Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Hallo allemaal

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 11

Geregistreerd: 19 maart 2019 20:41

Bericht 10 apr 2019 23:20

Hallo allemaal

Hallo allemaal,

Na een paar weken lid van dit forum te zijn en al een paar vragen over een aan te schaffen systeem in de groep gegooid te hebben, is nu toch het moment daar mijzelf eerst eens netjes aan jullie voor te stellen.
Ik ben Sander, woon nu nog in Zoetermeer met vriendin en 2 kinderen. Vanaf medio juli verruilen we Zoetermeer voor een woning in Scheveningen waar ik opgegroeid ben....back to my roots kun je wel zeggen.
Sinds het kleuterschap ben ik al liefhebber van het orgel en speel inmiddels ruim 30 jaar hobbymatig met veel plezier het instrument. Ik heb meerdere Johannus orgels gehad, op les gezeten en door mijn leraar aangestoken met het Hauptwerk virus. Ben links en rechts te rade gegaan, offertes gevraagd en uiteindelijk bij Sonarte in Capelle ad IJssel terecht gekomen waar Wim de Borst mij uitstekend geholpen heeft en ook een mooie offerte heeft uitgebracht voor een -nog te bouwen- Sonarte Clairon met ook alvast een paar samples die ik graag wil hebben wanneer het instrument afgeleverd wordt.
In de tussentijd lees ik gewoon vrolijk mee, zal misschien nog een vraag posten wanneer ik die heb en zal jullie uiteraard een paar mooie foto's doen toekomen wanneer de Clairon bij ons thuis staat :)

Vriendelijke groeten,
Sander Mulder
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 05 mei 2019 00:40

Re: Hallo allemaal

Hoi Sander

Als mede Scheveninger heet ik je welkom op het forum.
Mocht je hulp nodig hebben bij je Hauptwerk setup of als je eens wat samplesets bij mij wilt uitproberen dan uiteraard welkom.

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 16 mei 2019 10:04

Re: Hallo allemaal

sandermulder schreef:Hallo allemaal,

Na een paar weken lid van dit forum te zijn en al een paar vragen over een aan te schaffen systeem in de groep gegooid te hebben, is nu toch het moment daar mijzelf eerst eens netjes aan jullie voor te stellen.
Ik ben Sander, woon nu nog in Zoetermeer met vriendin en 2 kinderen. Vanaf medio juli verruilen we Zoetermeer voor een woning in Scheveningen waar ik opgegroeid ben....back to my roots kun je wel zeggen.
Sinds het kleuterschap ben ik al liefhebber van het orgel en speel inmiddels ruim 30 jaar hobbymatig met veel plezier het instrument. Ik heb meerdere Johannus orgels gehad, op les gezeten en door mijn leraar aangestoken met het Hauptwerk virus. Ben links en rechts te rade gegaan, offertes gevraagd en uiteindelijk bij Sonarte in Capelle ad IJssel terecht gekomen waar Wim de Borst mij uitstekend geholpen heeft en ook een mooie offerte heeft uitgebracht voor een -nog te bouwen- Sonarte Clairon met ook alvast een paar samples die ik graag wil hebben wanneer het instrument afgeleverd wordt.
In de tussentijd lees ik gewoon vrolijk mee, zal misschien nog een vraag posten wanneer ik die heb en zal jullie uiteraard een paar mooie foto's doen toekomen wanneer de Clairon bij ons thuis staat :)

Vriendelijke groeten,
Sander Mulder


Hoi Sander,

Leuk je te ontmoeten op dit forum. Enkele maanden geleden ben ik ook bij Sonarte op bezoek geweest, omdat ik bij Aarnoud de Groen verliefd geworden ben op de Fatar LW64 klavieren die voor een hobby amateur orgel en keyboard speler als ik met een orgelfobe vrouw erg duur zijn. Dus heb ik een tijdje na mijn bezoek aan Aarnoud bij mijn vriend Henk in Urk de goedkooptste Fatar klavieren kunnen uitproberen. Die speelden ook fijn, maar voor wat ik me kon herinneren niet zo als bij Aarnoud. Dus bij Wim van de Borst werd ik verwelkomd en kon ik beide typen klavieren vergelijken direct na elkaar. En toen was het duidelijk: de LW64 klavieren zijn hun hoge prijs dubbel en dwars waard. Dus heb ik me voorgenomen bij mijn huidige midi-USB Nektar keyboards te blijven totdat ik het geld voor drie LW64's bij elkaar heb gespaard. Sonarte is een leuk bedrijf, kleinschalig met hart voor de klant en orgelhobby.

