Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Zelfbouw: Wouter van den Hil UPDATE

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 47

Geregistreerd: 26 jul 2012 15:06

Woonplaats: Spijkenisse

Bericht 15 dec 2015 15:53

Re: Zelfbouw: Wouter van den Hil UPDATE

David Peekstok schreef:Geldt dat ook voor de klank? Ben je daar zelf tevreden over?
Is de simultaan gebouwde twee-klaviers versie ook gereed inmiddels?


Dag David,
Ja de klank is m.i. prima. Gezien vanuit orgelbankperspectief klinkt het prachtig (MFB 544). De lage tonen zijn zonder subwoofer ruim voldoende aanwezig. Ik heb de 16-voeten van de Laurensreus zelfs teruggeschroefd om de buren te sparen. Ooit moet er iets met rear-speakers gaan gebeuren maar ik zou nog niet weten hoe ik dit in mijn woonkamer moet neerzetten. Ik zit er niet op te wachten om speakers naast de eetkamertafel te hebben staan. Ik denk aan een oplossing met melkpak-speakers aan het plafond en een losse sub, op een onopvallende plaats, maar dan mis je misschien weer de middentonen in de rear-samples. Maar voorlopig ben ik zeker tevreden.

De twee-klaviers versie van mijn broer is een week later in huis geplaatst. Hij speelt wegens de compactere kast met 2x een MFB 541, wat ook nog verrassend goed klinkt.

Berichten: 47

Geregistreerd: 26 jul 2012 15:06

Woonplaats: Spijkenisse

Bericht 15 dec 2015 15:57

Re: Zelfbouw: Wouter van den Hil UPDATE

Gertjan schreef:Hallo Wouter,

Wat een prachtig orgel is het geworden, geweldig mooi! Wat voor klavieren gebruik je?

Ik heb zelf registernamen met magneetband geplakt en ik moet zeggen dat dit prima werkt. Gekocht bij de Hema en vervolgens de foto's van de resgisternamen vanuit Hauptwerk op fotopapier geprint.

http://www.pcorgan.com/images/console/G ... Detail.jpg

Succes en veel speelplezier!

Groeten,

Gertjan


Dag Gert-jan,

Ik gebruik de Fatar TP64LW klavieren. Houten klavieren speelt toch wel erg lekker :D .

Heb jij 2x magneetband gebruikt, dus zowel op je orgel, als de registerplaatjes, of heb je magneetband op je orgel en dan losse metaalstrip met fotopapier als registerplaatjes?

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 15 dec 2015 16:51

Re: Zelfbouw: Wouter van den Hil UPDATE

Dag Wouter,

Het beste werkt 1 keer magneet en 1 keer metaal.

Twee keer magneet krijg je nooit netjes.
Avatar gebruiker

Berichten: 312

Geregistreerd: 12 feb 2014 18:08

Woonplaats: Waarder

Bericht 15 dec 2015 16:53

Re: Zelfbouw: Wouter van den Hil UPDATE

Mooi gedaan hoor !
Met echte houten trekregisters ziet het er veel beter uit dan met touchscreens. Dat past niet zo bij een orgel, hoewel dat flexibel bedient als je meerdere samplesets gaat gebruiken.
Vriendelijke groet, Marius

Zeer tevreden GrandOrgue gebruiker op Johannus Rembrandt 375 orgel

Berichten: 251

Geregistreerd: 14 feb 2011 18:02

Bericht 15 dec 2015 18:35

Re: Zelfbouw: Wouter van den Hil UPDATE

Beste Wouter,

Eigenlijk gebruik ik de verkeerde naam. Het is een magnetische tape die je bij de Hema op een rolletje kunt kopen. Ik heb het gekocht om eens mee te experimenteren en beviel gelijk erg goed. Zodoende heb ik het als definitieve oplossing gebruikt.

Het is erg goedkoop, stevig en makkelijk te verwijderen. Ik heb het zowel op het meubel als op het fotopapier geplakt. (zie foto's) Het is erg dun en absoluut onzichtbaar wanneer je de strippen op elkaar plakt.

Zeker het proberen waard!

IMG_4642.jpg

IMG_4643.jpg

IMG_4644.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 47

Geregistreerd: 26 jul 2012 15:06

Woonplaats: Spijkenisse

Bericht 16 dec 2015 11:02

Re: Zelfbouw: Wouter van den Hil UPDATE

Gertjan schreef:Beste Wouter,

Eigenlijk gebruik ik de verkeerde naam. Het is een magnetische tape die je bij de Hema op een rolletje kunt kopen. Ik heb het gekocht om eens mee te experimenteren en beviel gelijk erg goed. Zodoende heb ik het als definitieve oplossing gebruikt.

Het is erg goedkoop, stevig en makkelijk te verwijderen. Ik heb het zowel op het meubel als op het fotopapier geplakt. (zie foto's) Het is erg dun en absoluut onzichtbaar wanneer je de strippen op elkaar plakt.


Bedankt voor de opheldering. Ik ga dit zeker proberen! Ik laat wel een foto zien als het klaar is.
Vorige

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com