Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

GO - GrandOrgue

Toon actieve onderwerpen

Bericht 29 sep 2018 21:59

Re: GO - GrandOrgue

.....pijpen fronts e.d. zijn geluid technisch totaal geen belemmering, mits je het netjes uitmeet
ik heb voorbeelden dat speakers achter een pijpenfront vele malen netter klinken, dan speakers uit de doos zonder front ervoor
.

Ik ben het met Jan Wim eens. Een mooi sierpijpen front hoeft helemaal geen belemmering voor het geluid te zijn. Zo heb ik de bas reflex boxen op z.n kop gezet, links en rechts achter het pijpenfront, zodat de kleine tweeters volop ruimte hebben om uit te stralen. Immers de pijpen hebben onderin veel meer openheid, door de conische pijpvorm. De hoge tonen komen er prima tussen uit. De lagere tonen komen ook goed naar voren tussen de pijpen door.
Enne....ik zie liever tinnen pijpen dan fronten van luidsprekers. Erg persoonlijk is dat wel. :D

Ik ben het met Gertim eens dat GO erg wordt ondergewaardeerd. Ben nu weer met het demo orgel van de Laurenskerk Rotterdam bezig. Wat een heerlijk inspirerend orgel is dat toch ! Heb het 4e klavier (borstwerk) op het 1e klavier erbij gezet. Heb nog op het hoofdwerk een cornet 3-sterk erbij gezet, afgeleid het het 3e klavier (fluit 4'' + roerqunt 2 2/3' + terts 1 3/5'). Even onthouden dat die dan ook op het 3e klavier klinkt. Pracht cornet trouwens ! Zet de cornet uit, en weg is die weer !
Vriendelijke groet, Marius

Zeer tevreden GrandOrgue gebruiker op Johannus Rembrandt 375 orgel

Bericht 08 okt 2018 15:11

Gertim schreef:Het lijkt mij zelfs verstandiger dat ook makers van samplesets, deze zowel voor HW als GO aanbieden of aan gaan bieden, uiteraard als even dure betaalde versie (maar misschien kunnen daardoor juist de prijzen uiteindelijk wel drastisch naar beneden als er meer gebruikers komen). Het zou hen toch niets uit moeten maken welke software deze sampleset afspeelt, als de sampleset maar gekocht en gebruikt wordt. Het lijkt mij dat sampleset- aanbieders zichzelf commercieel onnodig te kort doen als zij zich alleen tot HW beperken. Lijkt mij niet handig.

Er was een tijd dat samplesets van Sonus Paradisi ook voor GO beschikbaar kwamen. Totdat de piraterij zulke schrikbarende vormen aannam dat ook Jiri Zurek geen andere mogelijkheid meer zag dan zijn sets te beveiligen. En daarmee was beschikbaar stellen voor GO niet langer mogelijk.

GO zal dus eerst een vorm van beveiliging mogelijk moeten maken. Maar hoe doe je dat in een opensourceprogramma?
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Bericht 09 okt 2018 12:33

Gerrit schreef:
GO zal dus eerst een vorm van beveiliging mogelijk moeten maken. Maar hoe doe je dat in een opensourceprogramma?

Waarom beveiliging ? Als de sample sets zowel voor HW als GO beschikbaar zijn voor dezelfde prijs zal er nooit misbruik van komen. Dat GO zonder beperking kan worden gebruikt en kosteloos is heeft daar toch niets mee te maken ? Er is zoveel open source software beschikbaar.

Gertim: je hebt een prachtige uitleg gegeven van GO ! En inderdaad heeft Piotr Grabowski hele mooie sample sets. Ook het Eisenbarth orgel in Friesach is erg goed. HW gebruikers spelen er ook graag op. :D
Vriendelijke groet, Marius

Zeer tevreden GrandOrgue gebruiker op Johannus Rembrandt 375 orgel

Bericht 09 okt 2018 12:44

Hallo Marinus,

In een eerlijke wereld klopt het wat je zegt. Alleen als set niet beveiligd zijn, zou je met bevriende organist samen een set kunnen kopen voor de helft van het geld. Ik verwacht dat dit ook mee zal spelen: het illegaal gebruik van niet beveiligde set.

Mvg,
Paul.

Bericht 09 okt 2018 13:28

Marius55 schreef:Gerrit schreef:

Waarom beveiliging ? Als de sample sets zowel voor HW als GO beschikbaar zijn voor dezelfde prijs zal er nooit misbruik van komen.

Hoe zo niet? Hoe kan dit voorkomen dat mensen sampletsets willen stelen? Vooral als je bedenkt dat GO-gebruikers toch al minder bereid (of in staat) zijn te betalen, want anders hadden ze wel voor HW gekozen.
Marius55 schreef: Dat GO zonder beperking kan worden gebruikt en kosteloos is heeft daar toch niets mee te maken ? Er is zoveel open source software beschikbaar.

Het probleem van opensource is dat je er heel moeilijk een beveiliging kunt inbouwen zonder dat iedereen kan zien hoe die beveiliging eruit ziet en die er ook weer uit kan slopen. Effectief beveiligen van samplesets voor GO is daarom technisch heel lastig.
Gratis orgelmuziek op mijn website.
Vorige

Keer terug naar Audio software