Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Nieuwbouw hauptwerk orgel Jan Wim

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 26 maart 2012 12:34

Re: Nieuwbouw hauptwerk orgel

Tis een btje ver weg voor mij, Jan Wim, vanuit Ermelo.

Maar wi weet, dat het nog eens gaat lukken om enes te kijken/luisteren.

Ik wilde graag nog enkele vraagjes kwijt.

Heb nl zelf ook bij Johannus 3 klavieren gekocht, maar ben er absoluut niet tevreden over. Kan je even aangeven welke zij in gebruik hebt?/

Verder is het nog interessant te horen, wat voor speakers je gebruikt. Zo te horen zijn het - op de surround boxen na - geen aktieve boxen.
En dan ben ik vooral benieuwd naar die opmerking dat je nog door het rommelen aan het - passieve? - filter wat verschil tussen de boxen hebt bereikt.

1. Wat heb je dan gewijzigd?? Meestal zijn toch de filters in high-end boxen door de fabrikant nwuakeurig afgesteld op het geheel....
En als je al iets wilt wijzigen, kan dat dan niet beter binnen bv reaper of de toonreg van je versterkers??
Ik ben hier zeer benieuwd naar!

2. Je zegt dat je nu veschil tussen de speakers hoort...maar als je een verdeel-algorithme binnen HW gebruikt ( dus niet een scheiding op divisies of stopgroepen) dan is het toch juist erg belangrijk dat je identieke speakers gebruikt om te voorkomen dat binnen 1 register de klank teveel gaat verspringen??

Dus benieuwd hoe het nu precies zit, om er weer iets van te leren....

HG

Geert

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 28 maart 2012 17:39

Re: Nieuwbouw hauptwerk orgel

Geert schreef:Tis een btje ver weg voor mij, Jan Wim, vanuit Ermelo.

Maar wi weet, dat het nog eens gaat lukken om enes te kijken/luisteren.

Ik wilde graag nog enkele vraagjes kwijt.

Heb nl zelf ook bij Johannus 3 klavieren gekocht, maar ben er absoluut niet tevreden over. Kan je even aangeven welke zij in gebruik hebt?/

Verder is het nog interessant te horen, wat voor speakers je gebruikt. Zo te horen zijn het - op de surround boxen na - geen aktieve boxen.
En dan ben ik vooral benieuwd naar die opmerking dat je nog door het rommelen aan het - passieve? - filter wat verschil tussen de boxen hebt bereikt.

1. Wat heb je dan gewijzigd?? Meestal zijn toch de filters in high-end boxen door de fabrikant nwuakeurig afgesteld op het geheel....
En als je al iets wilt wijzigen, kan dat dan niet beter binnen bv reaper of de toonreg van je versterkers??
Ik ben hier zeer benieuwd naar!

2. Je zegt dat je nu veschil tussen de speakers hoort...maar als je een verdeel-algorithme binnen HW gebruikt ( dus niet een scheiding op divisies of stopgroepen) dan is het toch juist erg belangrijk dat je identieke speakers gebruikt om te voorkomen dat binnen 1 register de klank teveel gaat verspringen??

Dus benieuwd hoe het nu precies zit, om er weer iets van te leren....

HG

Geert


Hoi Geert,

mijn klavieren zijn Fatar TP/6LP

mijn surround boxen zijn actief van Genelec
voor de rest is alles passief, elk stereo paar wordt gevoed door een DENON PMA1060 stereo versterker
in totaal 3 versterkers

het enige wat aan het concept veranderd is , is dat er tweeters van SCAN-Speak in gegaan zijn, en daardoor moesten de filters aangepast worden.

het verspringen is niet waar te nemen

groeten
Jan Wim
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 28 maart 2012 18:02

Re: Nieuwbouw hauptwerk orgel

RonD schreef:Afgelopen zaterdag bij Jan-Wim "op kraamvisite geweest".
Ik was daar al eens eerder geweest toen het orgel net deels bespeelbaar was
en het geluid "slechts" uit 2 speakers kwam.

Qua uiterlijk is het een mooi strak geheel geworden....."het moderne" is
consequent doorgetrokken....dus niet een strakke kast met klassieke
registertrekkers/plaatjes. Mooi stukje vakwerk. De doorzichtige registerpanelen
staan heel mooi bij die witte kast.
Ook al is JW er nog niet helemaal tevreden over....maar die wit-lederen bank
zit "als een vorst...even wennen, omdat hij daardoor wat hoger is als een standaard bank.

