Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Donau Orgue SHaDri Console

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 13 nov 2012 14:29

Re: Donau Orgue SHaDri Console

Was die lessenaar niet inschuifbaar Dick? Dat is wel dom dan.
Wel mooie speeltafel zo.

Johan, ziet er mooi, lekker alternatief uit. Op tekening komt het toch heel anders over.
Dit heeft wel wat, alhoewel ik het zelf niet plaatsen zou.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 155

Geregistreerd: 13 dec 2011 01:40

Bericht 14 nov 2012 01:51

Re: Donau Orgue SHaDri Console

't Is natuurlijk nog lang niet af. Apparatuur moet nog weg gewerkt worden. Knieschot, Zwelpedaal, etc...

Maar het grootste voordeel vind ik dat het console erg compact is. Met steigerhout is het wel stevig en toch niet zwaar.

Vervolgens is het kostenplaatje heel interessant. Een 2e hands Heyligers orgel kost niet zoveel, ca. Eur 350,=. maar je hebt dan wel topkwaliteit onderdelen. En voor het console waren we zo'n Eur 50,= aan steigerhout kwijt en een dag of 2 aan werk.

En dat is ook het doel van deze console: klein, simpel & goedkoop.

Het enige dure aan de console is bij mij nog de Midi electronica, maar ik verneem berichten dat het goedkoper kan.

Ik zit nog wel te dubben over geluid. Persoonlijk vind ik mijn Syrincs set helemaal geweldig, maar je zit wel vast aan de subwoofer, wat van mij persoonlijk niet zo hoeft. Daarom overweeg ik Genelec 8030 aan te schaffen. 't Hoeft van mij niet zo duur, Tannoy mag ook, maar die Genelec's zijn wel lekker klein.

Ook zit ik stiekem nog na te denken over actieve vloerstaanders. Volgens mij zijn er maar heel weinig Hauptwerkers met vloerstaanders, maar waarom is mij niet duidelijk. Een goede actieve vloerstaander zou toch voor een helder ruimtelijk geluid moeten zorgen, zeker in combinatie met surround, neem bijv: http://www.teufelaudio.nl/raumfeld-audio-streaming/raumfeld-speaker-l-p7999.html. Die is dan alleen weer wit.

Maar ergens zegt mijn gevoel dat je met zo'n vloerstaander de ruimte beter/breder vult met geluid. Een studiomonitor heeft als functie om heel zuiver het geluid weer te geven voor de studioman, oftewel dat benaderd de koptelefoon, , maar dan bedien je alleen de organist. Kun je dan niet beter idd gewoon de koptelefoon opzetten? Is dit ook niet de oorzaak dat veel Hauptwerkers lopen te rommelen met problemen in de geluidsbeleving? Omdat ze een koptelefoon kwaliteit proberen te evenaren zonder koptelefoon op? En dan is 1 monitor stereo kanaal weer te zuiver/direct, zodat meerdere (dure) stereo kanelen in de front weer voor een breder geluid moeten zorgen, waarvan meneer Dyde weer zegt dat het theoretisch niet zo de bedoeling is. En hij heeft gelijk, want de perfect klinkende koptelefoon is toch ook niet meerkanaals? Is dat ook niet de reden dat aardig wat Hauptwerkers heel tevreden zijn met een goede HiFi-set?
Mijn probleem zit 'em hierin dat ik in mijn ervaringen met (dure) studio monitoren steeds weer probleempjes ondervind (zoals luistermoeheid, resonantie, teveel basbeleving, geluidsrichting, etc..), terwijl een CD afspelen op mijn simpele Philips miniset in stereo bovenwenselijk goed klinkt.

Ja, ik weet het, speakers zijn heel persoonlijk. Toch zou ik jullie input op dit punt erg waarderen, alvorens ik 10 x Genelec 8040 aanschaf.

Wie trouwens nog inspiratie voor de orgelbouw zoekt moet zeker de catalogussen van Laukhuff eens doorlezen. http://www.laukhuff.de/en/organbuilding/products.html. Van mij mag Laukhuff weleens een Hauptwerk-console gaan bouwen, daar zou ik heel benieuwd naar zijn.

