedaal/bankje/lessenaar enz ook uit gebruikt is.
vooraanzicht van 3e klavier is iets anders, breedte is 4 mm breder; maar na blank schuren en beitsen kleurt het nu prima bij elkaar en valt het nauwelijks op, zeker omdat het 3e klavier als onderste komt zodat het vooraanzicht niet opvalt.

Berichten: 23

Geregistreerd: 31 dec 2014 23:04

Bericht 22 sep 2016 13:23

Mijn MDF-knutselwerk is ondertussen aangekomen in de woning waar na onze bruiloft, morgen, hopen te wonen.
Hij staat nu 2x in de grondverf, elektronica lijkt allemaal aardig te werken. Ik moet nog wat instellen en afstellen met de front, sub, rear (heb het advies maar opgevolgd en een klein setje aangeschaft hiervoor).
Dit is het album: https://goo.gl/photos/o6oZYoAJUgULk69cA
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 22 sep 2016 15:46

Adriaanvdv schreef:Mijn MDF-knutselwerk is ondertussen aangekomen in de woning waar na onze bruiloft, morgen, hopen te wonen.
Hij staat nu 2x in de grondverf, elektronica lijkt allemaal aardig te werken. Ik moet nog wat instellen en afstellen met de front, sub, rear (heb het advies maar opgevolgd en een klein setje aangeschaft hiervoor).
Dit is het album: https://goo.gl/photos/o6oZYoAJUgULk69cA


Mooi geknutseld hoor! Hoe heb je de monitoren gemonteerd? Met een keukenla-rail?
En komen ze ook automatisch naar buiten als de PC opstart? :D
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 22 sep 2016 16:20

Het orgel is dus eerder in huis dan de vrouw :D

Maar het ziet er netjes uit, wel oppassen dat je met het zwelpedaal straks niet de stekkers van de pc eruit duwt als je de zwelkast (virtueel) openzet ;)

Berichten: 23

Geregistreerd: 31 dec 2014 23:04

Bericht 27 sep 2016 13:18

Re: Familie van de Vreede

Jaap: Ik heb maar 1 monitor. Die zit gemonteerd op een plaatje hout. daaraan zitten inderdaad 2x een rails van een bureualade (gamma). deze waren helaas net te kort, dus heeft mn vader er op z'n werk 2 op elkaar genageld.
Het andere deurtje dient als opslag voor orgelboeken.

Pim: Het orgel stond er inderdaad net een week, elektronica minder dan een week. en er kwam pas heel kort voor de bruiloft redelijk geluid uit.

JW: dank, dat was inderdaad op 23-09-2016.

Ik moet nog wel wat afstelwerk doen aan de kanalen front/rear en goede verdeling maken tussen sub en de rest. Ik ben daar helaas nog niet echt in thuis. Iemand met wat ervaring is altijd een avondje welkom in Waddinxveen.....

Alvast dank!

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com