Het orgel klinkt ook geweldig.....je blijft in ieder geval spelen en dat is een goed teken ;)
Ik was vooral benieuwd ( in tegenstelling tot mijn orgel) naar de weergave uit meerdere
speakers....en inderdaad je hoort de tonen "lopen over de diverse speakers....zij het
bij een set als Kampen een stuk minder als bij bijv. Gapinge. Dat laatste setje klonk geweldig
uit de speakers.

Een duidelijk verschil qua instelling met mijn orgel is wel, dat he volume bij JW met een geheel
ingetrapt zwelpedaal bij mij ongeveer klinkt als met het zwelpedaal op de laagste stand.
Is een kwestie van smaak...zoals JW al aangegeven heeft speelt hij graag met een bescheiden
volume.
Ik wil juist graag wat harder spelen om de diverse registers goed te horen....zoals in het echie
zullen we maar zeggen.

Het tweede wat me opviel, was dat de klank "spitser"....helderder in het hoog klonk als bij mij ) heel
mooi!', maar wat minder vol "in de basis".
Daaruit blijkt dat speakers - en dat wisten we natuurlijk al - heel belangrijk zijn en een kwestie
van smaak.

Voor mij blijft dan wel de vraag overeind staan...hoever ga je hierin....of hoor je liever het
orgel, zoals het opgenomen is.....dus komt de klank "eruit zoals het het erin gaat".
Ik ben er inmiddels wel van overtuigd, dat voor mij - ook al heb ik er technisch geen verstand van -
dat "Hauptwerk" niet "om speakers naar smaak vraagt (niet teveel tenmiste) maar om "speakers,
geschikt voor Hauptwerk'. (Al u begrijpt wat ik bedoel...)

Al met al een schitterend orgel waar volgens JW nog een paar dingentjes aan "bijgeschaafd" gaan
worden.....
Als ik dit zie en bespeel wordt het respect voor "onze zelfbouwers" toch steeds groter!

Helemaal geen puntje van kritiek....... ;) Tuurlijk wel....als je vaak veel (breed-gekopieerde) bladmuziek
op je lessenaar hebt staan......ja, dan heb je toch bij JW een klein probleempje ;)
De naast de lessenaar staande "kop van Bach" moest het af en toe toch ontgelden...sorry JW!

Bedankt JW voor de gastvrijheid....het was heel interessant....het heeft m´n wens om meerdere
speakers aan te schaffen bevestigd.
Veel speelplezier op je mooie orgel!
Ron



Hoi Ron,

het was voor mij ook een leuke ervaring om eens het orgel op afstand te beluisteren, en dat het bespeeld werd, door een geweldige organist.

moet toch echt iets aan mijn spel niveau gaan doen :oops:

Bach is weer de oude na een paracetamol............ :lol:


Wat Ron schrijft over het volume is zeker waar, ik zelf speel met een bescheiden geluids niveau.......
dit komt denk ik mede door mijn beroep(Timmerbedrijf) ik sta overdag vaak in de herrie, en als ik s'avonds dan mijn hauptwerk orgel ook nog eens boven de pijngrens zwiept, is dit zeker niet goed voor mijn gehoor :roll:

ik ben bang dat ik dan over 10 jaar een gehoor beschadiging oploop........................ :!:

het spitser in het hoog komt( ten opzichte van de ADAM 8) omdat SCAN Speak 20 khz hoger gaat dan de Adam
misschien is dat het verschil?
had de vraag voorgelegd aan de leverancier van de speakers

Hoe dan ook het was zeker leuk, en nog bedankt voor het gebak namens mijn vrouw


groeten

Jan Wim
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 28 maart 2012 23:02

Re: Nieuwbouw hauptwerk orgel

Jan Wim,

Nog even een vraagje over die TP6. Want die heb ik hier dus ook. Ik ben er matig tevreden over, omdat er dus hele kleine braampjes op de voorkant van de witte toetsen zitten, die gewoon pijn doen aan je vingers. Ik heb altijd een vijltje klaarliggen om die hoekjes wat af te ronden.

heb jij daar geen last van?? Wellicht een verkeerd afgestelde machine bij Fatar.....

Ik ben dus weer terug gegaan naar mijn Hammond klavieren. Staat er nu bij mij een heel mooie drieklaviersbak met uitgefreesde bakstukken te wachten op..