Groeten, Fred
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

HJK

Berichten: 174

Geregistreerd: 05 okt 2015 19:50

Woonplaats: Leusden

Bericht 16 mei 2019 16:00

Re: Hallo allemaal

Hoi Fred,

Heb je de TP 6 of de TP 60 als goedkoopste vergeleken met die jij mooi vind?
Met hartelijke groet,
Henk-Jan Kroeze
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 17 mei 2019 22:56

Re: Hallo allemaal

Ik heb Fatar TP60LF klavieren vergeleken met Fatar TP60LF met de Fatar TP60LW en Fatar TP64LW en qua prijs-prestatie is TP60LW nummer 3, TP60LF nummer 2 en TP64LW absoluut nummer 1. 60 LW is qua prijs in het midden maar ze spelen niet noemswaardig fijnen dan de goedkopere variant. Echter de ebbehoute toetsen met afgeronde randen voelen zeer fijn aan. Heerlijke toucher. Maar ja, bijne 3x duurder dan de goedkoopste variant.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 19 mei 2019 10:55

Re: Hallo allemaal

FredM schreef:Ik heb Fatar TP60LF klavieren vergeleken met Fatar TP60LF met de Fatar TP60LW en Fatar TP64LW en qua prijs-prestatie is TP60LW nummer 3, TP60LF nummer 2 en TP64LW absoluut nummer 1. 60 LW is qua prijs in het midden maar ze spelen niet noemswaardig fijnen dan de goedkopere variant. Echter de ebbehoute toetsen met afgeronde randen voelen zeer fijn aan. Heerlijke toucher. Maar ja, bijne 3x duurder dan de goedkoopste variant.


Ha die Fred, even ter aanvulling op jou eerdere bericht, ik heb dus niet de goedkoopste fatar, maar een type daarboven namelijk de Fatar TP60-LF , en deze zijn toch wat duurder dan de goedkopere Fatar TP6-LP. Het klavier boven het type van mij, is namelijk de Fatar TP60-LW en de Fatar TP63- 64 65 LW, dit heeft alleen te maken met wat voor opleg je wil kiezen ebben ivory of zwart enz. En de onderkern is dan van eiken. :D
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 19 mei 2019 22:02

Re: Hallo allemaal

Het is inderdaad de aangename ebbehouten opleg die voordeel biedt maar misschien nog belangrijker de duidelijk meer afgeronde randen en hoekken. Vooral bij gespreidde accoorden spelen is dat fijn en "snijden" de toetse niet zo.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink
Avatar gebruiker

Berichten: 11

Geregistreerd: 19 maart 2019 20:41

Bericht 28 nov 2019 00:51

Re: Hallo allemaal

Het orgel is klaar en afgeleverd. Het is super!!
Ik ben er erg blij mee en ben deze dagen Hauptwerk ook aan het ontdekken.
Later volgt meer info :D
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 11

Geregistreerd: 19 maart 2019 20:41

Bericht 28 nov 2019 00:56

Re: Hallo allemaal

FredM schreef:
Hoi Sander,

Leuk je te ontmoeten op dit forum. Enkele maanden geleden ben ik ook bij Sonarte op bezoek geweest, omdat ik bij Aarnoud de Groen verliefd geworden ben op de Fatar LW64 klavieren die voor een hobby amateur orgel en keyboard speler als ik met een orgelfobe vrouw erg duur zijn. Dus heb ik een tijdje na mijn bezoek aan Aarnoud bij mijn vriend Henk in Urk de goedkooptste Fatar klavieren kunnen uitproberen. Die speelden ook fijn, maar voor wat ik me kon herinneren niet zo als bij Aarnoud. Dus bij Wim van de Borst werd ik verwelkomd en kon ik beide typen klavieren vergelijken direct na elkaar. En toen was het duidelijk: de LW64 klavieren zijn hun hoge prijs dubbel en dwars waard. Dus heb ik me voorgenomen bij mijn huidige midi-USB Nektar keyboards te blijven totdat ik het geld voor drie LW64's bij elkaar heb gespaard. Sonarte is een leuk bedrijf, kleinschalig met hart voor de klant en orgelhobby.

Groeten, Fred


Hoi Fred! Mijn ervaringen met Sonarte zijn echt super! En ik heb ook gekozen voor de Fatar klavieren, in dit geval de Fatar TP65 LW. Die heb ik ook leren kennen bij Aarnoud en was er ook zeer tevreden over. Mijn vorige orgels waren van het merk Johannus en die hadden de nare eigenschap na verloop van tijd te klepperen tijdens het spelen. Tevens waren ze van plastic. De Fatar's zijn hun geld dubbel en dwars waard!

