Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Eric stelt zich voor

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 6

Geregistreerd: 01 aug 2016 16:29

Bericht 04 aug 2016 22:02

Eric stelt zich voor

Beste forumleden,

Mijn naam is Eric van Dijke, al een geruime tijd volg ik dit forum met belangstelling eigenlijk alleen als meelezer.
Sinds kort heb ik me aangemeld en het leek me wel zo netjes me even voor te stellen.
Doe dit overigens wel met enige schroom ik heb geen indrukwekkende hauptwerk console zoals velen op dit forum.
mijn opstelling bestaat uit twee Domus (Gino)gemidificeerde klavieren en idem pedaal.
Deze zitten d.m.v. de Focusrite Scarlett 2i4 aangesloten op een Yamaha versterker RX-V457 hier hangen een paar oude Magnat speakers(project3) aan.
Verder heb ik nog een paar rear speakertjes via een apart versterkertje aangesloten zitten.
Dit alles hangt hier zo’n beetje tegen de wand geschroefd.
In eerste instantie werkte ik met een laptop maar vorig jaar heb ik een hauptwerk PC opgetuigd.
Wat het orgelspelen betreft ben ik absoluut geen talent vervul geen organisten posten o.i.d.
Heb vroeger in de basisschool tijd(ben inmiddels vijftig) ooit een aantal jaren les gehad maar heb sindsdien soms tijdvakken van jaren niet gespeeld.
Ben nu sinds een paar jaar weer wat intensiever bezig.
Hauptwerk heeft wat dat betreft zowel de motivatie tot spelen alsook de interesse voor alles wat met orgel te maken heeft een enorme boost gegeven.
Wil toch ook mijn waardering uitspreken over dit forum waar enorm veel kennis aanwezig is en gedeeld wordt, ik heb hier enorm veel gebruik van kunnen maken.
Voor wat betreft samplesets heb ik in eerste instantie op demosets gespeeld vooral Zurek vind ik een geweldige set speel er nog vaak op.
Sinds kort heb ik het Lohman set aangeschaft ook een prachtige set.

Vr.Gr.

Eric
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 04 aug 2016 22:30

Re: Eric stelt zich voor

Hoi Eric,

Wat mij betreft welkom op dit forum. Mijn ervaring is dat er diverse experts zijn die van advies kunnen voorzien in allerlei zaken. En je schroom is onterecht of ik zou dezelfde schroom moeten hebben. Mijn verhaal lijkt heel heel op die van jou. Kijk maar op mijn website: http://wf.mellink.info/mellink-info-home/hoofdhobbies/muziek/muziekhistorie
Mijn Hauptwerk systeem is ook "minimalistisch" te noemen. In de volgende youtube zie je mijn opstelling en hoor je de sampleset(s) van het "Great Romantic Organ" (combi van de demo samplesets van Batz orgel Utrecht, Walcker orgel Diesburg en Cavaille-Coll orgel te Caen is)
https://youtu.be/3uORH-ZF9eg

Ik ben ook nog (her)beginner op het orgel, zeker op het pedaal erbij. Op mijn website kun je ook orgelmuziek vinden wat ik met mijn Tyros 5 keyboard heb gemaakt.

Hartelijke groeten, Fred Mellink
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 04 aug 2016 22:55

Re: Eric stelt zich voor

Welkom Eric!
Een foto van je console is altijd leuk! ;)
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 335

Geregistreerd: 23 feb 2011 22:54

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 05 aug 2016 09:10

Re: Eric stelt zich voor

Ook welkom! Leuk dat je door hauptwerk weer meer bent gaan orgel spelen.
En laat je niet intimideren door hele proffesionele gebruikers.
Het gaat tenslotte om het plezier wat je er zelf aan hebt.
En schroom niet om vragen te stellen.

Groeten,

Martijn
orgelspelen is meer dan alleen maar noten lezen
Avatar gebruiker

Berichten: 336

Geregistreerd: 14 okt 2013 13:37

Woonplaats: Scherpenisse (ZLD)

Bericht 05 aug 2016 19:56

Re: Eric stelt zich voor

Welkom Eric op het forum! Veel plezier met Hauptwerk.
Enneh... Lohman is inderdaad schitterend! Gehoord bij een ander, en staat sindsdien op m'n verlanglijstje.

Groeten, Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 17 sep 2016 18:52

Re: Eric stelt zich voor

Ho Eric,

welkom op dit forum......heel veel plezier toegewenst...
het leuke van HW is dat je vanaf +-35 euro al kan spelen.....je kan ook 1000x zoveel uitgeven....tsja das aan jezelf.
Gaat er om dat je er plezier aan beleeft...en er zijn een hoop mensen die ineens het orgel(spelen) opnieuw ontdekt hebben door HW...
Stel gerust je vragen...er zijn hier op diverse gebieden mensen die je goed op weg kunnen en willen helpen.

Groet

André
Geen dag zonder Bach!

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com