Ben ook benieuwd wat voor Midi scanner je gebruikt; het bleek dat mijn klavieren ( bij Johannus gekocht dus) een DR-matrix hebben, wat veel scanners niet aankunnen.

HG

Geert

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 29 maart 2012 06:53

Re: Nieuwbouw hauptwerk orgel

Geert schreef:Jan Wim,

Nog even een vraagje over die TP6. Want die heb ik hier dus ook. Ik ben er matig tevreden over, omdat er dus hele kleine braampjes op de voorkant van de witte toetsen zitten, die gewoon pijn doen aan je vingers. Ik heb altijd een vijltje klaarliggen om die hoekjes wat af te ronden.

heb jij daar geen last van?? Wellicht een verkeerd afgestelde machine bij Fatar.....

Ik ben dus weer terug gegaan naar mijn Hammond klavieren. Staat er nu bij mij een heel mooie drieklaviersbak met uitgefreesde bakstukken te wachten op..

Ben ook benieuwd wat voor Midi scanner je gebruikt; het bleek dat mijn klavieren ( bij Johannus gekocht dus) een DR-matrix hebben, wat veel scanners niet aankunnen.

HG

Geert



hallo Geert,

ik heb mijn toetsen nauwkeurig onderzocht, maar van braampjes of scherpe randen geen spraken
de klavieren kunnen rechtstreeks op een Content controller worden aangesloten geen geknoei met diodes die dan verkeerd om staan.

wel had(heb) ik een probleem met aanslag gevoelige controllers van midi B. dan doen niet alle toetsen het.
terwijl je juist bij laats genoemde alle 2 de matrixen kan invoeren
(misschien heb ik een defecte controller geleverd gekregen)

maar op een Content controller geen enkel probleem er is plaats voor 3 klavieren en pedaalop deze kaart


groeten

Jan Wim
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 29 maart 2012 08:03

Re: Nieuwbouw hauptwerk orgel

Ja WIm, hartelijk dank voor je reply. Ja, ik heb idd ook die nieuwe MB encoders, en bij mij werken ze op alle 61 toetsen.

Content fabriek staat in mijn woonplaats, dus ik ben daar weleens wezen kijken. Maar ik heb begrepen, dat zij niet aan partikulieren leveren, vandaar dat ik naar Johannus ben uitgeweken.

Zo te voelen zit er nu niet echt een groot verschil in aanslag tussen de TP6 en de TP60; de laatsten lijken mij iets zwaarder te gaan. Ik vraag mij af of het verschil in prijs niet groter is dan het verschil in aanslag.

Maar omdat ik dus meer als 30 jr op een Hammond heb gespeeld, en ook niet tot de bevoorrechten behoor die regelmatig op een mechanisch pijporgel spelen, vraag ik mij af, of het upgraden naar TP60 wel het antwoord is voor mij.

Als je Barbara Dennerlein zo ziet spelen op een klassiek instrument, dan maakt het voor haar kennelijk niets uit, maar ik vind die drukpunten niet altijd handig bij bepaalde muziekgenres......

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 29 maart 2012 10:36

Re: Nieuwbouw hauptwerk orgel

Nou Geert, je hebt beetje gelijk. Maar bij vol werk op het orgel, geeft een zwaardere aanslag nét dat ietjes meer beleving.
En je bent met twee/drie weken gewend aan een zwaar toucher. Tenministe, bij mij was dat zo.
Ja laat die Barbara maar schuiven! Die variant van haar op Bachs tocatta en fuga in d is werkelijk verrassend en dan die tronie erbij... ;)
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 29 maart 2012 10:54

Re: Nieuwbouw hauptwerk orgel

JA, Gaaf he?? Ik heb haar eens persoonlijk gesproken tijdens de pauze van een concert op Hammond en daarna pijporgel in Orgelpark. ZIj heeft eigenlijk dezelfde ontwikkeling die ik ook heb meegemaakt; nl dat je komende vanaf een Hammond, toch ontdekt, dat het pijporgel oneindig veel meer klankschoonheid en vooral voornaamheid van toon bezit....

Ja, ik denk dat je daar een punt hebt met die zwaarte: omdat ik dus altijd op de H heb gespeeld, mis ik waarsch gewoon de spiertraining voor die drukpunten.....
Verder speel ik ook nog weleens op een virtueel theaterorgel, en daar heb je dan percussie-instrumenten op zitten die reageren op velocity. En dat is toch met een drukpunt nauwelijks fijnzinnig te doseren......

