Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Jaco Weij stelt zich voor

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 326

Geregistreerd: 05 aug 2011 16:03

Woonplaats: Rijsenhout

Bericht 07 aug 2011 22:38

Jaco Weij stelt zich voor

Gisteren kwam de activeringsmail voor dit forum binnen, dus ik stel me maar even voor...

Ik ben Jaco Weij, 26 jaar en sinds een paar maanden woonachtig in Kampen.
Door de week studeer ik theologie aan één van de twee universiteiten die deze stad rijk is. Ik ben ruim een jaar getrouwd.
In het weekend ben ik reserve-organist in mijn eigen gemeente (Nederlands Gereformeerde Kerk, Nieuwe Kerk, Pels/Nijsse-orgel) en 'vaste invaller' in een paar kerkjes in de regio.

De Hauptwerk-liefde is al heel wat jaartjes in me aangewakkerd.
Maar zoals met alle studenten: heb er maar eens geld voor...

Op de zolderkamer staat een tweeklaviers Johannus Wesley-orgel, via MIDI zat er een XP-X64-computer aan met een Quad Core processor, 8GB intern geheugen en een EMU 1820m geluidskaart. Een ELO-touchscreen en twee KRK RP6-speakers maakten de boel af.
De pc is echter al een tijdje stuk; heb hem al een tijd niet meer gebruikt (ook niet echt tijd voor gehad) en wil hem nu toch echt eens laten repareren of vervangen... Maar precies... Ook dat kost geld...

Qua samplesets had ik behalve gratis setjes alleen Anloo erop staan.
Het is mijn wens er nog eens een barokset op te zetten. Twee klavieren is dan genoeg, dus bijv. Leens, Vollenhove of Freiberg...
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 09 aug 2011 00:23

Re: Jaco Weij stelt zich voor

Welkom op dit forum Jaco!
Ik schat in, dat er vanwege je studie niet veel tijd overblijft voor "intensief Hauptwerkgebruik".
Bij mij moet je voor wat betreft de technische kant van HW niet zijn, maar op dit forum - had je al gemerkt denk ik - is zeer veel info te verkrijgen.
Muzikale groet uit Dordrecht, Ron

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 09 aug 2011 05:58

Re: Jaco Weij stelt zich voor

Ha Jaco,

Welkom op ons forum. Iemand met jaren HW ervaring kan misschien de een of ander die nog niet zo lang bezig is goede tips geven!
Er worden hier zoals je al wel zult gezien hebben veel zaken besproken.
Avatar gebruiker

Berichten: 326

Geregistreerd: 05 aug 2011 16:03

Woonplaats: Rijsenhout

Bericht 17 aug 2011 14:27

Re: Jaco Weij stelt zich voor

Bedankt voor deze woorden van welkom.
Inmiddels is duidelijk wat het probleem was: 1 van de 4 sloten van het RAM-geheugen is stuk. Daaruit het geheugenstaafje en de pc draait weer. Echter dus nu op 6 gb RAM. Dat is voorlopig wel genoeg...

Omdat ik hem ook als 'bureaucomputer' wil gebruiken wilde ik er een tweede ('normaal') beeldscherm aan hebben. Ze geven inmiddels wel beide beeld, maar ik moet vreemd genoeg iedere keer na opnieuw opstarten het touch-gedeelte van de ELO opnieuw installeren (driver); er is wel beeld maar het touchgedeelte onthoudt XP x64... blijkbaar niet...
Mocht iemand daar nog tips voor hebben....Ik houd me aanbevolen...
(behalve dan 'computer altijd aanlaten', maar da's ook zo wat...)

@ Ron, heb voor mijn vorige baan twee jaar in Dordt gewoond, niet echt een straf op orgelgebied!
Avatar gebruiker

Berichten: 326

Geregistreerd: 05 aug 2011 16:03

Woonplaats: Rijsenhout

Bericht 05 jan 2012 15:47

Re: Jaco Weij stelt zich voor

Na een crash van mijn vorige systeem een tijdje Hauptwerk-loos te zijn geweest, heb ik sinds gisteren weer een computer op zolder staan.
Geen wereldsysteem, maar dat kan deze arme student toch niet betalen. Voorlopig echter voor mij genoeg.
- i5 processor 2,90 Ghz.
- 8GB RAM, evt. in toekomst uit te breiden naar 16GB
- 1TB harde schijf

Verder de nog bestaande
- EMU 1820 geluidskaart
- 2x KRK RP6 monitor speakers, maar meestal gebruik ik de hoofdtelefoon (Sennheiser HD555)
- ELO 17" touchscreen

Ben echt heel blij dat alles weer werkt.
De set van Anloo (mijn enige 'echte' set) weer geïnstalleerd (en eens geprobeerd of ik wat op contrebombarde kon krijgen). Verder nog de demo van Zwolle.

Bijgevoegd een fotootje van de opstelling op zolder.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 03 mei 2012 00:12

Re: Jaco Weij stelt zich voor

hallo Jaco,

Hoe bevalt het in kampen? ook geen straf toch op orgelgebied. tijdje geleden dat we elkaar gesproken hebben.
Ben nog steeds organist in de VEG (orgel nog steeds niet gestemd :-( ) en ben tegenwoordig ook organist in Ottoland en Nieuwerkerk a/d IJssel.

@ Ron, heb voor mijn vorige baan twee jaar in Dordt gewoond, niet echt een straf op orgelgebied![/quote]
Geen dag zonder Bach!
Avatar gebruiker

Berichten: 326

Geregistreerd: 05 aug 2011 16:03

Woonplaats: Rijsenhout

Bericht 03 mei 2012 07:49

Re: Jaco Weij stelt zich voor

Ha Andre,

Leuk dat je ook je weg naar dit forum hebt gevonden!
Ik heb je even een privebericht gestuurd.

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com