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 14 nov 2012 08:18

Re: Donau Orgue SHaDri Console

Maar het grootste voordeel vind ik dat het console erg compact is.
Ik vind hem ook erg mooi.
De kracht is hier echter ook de zwakte: die bungelende losse kabeltjes van geluidskaart e.d. brrrr
Bij een volgende foto zou ik de kabeltjes even bundelen en wegstoppen achter de 'staander'.
Wat je zegt over speakers vind ik steekhoudend.

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 14 nov 2012 13:25

Re: Donau Orgue SHaDri Console

@jdkwant:

Ik heb bij mijn opstelling een tweetal OLS vloerstaande speakers in gebruik (zo rond de 80 of 90 cm hoog).
Ik heb vorige week een setje Audiolab speakers gekocht en deze bovenop de OLS 'en gezet. Vervolgens geruild, dus de Audiolab's onder en de OLS zuilen er bovenop. Dit leverde een verbluffende verbetering op. Dit heeft volgens mij puur te maken met het feit dat de tweeters zich dan op oorhoogte bevinden. Wanneer je dus zuilen dicht/naast je speeltafel zet, is de plaatsing er belangrijk.

Je zou e.e.a. ook proefondervindelijk vast kunnen stellen, bijvoorbeeld door gebruikte speakers via Marktplaats op de kop te tikken. Zelf probeer ik zo neutraal mogelijke speakers toe te passen. De zogenaamd "warm" klinkende speakers is volgens mij enerzijds om eventuele inferieure kwaliteiten te verdoezelen of anderzijds om het gehoor te plezieren door moedwillig een signaalvervorming te realiseren.

Het voordeel van passieve speakers is een grotere keus en verhoudingsgewijs de prijs. Er wordt weliswaar hoog opgegeven van monitoren, maar voor een flinke basbeleving moet je toch het nodige aan lucht verplaatsen. En dat gaat nou eenmaal beter met woofers > 25 cm dan met standaard (enigszins betaalbare)actieve montoren. Deze gaan meestal niet verder dan zo'n 16 cm.

Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 14 nov 2012 13:54

Re: Donau Orgue SHaDri Console

Peter Murre, van custommadeorgan.com, heeft sinds kort ook nieuwe, staande speakers, in zijn assortiment.
Met twee speakers kun je haast niet horen waar het geluid vandaan komt, waar je ook in de kamer zit.
Die zou je eens kunnen proberen! Bizar strak geluid!
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 14 nov 2012 17:07

Re: Donau Orgue SHaDri Console

Ik wil nou juist wel horen waar het geluid vandaan komt :!: Zeker met een surround opstelling is een opstelling van de front kanalen op oor hoogte recht voor je niet te ver uit elkaar(op de console :!: ) en de rearboxen recht achter je tegen het plafond/achtermuur toch wel essentieel voor een correcte beleving van de ruimte. grote staande boxen moet je toch meestal naast de console opstellen en dan doe je op dat vlak toch wel concessies.