Kortom: boel geld en tijd geinvesteerd in mijn 3M Fatar klavierenbak, maar die staat hier nu ongebruikt op zijn kant.....
Ik had niet gedacht dat dit iemand die 50 jr geleden reeds zijn eerste electron orgel bouwde, zou overkomen.... :roll:
HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 29 maart 2012 11:01

Re: Nieuwbouw hauptwerk orgel

Waarom zou je die klavieren dan niet verkopen en voor b.v. UHT gaan? Er zijn hierop de site wel aanbieders en jij raakt je klavieren best kwijt. Niet iedereen wil zwaar toucher of ambieert een Kerkorganisten functie.

Ja die Hammond, ik had destijds die wondermachine.... 8-) Maar ja, je kan niet alles (blijven) hebben. Het pijporgel en/of de HW variant is inderdaad zo mooi en kleurrijk. En reken maar dat ik er mijn draaiorgel deunen wel op kwijt raak hoor :)
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 29 maart 2012 22:28

Re: Nieuwbouw hauptwerk orgel

Kees, btje off-topic vrees ik maar ik wilde toch nog ff kwijt, dat ik het heel leuk vind om zo wat ervaringen met je uit te wisselen, ook al kennen we elkaar niet echt.

Ik las ergens dat je dus een progressieve spier-aandoening hebt; hoe is het daar nu mee, en speel je nog??

HG

Geert

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 27 apr 2012 22:19

Re: Nieuwbouw hauptwerk orgel

Vandaag een bezoek gebracht aan Alternate,

en ben daar opgelucht(lichter) vandaan vertrokken :D

pc configuratie is nu als volgt:
3x ssd schijf 160,120,80GB (uit vorige pc)
1x harde schijf sata 500GB
49GB werkgeheugen(uitbreidbaar tot 64 GB)
moederbord Sabertooth X79
cooler Noctua D-type prem. cooler
cpu Sandy bridge i7 3820
geluidskaart m-audio delta lt1010(uit vorige pc)


hoop dat met bovenstaande de komende jaren het sampleset geheugen geweld de baas te kunnen
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 27 apr 2012 22:29

Re: Nieuwbouw hauptwerk orgel

Jan Wim

Hoe instaleer je de sample sets op 3ssd harddisks. Je kan bij instalatie van Hauptwerk toch maar een installatie pad opgeven?

Groet Jan

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 27 apr 2012 22:38

Re: Nieuwbouw hauptwerk orgel

Hoi Jan,

je kan bij hauptwerk per onderdeel aangeven op welke schijf je iets geinstalleerd wilt hebben

ik heb op 1 ssd windows
1 ssd hauptwerk, waarvan alle sampleset op de ander schijf staan
en 1 ssd voor programma's e.d opname van hauptwerk enz...


gr


Jan Wim
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 27 apr 2012 22:48

Re: Nieuwbouw hauptwerk orgel

Jan Wim

Indrukwekkend. De ev wijziging is nu de te kleine SSD van 160 GB voor de cache files; je kunt vast gaan sparen :lol: .

En heb je al een sampleset van meer dan 32 GB volbelast bespeeld en daarbij ook last van bankswitching (audio glitches)? Zie viewtopic.php?f=4&t=432 (De processor kan max 32 GB RAM aansturen en switched daarom tussen beide 32 GB RAM banken en dit zou tot audioverstoringen kunnen leiden)

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 27 apr 2012 23:06

Re: Nieuwbouw hauptwerk orgel

Evert-Jan

ik ben nog aan het installeren, dus standaard heb ik 32 Gb erbij gekocht, maar ik heb er 4 banken van 4 GB bij gezet in de andere sloten om te testen of dit daad werkelijk gaat werken!!!

volgens de spec van de cpu moet hij 64 GB ondersteunen

http://ark.intel.com/products/63698/Int ... e-3_60-GHz)

dus ben benieuwd wat er gaat gebeuren, ben nu Utrecht met alles voluit aan het laden

je hoort het nog wel

gr

Jan Wim
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 27 apr 2012 23:14

Re: Nieuwbouw hauptwerk orgel

Jan Wim

inderdaad 64 GB maar wel onder voorwaarden. Er staat "# of Memory Channels: 4".
Er zijn max 4 memory DDR3 kanalen (met elk kanaal dat 1 ongebufferde DIMM kan aansturen) vanuit de processor beschikbaar. Er zijn wel 8 geheugenslots op het moederbord.
Dus wordt er geswitched. Hetzelfde dat vroeger met EMM386 gebeurde.

