Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

AndreL stelt zich voor

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 37

Geregistreerd: 01 nov 2012 18:04

Woonplaats: Veere

Bericht 07 dec 2012 12:54

AndreL stelt zich voor

Met veel plezier en interesse volg ik deze site en dit forum al meer dan een jaar.

Sinds enige tijd ben ik zelf ook aan het experimenteren met Hauptwerk waarbij ik gebruikmaak van de volgende onderdelen:
  • Als speeltafel gebruik ik mijn vijf jaar oude Domus Vivace 50 DLX.
  • De free-versie van Hauptwerk draai ik momenteel op mijn ASUS laptop met daarin een i5 en 4GB geheugen.
  • Tussen het orgel en mijn laptop maak ik gebruik van de E-MU Xmidi 1x1 kabel.
  • Registreren doe ik via mijn iPad met TouchOSC en TouchOSC Bridge op Windows 7
  • Het geluid beluister ik op twee manieren:
    • Via mijn AKG K430 koptelefoon
    • Via de boxen in mijn orgel wat ook een behoorlijk goed geluid geeft

Als organist ben ik "slechts" een amateur maar doe het met veel plezier en dan vooral lekker thuis. Mijn waardering gaat bijzonder uit naar de handige mensen die hier actief zijn en waarvan ik zeer mooie bouwwerken voorbij heb zien komen. Mijn droom is om in de toekomst ook zelf een orgel te bouwen waarbij ik erg gecharmeerd ben van het orgel van Jan Wim.

Groeten vanuit het mooie Veere,
AndreL
Laatst bijgewerkt door AndreL op 07 dec 2012 23:43, in totaal 4 keer bewerkt.

Berichten: 148

Geregistreerd: 15 maart 2011 16:42

Woonplaats: Bruinisse

Bericht 07 dec 2012 13:10

Re: AndreL stelt zich voor

Andre,

Van harte welkom op het forum!



Groet vanuit de andere kant van het mooie zeeland :D
Groet,

Jacob

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 07 dec 2012 20:17

Re: AndreL stelt zich voor

Welkom Andre.
Weer een mooi voorbeeld, om low budget van Hauptwerk te genieten.
HGroet, Gerrit uit Gouda

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 07 dec 2012 20:44

Re: AndreL stelt zich voor

Hoi Andre,


van harte welkom,
leuk om er opnieuw een enthousiaste hauptwerker te zien.


en wat mijn orgel betreft dit was een verbetering(proef) van het orgel wat ik hiervoor had, zowel qua geluid als beleving met de trek registers.

ben onderstussen met alweer een nieuw orgel bezig :lol:

dit word een net zo grote verslaving als dat hauptwerk op zich zelf al is

in iedergeval heel veel speelplezier, en verslaving...................... ;)
toe gewenst

gr

Jan Wim
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 317

Geregistreerd: 21 sep 2012 13:59

Woonplaats: Hulshorst

Bericht 07 dec 2012 23:19

Re: AndreL stelt zich voor

Tja, verslaving, virus, ... ja, wat is het niet. En het is erg besmettelijk, maar kan verder geen kwaad.
Ook vanuit het midden des lands een welkom in de Hauptwerk-kring.
Groet,
Teun van Unen
Hulshorst
(tvanu47@gmail.com)

Berichten: 37

Geregistreerd: 01 nov 2012 18:04

Woonplaats: Veere

Bericht 07 dec 2012 23:45

Re: AndreL stelt zich voor

Bedankt voor het welkom.

Wat ik nog was vergeten te melden is dat ik TouchOSC gebruik voor het registreren. Dit werkt erg prettig. Momenteel kan ik de DEMO's van Utrecht, Velesovo, Krzeszow en Caen registreren vanaf mijn iPad.

GJD

Berichten: 29

Geregistreerd: 22 jul 2011 22:36

Bericht 08 dec 2012 15:04

Re: AndreL stelt zich voor

Hallo AndreL.,

Hartelijk welkom op dit prachtige en leerzame forum.

Mag ik vragen waarom je registreert d.m.v. je iPad en TouchOSC?
Je hebt namelijk op je Domus orgel 38 registerwippers ter beschikking, die je d.m.v. het MIDI-learn systeem heel snel aan je sampleset kunt koppelen. Voordeel is dat je dan ook het setzersysteem van de Domus nog kunt gebruiken.