Groet Jan

Berichten: 22

Geregistreerd: 10 feb 2011 21:00

Woonplaats: Borne

Bericht 14 nov 2012 20:03

Re: Donau Orgue SHaDri Console

Wil ook reageren op je vraag over staande speakers. Nu, ik ben ook een Hauptwerk orgel aan het bouwen, een zelfde concept als waaraan jij bezig bent. Alleen bouw ik hem nog iets compacter, en van massief eiken hout, low budget, met maar 2 klavieren.
Ík ga zeker staande speakers gebruiken, heb veel geexperimenteerd met studiomonitoren (ook de Genelec) , maar ik vind en vond dit niet mooi. Maar let wel, geluid is iets zeer persoonlijks.
Als referentie gebruik ik een AKG 701 koptelefoon met heel goede koptelefoonversterker. Dit wordt dan ook ingebouwd in het orgel. De aansluiting uit de geluidskaart is matig over het algemeen. Dit geeft altijd de beste orgelklanken weer, stereo.
In het nieuwe orgel ga ik dus aan de zijkanten op een verhoging (Mixuur had dit ook toegepast) slanke passieve luidsprekers plaatsen (Piega 4l)
Deze boxen hebben een bijzondere hoge tonen speaker, een zg. ribbon tweeter, gaat tot 50 kHz.
Ik plaats de boxen zo, dat de tweeter op oorhoogte zit.
Wat opvalt dat er toch een een soort gat (midden) ontstaat. Dit ga ik oplossen door een sound bar boven de klavieren te plaatsen in het orgel, een Mirage met 9 speakers ( 3 kanalen). Alles wordt aangestuurd door mono versterkerblokken en 2 voorversterkers. Ik kom dan op een klankbeeld, wat overeenkomt met de AKG 701.
Ik zal tzt eens eenverslag doen hoe het er uit ziet hier op PCorgan)
Dus wat je idee is om vloerstaanders te gebruiken, lijkt me uitstekend (beter dan Genelecs tegen de muur), maar zet ze niet te laag,
Een kwestie van eerst proberen lijkt me, voor je tot koop overgaat.

succes met de "afbouw", lijkt me geslaagd

groet, Ben
Avatar gebruiker

Berichten: 155

Geregistreerd: 13 dec 2011 01:40

Bericht 15 nov 2012 15:07

Re: Donau Orgue SHaDri Console

Allen dank voor de reacties tot zover, die zijn een enorme steun om de juiste richting te vinden in het speaker-doolhof. Ik ben heel blij te horen dat vloerstaanders (eventueel op de juiste hoogte) nog helemaal niet zo'n gek idee is.

@Ben
Dank voor je verhaal. Heel duidelijk en leerzaam. Ben nog wel heel benieuwd naar...
* hoe ga je de verschillende kanalen verdelen tussen de staanders (Piega) en de soundbar (Mirage)?
* waar ga je het middenkanaal van die soundbar mee aan sturen?
* wat voor versterkers gebruik je en hoe sluit je dat aan?

Op het gebied van versterkering heb ik geen flauw benul, aangezien ik alleen actieve-speakers gewend ben. Dus daarin ben ik sowieso beniewd naar tips.
Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 21 maart 2011 20:35

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 15 nov 2012 15:16

Re: Donau Orgue SHaDri Console

BerendJan schreef:Als referentie gebruik ik een AKG 701 koptelefoon met heel goede koptelefoonversterker.


Dag Ben,

Wat voor versterker gebruik je hiervoor?

Berichten: 22

Geregistreerd: 10 feb 2011 21:00

Woonplaats: Borne

Bericht 15 nov 2012 21:13

Re: Donau Orgue SHaDri Console

Na aanleiding van mijn ervaring met staande speakers en de vragen hierover het volgende :

Ik gebruik 2 voorversters en 4 losse monoversterkers ( de lossen voorversters is mogelijk niet nodig, kan ook met de meerkanaalgeluidskaart. Mijn ervaring is nu, dat met de losse voorversters het geluid beter (mooier) uit mijn speakers komt.
Als eindversterkers gebruik ik :
- 2 Nuforce Reference 8 blokken ( hoog rendement, compact en worden in het geheel niet warm)
- 2 Watt Else mono blokken (TRIPATH TA2022 klasse D, zeer hoog rendement en compact en tevens nooit warm)

Verder als voorversterker een gemodificeerde klasse A ( met 3 uitgangen !!) en een Kingrex pre

Ik kan alles middels houten registers, welke boven de manualen geplaatst zijn, in en uit schakelen, naar gelang ik ze nodig heb. Dus als ik alleen met de AKG-701 speel, is alles uitgeschakeld.
Het volume van alle versterkers is tevens met registerknoppen te bedienen, ook de hoofdtelefoonversterker.
Alles is compact en past gemakkelijk in mijn toch compacte console.

