Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Ook ik ben nieuw

Toon actieve onderwerpen


HJK

Berichten: 174

Geregistreerd: 05 okt 2015 19:50

Woonplaats: Leusden

Bericht 09 nov 2016 23:36

Ook ik ben nieuw

Al een lange tijd ben ik een regelmatige bezoeker van het Hauptwerk forum. Vanavond dacht ik dat het eigenlijk wel tijd werd om mij even voor te stellen. Hier komt het dan.

Mijn naam is Henk-Jan Kroeze en zwerf over het forum onder de afkorting HJK.

Ik ben 71 jaar jong en "speler" van het moderne notenschrift klavarschribo . Dit probeer ik te vertolken op een Hauptwerkconsole welke bezig is aan de vierde bouwversie. Doordat ik sinds de zomer vanwege beëindiging van neven activiteiten de beschikking heb over behoorlijk wat vrije tijd lijkt de bouw zich nu op een positieve wijze te ontwikkelen maar dat kan zo weer veranderen bij opkomende nieuwe ideeën. Tijdens de opbouw fase is één en ander wel altijd speelbaar geweest, nog wel zonder voetpedaal, maar ook dat staat nu in de planning. De levertijd heb ik nog niet vastgesteld dat komt nog. Als samples gebruik ik hoofdzakelijk demo's en ben nog zoekende naar een volledig sampleset wat voldoet aan mijn wensen. Ik wil eigenlijk maar één compleet sample aanschaffen en daar verder mee stoeien. Door het gebruik van de demo's heb ik mijn keuze al diverse keren bijgesteld. Op dit moment ben ik wachtende op het sample van het Metzler orgel waar Organartmedia mee bezig is. Dit lijkt mij voor mijn toepassing een mooie set gaan worden. De demo's klinken in ieder geval goed. De registers roepen bij mij ook verwachtingen op voor mijn simpele spel. En ook de "trammelanten" kunnen mij bekoren. Afbeeldingen van mijn bouwsel zijn nog niet beschikbaar voor publicatie. Voor de schrijvers van diverse info en Anton voor het maken van de demo's vanaf deze plaats mijn dank voor het mogen en kunnen gebruiken van dit materiaal.
Met hartelijke groet,
Henk-Jan Kroeze
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 10 nov 2016 00:08

Re: Ook ik ben nieuw

Welkom Henk Jan!
Ik ben natuurlijk wel benieuwd naar foto' s van je productie tot nu toe.
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 10 nov 2016 17:12

Re: Ook ik ben nieuw

Hallo Henk,

Succes met je project. Het klinkt een beetje, zoals het mij vergaan is, nu zo'n driekwart jaar geleden. Ben ook benieuwd hoe het er uit gaat zien.
:P
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com