Groetjes,
Sander
Avatar gebruiker

Berichten: 11

Geregistreerd: 19 maart 2019 20:41

Bericht 28 nov 2019 01:25

Re: Hallo allemaal

Loosman schreef:Hoi Sander

Als mede Scheveninger heet ik je welkom op het forum.
Mocht je hulp nodig hebben bij je Hauptwerk setup of als je eens wat samplesets bij mij wilt uitproberen dan uiteraard welkom.

Groet Jan


Hoi Jan,

Sorry voor de wat late reactie maar ben een tijdje uit de lucht geweest. Het orgel is inmiddels geplaatst en ben er reuze blij mee, ik heb er ook een foto van geplaatst. Ik ben deze dagen flink aan het spelen en uiteraard Hauptwerk aan het ontdekken....het is fantastisch :D
Mocht je ook hier eens willen kijken en spelen, wees welkom!

Groetjes,
Sander

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 28 nov 2019 07:09

Re: Hallo allemaal

erg mooi geworden Sander heel veel plezier ermee
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 28 nov 2019 19:43

Re: Hallo allemaal

Een mooi orgel Sander!
Veel plezier er mee en hoop dat je vrouw niet orgelfoob is...
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 11

Geregistreerd: 19 maart 2019 20:41

Bericht 29 nov 2019 01:56

Re: Hallo allemaal

Jan Wim schreef:erg mooi geworden Sander heel veel plezier ermee


Dank je wel Jan Wim!! :D
Avatar gebruiker

Berichten: 11

Geregistreerd: 19 maart 2019 20:41

Bericht 29 nov 2019 01:58

Re: Hallo allemaal

Jaap380 schreef:Een mooi orgel Sander!
Veel plezier er mee en hoop dat je vrouw niet orgelfoob is...


Dank je wel Jaap! Nee, ze is niet orgelfoob....sterker nog, ze is lang geleden door mij ook gebeten door het virus :D Haar favorieten zijn altijd de tongwerken, met name de Dessus de Trompet -registers van het Isnard Orgel uit de St Maximin. Ik moet trouwens zeggen dat dat orgel fantastisch klinkt in Hauptwerk, zeker met een flink plenum!

Berichten: 115

Geregistreerd: 02 okt 2013 16:51

Bericht 30 nov 2019 21:20

Re: Hallo allemaal

Wat een prachtig orgel Sander, daar ga je ongetwijfeld ontzettend veel plezier aan beleven!
Avatar gebruiker

Berichten: 336

Geregistreerd: 14 okt 2013 13:37

Woonplaats: Scherpenisse (ZLD)

Bericht 30 nov 2019 21:49

Re: Hallo allemaal

Mooi orgel Sander!! Ziet er keurig afgewerkt uit.
Heel veel speelplezier!

Weet je ook welke soort speakers er in verwerkt zijn?
Avatar gebruiker

Berichten: 11

Geregistreerd: 19 maart 2019 20:41

Bericht 01 dec 2019 22:30

Re: Hallo allemaal

Jan Leendert schreef:Mooi orgel Sander!! Ziet er keurig afgewerkt uit.
Heel veel speelplezier!

Weet je ook welke soort speakers er in verwerkt zijn?


Hoi Jan Leendert,

Het zijn 2 actieve ADAM 5 inch speakers inclusief subwoofer.

Groetjes,
Sander
Avatar gebruiker

Berichten: 11

Geregistreerd: 19 maart 2019 20:41

Bericht 01 dec 2019 22:30

Re: Hallo allemaal

daant schreef:Wat een prachtig orgel Sander, daar ga je ongetwijfeld ontzettend veel plezier aan beleven!


Dank je wel, dat gaat me inmiddels al goed af :D :D
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 18 dec 2019 16:00

Re: Hallo allemaal

sandermulder schreef:
Loosman schreef:Hoi Sander

Als mede Scheveninger heet ik je welkom op het forum.
Mocht je hulp nodig hebben bij je Hauptwerk setup of als je eens wat samplesets bij mij wilt uitproberen dan uiteraard welkom.

Groet Jan


Hoi Jan,

Sorry voor de wat late reactie maar ben een tijdje uit de lucht geweest. Het orgel is inmiddels geplaatst en ben er reuze blij mee, ik heb er ook een foto van geplaatst. Ik ben deze dagen flink aan het spelen en uiteraard Hauptwerk aan het ontdekken....het is fantastisch :D
Mocht je ook hier eens willen kijken en spelen, wees welkom!

Groetjes,
Sander


Lijkt me leuk .
In januari maar eens afspreken.

Groet Jan

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com