Verder de vraag hoe ik de kanalen en stemmen ga verdelen, nu ik gebruik nu een lap top (i7 met 16 GB) met een Focusrite geluidskaart ( 4 kanalen uit). Ik ga voor stereo, mogelijk in de toekomst een gedeelte van de stemmen op de middenluidsprekers en de rest op de Piega, maar ga eerst mijn console afbouwen. Ik heb nu alles aangsloten op een elect. piano en dus stereo, en het geluid is te vergelijken op mijn referentie de AKG-701.
Aangezien ik de console in een kleine ruimte plaats, zie ik af van surround. Beter super goed stereo, dan matig surround is mijn ervaring. Ik speelde al een keer op een 3 klaviers console met surround, en mijn directe indruk was, de speakers zitten op de verkeerde plaats. ( te hoog en te ver weg) Maar geluid is iets zeer persoonlijks, dus ik ben hier tevreden mee.

GSchipper vroeg me het mer hoofdtelefoonversterker : het is de Musical Fidelity V-CAN II Headphone Amp

Ik kan een ieder, die speelt met een koptelefoon, aanraden een separate versterker aan te schaffen, de kwaliteit er er enorm veel beter van dan van de geluidskaartaansluiting ( ongeveer dag/nacht verschil)
Maar het meest belangrijke is, geniet met wat je hebt en speel veel.

groet, Ben
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 15 nov 2012 23:54

Re: Donau Orgue SHaDri Console

Hoi Ben

Mooie high end weergave set heb je daar. Ben je niet bang dat de soudbar in het midden wel goed zal aansluiten op de piegas? omdat dit toch een heel ander type speakers is met een andere tweeter. Ik ben benieuwd naar je ervaringen met deze opstelling. Speel zelf met gebiampte Kef r300 speakers boven op de console aangestuurd door een Yamaha RX-V4600 receiver. Klinkt in mijn oren super. Het hoeven niet altijd Adams of Genelecs te zijn om te genieten van Hauptwerk.
Veel speel plezier!

Groet Jan

Berichten: 116

Geregistreerd: 01 maart 2011 20:35

Bericht 17 nov 2012 01:30

Re: Donau Orgue SHaDri Console

Dick schreef:
jdkwant schreef:
Evert-Jan schreef:(Het vijfde klavier was trouwens vrijwel onbespeelbaar, dan kwam je hand klem te zitten tussen de lessenaar en het klavier...)


Is de lessenaar niet heel makkelijk omhoog te schuiven?

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 17 nov 2012 12:32

Re: Donau Orgue SHaDri Console

Sander schreef:Is de lessenaar niet heel makkelijk omhoog te schuiven?
Jazeker, zie ook de foto hieronder. Er zitten links en rechts verende klemmen om de ronde buis, en de lessenaar kan dus omhoog.
Probleem is alleen dat bij een 5 klaviersorgel, dat je voor de bladmuziek steeds omhoog moet kijken. Vandaar dat de lessenaar lager staat. En op het 5e manuaal zitten meestal weinig gebruikte registers (bombarde klavier, horizontale trompetten, e.d.). Als je die wilt gebruiken zet je de lessenaar even omhoog.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 155

Geregistreerd: 13 dec 2011 01:40

Bericht 22 nov 2012 01:38

Re: Donau Orgue SHaDri Console

Ik heb momenteel Millon Cobra IV passieve vloerstaanders op proef staan.
Zie http://www.millon.nl

Audiofiel ben ik niet en durf dan ook niet beweren dat ik er verstand van heb, maar hier mijn bescheiden en beknopte mening over deze vloerstaanders:

* Bereik: van 25Hz tot 40kHz en dat kun je horen. Gaan heel laag. En dat terwijl de staander maar 13,5 cm breed is. Je gelooft het misschien niet, maar toch is het zo...
* Zuiver: Ongekend zuiver. Lage tonen zijn hoorbaar goed te onderscheiden van elkaar. Verschillende registers zijn goed te onderscheiden.
* Breed: door brede spreiding staat het geluid "in de ruimte". Vanavond bij Caen (alle registers dicht) kon ik niet horen dat de traktuur geluiden van de speaker vandaan kwamen. De tweeter zit niet helemaal op oorhoogte (ca 100cm. hoog), maar ik laat hem lekker zo op de grond staan, klinkt uit de kunst.
* Mooi: Niks geen actieve monitoren op het orgel of aan de muur, gewoon 2 gelikte zuilen links en rechts naast het orgel. Zo heeft de orgelkast geen enkele invloed op het geluid en het maakt het orgel qua aanzicht alleen maar mooier.