Hartelijke groet,
Gaatze

Berichten: 37

Geregistreerd: 01 nov 2012 18:04

Woonplaats: Veere

Bericht 10 dec 2012 10:05

Re: AndreL stelt zich voor

GJD schreef:Mag ik vragen waarom je registreert d.m.v. je iPad en TouchOSC?

Ja natuurlijk mag dat. Op dit moment gebruik ik alleen DEMO samplesets met een beperkt aantal registers. Hierdoor is het registreren via TouchOSC nog uitvoerbaar en omdat ik al een iPad had vind ik het ook leuk om hem hiervoor in te zetten. Ik vind het erg prettig om de juiste tekst op de knop te zien en dat heb je met TouchOSC volledig zelf in de hand. Een groot nadeel van TouchOSC vind ik overigens dat je goed moet kijken waar je drukt omdat er geen fysieke scheidingen tussen de knoppen zitten. Ook kan je niet alvast je vingers op de knoppen "leggen" om het juiste moment af te wachten om ze in te drukken.

Registreren via het orgel heeft op dit moment voor mij nog twee nadelen:
  • De labels op de registers geven niet de juiste benamingen weer en ik heb nog geen andere oplossing hiervoor gemaakt.
  • Zolang er gebruikgemaakt wordt van een koptelefoon kan het volume van het orgel op 0 en zijn de registerflippers zeker bruikbaar. Maar als er gebruikgemaakt wordt van de boxen van het orgel moet ik eerst de lokale opwekking van de geluiden uitzetten via "VOICE LOCAL OFF". Omdat ik nog vaak zonder Hauptwerk speel vind ik het koppelen van TouchOSC een stuk eenvoudiger en sneller.
Wie heeft er nog goede tips voor het labelen van de registerflippers?

Berichten: 70

Geregistreerd: 13 feb 2011 20:22

Bericht 10 dec 2012 20:19

Re: AndreL stelt zich voor

AndreL schreef:Wie heeft er nog goede tips voor het labelen van de registerflippers?


Met een excel sheet een rij met register namen afdrukken en deze boven de registerwippers plakken met kneedgum (pritt)
Hiermee kan je makkelijk wissen en laat ook geen plekken achter op het orgel

mvg
Jeroen
Avatar gebruiker

Berichten: 124

Geregistreerd: 26 apr 2011 14:38

Woonplaats: Werkendam

Bericht 10 dec 2012 20:31

Re: AndreL stelt zich voor

Hoi André

Het geluid van je eigen DOMUS orgel uitzetten en toch de speakers in je orgel gebruiken voor Hauptwerk, is heel simpel. Een trucje wat ik bij DOMUS in Veenendaal zelf heb gezien en het werkt op mijn Prestige 80 prima.

Zet eerst alle registerknoppen aan (behalve je speelhulpen) en druk gelijktijdig de SET knop en de Cancelknop (C) in na een paar seconden gaan al je lampjes uit. Als je nu weer een register indrukt gaat het betreffende lampje knipperen. Dit is het teken dat je register nu 'leeg' is. Je kunt nu via Hauptwerk simpel je registers toewijzen.
Wil je je eigen orgel weer horen dan herhaal je bovenstaand stukje gewoon weer. Nu zullen al je registerlampjes weer uitgaan. Bij het selecteren van een register, klinkt je eigen orgel weer.

GJD

Berichten: 29

Geregistreerd: 22 jul 2011 22:36

Bericht 10 dec 2012 23:57

Re: AndreL stelt zich voor

Hallo AndreL,

Op onderstaande foto kun je zien hoe ik labels bij de registerwippers aanbreng.
Misschien niet de mooiste oplossing, maar het werkt wel.

Orgel 2012-05-29 - 66.jpg


Gemaakt van hoekstrip voor sierwandplaten. Volgens mij te koop in elke bouwmarkt.
Met dubbelzijdige tape op het orgel geplakt.

Labels gemaakt in Excel. Even uitsnijden en in de "labelhouder" schuiven.
Wisselen van orgel gaat ook behoorlijk snel.

Groet,
Gaatze
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 88 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com