Ik lees het resultaat wel.

Evert-Jan

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 27 apr 2012 23:24

Re: Nieuwbouw hauptwerk orgel

ben nu aan het proberen, heb utrecht geladen front 24 bit uncompressed
de rears 24- bit losless

dit past in 46.4 Gb

heb nu de polyphonie op 4500 staan

maar dan gaat de cpu in het rood met vol snel werk.

trouwens de cpu meter in het hauptwerk scherm blijft konstant activiteiten weergeven, terwijl ik niet speel.

in windows taakbeheer staat de cpu in rust op ongeveer 3%

dus ik denk dat er een hauptwerk instelling nog niet goed staat

audio buffer op 512
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 27 apr 2012 23:37

Re: Nieuwbouw hauptwerk orgel

IK denk....dat je eerst je vibrerende orgelbank moet uitzetten....dat "scheelt een bankje"!
Daarom zie je konstant uitslaande meters
......

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 27 apr 2012 23:52

Re: Nieuwbouw hauptwerk orgel

Ha Ron,

orgelbank staat in rust, het probleem is opgelost na een herstart van windows, ben nu nog een beetje aan het uitproberen

zeg maar de grenzen van de "wet" aan het opzoeken ;)
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 28 apr 2012 00:03

Re: Nieuwbouw hauptwerk orgel

Evert-Jan

met onderstaande gegevens
kan ik met het tutti akkoorden ssnel achter elkaar stapelen, zonder audio of cpu problemen
zet ik de audio buffer lager, of meer polyphonie dan gaat het fout met de cpu.

ik heb nu totaal van de 49Gb nog maar 1,7 over

van de audio glitches kan ik tot nu toe niks merken,

moet dit eventueel altijd voorkomen of alleen bij extreme belasting????

gr

Jan Wim
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Eef

Berichten: 96

Geregistreerd: 13 mei 2011 19:44

Bericht 28 apr 2012 00:33

Re: Nieuwbouw hauptwerk orgel

Jan Wim

Ik heb nu totaal van de 49Gb


Hoe lang is je opstart tijd nu.

Eef.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 28 apr 2012 10:06

Re: Nieuwbouw hauptwerk orgel

hoi Eef,

de opstart( bedoel je daar windows mee of hauptwerk) tijd is niet afhankelijk van meer geheugen, dit verbeterd wel door de ssd schijven

zal nog meten hoelang de opstarttijd is vanaf moment aanzetten pc tot speelklaar utrecht
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 28 apr 2012 10:49

Re: Nieuwbouw hauptwerk orgel

na wat testen is dit het meest veilige haalbare voor de genoemde configuratie
met sampleset van Utrecht

audio buffer op 768ms
dan vervolgens alle register uit, met uitzondering van de tremulanten, en ventiel knop

dan vervolgens met beide onderarmen de zwarte en witte toetsen repeterend indrukken snel achter elkaar, en 4 pedaal toetsen

dan komt het niet verder dan geel, dus denk dat het wel een beest van een proccesor is , gezien ook de hoge polyphonie,

Van audio glitches, zoals Evert-Jan aangaf wat zich mogelijk zou kunnen voordoen met meer dan 32 GB geheugen is tot nu to geen spraken van.
het is zelfs zo dat er nu 2 verschillende soorten geheugen in zitten langzamer en sneller, dus goed nieuws voor de mensen die bestaand geheugen willen hergebruiken

gebruikt geheugen is nu DDR3 1066 -en 1633
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 28 apr 2012 12:06

Re: Nieuwbouw hauptwerk orgel

Ben zelf ook bezig om een nieuwe pc aan te schaffen met 64gb geheugen van gskill of corsair. Gelukkig heeft Jan Wim geen last van audio glitches , maar stel dat ik er wel last van krijg? Hoe kan je het zeker weten? Zonder een flinke duit uit te geven aan een pc die problemen geeft. Zijn er al mensen met ervaringen met deze systemen. Op het Engelse Hauptwerk forum kan ik er nog niets over vinden.

Groet Jan

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 28 apr 2012 12:14

Re: Nieuwbouw hauptwerk orgel

hoi Jan,
ik heb tot nu toe geen last , maar ik neem aan als het nu geen probleem is, dat het ook niet komt!!

maar inderdaad hoe weet je het zeker?

gr

Jan Wim
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
VorigeVolgende

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 70 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com