Oftewel, voor mij geen actieve monitoren meer.

Ook mijn muziek CD's (niet zoveel) zijn me ineens weer waardevol geworden. Zo heb ik ze nog nooit beluisterd.

En dan te bedenken dat ik ze alleen nog maar bespeeld heb op mijn NIET-high-end Philips flut versterker. Dus ik kijk uit naar de aankoop van een goede Sony ES versterker.

Zie ook de speaker recensies op http://www.luidsprekers.nl/.

Foto's volgen...
Avatar gebruiker

Berichten: 97

Geregistreerd: 07 jul 2012 15:20

Woonplaats: Waarder (ZH)

Bericht 03 dec 2012 13:36

Re: Donau Orgue SHaDri Console

Ha Kwant :P

Leuk geworden zo, hout is inderdaad een kostenpost, ik heb aan balken en multiplex ook inmiddels wel 100-150 euro uitgegeven.

ik ga de speaker configuratie als volgt doen:

2 recente 2-weg Onkyo boxen aan de andere zijde van de woonkamer, via een onkyo pur-sang versterker.
de speakers uit 2 gouden ouden Philips 4-weg boxen (22RH427 ) bouw ik in onder het klavier voor met name de lage tonen. Mogelijk dat ik nog de middentoners/tweeters van deze boxen op oorhoogte naast de lessenaar inbouw, dat is mijn audio-experiment...

Ben lekker op weg met de trekregisters, zaterdag vierkante zagen gezaagd, nu nog een beetje vijlen. Frezen zag ik toch niet zo zitten.

BTW: 2500 euro voor die million boxen??? Ik mag hopen dat het mooi klinkt inderdaad! Ik zou dat stijgerhout direct vervangen door kersen-hout :mrgreen:
Met vriendelijke groet,

Jan Barend
2 klaviers inbouworgel, pedaal, midi 128 interface, i7-6700K, 32 GB Ram, M2-SSD, Emu 0404, Hauptwerk Advanced, Dom Utrecht Sampleset.
Avatar gebruiker

Berichten: 155

Geregistreerd: 13 dec 2011 01:40

Bericht 03 dec 2012 22:35

Re: Donau Orgue SHaDri Console

@bug

Rommel maar lekker aan met je speakers ik ben helemaal overtuigd van de Vloerstaanders.

De Millon's zijn overigens (maar) Eur 1299,- en daarbij komt dat ik mijn actieve monitorspeakers verkocht heb, dus dat scheelt weer wat in de kosten. Sowieso ben ik enorm blij met mijn Millon vloerstaanders, met of zonder orgel, die dingen klinken waanzinnig.

Ik hoop z.s.m. nog wat foto's te posten...
Avatar gebruiker

Berichten: 97

Geregistreerd: 07 jul 2012 15:20

Woonplaats: Waarder (ZH)

Bericht 04 dec 2012 10:23

Re: Donau Orgue SHaDri Console

Jep, lekker (binnen) rommelen, laatste tijd echt oud hollandsch rommel-weer :)
Met vriendelijke groet,

Jan Barend
2 klaviers inbouworgel, pedaal, midi 128 interface, i7-6700K, 32 GB Ram, M2-SSD, Emu 0404, Hauptwerk Advanced, Dom Utrecht Sampleset.
Avatar gebruiker

Berichten: 155

Geregistreerd: 13 dec 2011 01:40

Bericht 21 feb 2013 01:46

Re: Donau Orgue SHaDri Console

Het orgel is nu zo onderhand klaar en ik ben er eigenlijk heel happy mee..

> Het steigerhout is mooi uitgekomen, zodat echte houtkenmerken prachtig zichtbaar zijn in het meubel, zoals een prachtige open noest in de lessenaar, een haast aangebrand lijkende natuurlijke ribbel op de kopse kant van het blad (onder het eerste klavier) en een prachtige verkleuring (mede door de gray wash) op de lange achterzijde van de voet van de bank, waardoor het (met enige verbeelding) wel lijkt op een stads vergezicht in de stijl van Monet.

> De knoppenbalk boven het derde klavier voorziet van alle wenselijke functies, waardoor het besturen en bespelen van de console aanzienlijk eenvoudiger en prettiger is geworden...
- 1 knop om de PC aan te zetten
- 32 knoppen met Midi functie om Hauptwerk te besturen
- 3 aan/uit knoppen voor PC / Monitor / Audio
- 3 draaiknoppen met potmeter, waarvan 1 voor Volume, 2e en 3e vooralsnog te gebruiken voor zwelpedaal-functie
- 2 USB aansluitingen

> Het knieschot (een dunne plaat MDF voorzien van zelfklevend zwart velours) verbergt de PC en alle afzichtelijke bekabeling, zoals gewenst door Gert. Dit knieschot staat onderaan simpelweg tegen twee hoekbeugeltjes aan voor de diepte en boven tegen twee magneten om hem vast te houden. Verbazend, met zo'n eenvoudige toevoeging is het orgel helemaal af.

> Lessenaar is in hoogte verstelbaar. Deze eenvoudige in hoogte verstelling heb ik van een Heyligers orgel overgezet op de Steigerhout-lessenaar. Heeft niet echt een toegevoegde waarde maar 't staat wel heel professioneel.

Dus voor nu nog even geen zwelpedaal. Ik speel meestal Kampen en is dan dus ook niet nodig. En het orgel ziet er zonder zwelpedaal heel fraai uit.

Hier de foto's...

Topblad op z'n kop
Afbeelding
Afbeelding

Binnenin het orgel
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Overig
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Alle foto's op Picasa bekijken?
https://picasaweb.google.com/102645743872777660430/HauptwerkShadriConsole?authuser=0&authkey=Gv1sRgCPjLj_Cb672dew&feat=directlink

Groet, Johan
Laatst bijgewerkt door jdkwant op 21 feb 2013 13:41, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 21 feb 2013 09:00

Re: Donau Orgue SHaDri Console

Heel apart, mooi gedaan! Dat hout is werkelijk prachtig!!!
Hebben jullie je voeten nog niet gestoten aan de pedaalkist?
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 155

Geregistreerd: 13 dec 2011 01:40

Bericht 26 feb 2013 23:42

Re: Donau Orgue SHaDri Console

@Kees
Bedankt voor het compliment.

Het pedaal ligt inderdaad enigszins ingebouwd. Stoten is nog niet voorgekomen, afmetingen van het console vallen erg mee, waardoor het console en de bank sowieso niet lomp zijn.

Ik ben wel benieuwd hoe het orgel eruit zou zien als de voet van de bank en het console in elkaar zouden overlopen. Dan zou het pedaal helemaal ingebouwd liggen. Ook heb ik nog een licht gekleurd pedaal liggen, die moet ik ook nog even proberen hoe dat staat. Is wellicht beter dan het donkere pedaal wat er nu onder ligt.

Berichten: 32

Geregistreerd: 30 nov 2012 21:19

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 27 feb 2013 00:08

Re: Donau Orgue SHaDri Console

Ha kwant,

Zit er leuk uit met dat steigerhout, en lekker compact.
Complimenten uit Dordrecht.

Wel leuk dat ik je nog van vroeger ken volgens mij is dat al meer als 20 jaar geleden, ik volg je al geruime tijd op het forum, als ik om de hoek bij je ben zou ik je orgel wel eens in het echt willen zien.

Groeten,
Reinier
Vorige

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com